[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:56

Knappe Bart weer!

Gister een springlesje op de club mee gepakt...
Gil was onwijs lekker bezig, lekker op de meter gesprongen, goeie inzet van gil.
1 weigering, mijn schuld, ik begon te twijfelen en gil ook en dus dook hij er langs... tjah eigen schuld dikke bult...
1 keer zelf weg getrokken voor de hindernis... Instructrice vond dat we maar eens een keertje straffer moesten zijn op.het feit dat hij steeds zelf bepaald hoe hard hij naar de hindernis mag lopen...
Meneer was zwaar beledigd, stond acuut op zijn achterbenen in de lucht te springen...
Kleine draak...

Maar voor ons vertrouwen was het echt goed!
De meter ging ook weer top.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:25

Ik heb er blijkbaar ook eentje... Hij stond vanochtend voor het eerst op de wei en vloog meteen over de schrikdraden.
Gelukkig niet gewond maar de schrik zat er wel ff in :P
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:19

Dat heeft de mijne ook 3x gedaan toen hij net nieuw was gelukkig is het goed afgelopen!
(bij ons sprong die 2 x en nam de 3e x het draad mee := )

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:25

Leuke foto's van bart!

We zijn verhuisd naar een nieuwe stal, gister wat gesprongen, met dit als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:44

Galeo schreef:
Dat heeft de mijne ook 3x gedaan toen hij net nieuw was gelukkig is het goed afgelopen!
(bij ons sprong die 2 x en nam de 3e x het draad mee := )

Jeetje, gelukkig maar dat het goed is afgelopen haha! Die van mij staat sinds hij er is ook echt élke dag los in een compleet andere wei. De groep wil maar geen vriendjes worden en jaagt hem weg :( Moeten we snel een oplossing voor zoeken.

Ziet er goed uit Shelly21!

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:24

gister heb ik eindelijk hindernismateriaal kunnen halen, gelijk maar even een klein vrijspingsessie gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een sprongetje zonder zadel
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:13

Vandaag hebben de mannen hier weer vrijgesprongen :D

Als eerste Pride, hij was zowaar heel erg actief :') haha. Ben heel trots op m want hij heeft uiteindelijk gesprongen tot een oxer van 1.05m :D toppertje is t <3
Afbeelding
Afbeelding
Oxer 1m :D
Afbeelding

En Bart deed ook weer super zn best <3 sowieso is hij de laatste tijd onwijs actief, helemaal als hij mag springen :D
Vandaag heeft hij gesprongen tot een oxer van 1.25m <3 ben zo trots op m!

Dat koppie <3
Afbeelding
Hij wordt er zo vrolijk van :P
Afbeelding
Triple 1.15m :D
Afbeelding
Oxer 1.25m <3
Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:19

Heerlijk al die springende dikbillen :9

Sinds de afgelopen Tinkerdagen, waar we met zoveel plezier gesprongen en de cross gedaan hebben, willen wij graag beter springmateriaal op stal aanschaffen. Staan nu 3 aftandse cavaletti's :D Iemand hier die een leuk adresje weet??????

Dit is overigens mijn toppertje Cesair <3 We reden voor het eerst ooit een cross (pikken wel eens een boom mee in het bos, maar verder niet), voor de 2e maal een parcours (vorig jaar voor het eerst tijdens de Tinkerdagen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:07

Knappe paarden!
diny 2e hands springmateriaal is meestal zo weg.
is fenore al verkocht trouwens?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:13

-O- was ik al bang voor....maar misschien weet iemand een leuk adresje voor nieuw materiaal met een redelijke prijs?

