[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 07:30

Goedemorgen,

GRRRRRRR, heb ik een heel verhaal getiept ben ik in ene alles kwijt .....aaaaa....dan maar een verkorte versie

#Tinkermuts: heeeeel veel succes vandaag , go girl! Dit is overigens ook geen tijd om op te staan op zondag maar ja die kleine donder was al om half 7 wakker dus tja.....

#Keevagirl : welkom terug van vakantie, heb je het wel lekker gehad?

#Chubby: Thanks Rijden met druk is ook niet fijn, gewoon veel blijven oefenen en het komt wel weer goed.

#Cheveyo: Party Animal!! Lekker he, je uit kunnen leven!! En die Kit is wel een gaaf ding met een heel hoog gevoel voor Humor en zwaar verslaafd aan ballenkriebelen.

Vanmiddag gaan WenK en ik en mijn kleine boef misschien een poging doen om met Lisje een rondje met de kar te gaan rijden....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:47

Goedemorgen! Mijn kleine (honde)boef was ook al vroeg wakker...

Ik hoop dat het wat droger nog word straks... Dan kunnen we ff lekker weg.

Heb verder niet echt bijgelezen.

Chub: Druk is relatief. Iemand die altijd met veel druk rijd zal jouw druk als vrijwel niets ervaren. Jij bent gewent om met heel weinig druk te rijden, daarom voel je het meer. Dat Chubby het moeilijk vind mag duidelijk zijn. Ook voor haar is het een nieuwe manier van rijden he...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:12

fjordkootje schreef:
Mocht iemand nog een goed online store weten, die vlot levert.....

www.justwestern.nl
Leveren naar mijn mening best wel snel ene dag bestel volgende dag binnen.

Ga gauw naar stal straks met Jellie mee met de kar.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:15

Kit heeft toch geen ballen meer???

Chubby, ik herken je gevoel wel van toen ik ietwat serieuser met Snowdon begon te dressuren.. Nu nog heb ik erg vaak het gevoel dat ik teveel druk geef, omdat ik jaren (vrijwel) zonder druk gereden heb.

Saskia, wat is een go...bokaal? Ik weet het woord al niet meer haha

Zou het nog droog worden voor vanmiddag?

Ik heb net de paardjes buitengezet en was net voor een grote bui zelf binnen...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:29

Goedemorgen,,,
Ben ook weer onder de wakkeren. Runderlapjes pruttelen alvast. Straks mennen (Marcella komt ook ) en later nog wandelen in t bos met Lemmyteck dus dan geen tijd meer voor pruttelende lapjes
Vannacht om een uur of 5 belde e.o.a. lijpo… schrok me kapot. Diegene verbrak de verbinding toen Jan op nam…

Fk, Leuk dat jullie al op haar gereden hebben. Ik wist niet dat je strasser zelf ook kon doen. Flan wordt ‘gewoon’ NB-t door een bekapper. Volgende x foto’s maken!

Keeva, lekkere vakantie gehad! Gelukkig is Milan al grotendeels hersteld. Hihi, zie je al zitten met spandoek en al

Peetorlan, nog niet echt beter dus… Je knollie ondeugend, foeifoei

Chubb, mss dat er daarom nu ook weer iets is als de vogelgriep… Iedere x duiken weer gekke ziektes op. Veel plezier met zijn 3-en op bosrit!

Tinkermeis, Balen zo’n drukke dag. Die mensen zijn wel heel hartelijk zeg, dat ze zo maar vlees mee willen geven…

Chev lekker gedanst!

Tmus, succes met strijden om die bokaal vandaag!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:31

Goedesmorgens

Zo te lezen allemaal vroege vogels op de zondagochtend. Ik was er alweer om kwart over 8 uit. Kan het namelijk niet over mijn hart verkrijgen om de paardjes nog langer op stal te laten staan

@ TM: heel veel succes vandaag en ik ben ook benieuwd wat dat nou voor een bokaal is waar je het steeds over hebt

Heb een heleboel mooie foto's voor bij zien komen

Voor de nieuwe verzorgster/bijrijdster van Tommie: ook van mij een welkom hier!

@ Chubby: met licht/zwaar contact rijden is nogal relatief. Wat jij als zwaar ervaart is voor een ander misschien wel heel licht. Ik probeer Fayette ook met een zo licht mogelijk contact te rijden maar als zij niet meewerkt voer ik de zwaarte wel op tot zij nageeft en dan ben ik ook weer lichter met mijn handen. In mijn ogen is het juist de kunst om daar een balans in te vinden: licht contact hebben wanneer je paard mee werkt en zelf ook dat lichte contact houdt (weer niet te verwarren met achter de teugel kruipen ) en een moment van zwaarder contact als je paard onder het werk probeert uit te komen en jij hem/haar weer even tot de orde moet roepen.

