[TI] Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dinsmore

Re: Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:04

Ik begin nu ook echt zenuwachtig te worden nu het dichterbij komt ... :o

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:55

wij beginnen er ook steeds meer zin in te krijgen, maar sorry dames ik pas er op dit moment nog even voor Y;(
Wil er zijn als Mariska mij nodig heeft :(:)

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:59

Ons Lijstje is vrijdag 2x B (onofficieel) met Mirjam
Zaterdag 2x B (onofficieel) met mij (mijn debuut :+ ) hindernisbaan met Mirjam en bosrit met mij
Zondag Pas de Deux met mij, puppycross met mij

ik duim dat je Gil nog manieren bijgeleerd krijgt voor die tijd, anders moeten we dat nog gauw in die driehoek regelen….

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:22

freakish1977 schreef:
Ons Lijstje is vrijdag 2x B (onofficieel) met Mirjam
Zaterdag 2x B (onofficieel) met mij (mijn debuut :+ ) hindernisbaan met Mirjam en bosrit met mij
Zondag Pas de Deux met mij, puppycross met mij

ik duim dat je Gil nog manieren bijgeleerd krijgt voor die tijd, anders moeten we dat nog gauw in die driehoek regelen….

Nou, morgen ochtend als het goed is even overleg over het voer (Ik wil hem eigenlijk wel nog een beetje brok geven, maar misschien dat ik hem dan wel weer een periode eiwit arm vrij ga geven).

En verder even uitvogelen hoe we zijn nieuwe kunstje gaan oplossen. 2 weken terug dacht ik toch dat hij kreupel was? Nou hij is helemaal door de molen geweest maar er is niks gevonden en taktmatig blijft hij zuiver en regelmatig lopen. Het is alleen zijn hoofd wat zo vaag knikt... maar dan wel als het hem uit komt >;)
Instructeur er naast gehad en met longeren naar gekeken. Hij doet het zowel met lange teugel als met contactteugel, hij doet het aan de longe en onder het zadel maar niet als hij los loopt. En hij doet het op willekeurige momenten en na een streng woord stopt hij er ook meteen mee... Ik gok eigenlijk dat hij weer last heeft van zijn luchtwegallergie maar vaak als hij hoest doet hij dit dan niet meer... alleen hoest hij nu niet... Oh, en met springen en crossen doet hij dit niet :+.
Het is een soort ja knikken... maar niet constant en ook niet de hele tijd maar met vlagen. Maar het eerste waar je aan denkt als je het ziet is dat hij kreupel is... en dat is dus niet zo als je kijkt naar zijn beweging en gangen...
Ik snap er dus even niks meer van :(

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:42

Klinkt kreupel. Dierenarts (goede) ook erbij geweest?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:52

jeaninedow schreef:

Hij is niet kreupel :n :)
Hij is helemaal door de medische molen geweest en uiteraard is er dan ook een dierenarts bij geweest :).
En uiteraard is dat een goede :).
Maar die kan niks vinden, de osteopaat kan niks vinden, ik als sportmasseur kan niks vinden en mijn instructeur ziet er ook niks aan :n
De enige die nog moet komen is de hoefsmid, maar die komt er alleen nieuwe ijzers onder slaan (en komt dinsdag )

Ik zou niet zeggen dat het een nieuw spelletje van hem is als ik niet zeker zou weten dat hij gewoon gezond is :).

Vandaag mijn pensionhoudster er bij gehad en die zei hetzelfde... Hij heeft weer last van zijn buien en dat is te zien aan zijn ogen (die typische Gilblik, als Gil pijn heeft kijkt hij heel anders)
Als er lichamelijk niks aan de hand is en de het tuig gewoon goed ligt dan is meneer gewoon weer aan het draken. Dus hem eens flink aan het werk gezet en al zijn energie er uit laten komen en hem ook in zijn koppie flink aan het werk gezet en er was niks meer aan de hand :roll:

Gil is een aparte hoor, en als er lichamelijk niks te vinden is dan moet het wel draken zijn (zeker als je nagaat dat hij het alleen met dressuur matig werk doet en alleen bij de onderdelen waar hij moeite mee heeft of die hij niet leuk vind).