Fenore is nog niet verkocht, veel interesse maar ze haken af als ze de (heel redelijke, naar mijn idee)prijs horen.
Mocht ze er in september nog zijn dan neem ik haar misschien ook wel mee naar Leusden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:50

Ach ze staat je niet in de weg toch. Er komt vanzelf een fijne baas op jullie pad

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:15

Calanddra schreef:
Vandaag hebben de mannen hier weer vrijgesprongen :D

Als eerste Pride, hij was zowaar heel erg actief :') haha. Ben heel trots op m want hij heeft uiteindelijk gesprongen tot een oxer van 1.05m :D toppertje is t <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Oxer 1m :D
[ Afbeelding ]

En Bart deed ook weer super zn best <3 sowieso is hij de laatste tijd onwijs actief, helemaal als hij mag springen :D
Vandaag heeft hij gesprongen tot een oxer van 1.25m <3 ben zo trots op m!

Dat koppie <3
[ Afbeelding ]
Hij wordt er zo vrolijk van :P
[ Afbeelding ]
Triple 1.15m :D
[ Afbeelding ]
Oxer 1.25m <3
[ Afbeelding ]

Calanddra mag ik je wat vragen?
waarom ben jij eigenlijk zoveel aan het vrijspringen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:15

Vasthi schreef:
Heerlijk al die springende dikbillen :9

Sinds de afgelopen Tinkerdagen, waar we met zoveel plezier gesprongen en de cross gedaan hebben, willen wij graag beter springmateriaal op stal aanschaffen. Staan nu 3 aftandse cavaletti's :D Iemand hier die een leuk adresje weet??????

Dit is overigens mijn toppertje Cesair <3 We reden voor het eerst ooit een cross (pikken wel eens een boom mee in het bos, maar verder niet), voor de 2e maal een parcours (vorig jaar voor het eerst tijdens de Tinkerdagen).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

ziet er goed uit hoor :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:16

M_D_H, zo vaak doen we t niet hoor :) Max 2X in de maand, meestal minder. En waarom, omdat de paarden het leuk vinden :) ik zie ze, vooral Bart, helemaal opfleuren als hij mag springen. Hoe hoger hoe leuker hij t vind, zowel ik als zijn verzorger zijn geen grote durfals dus mag hij zo lekker in vrijheid springen. Het zijn ook geen jonge dieren oid :)

Bart springt ook wel meer dan Pride maar die heeft dan ook n superconditie :)

Hoef bij Bart ook amper wat te doen hoor :P die springt uit zichzelf :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:23

Calanddra schreef:
M_D_H, zo vaak doen we t niet hoor :) Max 2X in de maand, meestal minder. En waarom, omdat de paarden het leuk vinden :) ik zie ze, vooral Bart, helemaal opfleuren als hij mag springen. Hoe hoger hoe leuker hij t vind, zowel ik als zijn verzorger zijn geen grote durfals dus mag hij zo lekker in vrijheid springen. Het zijn ook geen jonge dieren oid :)

Bart springt ook wel meer dan Pride maar die heeft dan ook n superconditie :)

Hoef bij Bart ook amper wat te doen hoor :P die springt uit zichzelf :P

nou ja, ik vroeg het ma af omdat ik aardig veel foto's er van tegen kwam in de loop van dit topic...

en ik weet dat ze geen jonge dieren zijn...
ik ken Bart al vanaf het aller eerste moment dat maren hem had ;)

maar ik vroeg het me af, kreeg een beetje het idee dat je het vooral voor de hoogte doet en niet voor de training :o
viel me ook op dat er meer vrijspringfoto's of springfoto's van andere met je paardjes staan dan van jou...

het is verder geen aanval ofzo hoor, maar viel mij gewoon op :)

las trouwens op het tinkerdagleusden topic dat je niet snapte dat hij weigerde, mag ik je een tip daarvoor geven?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:28

Ja tuurlijk :) tips zijn altijd fijn :) zeker aangezien ik t echt niet snapte :') was zowaar niet gespannen zoals anders, reed er voor mijn gevoel recht op af en had naar mijn idee voldoende tempo, al vond ik m wel iets te druk, te onrustig,t voelde wat chaotisch, wat ik overigens echt niet van m ben gewend :') vorig jaar in sept was hij niet vooruit te branden, maar hij past zich ook wel heel erg aan aan de ruiter)

