[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:46

Oh ik wel, verslavend lekker zelfs! Wat vind jij wel lekker dan?

Mams heeft lekker vandaag boodschappies gedaan dus er is weer vanalles te snoepen in huis...

Broertjeleif mocht trouwens vandaag al weer naar huis. Hij slaapt bij zijn vriendinnetje vannacht (na eerst een grote bek gehad te hebben dat ie wilde gaan sporten... )

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:57

ehum van die ovale koffiekoekjes of ehum stroopwafels of koffiewafels, pennywafels ehum....spritsen

Beter dat hij naar huis is nu, knapt hij vast goed van op als hij bij zijn vriendinnetje slaapt hihi

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:10

Hallo kletssokken!

Net héérlijk gereden! Er was plaats in de les, dus Chubje opgezadeld en aan het werk gezet. De sterren van de hemel, eerlijk waar! Doordat ik haar nu op meer druk rijdt, met een voor ons doen onwijs korte teugel, loopt ze niet meer zo te stofzuigen en lijkt het tenminste ergens naar nu
Ze liep echt heerlijk ontspannen, met voldoende stelling en buiging en keurig op tempo. Met de galop had ze wat moeite en werd ze wat opstandig door de druk, maar de 2e keer ging al een stuk beter.

Na een half uurtje met een zweetdekentje in haar box gezet en op Mr Big (lespaard... of eigenlijk lesknól) gestapt. Ik dacht dat Chubby sterk en snel was Ben wel één van de weinigen die hem kan uitzitten in draf. Zijn galop was heerlijk, maar als ik hem een centimeter gaf gingen we direct vol gas...

Heb vanaaf trouwens ook een proefritje gemaakt in de Opel Corsa. Opel heeft een mooie aanbieding: de zogenaamde 3x3- aktie. 3 jaar gratis financiering, 3 jaar gratis onderhoud en 3 jaar gratis garantie. Dan heb ik een gloednieuwe auto (1.2 16v) die over 3 jaar helemaal afbetaald is (zonder extra kosten dus).
Ik twijfel nog een beetje of ik hiervoor ga, of voor een wat oudere (goedkopere) auto. Die moet ik echter ook financieren, tegen zoveel % rente, dus is wrs zowat net zo duur uiteindelijk. *twijfeltwijfel*

Jullie hebben trouwens een hoop gekletst vandaag... Ik word niet meer gemist hier tegenwoordig Maar had een drukke dag op het werk, vandaar.

Yarka naar de kapper geweest. Ben benieuwd naar foto's? ... Ik zie een foto nu! Je haar is leuheuk!!

Tommie heeft geen modelvoeten... Welke Tink wel? Lekker ff op ijzertjes hoor, die dingen zijn er juist om dit soort problemen ff op te lossen!

Citaat:
Overigens deed Finn (van Chiara) dat ook bij Baggio, ging ie op zijn ballen sabbelen, en Baggio maar genieten. Paarden

Is dat paardeigen denk je? Of maneigen?

Citaat:
stiefdochter,(vind het altijd een raar woord)

Kunstdochter klinkt leuker hé

Citaat:
ik heb vier maanden geleden met een trap in me rug van een paard in het ziekenhuis gelegen.

Oei, da's niet zo mooi, Peetorlan! Er zijn er hier die met je mee kunnen praten daarover...

Citaat:
Deze koets heeft inmiddels rubber om de wielen, bij ons is dat nog origineel ijzer.

Ik vind het een supermooie koets Chev!! Maar geen rubber om de banden? *hobbelhobbel* Is wel heel origineel natuurlijk
Mocht ik ooit nog trouwen dan huur ik jullie in!

Ik kom zo af en toe ook nog wat leuke foto's tegen! Breng jij je toestel mee morgen en volgende week Chev?

Roosje gaat maandag oefenen met een jongen/ man?!
Rustiger aan doen meid, je lichaam maakt je iets duidelijk!

Hé... Leuke hangjongeren deze keer!

