[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:31

Leuk! Showennn :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:33

Ben nu niet thuis zal straks foto's maken :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:34

Ben nog aan het wachten op antwoord over dat zadel voor Bones.
Anders moet ik maar gewoon de makkelijke weg nemen en voor zwart gaan... ;(

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:16

Afbeelding

Ah jammer :/ bruin moet wel lukken toch?

Hier de foto van mijn dekje en de nieuwe frontriem voor Dusty en ja mijn naam er op laten zetten (dan gebruikt niemand anders deze :') )

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:30

Oohh gaaf!
Vooral dat dekje <3

Ik wil er nog steeds een met Feike zijn naam erop :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:09

Ik wil ook een dekje met naam van Bones, mooi hoor Claudia!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:16

Was in principe maar 5 euro extra om te laten borduren :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:51

Hier een jubileum. *\o/* Een jaar geleden kwam hij de trailer uit gelopen. Nog maar een paar weken ervoor geruind. Hij moest best wennen aan alles wat nieuw was.
Maar nu, een jaar verder en na hard werken aan onze relatie ;) zijn we vriendjes, en gisteren hebben we dat samen gevierd met een 1,5 uur lange buitenrit, waar we vorig jaar mei niet voorbij het eind van de wei kwamen #hakkeninhetzand.
Stapje voor stapje, rustig aan, met af en toe een dreigement 'je gaat naar de slager voor biefstuk' ertussen :P zijn we samen een heel stuk voorwaarts gekomen.
Op naar jaar 2. :)

Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:18

Gefeliciteerd!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:47

Oeh mooie spullen claudia. Die frontriem had ik laatst ook bijna gekocht. Nog opzoek naar een mooie bling bling voor aan mijn wit ondergelegde hoofdstel. Huidige zijn stenen uit en kapot.

Gefeliciteerd met jullie jubileum! Hoe kwam je uiteindelijk het erf af? Ik heb hetzelfde probleem en worstel er al zo lang mee.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:53

Gefeliciteerd met je jubileum!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:04

Thanks. :)
Shelly21 schreef:
Gefeliciteerd met jullie jubileum! Hoe kwam je uiteindelijk het erf af? Ik heb hetzelfde probleem en worstel er al zo lang mee.

Hoi Shelly,
Bij mij was het eigenlijk een combinatie van factoren die de doorslag gaf.
Fyi: ik heb 20 jaar totaal paardloos geleefd; ik moest weer helemaal opnieuw beginnen en PN, Horsemanship, Parelli etc. etc. was destijds wel uitgevonden maar het internet was toen nog maar net geboren. Informatie daarover zoals nu simpel voorhanden is, was er nog niet. In mijn 'oude' paardentijd was een onwillig paard al snel een 'rotbok'...maar ik kon daar niet tegen.
Ik heb me suf gelezen het afgelopen jaar en geleerd, geleerd en geleerd. ;) Hoe ik met paarden wil omgaan, is met positieve bekrachtiging goed gedrag belonen. Clickertraining kende ik via onze honden.
De factoren:
1. mijn vertrouwen in hem
2. zijn vertrouwen in mij (ik moest leren leiding te geven)
3. het rijden; control modus loslaten. In de bak begonnen weer te leren rijden; veel VWNW gereden met losse contactteugel. Balans, conditie, rijden op zit, vertrouwen.
4. Stemcommando's. Ik ben veel gaan grondwerken in de vorm van clickertraining. Doe ik nu nog elke week. Ik rijd altijd met stemcommando, voorafgaand aan de beenhulp.
5. Heel rustig opgebouwd. Stukje voor stukje, elke keer soms maar 10 meter verder, en dan belonen. Wandelen, wandelen, en dan pas rijden. Eindeloos geduld, tot hij zoveel vertrouwen heeft gekregen dat hij weet dat er geen gevaar is. Hij weet ook dat als ik zeg: 'kijken waar je loopt' dat ik verwacht dat híj oplet waar hij z'n voeten neerzet. Ik stuur wel, maar hij moet opletten op stenen, boomstronken, smalle randen langs een sloot en dergelijke. Bijna alles in stap, en soms een drafje of klein galopje. Maar het meeste nog rustig in stap.
Het scheelt dat hij 100% verkeersmak is. Auto's, vrachtwagens, tractoren, motoren, niets boeit hem. Alleen koeien, maar die staan nu op stal. Het is nog even afwachten hoe hij daar straks weer op reageert. In een groep ging hij er wel langs, maar in z'n uppie alleen als ze wat verderop in de wei stonden. Ik hoop dat hij nu genoeg vertrouwen in mij heeft.
En dat was het afgelopen jaar in een nutshell.

