[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:41

Ze wordt in mei pas 2 :)
Dus ze mag nog lekker een paar jaar puppy zijn :)
Ik denk dat ze gewoon een wandel-pony blijft :D
Ik weet ook niet of ze groot genoeg wordt om voor een karretje te staan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:45

Ja daarom, volgend jaar :+ nu nog ff baby zijn

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:17

Als Khaleesi de 80 cm haalt moet het lukken

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:59

Ja, over 1,5 - 2 jaar zou kunnen, als ze 3 is, maar vaak vind ik ze dan nog wel erg jong.
Een super lichte sulky zou nog wel kunnen, geremd, en dan over de verharde weg. Maar dan nog vind ik het een hoop gewicht voor zo'n uk. (weeg zelf 45-50 , en dan nog een wagen erbij)
Arya was 97 cm en haar vader Montgomery van stal de oude hoeve 98 cm, dus wellicht dat ze dat nog wel haalt :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:00

Pip is vijf en we zijn nu pas bezig met bekeren en serieus werk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:42

Lekker uit laten groeien kan nooit kwaad idd.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:37

Ik heb even een vraagje. Wanneer is een tinker klaar met groeien/ uitzwaren? Storm heb ik nu 1,5jaar en hij was natuurlijk veel te mager toen ik hem kreeg. Hij is zo veel gegroeid en zwaarder geworden en die 1,5 jaar. Hij is niet te dik hoor (mag ook niet dikker worden) maar ik las ergens dat ze pas rond de 6 jaar uitzwaren? Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :o? hahaaa

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:24

7-8 jaar

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:51

Bedankt, Storm is nu 6 jaar hahaaa.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:19

Uit laten groeien is nooit verkeerd :)
Feike was 3 toen ik begon, maar zo vaak doet hij nou ook weer niet iets :')
De laatste tijd staat hij meerendeels ook stil, op spelen met zijn maatjes na :+
Vind het niet erg, doet hem wel goed. :+
4 mei wordt hij alweer 4 :oo

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:24

Merk aan pip dat ie gewoon WIL werken. Ook niet te vaak blijft een man haha.

Feike alweer vier! Gaat snel zeg!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:26

Jaa tijd vliegt :oo
Ik weet nog dat ik maar zat te wachten, en wachten, en wachten tot meneer van 1 jaar naar 3 jaar ging :+
En ik knipper met mijn ogen en hoppa meneer is alweer bijna 4 :')

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:40

Casanova wordt 29 mei ook weer vier :j met hem zouden we dit jaar pas beginnen, hij was vorig jaar echt nog puppy tegenover nu :) In mijn ogen begint hij nu pas echt te verzwaren als ik hem zie tegenover de rest van de tinkers, voorheen leek het alsof hij enkel de lucht in ging :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:33

Hier was alles vanochtend bedekt met een prachtig wit laagje. Vanmiddag was een deel weg, het zonnetje scheen en ondanks de kou heb ik heerlijk gewandeld met Izzy en Khaleesi. We hebben een groot rondje gemaakt om het dorp heen.
Khaleesi gaat dan als "hand-paardje' met Izzy mee, later kan ik dan zelf ook eventueel rijdend mee, maar zo met wandelen is het ook heel fijn.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:45

Hier ook een wit laagje vanmorgen :) leuk dat ze mee kan als wandelpaardje. Ik kan dat bijna niet met Dusty, ze is nogal jaloers en gaat dan extra dwars doen. Als je met een ruiter naast je loopt heeft ze dit helemaal niet. Het is dus gewoon puur omdat ik mijn aandacht dan verdeel :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:14

Oeps, beetje jaloers :P

Izzy negeert Khaleesi gewoon als ze naast haar loopt, ze vind het allemaal wel best en luistert gewoon naar wat ik zeg. Khaleesi vind het reuze intressant en stoer van zichzelf dat ze naast Izzy mag lopen. Als ze normaal samen in de paddock staan wil Khalies Izzy nog wel eens pesten, maar met het wandelen gedraagt ze zich perfect :P
Vanmiddag nog, toen lag Izzy lekker in het zonnetje te slapen en toen kwam Khalies al op een sukkel drafje aan om in haar manen te gaan snuffelen, op haar benen te gaan staan met een voorbeentje en uitdagende sprongetjes te maken voor Izzy haar neus. Izzy kijkt dan 1 keer geïrriteerd en negeert haar dan verder. Khaleesi doet dit ook wel eens bij Bonnie, die staat dan meteen op en dan kan Khalies maar beter rennen, anders heeft ze een hap in haar billen :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:22

