[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:20

Zo kan ze mooi wennen.idd!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:27

ik zal me ook weer eens laten horen.druk weekend gehad(weer 2 keer zand geproefd in de bak)en gister nog lekker genoten van de zon middels een flinke wandeling.

ik heb een beetje meegelezen,jullie hebben wel veel gereageerd zeg!

@andrea:dat ziet er steeds beter uit.die punten komen wel,ervaring is ook wat.idd je zit kan beter(hehe ik begin nu eindelijk wat te begrijpen van rijden,al kan ik er zelf niks van),maar ook dat is een kwestie van veel oefenen.hier wordt dat geleerd door zonder beugels te rijden,en je te concentreren op je zit.(goh nu ik dit zo schrijf,heb ik het idee dat het lijkt of ik er veel vanaf weet.ik zit gewoon vaak mee te kijken met t paardrijden).desnoods een stok/buis achter de armen,dan zie je resultaat.
mijn bijrijder heeft er zoveel aan gehad.ze rijdt nu wel eens manegewedstrijdjes,en ze heeft best mooie cijfers,en mag ook meedoen aan de zitcompetitie.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:30

Leonoor schreef:
Mira283 schreef:
Mooie tink Leonoor! En wie is deze knappe man neem ik aan?

Dat is een merrie :D Myrthe om precies te zijn, dochter van Baggio.

Oeps... :oo Dacht dat het serieus ene hengst was met die mega dikke hals!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:41

Ah bah Lor, sterkte met je kat.

Wat ziet er Jaron chique uit he! Leuke foto's!

Ellie 2 keer zandhappen oh jee. Hoop dat je je niet heel erg bezeerd hebt.

Ik ben heerlijk weer uit de nacht. afgelopen nacht erg druk gehad...
Maar was ervoor wel lekker van het weer aan het genieten op het strand met de hondjes en een hele leuke tink :-)
Afbeelding

Erna had ik lekker bij Grace in het land gezeten. Ze is weer bij dr beste vriendje.
Afbeelding
Dat smoeltje haha alsof ze nog van niets weet. Ach arm dier haha wist ze maar wat er zondag komen gaat *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:47

Ellie zonder beugels rijden is idd een goeie.
Maar als ik dat doe word mn paard een plankje. En ik stuiter dan. Stokje achter de rug kreeg ik vroeger ook nog wel.eens. Voelde niet.lekker!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:50

Mira283 schreef:
Oeps... :oo Dacht dat het serieus ene hengst was met die mega dikke hals!

Heb ik vaker gehoord :j Erfenis van papa ;)

Heerlijke foto's Jess!

Stokje achter de rug (of in de rug) doe ik niet aan, iemand op de grond die je erop wijst werkt uiteindelijk beste.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:54

Idd. De stok achter de deur staat in t midden vd bak

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:55

stokje achter de rug is niet fijn,dat lijkt me ook niet,maar het is wel een goede manier om verplicht recht te zitten op je paard(het kan overigens ook zon plasticke buis zijn voor elektra.ik heb t al vaak gezien,stuk voor stuk gaan de ruiters rechter zitten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:58

Ik ging gewoon zonder zadel op buitenrit; rechte lijnen is makkelijker als bochten, en dan zul je wel moeten. Heb zoveel geleerd daarvan. Vind het nog steeds heerlijk, zit beter zonder zadel dan met zadel :+ Afgelopen weken wel elke week ernaast gelegen, maar moet zeggen dat ik ook wat last heb gehad van mn lijf, merkte met zadel gisteren dat ik best heel scheef zat, niet zo gek dat ik er een paar keer naast lag. Gaat nu wel weer wat beter gelukkig.

Heb nooit zoveel gehad qua zit aan manegelessen of mensen in het midden. Die zeiden bijvoorbeeld tenen naar binnen, ik verdraai mn enkels, maar niemand die zei dat dat vanuit je heupen moet komen...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:02

Zelf heb ik instructie die dus niet alleen met paard bezig is, maar ook voor een groot deel met mij. Ik zeg het fout, ze is met ons als combinatie bezig en dat scheelt heel veel :j
Ik heb de enorme neiging om mijn benen op te trekken en daardoor teveel been te geven en Myrthe dus feitelijk suf op het been te maken (voor de duidelijkheid, ik train ze altijd zonder spoor). En daar let ze ook heel erg op. Ook dat ene handje wat ik dan net wat hoger houd. En zulk soort kleine dingetjes.
Fijne is wel dat ik mezelf regelmatig betrap tijdens het trainen en het meteen corrigeer.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:04

Met een goede instructrice in privéles krijg je dat wel te horen. Van die lessen wordt je niet voor niets veel moeier haha, je moet in het begin echt nadenken en je motoriek aanpassen. Vanzelf wordt het gewoon. Je moet zoiets echt je eigen maken. Al voor je allerlei ingewikkeldere oefeningen gaat doen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:09

Jess_vH schreef:
Met een goede instructrice in privéles krijg je dat wel te horen. Van die lessen wordt je niet voor niets veel moeier haha, je moet in het begin echt nadenken en je motoriek aanpassen. Vanzelf wordt het gewoon. Je moet zoiets echt je eigen maken. Al voor je allerlei ingewikkeldere oefeningen gaat doen.

Toch doe ik die ingewikkelde oefeningen ook wel hoor, want ondertussen werken we ook heel hard aan de gedragenheid en buiging bij Myrthe, dus worden bijvoorbeeld de zijgangen gewoon meegenomen.
100% perfect zitten is helaas slechts voor enkelen weggelegd. Altijd ruimte voor verbetering.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:16

Ik hoorde eens iemand zeggen. Een zit moet niet perfect zijn maar functioneel

Mn stalgenoot heeft een bolle.haf en zelf.korte pootjes. Zelfde als met mij.

