[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:03

Zoals beloofd fotos van het halster..wel een beetje vertekend beeld want mn telefoon maakt niet supergoede fotos
Afbeelding
Afbeelding

Verder vandaag eens een krater geslagen in de bak, compleet met ingebouwde sirene(viel nogal lelijk, doet goed zeer,en begon te bleren) ;(
Auchie! Mn rug doet nogal zeer..risico van een jong paardje die schrikt en opeens verticaal gaat staan..dan krijg je vliegles. |(

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:41

Ja,dat was een vliegles |( Maddy zegt sorry!

Wat een nare ziekte,hopen dat de paardjes van alle Bokkers gezond blijven.

:D Zoeff,500€ valt gelukkig mee,is natuurlijk nog een hoop geldmaar had nog veel hoger uit kunnen vallen.
Volgens mij was het nikkielvis haar Elvis die er last van had dat de vlechten in de mond kwamen,zal nog ff teruglezen.

We wilden straks nog wat grondwek met Enya gaan doen,maar de buien blijven maar komen hier,overal last van? |o

_Patrick_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 07:46

Goede morgen,

Fijne dag allemaal

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 08:51

Goedemorgen :wave: Ben er weer....
Lange lange dagen gemaakt. Vrijdag 14 uur en gisteren 13 uur. Vandaag een bijkomdagje.

Rowina, gefeliciteerd *\o/*
Ier heeft zadelpijn én spierpijn
Iti, moooooi halster en heerlijke bak ijs :9
Tinkerplein, mooie foto's van dochter te paard +:)+
Zoefff ook gefeliciteerd. Eindelijk je zadel gevonden. Hardstikke fijn voor je!
Marlon, wat een leuke magneet voor op je auto. Nu willen we natuurlijk nog een foto van je auto mét Elvis :j
Ier, Viane een knuffel en een leuke rijfoto!
Rowina, wat een ontzettend naar nieuws :(:) En wat akelig zo van het ene op het andere moment. Veel sterkte voor je en voor je vriendin :(:)
Marja, wat een leuk filmpje _O-
Iti, mooie hengst!
Mdh: daar ben je weer. Alles goed met je? Ik zie hartjes, ben je verliefd?
Vuurtoren, bedankt voor je berichtje. Zijn we allemaal gewaarschuwd.
Iti, dat klinkt als een harde val #) Gaat het verder wel weer goed met je?
Marja, ook voor jou goede morgen :wave:

Fijne dag iedereen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:23

Ja mooi halster he? Madeliefje.Gister was t Madestout hihihi. Op wat (flinke) blauwe/zwarte plekjes na, en eenhalf gekneusde rug, gaat t goed hoor :D

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:39

iedereen gisteren voetbal gekeken??
WIj bij de tennis, daarna gebbq en nog wat biertjes gedronken. Lekker bijtijds in bed en nu net mijn nieuwe zadel ingevet en eens kijken hoe hij in het bos zit :)
GIsteren lekker in de bak gereden en hij deed redelijk zijn best.
Vanavond even een nieuw verkoop topic maken want het zadel heeft wel dressuur dekjes nodig dus mijn dekjes moeten helaas verkocht en nieuwe voor terug!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:46

Yvonne lekker genieten van je dagje bijkomen!

Ik heb geen voetbal gekeken hihi

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:05

hoi allemaal,

even vraagje hier waar veel tinker eigenaren zitten. Troy heeft redelijk hoog in zijn sokken (Dus niet in de buurt van zijn koten) aan beide kanten 1 wondje zitten, korstjes zijn eraf, heb het gisteren ontsmet met jodium en daarna met huidzalf ingesmeerd, vandaag ingesmeerd met huidzalf en na het rijden met mokzalf. Wat is jullie tip?
eromheen is het erg vettig maar wel droog.