Tinkermuts, gelukkig geen hernia. Succes met ceasar therapie, ik hoop dat het helpt (da's toch houding en beweging therapie?)!

IJ, wat een lekkere mannetjes! Ik vind allebei je mannetjes prachtig!

Mariel!! Wat een gave foto's zitten er bij! Wow... Ga straks nog een keer kijken... En morgen nog eens... En dan ga ik wat bij je bestellen hoor!

Citaat:
Moest gelijk aan een nieuwe oefening voor jou denken bij de foto Snowdon! Gaaf dat jij die er nu dan ook uitpikt.

Nieuwe uitdaging voor Snowdon!!

Tinkermeisje...

Citaat:
auw! ik weet niet wie dit is maar de serie foto's laat zien dat de communicatie (nog) niet je-van-het was!! en het zadel zat daar erg naar voren, of was dat de reden?

Ik rijd.. sorry... Ik rééd op heel licht contact. Wendy met meer druk en dat vond Chub fftjes niets. Daarnaast ligt er in de hoek net voor de foto een hele enge stapel pallets, waar ze van Wendy langs moest.. Dan krijg je dit soort gein.. Is typisch Chubby hoor!

Ikke een corset Buik in en tieten naar voren... I know (alhoewel buik in... )

Ik 'moet' nu dus ook met meer druk en minder ruimte gaan rijden. Chub eens op- en aanpakken. We hebben nu een paar jaar redelijk rustig aan gedaan en madam mag eens goed aan het werk.

Mamauba.... Foto's van poezies!! Als ik toch eens al een eigen huisje zou hebben he...

Citaat:
Met snow ging het overigens helemaal niet die dag

Jellie, ik zie je graag bij Indoor Brabant! Wij zijn met het bedrijf één van de sponsoren en huren komend jaar wrs een loge af... Zullen we samen een showtje geven?

Oké... Toen ging TP ineens weer over snoep en koek... Duik ik zo maar weer de kast in (al gaat eten nog steeds niet van harte door m'n kiezen ). Ik vind bijna alles lekker...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:10

De laatste paar dagen zijn we weg geweest en vandaag mocht ik werken.
Niet veel tijd gehad om bij te lezen dus.
Foto's heb ik gezien Mariel, ziet er goed uit(zoals altijd)

Jean zonde van het veulentje, maar zoals eerder gezegd, er zal wel een reden voor zijn geweest.

Chev gefeliciteerd met je kar (koets).

Esther sterkte met je (stief)dochter.

Zelf zit ik nu met een hamster voor me in een bakje, ruim twee jaar oud en volgens mij op.
Wat er gebeurd is weet ik niet maar het beestje heeft een kapot oog, loopt alleen maar rondjes en er komt bloed uit z'n neus.
Lijkt me niet goed.
We hebben een DA gebeld en die vindt dat we morgen wel langs kunnen komen als hij dan nog leeft.
Liever was ik meteen langs gegaan en dat het beestje niet een nacht hoeft te lijden als het toch niet meer te redden is.
Voor degene die hem kennen het was Diender....
Myrthe kan er niet van slapen.

Weltrusten

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:15

Jellie reserveer die plaatsen maar hoor!

Wenk en Chev weten jullie wat ook leker is? Chocolade soesjes. Net er 7 op. Het is dat manlief ook wou anders wel 10

En kijk dit wou ik jullie niet onthouden. Heerlijk toch. En mams zat er trots naast te smikkelen van haar welverdiende schaaltje melk.
Afbeelding

Afbeelding

Niet verlieft worden hoor want als het goed is hebben ze allemaal al een baasje.

Edit:Dat wat wel een beetje dubbel op van bokt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:18

Chocosoesjes met rum of advocaat, Mamauba? Of een flesje wijn erbij?

Heb je ether in huis Cora? Of andere DA bellen die wel begaan is met kleine huisdieren? Ik zou er ook de nacht niet mee in willen!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:19

Chev gefeliciteerd met jullie wagen! Ik wil me wel laten rondrijden voor ons 5-jarig huwelijksjubileum. Kun je op 8 december?