Voerprobleem is overigens opgelost dus dat scheelt :)

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:35

M_D_H schreef:
jeaninedow schreef:

Hij is niet kreupel :n :)
Hij is helemaal door de medische molen geweest en uiteraard is er dan ook een dierenarts bij geweest :).
En uiteraard is dat een goede :).
Maar die kan niks vinden, de osteopaat kan niks vinden, ik als sportmasseur kan niks vinden en mijn instructeur ziet er ook niks aan :n
De enige die nog moet komen is de hoefsmid, maar die komt er alleen nieuwe ijzers onder slaan (en komt dinsdag )

Ik zou niet zeggen dat het een nieuw spelletje van hem is als ik niet zeker zou weten dat hij gewoon gezond is :).

Vandaag mijn pensionhoudster er bij gehad en die zei hetzelfde... Hij heeft weer last van zijn buien en dat is te zien aan zijn ogen (die typische Gilblik, als Gil pijn heeft kijkt hij heel anders)
Als er lichamelijk niks aan de hand is en de het tuig gewoon goed ligt dan is meneer gewoon weer aan het draken. Dus hem eens flink aan het werk gezet en al zijn energie er uit laten komen en hem ook in zijn koppie flink aan het werk gezet en er was niks meer aan de hand :roll:

Gil is een aparte hoor, en als er lichamelijk niks te vinden is dan moet het wel draken zijn (zeker als je nagaat dat hij het alleen met dressuur matig werk doet en alleen bij de onderdelen waar hij moeite mee heeft of die hij niet leuk vind).

Voerprobleem is overigens opgelost dus dat scheelt :)

Teugelkreupel, draakje!! }:)
wel een beetje jammer dat hij je zo in de maling neemt.

Maaaaarrrr ik denk dat jij hem wel op andere gedachten kan (en moet) brengen voor 5 juni!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:57

Maar teugel kreupel zijn de paarden niet als je de teugels los gooit of wel? Want het is echt alleen zijn hoofd dat knikt en de druk op je teugels maakt daarbij niet uit (en het is met vlagen)

Interessante kwestie in ieder geval... vandaag heeft hij zich in ieder geval keurig gedragen en ook niet ja geknikt dus dat scheelt weer :)

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:06

Ik heb het ook met sommige van mijn klantjes met hele hete pony's. Of ze de teugels wel of niet op maat hebben, zodra er spanning in de rug komt, houden ze kruis vast en knikken ze in het hoofd..

Wat ik met hun doe is de spanning die de pony's opbouwen naar voren en beneden laten afvloeien, dus contact zoeken, bewust iets spanning opbouwen in de bovenlijn (korter maken in de hals bv) en dan naar voren naar beneden laten afvloeien alsof je elastieken in je handen hebt. Zodra het weer gaat knikken of contact verbreekt weer rustig opnieuw beginnen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:10

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:19

guppekop schreef:
Ik heb het ook met sommige van mijn klantjes met hele hete pony's. Of ze de teugels wel of niet op maat hebben, zodra er spanning in de rug komt, houden ze kruis vast en knikken ze in het hoofd..

Wat ik met hun doe is de spanning die de pony's opbouwen naar voren en beneden laten afvloeien, dus contact zoeken, bewust iets spanning opbouwen in de bovenlijn (korter maken in de hals bv) en dan naar voren naar beneden laten afvloeien alsof je elastieken in je handen hebt. Zodra het weer gaat knikken of contact verbreekt weer rustig opnieuw beginnen

Het heeft inderdaad met spanning te maken bij Gil ( het is toch al zo'n hete donder die toch al zo snel gespannen is :+), alleen is het bij hem voorheen nooit op deze manier tot uiting gekomen.

Vandaag gesprongen, en bij het inrijden was er nog niks aan de hand tot Gil de hindernissen (die mijn vader opbouwde ) in de gaten kreeg.
In een klap super veel spanning en daar ging hij weer met zijn hoofd :roll:
Heb hem gewoon doorgereden en het genegeerd (wel geprobeerd te laten ontspanning maar dat was eigenlijk onmogelijk ) en zodra we op de hindernis afgingen was het over en heeft hij geen een moment meer geknikt. Ook met het uit draven naderhand niet meer.