Leuk: vandaag stond ik mest te scheppen. Ineens zie ik uit m'n ooghoek een staart dichterbij komen en een bump tegen m'n schouder. Niet hard, heel zachtjes en heel gecontroleerd met die dikke r**t.
Ik denken...wat wil hij? Oowww...hij wil dat ik met de hark over z'n kont ga kriebelen. :P Dit was de eerste keer dat hij het vroeg. Ik hark wel eens vaker. :D Ranglagere vraagt meestal aan ranghogere om gekriebeld te worden.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:48

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik moet nog een stuk respect krijgen op de grond. Longeren en ben bezig met wat VD oefeningen ook om het te versterken. Hij is heel dominant. Als ik het erf af wil alleen onder het zadel begint hij te dreigen geef je been komt hij omhoog. Hij probeert dat soms ook in de bak, maar daar durf ik wel door te pakken.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:23

Wat een leuk verhaal Floortz. Zo te horen een paard dat er lang over doet om zijn vertrouwen te geven maar dan ook echt helemaal je vriend wordt.

Van de ratjes is minder leuk! Sterkte Daniella en Hanna nu ook!
Wij hadden onze (syrische) hamster in september moeten laten inslapen. Hij was al bijna twee, dat is meestal toch al einde verhaal. Maar hij werd zo slecht dat we naar de dierenarts gingen, en hij bleek toch een tumor te hebben en is daar ingeslapen. Dochter in tranen en ik ook... Hij was altijd erg gezellig, liep iedere avond los rond en als je thee ging pakken zat hij ineens op je voeten in de hoop op vallende kruimels.

Daniella echt super balen van je aanhanger. Hopelijk hoor je er nog wat van! En dat de verzekering in ieder geval wat vergoedt!
(Wij hebben elkaar trouwens gezien op de hengstenkeuring in Houten, weet je misschien niet meer. Ik had m'n dochter mee met twee manegevriendinnetjes die een kwartier lang vroegen wanneer Gijs nu eindelijk kwam en toen het zover was, waren ze weer nergens te bekennen, ergens in het hooi. Met volgens mij de kinderen van Lepel als het klopt dat jij (minstens) twee blonde meisjes bij je had? als jij dat bent? :+ )

Ilona ik heb je ierse opa topic gezien, wat een leuk dier. Hij ziet er zo lief en lekker te rijden uit. Ik vond het er ook allemaal heel netjes en fijn uitzien, maar dat durf ik niet onder dat topic te zetten :) Ik had niks gezien van verkeerde bouw, alleen dat je met plezier samen aan het rijden was. Die galopfoto's zien er toch heerlijk uit.

Drogan is prachtig Sheryn <3 , heb je al een combi op het oog waar hij zijn pearlgen in de mix mag gooien? en een planning wat daaruit moet komen?

Shelly wat lekker dat Xaffier weer zo goed gaat met springen. Gaat hij trouwens wel met wandelen het erf braaf af? (Is bij mij ook nog een puntje... erf af gaat prima maar onderweg verlies ik mijn leiderrol. En kan ze heel enhousiast worden.)

Pip ook weer lekker bezig, doe jij je best om het eng te maken :D
Mira en Lori, als mn dochter met haar verzorgshet weggaat krijgen we wel veel honden achter ons aan die volgens mij ook denken dat het een hond is. Gelukkig geeft ze er niets om (merrie van 25).

Claudia mooie spulletjes!
Sheryn ik hoop dat je je mooie zadel nog krijgt, op zo'n aparte kleur is bruin tuig toch heel mooi.

Ik zag trouwens mooie punten voorbijkomen op FB van de wedstrijden dit weekend :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:27

Uhm, wandelen durf ik niet meer sinds ik een trap heb gehad in mijn buik en daarmee afgevoerd ben naar het ziekenhuis. De paddocks zijn wel zegmaar de straat over dus wat dat betreft loopt hij braaf mee. Moet eigenlijk gewoon weer eens gaan wandelen. Maar dan moet ik wel zoiets hebben van dit doen we even en niet dat ik toch twijfel, daar maken ze gebruik van.
Moet er wel ff bij vertellen toen ik die trap kreeg was hij net 4 dagen terug bij mij(als eigen paard) daarvoor was hij verkocht geweest.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:48

Oef dat kan ik me voorstellen dat je dan met wandelen even terughoudend bent!
Ze volgen inderdaad het beste (braaf) als je zelf helemaal zeker in je schoenen en lekker in je vel zit. Ja in theorie weet ik het precies :D

(ik ben inmiddels wel weer op jongepaardenopvoedcursus geweest met haar en een hoop geleerd, gaat nu stuk beter maar alleen de weg op is voor mijzelf nog wel ff een drempel)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:05

Nimby schreef:
Wat een leuk verhaal Floortz. Zo te horen een paard dat er lang over doet om zijn vertrouwen te geven maar dan ook echt helemaal je vriend wordt.

Zo lijkt het wel, maar het vertrouwen was er al veel langer. ;)
Alleen buitenritten maken in z'n eentje kende hij niet en vond hij moeilijk. In een groep ging prima. Maar ik wil niet afhankelijk zijn van anderen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:27

Shelly21 schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik moet nog een stuk respect krijgen op de grond. Longeren en ben bezig met wat VD oefeningen ook om het te versterken. Hij is heel dominant. Als ik het erf af wil alleen onder het zadel begint hij te dreigen geef je been komt hij omhoog. Hij probeert dat soms ook in de bak, maar daar durf ik wel door te pakken.

