[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:24

halloooootjes,

lekker paardendaggie gehad vandaag: samen met mijn kleine terrorist naar WenK gegaan, na wat koffie en een speeluurtje van Terrorist met hondekind, zijn we naar Lisje gegaan. Helaas paste het tuig niet , heeeel jammer maar ze verzoop er gewoon in en dat is niet veilig. Wel zijn we erachter gekomen dat er een langere lamoen moet komen aangezien deze toch ietwat te kort is voor Lisje haar "slanke" drachtige lijf (want tja dat kan je nu nog niet zien natuurlijk )
We hebben haar toen maar weer uitgespannen en mijn kleine vent op haar rug gezet. Toen waren er in ene weer veel stoplichten en scherpe bochten in het land.....wat een braaf paard....

We zijn nog even het tuig naar Cheveyo gaan brengen en met de hondjes van WenK gewandeld....al met al een lange dierendag en nu ligt die kleine gup gevloerd in zijn bedje.....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:28

Lamoen is te kort Silas, niet te smal...

Was idd echt een gezellig dagje. Jammer dat we niet met de kar weg konden, maar het weer werkte natuurlijk ook niet helemaal mee.

Die kleine van Silas vond het echt mooi om weer op Lisje te zitten, hij wilde maar heen en weer en stoppen en weer lopen. Lisje is daar gelukkig echt heel erg makkelijk mee.

De hondjes vonden het ook mooi, vooral Scrabble, dat was echt ADHD met zijn 2.... Dat ging met een noodgang door het huis en het park heen met ballen etc en maar spelen. Echt leuk om te zien. Whisky speelde weer voor teddybeer, die werd platgeknuffeld en opgetilt etc. Braaf ding is dat toch ook!!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:29

Zo toch nog een aantal mensen gereden zo te lezen!
Wij hebben vanmiddag lekker met de honden gewandeld. Daarna ben ik naar stal gegaan. Spet gepoetst, even gelongeerd en daarna eten. Hij lust zijn kuurtje zandweg niet zo heel graag, dus steeds weer een beetje musli er bij tot het allemaal op was. Toen staldienst gedaan. De tinkies waren opdringering met het eten in de bakken doen. Neem dan een zweepje mee, maar moest hem nu toch echt gebruiken want ze liepen zo dwars door me heen. Meestal zwaai ik alleen en dat is voldoende om ze op afstand te houden. Stelletje vreetzakjes...
Net lekker patatje gehad en nu zo douchen (bad duurt nog effe) en dan voor de buis!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:31

Spetter schreef:
Zo toch nog een aantal mensen gereden zo te lezen!
Wij hebben vanmiddag lekker met de honden gewandeld. Daarna ben ik naar stal gegaan. Spet gepoetst, even gelongeerd en daarna eten. Hij lust zijn kuurtje zandweg niet zo heel graag, dus steeds weer een beetje musli er bij tot het allemaal op was. Toen staldienst gedaan. De tinkies waren opdringering met het eten in de bakken doen. Neem dan een zweepje mee, maar moest hem nu toch echt gebruiken want ze liepen zo dwars door me heen. Meestal zwaai ik alleen en dat is voldoende om ze op afstand te houden. Stelletje vreetzakjes...
Net lekker patatje gehad en nu zo douchen (bad duurt nog effe) en dan voor de buis!

ongevraagd even een tip,meng het kuurtje eens door appelmoes,dat deed bij Pepper wonderen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:40

Thanks Desillies!!! Voor de tip! Zal eerst even kijken of ie appelmoes lust. Ga morgen gelijk even testen! Ik zat al te denken aan slobber, maar appelmoes is natuurlijk veel lekkerder!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:52

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:55

Oh ben benieuwd naar de foto's Chev!!!

Heb verzuimt vandaag foto's te maken bedenk ik me net...

Wij gaan zo een heeeeeerlijke pizza eten... Hmmmmmmmm....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:05

Haai piepeltjes...