Dat met die foto's komt omdat ik altijd degene ben die foto's maakt :') (gisteren.ook weer n fotodagje gehad op stal, ruim 900 foto's gemaakt :') ) als ik spring is er zelden iemand die foto's maakt. Met Pride spring ik idd zelf niet,die heeft erg veel overtuiging nodig en ik zit m erg in de weg dan aangezien ik ook onzeker kan zijn. Met zijn verzorgster gaat t super dus zij springt met m en ik doe dressuur :)

bij bart is t anders, bij hem kan ik nu die knop omslaan omdat ik weet dat hij toch wel springt. Samen met hem nen ik amper nog onzeker :)

Klopt idd wel dat ik met vrijspringen meer met hoogte en breedte bezig nen. Werk nu wel meer met lijntjes zodat zijn techniek ool beter blijft. Onder t zadel blikf ik lager en ben ik meer met techniek bezig. Maar aangezien hij er beduidend veel plezier eraan heeft om hoger te gaan doen we t zo,want zo hoog ga ik echt niet springen hoor :') haha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:37

Calanddra schreef:
Ja tuurlijk :) tips zijn altijd fijn :)

Dat met die foto's komt omdat ik altijd degene ben die foto's maakt :') (gisteren.ook weer n fotodagje gehad op stal, ruim 900 foto's gemaakt :') ) als ik spring is er zelden iemand die foto's maakt. Met Pride spring ik idd zelf niet,die heeft erg veel overtuiging nodig en ik zit m erg in de weg dan aangezien ik ook onzeker kan zijn. Met zijn verzorgster gaat t super dus zij springt met m en ik doe dressuur :)

bij bart is t anders, bij hem kan ik nu die knop omslaan omdat ik weet dat hij toch wel springt. Samen met hem nen ik amper nog onzeker :)

Klopt idd wel dat ik met vrijspringen meer met hoogte en breedte bezig nen. Werk nu wel meer met lijntjes zodat zijn techniek ool beter blijft. Onder t zadel blikf ik lager en ben ik meer met techniek bezig. Maar aangezien hij er beduidend veel plezier eraan heeft om hoger te gaan doen we t zo,want zo hoog ga ik echt niet springen hoor :') haha

Zonde, hij heeft zoveel nog in zijn mars :))
baalde ook ontzettend dat ik er pas achter kwam dat hij verkocht werd toen hij al verkocht was :+ anders had ik nu echt 2 van die springkanonnen op stal staan :D

nou, zoals je zelf in bovenstaande post al zei ben je onzeker.
dat was je in Leusden ook.
je was zenuwachtig en onzeker en zo reed je ook, ipv Bart opgesloten te houden tussen je benen en je teugels... had je je benen tijdens het rijden er van af en had je je handen al naar voren voor je moest springen :o
ik bedoel het niet banketstaaf, maar zelfs paarden zoals Bart en Gillian, moet je soms overtuigen om te springen, en die overtuiging had jij wel tijdens het crossparcours, maar helaas niet tijdens het springparcours :o
probeer dus ten alle tijden je paard opgesloten te houden tussen 2 benen en 2 teugels en je hart over de sprong te leggen...
en het enige antwoordt van je paard hierop is er over heen... of er doorheen... maar nooit er langs en nooit in de stop :)
probeer dus toch het stukje overtuigingskracht te houden ook al ben je op concours...
en er nooit van uit gaan dat je paard springt...
dat heb ik ook gedaan met een zwaar ongeluk als gevolg... :oo

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:41

Ik vind het een hele goeie tip.
altijd blijven rijden

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:53

Snackie schreef:
Ik vind het een hele goeie tip.
altijd blijven rijden

nou precies :)
dat heb ik echt wel geleerd naar Leusden vorig jaar, nu intresseert het me echt niet meer hoe narrig hij wordt, hij gaat er over of er door, maar mijn benen gaan er nooit meer vanaf :oo

