Wij organiseren een grote paarden en pony fokdag voor alle rassen. keuringen kwpn,nrps,tinker,shetlanders,appaloosa, friezen,welsh,new forest etc. bestgaand oefendressuur B/L-M
Hihi Diaz lekker koppig. Wat een leukert die Ille, ik heb ook een tijdje een roan-kleurige tink verzorgt (Indy zie profiel). Vrolijke bokkensprongen zien langskomen
Ik heb trouwens nog een vraagje. Nu de kleine Gijs bijna 1 is en (tot nu toe) een voorbeeldige hengst is ben ik voorzichtig aan het kijken of ie hengst kan blijven en ben erg benieuwd of ie ook dekhengst materiaal zou kunnen zijn. (Als de hormonen flink gaan opspelen en ie continu in mn nek gaat springen oid is ie ze kwijt hoor en dan wordt t een het...). Nou weet ik dat bij het Nvst wel eens jonge hengstenkeuringen zijn, maar kan nergens vinden wanneer die dan zijn. Gijs is zelf ingeschreven bij het ICS, kon op de site alleen keuringen voor volwassen hengsten vinden. Iemand enig idee?
Jeej als het goed gaat vandaag met Amigo in het tuig hang ik er een spoorbielsje of band achter! Hij is zo ontzettend braaf dus dat moet wel goed komen . Men hem op een trensje in de bak gaat super alleen hij word heet in draf soms. Wat ie onder het tuig wel doet vertikt ie onder het zadel....
enters en twenters mogen bij het ICS op de reguliere keuring komen, volwassen hengsten ( 3 jaar en ouder) mogen alleen op de hengstenshow/keuring komen.
Bij het NSvT mag je alleen met je hengstveulen aan de voet van de moeder op de reguliere keuring komen, voor de rest is er een Jonge Hengsten keuring op dag van de hengstenshow, daar mogen de enters en twenters getoond worden.
ik ben even aan het bijkomen van vandaag.(moet je nagaan dat de dag nog niet voorbij is)
vandaag hebben we in nijmegen de goude gidsen voor cuijk opgehaald.welgeteld een stuk of 5600.flink aanpoten en vroeg uit de veren.eerste ronde schoot nog niet zo op want het duurde lang voordat de heftruck kon komen voor te laden.maar vanmiddag om half 2 lagen de laatste in de aanhanger.heb een foto gemaakt en zal m vanavond of morgen laten zien.je weet niet wat je ziet.
Miesemuisje
Geplaatst: 09-05-12 17:37
Ellie, dat is zeker zwaar werk jaa! hebben mn ouders eens gedaan met ikeagidsen/telefoonboeken, hele tuin stond vol haha!
Ik ga nu lekker naar Spock toe, duimen jullie voor mij dat t droog blijft?!
@Simone; wat een leuk filmpje van Kayleigh!! ik word gelijk helemaal happy van haar gekke sprongen!
@chantal; hoe is het met de verkoop van Kyan? en al een nieuwe merrie op het oog?
ik dacht een leuke merrie voor die vriend te hebben gevonden, maar hij is zo mannen-kritisch haha de puntjes die er eerst niet toe deden zijn uiteindelijk de doorslag... mrja het moet zijn paardje worden niet de mijne.
ik twijfel nog of Denzel dit najaar naar de keuring van het NSVT gaat... wat denken jullie?
Jij kan het beste beoordelen denk ik, heb je foto's?
Als ik met Patrick naar de keuring zou gaan had ik zelf met een jaar of 5 gegaan.....
VandeMol
Geplaatst: 09-05-12 19:45
Kyan staat nog te koop , maar niet zo opzichtig meer.... Er kwamen allemaal koopjesjagers op af en zelfs een meisje die al 750 euro bij elkaar gespaard had. Nu , Kyan is niet goedkoop , maar versjacheren doe ik ook niet. Als er iemand die bij hem past komt , mag hij weg ... maar ik verkoop hem niet aan jan en alleman. En als hij volgend jaar beleerd is , denk ik dat verkopen beter gaat .....
En ja , heb een nieuwe merrie op het oog ( echt een SUPERmerrie ), hoor vanavond of we tot elkaar kunnen gaan komen. Wegens omstandigheden ( lees bouw nieuwe koeienstal ) zou ze pas in aug. kunnen komen . Nu is het aan de verkopende partij of ze dit willen doen , anders gaat het over , snik snik ....
21 juli gaat Kyan ook gewoon naar de keuring , net als Karlijn ... Is gelijk een goede training voor wanneer ze met 3 jaar de keuring gaan doen ! idd, heb je een foto van Denzel
het zou eigenlijk ook meer voor de ervaring zijn hoor, hij is natuurlijk met zijn 2 jaar nog lang niet uitgegroeid en gaat nu lekker uitzwaren... helaas nog geen goede foto's. ik zal proberen morgen een stand foto te maken maar gaat lastig alleen... meest recente staan nog in de advertentie
De markt ligt ook op z'n gat, als je ziet waar sommige paarden voor te koop staan...... Je moet het gewoon treffen, de juiste persoon weg is van je paard en het er voor geeft wat je er voor wilt hebben.
Oh naar de jonge hengstenkeuring zou ik zeker gaan, ik heb 't met Patrick ook gedaan leren ze van. Tenzij een paard in slechte conditie is zou ik niet gaan maar denk niet dat het bij Denzel van belang is
gelukkig heb je ook geen haast met de verkoop van Kyan! het is en blijft natuurlijk je kanjertje! goh ben benieuwd.. hb je al een voorproefje voor ons??