Ben net terug van stal. Had Chub om 15.30 alvast binnengezet om te drogen, ze was niet helemaal droog zelfs nog! Toch maar gezadeld en bezig gegaan in de bak. Heb haar eerst wat meer vwnw gereden ipv gelijk op te pakken zoals gisteren. En het ging nu veel beter, met meer ontspanning. Er zaten wel weer kabouters in de hoek, dus moest ff weer een gevecht aangaan. Voordeel daarvan is dat ze buiten die hoek veel alerter en aktiever is. Elk nadeel heb z'n voordeel dus

Morgen heeft ze een dage 'vrij'. Dan wordt ze geschoren namelijk en kan het luie dekenleventje weer beginnen (scheelt errug veel poetswerk ).

Jammer dat het tuig van Kit niet paste bij Lisje. Wie weet heeft Nicole dan toch mazzel! Ben benieuwd overigens naar de foto's van gisteren!

Leuke foto gezien van Dio... Spannend hoor, nog een paar nachtjes slapen!

En Tommie met een spannende aktie op het strand. Zo herkenbaar

Ik ga zo lekker badderen (ow.. ik blijf voorlopig nog wel thuis wonen ivm dat bad ). En dan EHBO kijken op de bank met gezelschap van de doggies... Ouders pakten om 20.00 nog maar een filmpje mee geloof ik, dus die zijn nog lang niet thuis.

Heb vanaaf gebakken krieltjes op met doperwtjes. Net een bakje druiven naar binnen gewerkt. Het eerste fruit in tijden weer...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:08

Citaat:
En Tommie met een spannende aktie op het strand. Zo herkenbaar

hee hee ik ben niet altijd op het strand hoor
dit was in de polder,onderaan een dijk.....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:09

Net even de buren van de bank geblazen met rammstein

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:15

veel mensen zo te horen ondanks de regen toch een lekkere dag gehad

ik ook.
eerst naar mn vriend zn wedstrijd geweest, al weer eerste
en daarna lekker naar syl, ik had nog de hele dag, want die judo wedstrijden zijn zo ongeveer snachts (half 12 was het al weer klaar)
dus een heerlijke buitenrit gemaakt, met mijn stoere regencape van het leger, die dus over heel sylke haar billen past, over mijn voeten valt en een stuk van haar hals beschermt tegen regen.
we hadden dus geen last van de regen en kou.
sylke was super lief, dus ondanks de modder nog lekker gegalopeerd op de brede paden, en op de hei nog een rengalopje (ze heeft doorgekregen dat ze nog veel harder kan galoperen )
en natuurlijk heel gezelig met mijn zusje.
ik heb een ontwerp gemaakt voor hoe ik onze nieuwe stal wil, niet helemaal mijn eigen idee, want mijn inspiratie komt van internet:
ik kan hem alleen op zn kop uploaden...
sorry voor de nekpijn
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OTVZMQWC

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:17

ziet er goed uit die tekening..
en ik werd gister bijna achter mijn computer getrild..
de buren waren in de kinderkamer, die dus aan mijn kamer ligt, bezig met boren..
de computer stond echt te trillen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:21

Zo, Il is weg, was erg gezellig, ga nu ens bijlezen en straks reageren

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:24

O ja Annick, leuke foto van je hondje! Nog even en dan is het gedaan met de rust! Pupje uitlaten, plasje opruimen, nachten wakker Maar toch... een heerlijke puppytijd toegewenst!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:38

wat een lieverd zeg die woef hihiih in het bos.

lekekr voor iedereen die lekker heeft gereden vandaag.

hier was het droog heel de dag.
dus hadden we mazel met buitenrijden.

ik heb besloten om naar een nieuwe stal te gaan .
waar ik onbeperkt stro en hooi mag gebruiken.
dat is toch wel heel belangrijk voor whis .
wat ik jammer vind is dat dit de derde keer word in een half jaar dat ze gaat verhuizen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 19:59

Jean schreef:
Zo, Il is weg, was erg gezellig, ga nu ens bijlezen en straks reageren

whahaha de deur uit geschopt }>

Nee hoor, heb me echt super vermaakt! En over 2 weken ben ik er alweer Dan gaan we hengsten pesten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:00

Chubby schreef:
Gaaf FjordKootje, DevonRexjes! Ik ben gek op aparte vachtjes Zou ook best een naaktkat of -hond willen Heerlijk, zo'n warm vaatdoekje....
Leuke foto trouwens van Koot en Mira!

Een vriendin van mij fokt de kale neten http://www.mikisanukis.com
Leuk stel zo samen he, Koot en Mira Koot had door dat Mira sneller liep, vandaar zijn oren...