Maar goed. Nu nog even een manier vinden om het goed op te lossen, op dit moment rij ik hem steeds naar voren, maar dat geeft geen garantie voor het laten stoppen met knikken. Jou methode werkt bij Gil helaas niet, bij nog meer spanning staat hij namelijk meteen op zijn achterbenen :')

Springen ging overigens onwijs goed!
2 hindernissen op beide diagonalen gezet op 65 cm en alleen simpel op controle geoefend. Wat een wereld paard heb ik toch <3

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:42

ons lijstje is zaterdag en zondag dressuur officieel L1 met remco en zondag de hindernisbaan met bubbles. :))

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:47

ons lijstje is: zoveel mogelijk helpen, waar we nodig zijn :j
Mariska op zaterdag Bproef onderling met Nova en/of Meaghan ???
Mariska op zondag Bproef onderling met Nova en/of Meaghan ??
Mariska op zaterdag spring parcourtje op Bing...
Wat zijn we toch blij met zo'n Tinker Familie :j <3 :j

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:20

Knikken/ met hoofd schudden doet Kai ook als hij druk wordt of spanning heeft, bijv als hij iets moeilijk vindt. En vooral als hij 'baldadig' is. Heb er ook nog geen oplossing voor, behalve gewoon door rijden en evt met stem corrigeren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:22

Jippie_G schreef:
Knikken/ met hoofd schudden doet Kai ook als hij druk wordt of spanning heeft, bijv als hij iets moeilijk vindt. En vooral als hij 'baldadig' is. Heb er ook nog geen oplossing voor, behalve gewoon door rijden en evt met stem corrigeren.

Fijn te horen dat Gil niet de enige is die dit doet!

Even een aanpassing in het schema, mits ik dinsdag kan rijden wordt ins schema:

Vrijdag: 2 keer L1.
Zaterdag: 60 cm en 80 cm met mij, gevorderde cross met mij.
Zondag: B met bijrijdster, L1 met mij, 60 cm met Bijrijdster, 80 cm met mij.

Dit natuurlijk onder voorbehoud dat ik dinsdag gewoon kan rijden :+

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:43

Nadat Mariska vandaag op Meaghan heeft gereden, heeft ze besloten sowieso op Zaterdag en zondag met Meaghan mee te doen *\o/* :j
Welk proefje weet ik nog niet, maar dat komt wel weer goed. :j :j
Ook met Nova ( Jeanine )gaat ze mee doen :j *\o/*
Wat is het heerlijk om mijn meisje weer zo blij te zien na zo'n moeilijke tijd, en moeilijk zal het zeker nog blijven :(:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:28

Wat fijn voor Mariska en jou!! :)

Hier wordt ondertussen druk geregeld in de groepsapp van Losser/Enschede/Georgsdorf :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:51

MamaMiesje schreef:

Hier wordt ondertussen druk geregeld in de groepsapp van Losser/Enschede/Georgsdorf :D

En WEER vergeten we Ellen... :')

Groepsapp Enschede/Losser/Georgsdorf/Almelo :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:53

Excuse me: ik wist niet waar ze woonde :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:56

* mist de like knop*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:56

tinkie45 schreef:
Nadat Mariska vandaag op Meaghan heeft gereden, heeft ze besloten sowieso op Zaterdag en zondag met Meaghan mee te doen *\o/* :j
Welk proefje weet ik nog niet, maar dat komt wel weer goed. :j :j
Ook met Nova ( Jeanine )gaat ze mee doen :j *\o/*
Wat is het heerlijk om mijn meisje weer zo blij te zien na zo'n moeilijke tijd, en moeilijk zal het zeker nog blijven :(:)

''Fijn'' dat ze op deze manier aanwezig kan zijn met de tinkerdagen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:34

MamaMiesje schreef:

Wat moeten jullie regelen?

*is verder niet nieuwsgierig* :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:41

Aagje :P

Wie/wat/wanneer/welke auto's etc. etc. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:44

Oh dat is heel belangrijk :).

Zeker als je met een hele stoet komt :)).
Een invasie van Tukkers :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:45

Ja pas maar op <<)