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:14

Hallo allemaal , ik ben zojuist wezen kijken naar 2 tinkerveulentjes van de hengst bootz, ze lijken sprekend op elkaar, de ene is 2 weken en de andere 4 weken... Ik heb tot 7 uur om te kiezen.... (kwil ze eigenlijk allebij hahah, maar dat mag niet van manlief) Het gaat om de merries , wie helpt me kiezen!!!! http://www.2dehands.be/listuser/752514

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:25

erg lastig om daarin de adviseren omdat het karakter van ouders mij niet bekend is, niet bekend is heo de veulens op jou reageren, maar puur op uiterlijk af gegaan zou ik voor de bruine gaan, leuk koppie en hou van bruin gevlekt ipv zwart gevlekt.

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:28

bootz (kun je vinden op google) is een super brave hengst. Zojuist in het echt gezien en dit klopt, de bruine moeder is heel aanhankelijk, de zwarte moeder voorzichtig en 1 cm kleiner haha..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:01

Hoi Zoeff
Heb je enig idee wat de oorzaak is van de wondjes? Is het mok of gewoon een korstje van een beschadiging?
Als het gewoon een klein wondje is, dan ga ik altijd voor "natuurlijk". Eventueel 1x schoon wassen met betadine schampoo en verder de natuur zijn werk laten doen.

Kladruber
Leuk een tinkmeisje op komst! Ik kan je echt niet adviseren helaas. Foto's zijn natuurlijk momentopnames en ik heb echt geen verstand van veulentjes, maar ik zou iemand met verstand ervan eens naar de beenstand laten kijken bijvoorbeeld. En wat vind je van de moeders? Wie vind je het mooist? De veulentjes zijn nog zo jong, dat ze bijvoorbaad al een hoog knuffelgehalte hebben dus het is echt lastig kiezen. Veel succes met kiezen en laat je nog weten welke het geworden is?

Edit:
Heb ook nog even naar Bootz gekeken en die is inderdaad wel mooi :P Lijkt mij dat een tinker is met een vrij lange rug. Vervolgens heb ik je foto's nog een keer bekeken, want ik was benieuwd hoe de merrie's eruit zien kwam rug. Helaas staat 1 merrie niet op de foto. Voor het mooiere beeld, zou ik dan gaan voor de meest compacte merrie, maar da's mijn smaak natuurlijk.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:07

Voordeel van een lange rug is dat er een normaal zadel voor te vinden is :p

Gooya, ik heb geen idee wat de oorzaak is. Ze zitten op beide benen op dezelfde plek. Gekke plek voor mok maar ja zit wel echt in zijn sok. Ziet er verder rustig uit (huid niet rood ofzo gewoon licht rose). Zal morgen een foto proberen te maken

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:25

Zoeff misschien schuurt ie zn benen? Aan iets? omdat ze wel eens jeuk hebben in hun sokken? ..
Ik heb t tinkervirus ook nog niet zooo lang dus zoveel verstand heb ik er ook weer niet van :o :o

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:41

'Avond :wave:
Vandaag heb ik Saartje en Joppie kennis laten maken. Vond het wel spannend, was bang dat ze zouden gaan knokken, maar het ging hardstikke goed *\o/* .Saartje is een dominantje met erge voernijd, maar gelukkig was ze niet dominant tegen Joppie. Ze heeft maar 1x gebromd tegen hem.
Ze hadden heel veel interesse voor de omgeving, en af en toe voor elkaar. Samen op de foto lukt niet, die foto's zijn allemaal bewogen.
Nou, bij deze een mini fotobommetje :D

Joppie
Afbeelding

Saartje, beetje bang in het begin
Afbeelding

Joppie onderzoekt de pianokruk
Afbeelding

Saartje ook
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ga naar Janus, tot laterrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:25

Zoefff schreef:
Voordeel van een lange rug is dat er een normaal zadel voor te vinden is :p

Gooya, ik heb geen idee wat de oorzaak is. Ze zitten op beide benen op dezelfde plek. Gekke plek voor mok maar ja zit wel echt in zijn sok. Ziet er verder rustig uit (huid niet rood ofzo gewoon licht rose). Zal morgen een foto proberen te maken

Viane heeft ook mok gehad op die plek. Vond het zelf ook vreemd, maar heb er iemand naar laten kijken en die zei dat het echt mok was.
Waarschijnlijk door het rijden door een niet super schone waterbak en de sokken niet afdrogen.
'T is nu weer helemaal over gelukkig.