Ik heb 3 merrie namen en 1 hengsten naam voor m'n veulens tot nu toe, ik hoop dat ik eindelijk merries krijg. Dus nog een hengsten naam... Maar misschien jinx ik het als ik 2 namen vind :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:38

Wanneer worden ze verwacht ongeveer?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:41

draaakje schreef:
Oeps, beetje jaloers :P

Izzy negeert Khaleesi gewoon als ze naast haar loopt, ze vind het allemaal wel best en luistert gewoon naar wat ik zeg. Khaleesi vind het reuze intressant en stoer van zichzelf dat ze naast Izzy mag lopen. Als ze normaal samen in de paddock staan wil Khalies Izzy nog wel eens pesten, maar met het wandelen gedraagt ze zich perfect :P
Vanmiddag nog, toen lag Izzy lekker in het zonnetje te slapen en toen kwam Khalies al op een sukkel drafje aan om in haar manen te gaan snuffelen, op haar benen te gaan staan met een voorbeentje en uitdagende sprongetjes te maken voor Izzy haar neus. Izzy kijkt dan 1 keer geïrriteerd en negeert haar dan verder. Khaleesi doet dit ook wel eens bij Bonnie, die staat dan meteen op en dan kan Khalies maar beter rennen, anders heeft ze een hap in haar billen :+

oh Zac staat ook met zo'n blaag. Maar als ie t zat is moet die kleine (nu nog hengst van net een jaar) ook maken dat ie weg komt hoor.
vind het wel altijd leuk om ze te zien spelen of stijgeren tegen elkaar. Zac, stevige tinker van 1.45 tegenover een modelletje welsh achtig iets van 1.15 :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:10

_Clocloken_ schreef:
Hier ook een wit laagje vanmorgen :) leuk dat ze mee kan als wandelpaardje. Ik kan dat bijna niet met Dusty, ze is nogal jaloers en gaat dan extra dwars doen. Als je met een ruiter naast je loopt heeft ze dit helemaal niet. Het is dus gewoon puur omdat ik mijn aandacht dan verdeel :')

Die Halfinger die ik rij heeft er ook last van. Sta je paarden te aaien in bij het draad moet iedereen oprotten is HAAR aandacht. En dan mept ze ook alle paarden weg. In de bak als ze los lopen ook kan ze ook erg gemeen doen maar op let wel op dat ze geen mensen bezeerd. Noem haar ook wel secretia :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:24

Gijs wordt 25 mei 4, zitten ze mooi dicht bij elkaar, Feike Casanova en Gijs :P
Dusty wil het vrouwtje gewoon niet delen!

Ik ben serieus aan het overwegen om met Gijs naar de ICS hengstenkeuring te gaan in april. Hij zit best lekker in zijn vel en doet alles zo braaf, maaarr het is errug ver en natuurlijk vreemd terrein.. Hij is natuurlijk ook nog erg groen, vind t ergens heel eng :=

De NSVT hengstenkeuring stond al op de agenda, tegen die tijd heb ik m waarschijnlijk onder zadel, (dus waarschijnlijk ook nog mooier in de spieren) én dat is super dichtbij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:28

Geeft dat juist niet een extra show effect?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:31

Gewoon doen. En anders eerst een keertje naar een vreemd terrein meenemen voor die tijd?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:34

Guess gaat niet naar ICS dit jaar, hij is er nog niet klaar voor vind ik. Misschien wel NSvT omdat die veel later is maar we hebben geen haast en het is uiteraard het beste dat hij er macho uit ziet ipv puppy Guess van nu. Ailil, de vader van Guess was ook echt puppy op deze leeftijd en nu is het een tank.

Ik zou liever wachten en de wow factor meenemen dan te vroeg gaan dus als je twijfelt, dan zou ik wachten. Maar als je twijfelt alleen omdat het ver is, dan toch de stoute schoenen aantrekken joh ;) Ben stiekem wel benieuwd hoe jouw tank het gaat doen hoor :))

De veulens worden rond eind maart/april verwacht :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:37

Thanks voor de adviezen meiden! Ik ga niet nu beslissen, kijk over een maand nog wel een keer hoe we er dan voor staan.

Mira283 schreef:
Gewoon doen. En anders eerst een keertje naar een vreemd terrein meenemen voor die tijd?

Helaas zelf geen trailer.