Heb vandaag weer les gehad en de hoefijzers hebben goeie werking zeg maakt haar bewegingen veel mooier af en verzameld makkelijker dus tot nu toe allen nog maar voordelen van de hoefijzers ondervonden De M2 onderdelen in draf en stap gaan nu super goed en ben trots op vooruitgang galop vind ze gwoon wat lastiger dus daar moeten we de aankomende weekjes nog wel even op oefenen Maar ben super trots op hoe ze nou loopt heb zaterdag morgen weer conour in Marum en hopen dat ik daar mijn tiende winstpunt in het M1 haal kan ik nog mooi die M1 wedstrijden die ik heb gepland en dan mooi gaan focussen op het M2
Zelf ook happy op gebied dus zit helemaal goed in me vel!!!
Wat is eigenlijk het verschil tussen vosbont en bruinbont? Of is Diaz ook vosbont?
draaakje
Geplaatst: 10-05-12 07:24
even snel, heb niet genoeg tijd om uitgebreid te reageren.
zelfde als bij vos en bruin, bruin heeft zwarte "uiteinde" (manen, staart, onderkant benen, soms puntjes oren) maar dan de bontversie ervan (dus soms lastiger te zien als ze witte manen, staart en sokken hebben)
(diaz heeft zwarte oorpuntjes, en een zwarte pluk in haar manen toch?)
Gefeliciteerd Lepel, leuk hoor!!! En ook nog gedekt dit jaar, spannend!
Fijn dat het rijden zo lekker gaat Patrick! En ook nog in Love, leuk!
Hier goed nieuws over Avelyn, staat natuurlijk ook (incl. foto's) in haar topic. De prednislon doet zn werk. (samen met het goed schoonhouden, ontsmetten, koelen en elke keer de hoefsmid er bij) Ben dus voorzichtig positief. (kan natuurlijk altijd ineens hard terug komen)
zo ik ga me weer vervelen op mn werk.. tis veel te rustig... nog maar een uur en 3 kwartier.. dan hopen dat t niet te hard regent of onweert, kan ik weer op de fiets naar huis!!
@mira283: Onwijs leuke kruizing zeg ben wel benieuwd naar wat fotos in actie
Zelf had ik in de planning om shadow te longeren maar onze bak was net een zwembad dus lekker gepoetst en weer op het land gegooit.. Gezellig avondje op de manege gehad en lig nu lekker al vroeg onder de wol...
Morge Shadow lekker wassen en weer gezellig naar de manege en dan Zaterdag weer Concours helemaal zin in
goedeavond allemaal, wat een avond zeg!ik wilde net naar ruana gaan,t was iets vroeger als normaal,als ik een sms-je krijg.van de stalhouder.ze heeft vanmiddag acuut een van de paarden moeten laten inslapen.een merrie van 21.wat was er gebeurd?oma,zoals ze ook wel wordt genoemd,was al een tijdje kreupel.werdt ook niet meer bereden,maar mocht lekker van haar oude dag genieten.laatste dagen was ze al een aantal keer gevallen en kon moeilijker in de benen komen.lag ook vaker in de wei en box.vanmiddag lag ze ook in de wei,maar ging plots draaien van de pijn,kon niet meer in de benen komen.ogen draaiden ook halvertijd weg.met veel moeite heeft de stalhouder haar in de benen gekregen.ze wilde haar naar de stal brengen en de dierenarts bellen.terwijl ze liepen zagen ze dat ze ook bloedde uit haar vulva.eigen dierenarts kon niet komen en een andere is gekomen.het bloeden stopte ook niet.op stal zakte ze weer in elkaar en toen is besloten dat het niet anders meer kon dan haar te laten gaan.ze hebben haar naar de straat begeleid en daar is ze ingeslapen.ging overigens ook niet zonder slag of stoot,want de arts prikte telkens langs de ader. eigen arts heeft ook nog gebeld vanavond en hij vermoed dat iets in de darmen is gesprongen of in de baarmoeder. we hebben allemaal even binnen bij elkaar gezeten en gepraat.stalhouder is er kapot van,eigenlijk was het paard van haar ouders(die kwamen net te laat aan op stal). ik heb samen met stalgenootje de route langsgelopen waar het paard vanmiddag heeft gelopen,omdat het paard heeft gebloed de plekjes op te ruimen.morgen wordt het kadaver opgehaald.
daarna toch ruana nog gelongeerd in de rijbak.niet in de paddock omdat daar het dode paard in de buurt lag.ruana had er zin in en heeft zelfs gegallopeerd.misschien morgen weer de pesoa om doen en longeren.
trouwens 1 mooi momentje meegemaakt:was samen met een ander aan het longeren.op het laatst mocht die pony lekker rollen in de bak,en wat gebeurt er?ruana ziet dat en doet lekker mee.dat had ik nog nooit gezien.
ik moet de hele tijd aan het overleden paard denken en aan de stalhouder/en familie.die zat helemaal stuk,begrijpelijk natuurlijk.ben blij dat ik het niet heb zien gebeuren,maar t zet me enorm aan het denken.ik dacht even weer aan wat ik al heb meegemaakt met shera en floyd.maar ook aan ruana nu.ik was helemaal aan het trillen toen ik op stal aan kwam.
zie nou pas je vorige bericht over dat paard.. pff dat lijkt me echt zo erg zoiets mee te maken!! ik ben zo blij dat ik dat soort dingen nog niet heb meegemaakt.. brr krijg er echt kippenvel van!
patrick1994
Geplaatst: 10-05-12 23:07
Ik snap hoe je je voelt... Wij hebben friezen op winterstalling bij ons op stal vorige week is een fries veulen overleden dat was ook echt heel raar.... Ene dag ren je met dat gekke beest rondjes door de bak en volgt ze je en het andere moment ligt ze dood langs de weg... De friezen zijn van een man van over de 80 nog echt van ouderwetse garde dus die heeft zoiets van agh ja.. Maar de eerste paar dagies moest ik toch ook wel veel aan dat sgatje denken hoor....
Wij hebben 2 jaar geleden in totaal 3 paarden moeten laten 'afvoeren' in korte tijd. 1 was bewust ingeslapen, die was op en oud. De ander was van een pensionklant en lag opeens dood in de wei en de 3e was een veulen met een open botbreuk. Al met al is het gewoon heel erg klote, maar het slijt wel snel wat dat betreft.
een paar jaar geleden in 2010 zijn er ook kort op elkaar in een tijdsbestek van geloof 4 maanden 3 paarden overleden. 2 dood gevonden op stal smorgensvroeg en 1 paard wat ze ook moesten laten inslapen. na die periode heeft de stalhouder het ook een tijdje erg zwaar gehad naar ik heb begrepen,maar dit paard wat nu is overleden,zat nog veel meer in haar hart.niet voor niks werd het oma genoemd.vele nakomelingen waarvan er ook nu nog een aantal op stal staan.