[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:12

Wat een leuke tinker knuffel :)

En leuke foto's van ezeltje Diaz ;)

Gefeliciteerd Andrea!

Erynn is een echte boef dus, in de kudde.

Kayleigh op dr plekje aangekomen, gelukkig alles goed gegaan op de trailer ondanks de stang.

Ai, balen van je rug jackytje..

Ben echt helemaal opgeladen van ons weekeindje weg, was zo lekker even geen zorgen en alleen maar genieten.
We zijn zaterdag ochtend vroeg weggegaan en de maas overgestoken met een pondje, best spannend, met de trailer, maar de paarden vonden het allang prima.
Aangekomen bij de B&B lekker de paarden op hun stal gezet, onze eigen spulletjes uitgepakt en even een rondleiding gekregen.
Toen zijn we gaan zadelen en de bossen in getrokken. Echt een prachtige omgeving! Hei, bergjes, stukken water, zandverstuivingen, naaldbos en loofbomen, geweldig. Helaas begon het wel flink te regenen. Dat heeft ons er niet van weerhouden om 5,5 uur te rijden. Zijknat waren we op een gegeven moment. Ook nog langs een weg gereden waar ze 100 km per uur gingen, echt een overwinning voor mezelf. En langs een golfbaan met golfkarretjes en mensen met paraplu's, ze waren echt ontzettend braaf. We zijn ook een stuk langs water gereden en daar kwamen we een hele mooie kasteel ruine tegen.
Toen we weer terug waren lekker de paarden op stal hun eten gegeven en zelf gaan douchen. Daarna hebben we de paarden op de wei gezet. S avonds hebben we ergens in de buurt heel lekker gegeten. Toen weer terug op de kamers kwamen stonden er overal kaarsjes te branden, ontzettend gezellig.
De volgende dag hebben we de paarden even op stal gezet zodat ze zeker weten droog zouden zijn. er stond ons toen een enorm uitgebreid ontbijt te wachten, echt vanalles hadden ze.
We zijn daarna nog de hele dag de bossen in geweest en hebben weer dik 5 uur gereden. Ook wel weer wat regen gehad, maar minder als gister. Inmiddels ben ik weer thuis en mn billen voelen behoorlijk beurs :+ En ben moe maar voldaan.
De paarden hebben het ook super gedaan, zomaar op een andere plek.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:11

@maartje:die omgeving klinkt erg bekend,als je zegt dat je de maas over gestoken bent.was dat toevallig in de buurt van afferden?

@kaat:mooie foto's van calypso!en niet meer vallen van tinky he?voorzichtig zijn.

@jess:prachtige foto's

@andrea:gefeliciteerd!fijne verjaardag gewenst

@larissa:welkom bij de club!

@karlijn:die tweede foto van diaz is gaaf!

gister had ik een druk dagje,vandaar dat ik gister niet gereageerd heb.sochtends gewerkt,smiddags thuis bezig geweest(waaronder peultjes gepoot),en savonds op visite geweest.
ben tussendoor wel even naar ruana geweest om te longeren en te wandelen.(mevrouw let totaal niet op waar ze loopt,want ze liep gewoon tegen een opstakel aan wat in de longeerbak staat,deze worst van de week weggehaald)
vanavond weer gelongeerd.volgensmij vindt ze het toch te zwaar om iedere dag te longeren.nadat ik ook nog een lekker wandeling had gemaakt,ging ze meteen liggen in haar stal.heb gevraagd aan de stalhouder ruana even in de gaten te houden want ik vertrouwde het niet helemaal.ze wilde ook bijna geen gras eten onderweg,maar meste wel gewoon.en ze liep ook best wel lekker door.dus???ik maar ook de stalhouder denkt dat ze gewoon moe is

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:14

Haha, nee hoor Ellie. Ik zal mijn best doen om niet nog eens te vallen :') Moest mevrouw niet gebokt hebben zou het ook al geholpen hebben :')