Wat gebeurd er als wij onze benen naar achter leggen... Rug hol.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:54

klopt Leo, het hoeft niet 100% goed te gaan, maar ik zie veel (op stal hier en op maneges) dat ze echt hun zit overslaan en veel gefocust zijn op oefeningen die ze op hun proefje moeten doen. Dat vind ik zonde.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:01

Ja maar dat is wat ze vergeten omdat ze er vanuit gaan dat ze goed zitten

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:03

ja maar dat bedoelde ik ook. Niet met latjes of stokjes oid hoor.

Maar ik moet wel goed op mijn zit letten vanwege rugproblemen. Anders kan ik een week slecht lopen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:20

Heb bijgelezen maar niet echt verstand van verder. Enige dat ik in ga lessen is over een jaar of 2 trail lessen en eventueel enkele basis western lessen :).

Owja Kat ga ik straks voor bellen voor te vragen of die nog leeft of niet na de nacht. :\

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:32

toitoi meis :(:)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:38

hier vroeger op de manege kreeg je dan wel eens een zweepje achter je rug langs voor je ellebogen geschoven, om te zorgen dat je je ellebogen goed naast je hielt.. pijnlijk met een trekkend paard!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:38

Juist haar op de chat gekregen (mam) en kat leeft nog. Ze is hulp aan het zoeken voor 'm, desnoods staan we 'm af daar voor zolang die maar geholpen word.

Dankje voor de steun hier! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:40

ohw fijn! Dan gaat het hopelijk vanaf nu alleen maar beter!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:24

Sterkte met jullie kat Lor, hopelijk vinden je er hulp voor.

Lees veel over lesjes.
Ik krijg nu 2x per week priveles, maar merk wel dat bepaalde dingen al meer routine worden. Heb nog meer als genoeg te verbeteren, maar zachtjes aan komen we er wel. Mijn voeten gaan al stukken beter als in het begin :)
Gisteravond is m'n collega even op Sally gestapt. En heeft in de bak met haar staan galoperen.
Dat is iets wat ik nog niet wil doen, en daar hadden we het over. Schrikt Sally ineens van opvliegende duiven, staan we in galop aan de andere kant van de bak :o . Was niet echt de bedoeling.

Vanmorgen kwam ze weer. Ze wilde graag eens over het slik rijden en galoperen. En laten wij nou heerlijk aan de dijk staat, me de zee erachter.
Wat heb ik genoten vanaf mijn fiets van Sally die zichtbaar ook genoot. Ze liep zo heerlijk te stampen op het slik en deed alles heel braaf. Draven en galoperen.
Daarna nog een rondje gedaan en wat heb ik toch een knap paardje.
Een skateboarder die langs kwam was even eng, maar ze bleef netjes naast me staan.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:25

@ Jolandaa_
leuk lammetje, wat is het ras als ik vragen mag?
hier in de buurt overal saaie texelaars. Buurman heeft racka en jacob schapen. prachtig om eens wat anders te zien. die van jou ken ik nog niet

Het lammetje is een Walliser Schwarznäse .
Vrij zeldzaam in NL.
Was al op zoek naar dit ras in het oosten van Duitsland , tot ik eens goed keek ind e weide van de achterbuurman , hahaha
Daar liepen ze gewoon al die tijd.

Dora( zoals deze eerste heet ) is nu 2 dagen oud en met een dag of 8 worden er nog meer lammetjes geboren..
Daar komt dan een rammetje uit die we krijgen of alleen maar ooitjes , dan komt er nog een ooitje bij !

We gaan dit jaar voor 2 , want als je goed je best doet , worden het er meer !

Fayem89 , hoe staat het erbij met je kittens ?

Lesjes , ik heb er nog niet zoveel gehad , maar als ik ze wel heb , probeer ik vooral les te krijgen in mijn houding en zo goe mogelijk mijn paar d te laten doen wat ik ervan vraag ( en dat is nog niet zoveel , hihih )

Hier alle stallen weer op orde, Kaydee krijgt nu toch wel een dikkere uier en Daisy ( de welsh ) stond nog bij haar in , in de nachten .
Nu Daisy haar stal ook weer in orde gemaakt , kunnen ze elk apart op stal vanaf vanavond !

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:33

Sterkte zeg met de kat! Vindt het altijd zo sneu voor de kat zelf, en voor de baasjes :(:)

Hier momenteel privéles op een manegepaard (mijn eigen is hoogdrachtig en wil geen zadel meer op :P), vindt het altijd wel leerzaam, en de groepslessen met manegepaarden 10x niks. In augustus hoop ik op mijn tinker Elsa te kunnen rijden, dus dan ga ik daarmee verder.

Ondertussen zit ik te wachten op de foto's van de fotoshoot van zaterdag. Ben zo benieuwd!

Zijn hier ook mensen die zaterdag/zondag naar CH Marum gaan?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:55

Kat is juist ingeslapen, leeftijd laten schatten en die zou rond de 6jaar geweest zijn.
Vermoedelijk schedelbreuk en zeker dubbel gebroken kaak, hernia en een verlamde poot en hersenschade.
Dierenarts zei het dat het voor geen geld voor de wereld eerlijk was voor hem nog te proberen op te lappen.

Slaap zacht Mintje slaap zacht |( .