Mazzel-meid schreef:
FK; haha, ik wist niet dat ze elke dag meegingen naar de paardjes, wel leuk hoor! Onze hond is bang van de paarden

Die merrie, is dat Djemy? Mijn honden zijn juist niet bang genoeg voor de paarden. Ze gaan elke dag mee, zo krijgen ze op een veilige manier hun beweging, en Golden Retriever Molly vindt ook wel dat ze elke dag haar modderbad moet nemen..... zucht......
Moet je eens kijken wat een mooie ruin er op MP staat!
hier

Pellie schreef:
FK leuk dat je de hoeven ook zelf doet. ik doe ook aan nb-en en hou ze ook zo goed mogelijk bij als mij rug het toelaat
weet alleen niet meer wat het wezenlijke verschil tussen strasser en de witte-lijn methode is.

Het grootste verschil is dat NB niet aan de zool komt, Strasser wel.

Jellie schreef:
Fk, bij ons komt de NB iedere 4 weken en dat gaat super Zelf wil ik of Jan nog eens zo'n cursus volgen.

Dan zou ik het vooral zo houden, als het goed gaat. If it ain't broke, don't fix it!

@ Annick: O wat een dropje, die Dio!

@ Snowdon: fijn dat je weer plezier had!

@ crazy_funky: vanaf woensdag wordt het weer droog

@ Cheveyo: schitterende Rottweiler heb je!

@ Peetorlan: kan je niet tegen bijbetaling hooi en stro bijpakken dan? Volgens mij is er bij ons aan de overkant nog een stalletje vrij. Is in Voorschoten.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:16

leonoor, ben het met je mening eens over de rampen...
nu weer vliegtuigramp hoor ik, 140 mensen ofzo..

draakje, gaaf hoor naar krezip, leuk dat je het naar je zin hebt gehad

tinkermuts, wow die puppyfoto's hou op!!! haha

cheveyo, feestje was dus laat geworden, je pb kreeg ik ook om 04.00 uur ofzo haha, gaaf hoor dat je zo genoten hebt, lekker toch!

ingrid, van harte gefeliciteer!

keevagirl, fijn dat milan is opgeknapt, alleen nog doorgaan met die zalf dus
prachtig de stal trouwens, hoe die helemaal af is, echt top!

chubby, ik wordt ik januari 19
geen vlinders, wordt teveel belemmerd door het leeftijdsverschil en met dronken kop al weer teveel foute dingen gedaan gister haha
lekker langs geweest bij aantal bokkers, leuk hoor
prachtige foto's trouwens van chub, super koppie heeft ze toch!

jellie, niet gemend maar wel lekker gereden dus, misschien liep ze ff niet helemaal op te letten, of juist op een ander punt, fig let soms buite ook niet op, ben al een aantal keer gevallen met hem haha

fjordkootje, leuke foto's!

twist, welkom!

mazzelmeid, koeien slachtoffer van darlah, ahh hihi

jeanie, jeetje wat erg van die ex stalgenoot, veel te jong

annick, hihi geweldige foto

leon, lekker gereden met snow vandaag, en je niet geergerd aan mensen, super

cf, haha lekker dan trillende computer hihi

verder red ik het bijlezen niet... ongelukje gehad vandaag

met uitgaan eerst poppetje 98 gekust haha was echt dronke, ga debiele dingen doen en heb de hele aaf gedanst, hele nacht niet geslapen van de pijn dus dacht ga lekker naar fig ritje maken
zondagochtend lekker rustig
iets voor 9 uur zat ik erop
na 1,5 uur rijden op het laatste stukje, waar ik vorige week nog bedreigd was, krijgt fig het in zn bol en springt opzij, tegen en boom met mn geopereerde been
viel bijna flauw, bleef net zitten en kon wel schreeuwen van de pijn, durfde niet naar mn been te kijken, hij lag best ver naar achteren, weet niet hoe ik hem normaal heb gekregen maar heb hem zelfs in de beugel gedouwd
terug naar stal, nog fftjes rijden, hield het zowat niet meer, kotsmisselijk noem maar op
aangekomen op stal voorzichtig eraf, kon er nauwelijks op staan, flink geschaaf, pal langs het litteken op, juist aan de gevoelige kant, kan de pijn niet beschrijven, maargoed het is gebeurd