Trouwens, mijn bovenrug voelt nog steeds erg stijf en geblokeert.. Denk dat dat nog even zal duren, pff.. Begin me toch zorgen te maken, ik heb zo snel en zo vaak last van mijn rug dat ik het een beetje verdacht vind worden :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:15

ja dat klopt!heb je tenmiste weer lekker gevlogen,minder leuk dat je rug wel zeer doet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:17

Ja, dit was mijn 3e val sinds ik haar heb :P Ik vind het wel irritant hoor, als mensen zien dat ik val of gevallen ben.. Mijn hele rechterhelft onder de modder, en het was nog maar het begin van de rit :+ Zal schoon staan op de foto's..

Oja, toen ik op Tinky kroop voor de val, en ik in opgezeten draf ging, voelde mijn rug al stram, maar nu is het dus 10x erger.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:39

klopt ellie, was in afferder :)
bij angelbeeck :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:42

dacht ik al,na je beschrijving van de golfbaan.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:27

Hallo allrmaal,
Ben ik een weekje weg heb ik weer heel wat bij te lezen jullie gaan te snel :D
Andrea Gefeliciteerd *\o/*
ik weet niet meer wiens tinker er last had van mijt, maar daar zijn al diverse topics over. Het vlooienspul van honden schijnt er goed tegen te helpen. Stronghold of zoiets.

Morgen ga ik weer op Jack rijden, Ik heb lekker een les afgesproken.
Mijn vorige bijrijder heeft Jack afgelopen week een paar keer mee naar buiten genomen. Hij deed het weer superbraaf.

Nu ga ik lekker slapen, want morgen moet ik weer werken en de kinderen weer naar school.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:53

:D Hallo allemaal!

:j Larissa,welkom!

Andrea,gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zit een beetje in de meeleesmodus,zit niet helemaal lekker in mijn vel,komt wel weer...
Vanmiddag wel weer heerlijk gereden op mijn brave vriendinnetje,vond het wel koud hoor!Niks aan,ik wil zon en warmte :j

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:15

Haii dames!
sorry hoor, heb het enorm druk gehad... ben nu bezig met dienst 6 van de 6 en ben eigenlijk wel op het einde van me latijn..
om 7:00 uur komt de aflos weer en dan slaapdagje.. helaas uurtje geleden telefoontje gehad dat hoogst waarschijnlijk vanacht de oma van mn vriend overlijd. ;( erg sneu en realiseer het me ook nog niet helemaal hoor.

aja verder gaat hier alles zijn gangetje hoor... paardjes nog lekker op de wei... en verder heb ik ook niks nieuws.

Mooie Grace en Diaz gezien! gave foto's Karlijn en Mooi borsttuig heeft Grace'je.. heb ong. zo'n zelfde in het donkerbruin voor shakiro.
Zo ik ga eens kijken of er nog nieuwe tinkers op de markt zijn gekomen. ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:10

Schrik van die voorstang simone!
gelukkig was ze verder aardig relax.

Kaat aan de modderworstel, balen van je rug!
Tinkie had een blij moment dus.

Hoi Larissa!

Die eerste foto van diaz :+:

Draakje heerlijk weekend weggeweest.

Ellie, logisch dat ze het zwaar vind, dat is ze niet gewend. Af en toe een dagje rustig aan tussendoor is ook niet erg.

en bedankt voor alle felicitaties!
Ben goed verwend. heb een geweldige frontriem van mijn zuster gehad :+:

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:59

Hee meiden! K meld me weer even! Ik heb n projectweek en het is heel saai. Ik ga sws zondag naar de paardjes maar isschien ook donderdag want dan hebben we sport en mag ik niet meedoen vanwge me knieblessure. Dus ik wwet iey o ik dan naar school ga.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:05

@faye:oh wat naar van de oma van je vriend.sterkte jullie allebei

@andrea:die staleigenaresse had gezegd dat ik het iedere dag moest doen,maar ik denk dat ik t nu toch even wat rustiger aan doe,want t is duidelijk iets te veel voor haar.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:09

*\o/* een tinker kletstopic! Mag ik meedoen, mag ik mee doen :P
ik voel een nieuwe verslaving aankomen..