WenK, fijn dat je broer al weer naar huis mocht!
Chub heeft daar toch een VZ zadel op, dat toont ook verder naar voren.

Mariel, supermooie foto's weer! Julian staat er inderdaad vaak op, erg leuk zo samen met Chubby en Shakira en Kaylen. Een echt paardenventje!

Stel snotteraars!!!! Sluit me wel aan bij Mariel wat betreft Leon en Snow.

Superpoes Mamauba! Echt lie dat ze de kleintjes zo maar accepteert.

TM, fijn dat je rugklachten waarschijnlijk met Cesar therapie verholpen kunnen worden.
Erg mooie foto's van Chuck trouwens!

Yarka, leuk je nieuwe coupe!!!!!

Coydog, sterkte met het hamstertje. Wat een onaardige DA!

IJ, prachig je 2 hangjongeren!

Vandaag ben ik 2 keer natgeregend. Erg leuk dat echte herfstweer......
Zo, ga nu ook maar slapen denk ik........
Tot morgen Silas, WenK, Chev en Chub.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:20

Chubby schreef:
Jellie, ik zie je graag bij Indoor Brabant! Wij zijn met het bedrijf één van de sponsoren en huren komend jaar wrs een loge af... Zullen we samen een showtje geven?

Dan ga ik wel in die loge zitten

Coydog. Hebben jullie geen spoedkliniek in de buurt. Ik vind het echt dieronvriendelijk van die dierenarts, om dat beesie een nacht te laten lijden

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:22

Chubby schreef:
Chocosoesjes met rum of advocaat, Mamauba? Of een flesje wijn erbij?

Nee alleen maar choco. Wel een lekker idee een flesje wijn. Nog meer

cowdog andere dierenarts bellen dit is sneu voor dat beesje. 2 is toch al erg oud voor die beesjes?
Laatst bijgewerkt door hetlarixbos op 21-10-05 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:23

Vasthi schreef:
Tot morgen Silas, WenK, Chev en Chub.

Waarom moet ik nou werken morgen
Heb wel volgende week vrij
Veel plezier morgen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:24

Dit was de spoeddienst of nachtdienst.
Ether heb ik helaas niet.
Gemiddeld worden ze 2 a 3 jaar, dat is dus al oud ja.

Hij scharrelt wel nog rond en probeert z'n neus te poetsen, maar is dus heel z'n evenwicht kwijt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:26

Hij is al op leeftijd inderdaad... Als ik jou was zou ik die DA eens terugbellen en zeggen dat je langskomt voor en spuitje. Liever lui dan moe, maar dan had 'ie maar een vak moeten leren

Klant is koning hoor!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:27

WenK schreef:
Pellie schreef:
auw! ik weet niet wie dit is maar de serie foto's laat zien dat de communicatie (nog) niet je-van-het was!! en het zadel zat daar erg naar voren, of was dat de reden?
mooie foto's verder, leon zit er picobello op zeg en je korte haren staat echt snow haalt volgens mij een 1e premie nu. wat is hij mooi geworden hè?
jaqueline, je moet een corset omdoen, dan zet je je tieten naar voren!! dan is het plaatje perfect!!
en wat is kaylen toch prachtig gebouwd Elke!!
zo en nu ben ik klaar met mijn ongevraagde commentaar... bonte dat heb je weer goed voor elkaar met je foto's!!!