schrijf dit hier gewoon, niet om te horen van och had je kunnen weten, je mag niet rijden etc... dat weet ik ook, maar dat kan niet, voor fig niet voor mij niet, fig springt nooit weg
ben er nooit afgevallen, gaat nooit op hol,
zeg nooit nooit maar dit is puur door vorige week gekomen
ben blij dat in mn been alles nog goed lijkt te zitten
zal geen foto maken, hihi bespaar ik jullie wel

maarja... pech, gewoon domme pech

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:22

Ik mis nu een smiley voor Roos... Een fronzende smiley met zo'n vingertje erbij ....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:23

ok in smileys hoef ik ook niet te zien wat ik in woorden niet wil horen :p

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:24

Ik zeg niets... ik had hetzelfde gedaan... haha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:30

Oei, Roos, vervelend van je been!
Ik zou het ook niet kunnen hoor, om zolang toch niet te rijden..
In elk geval sterkte ermee

Fjordkootje; nee het ging om die merrie uit Achterveld, een 7-jarige, en in dezelfde advertentie staat een ruintje aangeboden.
De link die je geeft, die werkt hier niet ga het nogeens proberen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:36

Peetorlan, succes met het verhuizen. Hoop dat je bij de nieuwe stal een lange tijd kan blijven staan

Fk, zijn dat ook katten voor mensen die allergisch zijn? Ik wil t ook zo houden met NB, laat t liever doen dan dat ik t zelf doe maar om er meer over te weten/leren wil ik nog wel eens een cursus doen

Roos, aan t lebberen geweest met 98 Achja, kan gebeuren Verdorie dat je zo’n pijn gehad hebt door die sprong op zij van Fig Arme Figster dat hij daar op die plek toch niet goed in zijn vel zat Hij heeft t iig niet expres gedaan, en dat is toch wel heel fijn

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:39

Nou, toch een smiley voor Roos, een welgemeende . Ook al zou je dan misschien beter niet kunnen rijden, het bloed kruipt waar het niet gaan kan hé ... oooh wat zul je een pijn gehad hebben, ik voelde het al bijna toen ik je berichtje zat te lezen .... Dikke dus !

Fjordkootje, kan niet zien welke ruin je bedoelt, maar ik had ook al twee opvallende advertenties op MP gezien : Boy en Lady van Rob de Beus, en die ruin en die merrie, allebei best goedkoop vond ik. Misschien bedoelde je die ruin wel ? Ik vond die merrie trouwens ook super. Zal zometeen de foto's nog 'ns opzoeken op MP.
Leuke foto ook van Kootje en Mira.

Peetorlan, balen dat je zo vaak moet verhuizen met je paardje. Dan hebben wij het toch wel luxe met de paardje aan huis !

Draakje, stal ziet er puik uit !

Ha ha, Jellie blaast de buren van de bank met Rammstein. Lekker is dat hé, soms even die muziek kei- en keihard aan.

Chubby, Leon en MM, balen dat jullie ritje niet doorging. Ik zal me al te verheugen op de foto's van die drie tinkers bij elkaar. Als jullie nou wél gaan, dan wel wat foto's maken hé !!
Chub, ga trouwens nog even je foto's terugkijken zometeen.

Spetter alweer een beetje van de spetterij af ?

Welkom Twist !!

Verder weinig nieuws hier. Heb nu eindelijk m'n halster binnen van de Bokker die m'n betaling maar steeds niet binnen kreeg ... alweer zo'n bling-bling ding, wat héb ik toch ? . Zal één dezer dagen 'ns foto's maken. Kan ik ook meteen Keeva's buikje op de foto zetten, want dat begint ook al behoorlijk te groeien. Kunnen we een wedstrijdje gaan houden, "wie heeft de dikste buik" .

Deze week krijg ik de test-Barefoot. Ik heb een bruine western gevraagd, ben erg benieuwd ! Gelukkig heeft hubby donderdag z'n laatste nachtdienst, dus het hele weekend veel tijd om het zadel uit te proberen. Ook daar komen uiteraard foto's van !

Zometeen lekker op tijd naar bed

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:42

Oww wat krijgen we nu, Rob de Beus die z'n tweespan verkoopt?? Doet ie Tinkerland ook weg dan?