En verder weet ik even niet meer hoor

Hier gaat alles verder zijn gangetje. Fayette begint nu echt uit te dijen. Singel moest gisteren alweer een gaatje minder strak in vergelijking met vorige week zondag. Haar fleecedeken met buiksingels waar ze normaal gesproken (d.w.z. niet drachtig) in verzuipt zit nu met de singels op de allerlangste stand en dan krijg ik ze nog met moeite dicht Begin er dus langzaamaan voor te vrezen dat ze haar regendeken van vorig jaar ook niet meer goed zal passen
Met rijden is Fayette nog steeds lekker alert. Ze houdt het wel wat minder lang vol. Galopperen doe ik eigenlijk niet meer. Dat vindt ze toch al zo moeilijk (drachtig of niet) maar nu vergt het wel heel veel van d'r. Hopelijk blijft ze nog lang de lol van het rijden in zien al waggelen we straks alleen maar zonder zadel door de bak heen, ik ben dan al lang blij dat ik weer even op d'r gezeten heb

Met een half uurtje ga ik naar Cynthia toe (lowara op bokt). Vandaag is de grote dag dat Arwen naar de opfok gaat. Spannend!
Arwen gaat gelukkig niet al te ver weg en naar een vertrouwd persoon met veel Tinkerervaring. Voor de nieuwsgierigen onder ons: ze gaat naar de Tukker Tinkers toe
Zou ik het nog redden om in een half uur mijn stallen uit te mesten? Mmmm, denk het niet... dan vanmiddag maar doen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:52

Goeiemorgen!

Flettie;
Fayette krijgt een lekker buikje zo te lezen, echt heel leuk!
Ben erg benieuwd wat daar straks uit komt rollen
Fijn dat Arwen toch een beetje in de buurt blijft, hoeven jullie hem niet heel erg te missen, alhoewel het toch wel eventjes wennen zal zijn!

snowdon schreef:

Ik zat dr dus middenin..

En nu schijnt de zon weer vollop
Vaag.. herfst...

Zelf nietzo veel te vertellen, er staan inderdaad foto's van Kaylen op ITP;
*klikkk*

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:04

Goeiemorgen!
Tinkermuts succes met je dingesbokaal! Ben benieuwd wat het is! Hondensport vind ik ook erg leuk!
Mazzelmeid, Chubby en Leon veel plezier op jullie rit! Leon, succes met je kont...
Cheveyo lekker gedanst! Heerlijk moet dat zijn!
Jellie en Marcella ook veel plezier bij het mennen! En straks lekker lopen met Lemmy!
Flet al lekker rond aan het worden dus. Hoe is het met je vriend?

Ga straks naar Spet, beetje longeren denk ik en dan lekker met de honden wandelen. Vanavond staldienstje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:10

Spetter schreef:
Mazzelmeid, Chubby en Leon veel plezier op jullie rit! Leon, succes met je kont...
Komt vast wel goed

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:13

zo ben weer bij alleen geen tijd om te reageren want we gaan naar pa en ma.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:36

snowdon schreef:
Zou het nog droog worden voor vanmiddag?

Het is hier al de hele ochtend droog....
Net de kattenbakken gedaan, kleedjes in de wasmachine, nieuwe kleedjes neergelegd, vloer gedweild. Alles is klaar voor de komst van mijn allerlaatste kittens.

Jellie schreef:
Fk, Leuk dat jullie al op haar gereden hebben. Ik wist niet dat je strasser zelf ook kon doen. Flan wordt ‘gewoon’ NB-t door een bekapper. Volgende x foto’s maken!

Ben al een paar jaar bezig. Uiteraard heb ik altijd veel met de Strassertrimster overlegd en heeft zij Koot ook een tijd lang gedaan toen ik het door last in mijn voet niet kon. De enige foto die ik heb is deze. Ik doe uiteraard heel voorzichtig met Miertje's voetjes. Ze zijn ook niet heel slecht. Ja, veel brokjes eraf en zo, maar het is eigenlijk puur een kwestie van steunsels inkorten en een mustangrolletje aanbrengen. Niet te veel, want ze heeft behoorlijk korte hoeven.
Afbeelding

Enne......
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 23-10-05 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:42

Ik heb iets gemist geloof ik.. je krijgt kittens?