Ik ben Jorine en heb vanaf dat ik voor t eerst ee ntinker zag een zwak voor t ras. Inmiddels heb ik zelf ook een vlekkenmonster: Gijs. Hij is inmiddels alweer bijna 1.
Daarnaast rijd ik 2 tinkers bij; Gitane en Chablito.

Gijs 1 maandje oud:
Afbeelding
Gijs 9 maanden oud:
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:28

Welkom Jorine !!

Gijs is zooo geweldig <3 wat een blij hoofd.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:07

Welkom! Gijs is zoooo leuk! :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:14

Hai Jorine! Bijna dezelfde naam, haha. Wat is Gijs gaaf zeg!! :D

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:22

Welkom Jorine .
Leuke Tink is Gijs !!!

Vanavond ga ik bij een Tinkermerrie kijken.
Hopen dat ze in het echt net zo mooi is , dan op de foto's!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:11

welkom jorine!gijs is leuk zeg.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 18:30

Succes lepel!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:46

succes lepel!

Welkom jorine!! gijs is leuk!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:24

ruana is gister dus klaarblijkelijk alleen maar moe geweest.stalhouder is een paar keer gaan kijken gisteravond en elke keer lag ze diep te slapen.arm ding.even iets rustiger aan doen dus.ik moet me alleen bedenken hoe.of ik doe haar om de dag een kwartier stevig longeren of elke dag maar dan maar 10 minuutjes.ik dacht dat de eerste optie beter was maar hoe denken jullie hierover?
als ik de eerste optie kies wil ik uiteindelijk uitbouwen tot 5 dagen per week.
vandaag maar even een ronde gewandeld en mevrouw was lekker fief.nu wilde ze wel weer regelmatig de berm in duiken om te eten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:33

Ook Ruana is een jong dier, die tijd ndig heeft net als jaron bijv.om het te verwerken.
Ik zou gewoon per dag kijken.
En 10min is vrij weinig denk ik? dan kun je beter zeggen om de dag 15, of per 3 dagen 25min ofzo

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:38

Ik zou juist elke dag doen, omdat je dan minder kans op spier pijn hebt. Een paard moet ook makkelijk 15 minuten per dag iets aan beweging kunnen doen. bijvoorbeeld 10 minuten stappen en 5 minuten draven.
Als je maar 10 minuten longeerd kun je haast niet goed in en uitstappen, en dat is nu juist zo belangrijk.
Als 15 minuten longeren te intensief voor haar is kun je er voor kiezen bijvoorbeeld met lange lijnen te werken, dan hoef ze niet elke keer een rondje te maken maar kan ze wat langer rechtuit, dat is makkelijker voor haar.

Wat een leukerd is Gijs!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:59

het is maar een relatief kleine plek en nu moeten we nog even goed oppassen omdat er een paar landbewerkingsdingen staan.ze zouden worden weggehaald van de week.
het probleem is dat ik met ruana maar weinig heb kunnen doen de laatste paar maanden.er wordt vaak les gegeven en dan vindt ik het niet prettig er tussen te gaan staan.nu was ik wel weer een paar weekjes beig,maar dan normaal licht longeren.en daar kweekt ze geen spieren van.en dit maar 2 keer per week(vaker was de bak niet vrij genoeg).nu kan ik goed aan de gang en als je dan 4 dagen achter elkaar longeert stevig een kwartier,dan kan ik me voorstellen dat dat even teveel is.misschien toch maar iedere dag 10 minuten doen en dan opbouwen naar een kwartier en later 20 minuten.is dat wat?