Yvonne veel uurtjes gewerkt.. en leuke foto's!

Viane wordt echt gek van het stil staan. Ze stond te stuiteren aan de hand vanavond. Ging nog bijna op der muil op het asfalt omdat ze zo debiel deed. Hoop dat we dinsdagochtend groen licht krijgen van de DA om weer rustig aan te gaan rijden..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:13

Hallo Ier :wave: Ik hoop het ook voor je, dat Viane weer aan het werk mag. Hoe gaat het met haar been?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:15

Qua lopen, draaien en stil staan en alles is er niks aan te zien voor zover ik dat kan beoordelen.
Ze is alleen echt hyper (zou ik ook worden denk ik :+ )

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:40

nou, da's in ieder geval al goed, dat jij er niet meer aan ziet. Zit er in ieder geval verbetering in. Dat ze loopt te stuiteren dat kan ik me wel voorstellen!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:47

Nou ik toch foto's aan het maken ben: nog een paar van Tarzan, vandaag gemaakt met mobiel, dus kwaliteit is niet zo super

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:09

<3 gooya,ze zijn om op te vretende konijntjes en Tarzan,oeaaaaaaah :D Groetjes aan Janus

Zoeff,als het er schoon en niet geirriteerd uitziet zou ik er niks aan doen en gewoon goed in de gaten houden.
Ik vind Troy een hele leuke naam trouwens...

;) ier,Ik hoop dat je idd snel weer met Viane lichtjes mag gaan beginnen,t'is zo moeilijk om ze op rust te houden.

Hallo Kladruber,ik zou zeker ook het karakter(naast de bouw)vd merries nagaan.Zie net dat je tot 7 uur had om te kiezen;ff een vraagje,waarom moet je zo snel beslissen?Je moet absoluut niet over 1 nacht ijs gaan hoor,er zijn heeeeeeel veel leuke veulens en ik vind persoonlijk dat het een weloverwogen beslising moet zijn.Ik bedoel dit absoluut niet als kritiek hoor,miss is er wel een goede reden voor?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:16

En anders weten we nog wel een paar topruintjes te koop voor Kladruber! ;) ;) :o Hahaha *D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:01

Goeiemorgen.. :D

Zo Yvonne je heb het overleefd.
Wat een dagen maak je dan zeg.
Leuke foto's van zowel de nijntjes als van Tarzan.
Wat zijn ze leuk die katjes he!!

Leuke foto gezien van een paars halster.

Desiree vraag me nu ook af of je verliefd bent.... :D

Helaas is het het hele weekend naar weer geweest.
Maar heb tussen de buie door wel lekker wat met mijn paardje gedaan. <3

Ik ga zeker een foto maken van mijn auto maar moet eerst de magneet krijgen.
Die komt als alles meezit woensdag.... 8-)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 09:21

Marlon ben benieuwd naar de foto!

Goedemorgen,

Ik had vanmorgen een afspraak bij de tandarts.... dacht ik.... Was ik een week tevroeg 8)7 . En ik had nog wel uit kunnen slapen ^)

Fijne dag iedereen!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:31

die eerste foto van Tarzan met het gele stuurtje van die trekker is het net een engeltje!!! haha
Konijntjes ook schattig!!

tinkerplein, thanx :) had destijds 2 namen en hij was eruit en dacht ja jij bent Troy. Haha
Zie trouwens net dat jullie een paardje gaan verkopen. Wat jammer! Leuk kleurtje!

Gooya, lekkere actie!!

Wordt een hitte golf deze week, denk dati k vanavond Troy maar in zijn zomer outfit hijs, lees vliegen deken die UV werend is zodat zijn zwarte lijf een beetje cool blijft want weinig tot geen schaduw in zijn land!