Pel dat ben ik en ik kon kiezen, omtrekken of het draadje in... Jaqc heeft vanaf morgen een ander zadel, wat wellicht beter ligt. Zadel is overigens tussen de foto's door niet verschoven, dus het kan ook zijn dat het bij deze zo toont.

draadjes in is niet grappig nee! het is dan idd beter om met neusriem te rijden, zo is er voor beide niks aan
het zadel vond ik niet specifiek op deze foto alleen meer naar voren liggen, wel op die waar jij op zat. maar dan vertekent dat ook enorm.

wat voor zadel komt er aan chub?

wat voor DA is dat in godsnaam??? zulke mensen zou je voor een tuchtcommissie moeten gooien, dat mag zich toch geen DA meer noemen? hebben jullie niet meer DA's in de buurt cora? arm caafje, met een kapot oog zelfs... heb je geen dierenpijnstillers waarmee je hem in slaap kan brengen ofzo?
edit: oh meer mensen maken zich druk over caafje idd...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:28

Mazzel-meid schreef:
Eventjes 2 foto´s van Kaylen waar ik stiekem wel heel erg weg van ben..

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YN7V6BJH[/img]

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HWZWFI4T[/img]

Toen wassie nog maar 4,5 maand ofzo

Elke, wat is Kaylan toch prachtig, en veel sokken zo te zien.... en een hele mooie staart inderdaad.

Vanmorgen Maxolo weer gezien, staat bij mijn Duitse vriendin in de wei....hij groeit nog steeds en wordt steeds meer paard, zal binnenkort nieuwe foto's maken van Maxolo.

Leuke gewaagde foto's van mooie Snowdon en stoere Leon....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:31

Dit zadel ligt over het algemeen niet te ver naar voren hoor Pellie. Daar is goed naar gekeken. Het mág wel verder naar achter, maar dat gaat gewoon niet door Chub's rug en pasvorm van het zadel... Het hindert niet nu...

Morgen haal ik een Kentaur Dressuur (koop ik van WenK). Moet even wat verbreed worden door een zadelmaker, heb al een goed adres doorgekregen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:34

Is die dierenarts helemaal!!!!!! Dat arme dier lijdt pijn, dat kan je niet een nachtje laten wachten (voor hem in de hoop dat hij er niks aan hoeft doen.....) sommige DA's!!! Breek me de bek niet open.
Ik zou mooi net zolang doorzeuren/bellen/eisen dat hij naar mijn diertje zou kijken, waar is hij mee bezig zeg!

Zoo dat is er uit...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:42

Een hamstertje brengt voor sommige dierenartsen niet genoeg geld binnen, Cheveyo ...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:44

NikitaGoGo schreef:
Vanmorgen Maxolo weer gezien, staat bij mijn Duitse vriendin in de wei....hij groeit nog steeds en wordt steeds meer paard, zal binnenkort nieuwe foto's maken van Maxolo.

Kom maar op die foto's. Kan ik eventueel ook een keer langs komen om hem in het echt te bewonderen? Waar ongeveer wonen jullie in Duitsland? Laat je hem nog een keer keuren?

En inderdaad Kaylan is echt een pracht van een veulen.

Pak die da maar aan hoor. Vak is vak anders had die boekhouder moeten worden.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:46

Ik kan me voorstellen dat een hamster niet genoeg geld oplevert en dat het inslapen zelfs nog duurder is dan de hele hamster zelf. Echter gaat het hier om dierenliefde, je houd van zo'n diertje en dan kan je dat toch niet laten lijden. Als eigenaar betaal je de rekening toch, je krijgt al meer aan je broek omdat het weekendtarief zal zijn maar soi...daar voelt hij niks van. De menselijke natuurfilms op tv zijn nog niet eens begonnen volgens mij dus zo laat op de avond is het ook weer niet.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:48

Wilde net lekker gaan bijlezen maar mijn gedachte dwaalde af door de hamster van Coydoy en een aangrijpend pbtje van een vriendin.....
Ik ga nu over nieuw beginnen ahum.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:57