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:06

Jij moet leiding geven. Dat is t vertrouwen van jou paard in jou. Jij geeft aan. We doen dit we kunnen dit. Als je een paard geen leiding geeft twijfelt hij

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:42

Voor mijn gevoel deed ik dat ook, dat blijven rijden :') heb meerdere wedstrijden nu met m gesprongen en dat ging veel beter terwijl ik toen juist veel meer gespannen was. Had er nu juist zin in en voelde me compleet anders dan voorheen. Maar denk dat ik idd mn benen vergat en al te vroeg naar voren zat, kan niet meer zo goed nadenken als ik met n parcours begin :') bedankt iig voor de tip, ik zal ermee aan de slag gaan :D

Ik durf dankzij Bart wel al veel meer en misschien dat we in de toekomst ook hoger komen. Heb dankzij hem weer plezier in t springen gekregen :D

heb met cross ook al hindernissen gesprongen waarvan ik nooit had gedacht dat ik die ooit durfde te springen :D

zijn verzorgster vind springen nog wat spannend maar dankzij Bart gaat t veel beter. Ze is pas 16 en hebben eind deze maand hun eersre wedstrijd samen dus ze kunnen nog flink groeien samen.:D

Ik was erg snel met reageren geloof k :') hij stond er pas net op en ik was de eersre die langs kwam. Hij is ook echt alles waar ik ooit van heb gedroomd en hoop ook wel in de toekomst hoger te komen met springen :D heb dankzij de crosslessen al zo onwijs veel geleerd en wie weet waar we komen :D heb m nu n jaartje dus we hebben alle tijd :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:02

Snackie schreef:
Jij moet leiding geven. Dat is t vertrouwen van jou paard in jou. Jij geeft aan. We doen dit we kunnen dit. Als je een paard geen leiding geeft twijfelt hij

precies, zeker als hij zijn vertrouwen al kwijt is geraakt door het (helaas ;() verkeerd rijden in het parcours...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:03

Calanddra schreef:
Voor mijn gevoel deed ik dat ook, dat blijven rijden :') heb meerdere wedstrijden nu met m gesprongen en dat ging veel beter terwijl ik toen juist veel meer gespannen was. Had er nu juist zin in en voelde me compleet anders dan voorheen. Maar denk dat ik idd mn benen vergat en al te vroeg naar voren zat, kan niet meer zo goed nadenken als ik met n parcours begin :') bedankt iig voor de tip, ik zal ermee aan de slag gaan :D

Ik durf dankzij Bart wel al veel meer en misschien dat we in de toekomst ook hoger komen. Heb dankzij hem weer plezier in t springen gekregen :D

heb met cross ook al hindernissen gesprongen waarvan ik nooit had gedacht dat ik die ooit durfde te springen :D

zijn verzorgster vind springen nog wat spannend maar dankzij Bart gaat t veel beter. Ze is pas 16 en hebben eind deze maand hun eersre wedstrijd samen dus ze kunnen nog flink groeien samen.:D

Ik was erg snel met reageren geloof k :') hij stond er pas net op en ik was de eersre die langs kwam. Hij is ook echt alles waar ik ooit van heb gedroomd en hoop ook wel in de toekomst hoger te komen met springen :D heb dankzij de crosslessen al zo onwijs veel geleerd en wie weet waar we komen :D heb m nu n jaartje dus we hebben alle tijd :D

je groeit en je hebt nog alle tijd om te groeien :))

je vergat absoluut je benen en je zit :D
heb namelijk erg goed opgelet bij jou, omdat ik zo geintresseerd ben in Bart :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:24

Wil mijn stinker ook zo graag is vrij laten springen maar heb helaas geen goed hindernismateriaal :(
Blijft leuk om al die getalenteerde vlekjes voorbij te zien komen haha

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:26

Deze foto van Hope mag hier natuurlijk eigenlijk ook niet ontbreken ;) ;) :D
Afbeelding