Is het echt dominantie, onwil of probeert hij je dan uit? Ze hebben een hele trukendoos vol, en aan jou de eer om steeds maar zijn truukjes te doorzien en hem te snel af te zijn.
Die van mij is 11 jaar hengst geweest. Misschien niet de beste keuze als 1e paard :+ maar ja...de <3 he...en nog. Ondanks zijn pittige karakter is hij superbetrouwbaar en inmiddels ook aardig afgekoeld. Een paar meisjes van 11 kunnen probleemloos op hem rijden. Geen stap verkeerd. Merries blijven aantrekkelijk, dat wel. Hij frot er dan een heerlijke passage uit onderweg... :D

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 04:12

Shelly21 schreef:
Uhm, wandelen durf ik niet meer sinds ik een trap heb gehad in mijn buik en daarmee afgevoerd ben naar het ziekenhuis. De paddocks zijn wel zegmaar de straat over dus wat dat betreft loopt hij braaf mee. Moet eigenlijk gewoon weer eens gaan wandelen. Maar dan moet ik wel zoiets hebben van dit doen we even en niet dat ik toch twijfel, daar maken ze gebruik van.
Moet er wel ff bij vertellen toen ik die trap kreeg was hij net 4 dagen terug bij mij(als eigen paard) daarvoor was hij verkocht geweest.

Pff. Dat helpt niet echt nee. Heftig mannetje zeg. Daar wordt je wel voorzichtig van.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:17

Wauw Floor wat een uitleg :wow:

Bah Shelly is ook niet niks :oo

Feike kan heel heet zijn ook met wandelen ivm auto's etc. Maar hij blijft met zijn voorkant altijd bij me. Achterkant wil wel wat harder maar verder gaat hij er niet vandoor of trappen gelukkig.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:17

Leuk Floor, het lijkt mijn verhaal wel. Ik heb wel echt aan het vertrouwen moeten werken. Maar ook heel veel grondwerk later heb ik nu een maatje voor het leven. Nergens bang van, en als hij twijfelt heeft Storm genoeg aan een "toe maar, het is goed". Heerlijk!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 09:35

Hier heeft het vertrouwen opbouwen ook wel een poos geduurd. Gelukkig overwonnen en een fijn paard gekregen.
Over het bulldozeren. Jaron had daar ook een handje van. En ben gaan zwiepen met t touwtje voor zn neus ( helicopter rondjes draaien) ging ie te snel? Dan kwam dat touw tegen zijn neusje aan. Af en toe probeert ie het nog wel. Maar dat zet ie dan wel gauw uit zn koppie.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:20

Nimby schreef:
Ilona ik heb je ierse opa topic gezien, wat een leuk dier. Hij ziet er zo lief en lekker te rijden uit. Ik vond het er ook allemaal heel netjes en fijn uitzien, maar dat durf ik niet onder dat topic te zetten :) Ik had niks gezien van verkeerde bouw, alleen dat je met plezier samen aan het rijden was. Die galopfoto's zien er toch heerlijk uit.

Ah dat is lief dank je :)
Zijn bouw valt op zich wel mee hoor. Ja hij is overbouwd, maar onder het zadel lijkt het erger dan in de wei :j Op zich is zn draf niet verkeerd, alleen hij was erg fris, dus meer bezig met turbostandje rondscheuren dan proberen in ontspanning te komen en dus mijn hand op te zoeken. :') Maar in de galop kwam ie wel zoals je ziet op de foto's :j

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:45

Hoooooiiii Dames,

Poeh ik ben weer beter! Heb thuis geen internet meer, moet een nieuwe provider dus ik kan het niet goed bijhouden en reageren.
Zit nu even op werk te koekeloeren! Wat een verhalen over gestolen aanhangers en ratten die dood gaan:( Heb zelf 3 ratten weg moeten doen, maar ze hebben een heel leuk nieuw baasje.

Afgelopen zaterdag les gehad, ging wel goed alleen ik merk dat mijn bijrijdster niet goed door de hoeken gaat.... :')
Volgende week zaterdag gaat mijn instructeur even op Shill, dat wordt wat. Hij heeft haar al een handje biks gegeven om vrienden te worden :o want ze is behoorlijk eenkennig. Vooral als het om mannen gaat.

gisteren met vriendin en haar shetlander mee geweest op de kar. Wil ze de shetlander in galop zetten en dat beest schiet weg. Het karretje floept uit de hengsels (weet niet hoe dat heet) en we liggen zo ondersteboven op het zandpad. Laat ik nou net door de griep last hebben van mijn hoofd en die keihard gestoten hebben o de harde grond.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:51

Fijn dat je weer beter bent. Alleen balen van je internet!
Ik zit nu ook op het werk, maar heb alle nodige dingen al gedaan en het is nu echt bizar rustig.
Jeetje.. dat had wel heel raar kunnen gaan, zat de kar wel goed vast dan?
Hoe is het nu met je hoofd?