Hier is het nu ook eindelijk droog! Ik denk dat het richting Den Haag gaat

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:50

Ja, ik fok Devon Rex katten, en mijn allerallerallerlaatste nestje wordt komende week geboren. Moederpoes is 3e generatie uitkruising Burmees x Devon Rex, kater is Devon Rex. Ik heb 50% kans op krullenbabies, maar ze heeft in 3 nesten (totaal 11 kittens) maar 3 krullenbabies gegeven. Ik ben dus komende week vrij voor de bevalling. Over 2 weken weer, omdat haar dochter ook zwanger was, maar die heeft een miskraam gehad, en nu wordt die week paardenweek, en dan laat ik ook gelijk de laatste 3 "open" katten castreren/steriliseren. Dan is het genoeg geweest, na 11 jaar. Doorgaan zou niet te combineren zijn met nu 2 paarden, die vannacht voor het eerst helemaal samen hebben gestaan.

Hee bedankt he, Snowdon, nou heb IK die regen!!!
Moet jij trouwens niet onderweg zijn voor je 5 uur durende rit?

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:52

snowdon schreef:
Ik heb iets gemist geloof ik.. je krijgt kittens?

Hier is het nu ook eindelijk droog! Ik denk dat het richting Den Haag gaat

nou dat hoeft niet hoor hou het maar lekker daar !!

ja hallo ik ben jaimy
meschien hebben mensen me al eerder gelezen of gezien hier
op bokt ik heb us ook een tinkie 7 jaar zwart/bont
en ben helemaal weg van hem
verder over vandaag tja kan weer eens niet rijden me zadel
past niet meer
moet wachten tot dinsdag dus kan ook niet mee doen met de
fnrs proeven snik snik
maar verder gaat het goed !

nou bij deze ga ik dit toppic ook goed bij houden
gezellige mensen hier
en daar moet ik bij zijn zo lekker elkedag over me knollie praten
o ja erg leuke tinks hebben jullie en jawel
ik heb bij iedereen gespiekt sollie hihi

en ook een goedemorgen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:16

Welkom hier Twist!
Ik woon ook in Den Haag. Waar staat je Tinker?
Die proefjes kan je toch ook zonder zadel oefenen?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:23

Marcella schreef:
www.justwestern.nl
Leveren naar mijn mening best wel snel ene dag bestel volgende dag binnen.

Bedankt! Nu heb ik een luxe probleem
Kanniekiezen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:25

Leon is al op stal.. gaat zo richting Chubby...
Hier spatten alweer wat druppels tegen de ruit.. dus of we het doorg houden weet ik niet
Ik heb zo zin om een buitenritje te maken, gaat het weer het weer verpesten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:00

Als het maar gaat regenen als je er al op zit, dat vind ik meestal minder erg dan wanneer het regent en je moet nog gaan rijden.
In ieder geval veel piezelier! Wij moeten nog 2 uurtjes wachten, de honden hebben net gegeten en ik heb geen zin in maagkantelingen enzo.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:20

mazzelmeid, leon en chubby nog veel plezier met rijden!

pff verder ben k nog niet helemaal wakker gelukkig dat de visite vanmiddag allemaal komt, kon k tenmisnte beetje uitslapen
was erg gezellig gisteravond!
heel leuk, stonden we gisteravond in de kroeg, en om 12 uur begonnen mn vriendinnen helemaal voor me te gillen en feliciteren enzo...we vielen iig op
hele leuke kadootjes gekregen, moest ze verdienen in een soort van opdrachtenspel, met een barbie-auto, inclusief barbie-ingrid
echt heel leuk bedacht van ze!
ben officieel gezakt voor mn rijbewijs volgens hen, maar dat was bijzaak

iedereen fijne dag nog, ik ga ff snel wat eten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:43

Haai,

ritje is afgezegd... Paarden zijn nu al zeiknat, bos is één grote modderpoel en als we de hele dag regen hebben, lig ik volgende week ziek in bed. Wat ik niet kan gebruiken.

Ouders zijn naar de film in Antwerpen, blijven daar ook eten. Heb dus lekker Rust

xIngridx van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!

Welkom Twist!

Gaaf FjordKootje, DevonRexjes! Ik ben gek op aparte vachtjes Zou ook best een naaktkat of -hond willen Heerlijk, zo'n warm vaatdoekje....
Leuke foto trouwens van Koot en Mira!

Hoe kan Flet nou toch al zo dik zijn? Veulenbeeb heeft de grootte van een knijn ongeveer! Je bent haar gewoon te veel aan het verwennen

Jullie hebben ook wel gelijk hoor met dat teugeldruk- verhaal. Misschien heb ik haar ook te snel opgepakt. Vanaaf ga ik haar eerst eens VWNW rijden, dan kan ik haar na een poosje eens wat oppakken. Gisteren wilde ik misschien te veel te snel.

