Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freakish1977 schreef:Ons Lijstje is vrijdag 2x B (onofficieel) met Mirjam
Zaterdag 2x B (onofficieel) met mij (mijn debuut) hindernisbaan met Mirjam en bosrit met mij
Zondag Pas de Deux met mij, puppycross met mij
ik duim dat je Gil nog manieren bijgeleerd krijgt voor die tijd, anders moeten we dat nog gauw in die driehoek regelen….
jeaninedow schreef:Klinkt kreupel. Dierenarts (goede) ook erbij geweest?
M_D_H schreef:jeaninedow schreef:Klinkt kreupel. Dierenarts (goede) ook erbij geweest?
Hij is niet kreupel![]()
Hij is helemaal door de medische molen geweest en uiteraard is er dan ook een dierenarts bij geweest.
En uiteraard is dat een goede.
Maar die kan niks vinden, de osteopaat kan niks vinden, ik als sportmasseur kan niks vinden en mijn instructeur ziet er ook niks aan
De enige die nog moet komen is de hoefsmid, maar die komt er alleen nieuwe ijzers onder slaan (en komt dinsdag )
Ik zou niet zeggen dat het een nieuw spelletje van hem is als ik niet zeker zou weten dat hij gewoon gezond is.
Vandaag mijn pensionhoudster er bij gehad en die zei hetzelfde... Hij heeft weer last van zijn buien en dat is te zien aan zijn ogen (die typische Gilblik, als Gil pijn heeft kijkt hij heel anders)
Als er lichamelijk niks aan de hand is en de het tuig gewoon goed ligt dan is meneer gewoon weer aan het draken. Dus hem eens flink aan het werk gezet en al zijn energie er uit laten komen en hem ook in zijn koppie flink aan het werk gezet en er was niks meer aan de hand
Gil is een aparte hoor, en als er lichamelijk niks te vinden is dan moet het wel draken zijn (zeker als je nagaat dat hij het alleen met dressuur matig werk doet en alleen bij de onderdelen waar hij moeite mee heeft of die hij niet leuk vind).
Voerprobleem is overigens opgelost dus dat scheelt
guppekop schreef:Ik heb het ook met sommige van mijn klantjes met hele hete pony's. Of ze de teugels wel of niet op maat hebben, zodra er spanning in de rug komt, houden ze kruis vast en knikken ze in het hoofd..
Wat ik met hun doe is de spanning die de pony's opbouwen naar voren en beneden laten afvloeien, dus contact zoeken, bewust iets spanning opbouwen in de bovenlijn (korter maken in de hals bv) en dan naar voren naar beneden laten afvloeien alsof je elastieken in je handen hebt. Zodra het weer gaat knikken of contact verbreekt weer rustig opnieuw beginnen
Jippie_G schreef:Knikken/ met hoofd schudden doet Kai ook als hij druk wordt of spanning heeft, bijv als hij iets moeilijk vindt. En vooral als hij 'baldadig' is. Heb er ook nog geen oplossing voor, behalve gewoon door rijden en evt met stem corrigeren.
tinkie45 schreef:Nadat Mariska vandaag op Meaghan heeft gereden, heeft ze besloten sowieso op Zaterdag en zondag met Meaghan mee te doen![]()
![]()
Welk proefje weet ik nog niet, maar dat komt wel weer goed.![]()
![]()
Ook met Nova ( Jeanine )gaat ze mee doen![]()
![]()
Wat is het heerlijk om mijn meisje weer zo blij te zien na zo'n moeilijke tijd, en moeilijk zal het zeker nog blijven