Niets kunnen doen met Koot en Mira vandaag behalve poepjes ruimen, borstelen en hoefjes uitkrabben. Mijn vader was ook met ons mee namelijk en die houdt het meestal maar een uurtje vol op de boerderij.
Na het voorzichtig doorborstelen van Mira's manen met een hele zachte borstel ging ze 1x schudden en zat 't direct vol met klitten. Toen maar gelijk een stel vlechten gemaakt, had mooie blauwe stieken gekocht.
Het uitkrabben van de achterhoeven gaat elke dag beter. Rechtsachter is ze nu zover dat ze het been niet meer naar haar buik toetrekt maar gelijk ontspannen naar achteren brengt. Linksachter zit er aan te komen, wat rustig praten doet haar binnen ongeveer 10 seconden het been ontspannen. Brave meid. Na ieder hoefje prijs ik haar de hemel in, en kroel ik haar op haar boeg. Ze draait dan met haar oren en gaat wat kauwen Als ze zo doorgaat kan ik volgende week de voeten even netjes rond vijlen en de steunsels inkorten, is ERRUG nodig.
Ik ga proberen morgenochtend vroeg het huis uit te snieken, heb behoefte om even met mijn paardjes alleen te zijn. Ik moet ze steeds delen terwijl mijn Kootjetijd al 12 jaar lang MIJN tijd was Dat is even wennen, 't is trouwens niet als klagen bedoeld hoor
Nadat we mijn vader hadden weggebracht zijn we doorgereden naar Westernstal Madepolder, om bij de winkel daar (the Western Import Company) voor Mira een eigen hoofdstel en bitje en teugels te kopen, maar het rolluik van de winkel was dicht. Ze moeten op dinsdag t/m vrijdag 's avonds tussen 19-21.00 uur open zijn, en we waren er om 19.30 uur Mocht iemand nog een goed online store weten, die vlot levert.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:59

Cheveyo schreef:
Ik kan me voorstellen dat een hamster niet genoeg geld oplevert en dat het inslapen zelfs nog duurder is dan de hele hamster zelf. Echter gaat het hier om dierenliefde, je houd van zo'n diertje en dan kan je dat toch niet laten lijden. Als eigenaar betaal je de rekening toch, je krijgt al meer aan je broek omdat het weekendtarief zal zijn maar soi...daar voelt hij niks van.

Daar gaat het ook om, Cheveyo! Het is een dier, en een dier mag niet lijden, vind ik. Ik heb ooit meegemaakt dat een dierenarts in de nacht van vrijdag op zaterdag, om 0.30 uur, niet uit bed wilde komen voor een kat van ons van wie het oog eruit hing.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:00

Klinkt wel goed van die auto Chub, alleen zit je dan wel met een lening aan je broek bij het aanvragen van een hypotheek….is dat geen probleem?
Inderdaad geen rubber om de banden, wel authentiek geluid haha. Wil er zelf eventueel nog
wel rubber om laten zetten, klinkt toch wel wat beter denk ik. Enne komt in orde hoor als je gaat trouwen, just give me a call. Toestel gaat morgen en volgende week mee Chub.

Oeh chocoladesoesjes Mamauba, lijkt me heeeeeerlijk nu!
Oh die hele zwarte is schattig!

Vasthi, 8 december gaat wat krapjes worden ben ik bang. Heb nog wel een tweewieler hier staan, is dat een optie? Hihi helemaal mooi opgeknapt hoor, met gelakte houten latten, zwart ijzerwerk en een mooi zwart kussen. Haha

Bonte, dan kom ik wel op jouw nek zitten in de loge, dan kan ik het allemaal mooi goed zien haha, grapjuh!!
Oh Bonte, ik heb aan jou ook een vraagje. Is jouw camera een spiegelreflexding?

Nikita, heerlijk om Maxolo weer te zien of niet!

Haha balzuigen maneigen…oeps

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:01

FK, manen na het borstelen lekker insmeren met Palmer's Kokoscreme (kruidvat, wit potje met groene letters, maar paar eurootjes). Daarna nog een keer borstelen en je komt er de eerste dagen zeeeeeer makkelijk door heen. Werkt bij die van mij uitstekend, die kweekt dreadlocks per meter namelijk.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:02

Cheveyo schreef:
Oh Bonte, ik heb aan jou ook een vraagje. Is jouw camera een spiegelreflexding?

Wist je dat niet?? Nikon D70