Kit heeft idd geen ballen meer Snow, zoiets heet Fantoomkriebel

Tinkermuts, succes en veel plezier vandaag!

Chev, goed dat je nog op tijd was gisteren!

Ik ga vandaag lekker niksen. Kan niet met de hondjes naar het bos, want ze zijn allebei aan het einde van hun loopsheid en wil geen risico's lopen... Na het eten wil ik gaan paardrijden pas... Ga dus lekker ff bokken en daarna met een boek op de bank.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 23-10-05 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:43

Ingid; van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag
Heel veel succes met je rijlessen

De rit gaat helaas niet door vanwege het weer
(en vanaf dat ze afgebeld hebben, is het hartstikke droog gebleven, zul je altijd zien... maarja, het is niet anders)
Het bos zal ook wel één grote modderpoel zijn..

Fjordkootje; veel plezier met de honden!

Ik ga zo eventjes naar Shak, ik weet nog niet of ik ga rijden..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:10

xIngridx gefeliciteerd!

Jammer dat jullie ritje niet doorgaat Elke, Leon en Jacqueline. Door al dat mooie weer van de afgelopen tijd vergeet je bijna dat regen flink roet in het eten kan gooien.

Twist, welkom op TP.

Chev, fijn dat je zo'n leuke avond gehad hebt hoor. Je hebt vast spierpijn nu. 2 paarden gereden en een hele avond dansen.......

TM, ben ook benieuwd wat een gokkingabokaal is. Chital is een erg mooie hond.

Was leuk gisteren om Lisje, Silas en WenK (als strenge juf) aan het werk te zien. Super ook dat Chev voor het eerst weer te paard zat na haar operatie.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:13

Haihai,

Flet dus een dikke buik

Cindy, nog lekker met Spet aan de gang geweest?

Mamauba, was t nog leuk bij je pa en ma? Hoe gaat t nu met je pa?

FK, leuke foto’s. Stoer dat je dat zelf doet. Ik dacht dat strasser best omslachtig was. Fijn dat het je het al zo’n tijd doet. Zal dus goed bevallen Succes ook met het bevallen van je poes

Welkom, Twist!

Ingrid, gefeliciteerd

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:21

Gisteren zijn we pas rond een uur of 5 naar stal gegaan. Flan lekker geborsteld. Opgezadelt en Jan is in de binnenbak gaan rijden. T was niet echt druk in de bak. Flan was in t begin sloom. Jan heeft haar veel overgangen laten maken, daar werd ze steeds fanatieker van. Ook nog een x keihard over de lange zijdes gegalopeerd. Daar had ze wel zin in Verder hebben ze geofend met wijken en achterwaarts... Ik heb haar zonder zadel uitgestapt. We hebben nog een poos op de bank gewacht tot ze opgedroogd was en haar deken op kon.

Vanmiddag hadden we de hele auto volgeladen met het mentuig. Marcella zou meegaan. Op het moment dat we van huis wegreden was het nog droog maar bij stal aangekomen stortgiette het. Even later belde Marcella, of we wilden gaan zwemmen Maar besloten om het een andere x te doen. Dus ik ben toen maar gaan rijden. Flan's vriendinnetje was ook in de bak en we zijn wat gaan oefenen met balkjes. Eerst gewoon draven en later nog dat ze om en om verhoogd waren. Flan deed dit super goed Verder liep ze prima. In de galop zakte ze een x door haar achterbenen maar dat doet die ander Tink ook weleens zei haar baasje. Lekker zonder zadel uitgestapt. Ook nog even los gelaten in de bak. Had verwacht dat ze wel wilde gaan rollen maar ze bleef gewoon staan. Op stal was t juist voertijd, dus ze viel met haar neus in de boter Spulletjes opgeruimd. Stalgenootje wilde vanaaf haar deken om doen. Omdat ik toch nog weg moet vanmiddag is dat wel ideaal!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:16

Mazzel-meid schreef:
Fjordkootje; veel plezier met de honden!

Dank, maar die gaan elke dag al mee naar de paarden

[quote="Jellie"]Stoer.... niet echt, meer heel vermoeiend Als de stand eenmaal goed is dan is het goed bijhouden, wekelijks. In het verleden zaten er een tijd lang weken tussen, en dat ging niet goed, ik had dan een Kootje die 2 van de 6 weken mega gevoelig liep. Met vaker bijhouden gaat het een stuk beter.
Bevalling Chocje: gaat goedkomen Ze weet al dat ik er niet de hele week bij ga zitten. Ik ken haar voorverschijnselen gelukkig erg goed. Eerst moet de melk maar eens wit gaan worden.