Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
Galeo schreef:Dat heeft de mijne ook 3x gedaan toen hij net nieuw was gelukkig is het goed afgelopen!
(bij ons sprong die 2 x en nam de 3e x het draad mee)
Moeten we snel een oplossing voor zoeken.
haha. Ben heel trots op m want hij heeft uiteindelijk gesprongen tot een oxer van 1.05m
toppertje is t 

sowieso is hij de laatste tijd onwijs actief, helemaal als hij mag springen 
ben zo trots op m!

Iemand hier die een leuk adresje weet??????
We reden voor het eerst ooit een cross (pikken wel eens een boom mee in het bos, maar verder niet), voor de 2e maal een parcours (vorig jaar voor het eerst tijdens de Tinkerdagen).

was ik al bang voor....maar misschien weet iemand een leuk adresje voor nieuw materiaal met een redelijke prijs?Calanddra schreef:Vandaag hebben de mannen hier weer vrijgesprongen![]()
Als eerste Pride, hij was zowaar heel erg actiefhaha. Ben heel trots op m want hij heeft uiteindelijk gesprongen tot een oxer van 1.05m
toppertje is t
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Oxer 1m
[ Afbeelding ]
En Bart deed ook weer super zn bestsowieso is hij de laatste tijd onwijs actief, helemaal als hij mag springen
Vandaag heeft hij gesprongen tot een oxer van 1.25mben zo trots op m!
Dat koppie
[ Afbeelding ]
Hij wordt er zo vrolijk van
[ Afbeelding ]
Triple 1.15m
[ Afbeelding ]
Oxer 1.25m
[ Afbeelding ]
Vasthi schreef:Heerlijk al die springende dikbillen![]()
Sinds de afgelopen Tinkerdagen, waar we met zoveel plezier gesprongen en de cross gedaan hebben, willen wij graag beter springmateriaal op stal aanschaffen. Staan nu 3 aftandse cavaletti'sIemand hier die een leuk adresje weet??????
Dit is overigens mijn toppertje CesairWe reden voor het eerst ooit een cross (pikken wel eens een boom mee in het bos, maar verder niet), voor de 2e maal een parcours (vorig jaar voor het eerst tijdens de Tinkerdagen).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Max 2X in de maand, meestal minder. En waarom, omdat de paarden het leuk vinden
ik zie ze, vooral Bart, helemaal opfleuren als hij mag springen. Hoe hoger hoe leuker hij t vind, zowel ik als zijn verzorger zijn geen grote durfals dus mag hij zo lekker in vrijheid springen. Het zijn ook geen jonge dieren oid

die springt uit zichzelf
Calanddra schreef:M_D_H, zo vaak doen we t niet hoorMax 2X in de maand, meestal minder. En waarom, omdat de paarden het leuk vinden
ik zie ze, vooral Bart, helemaal opfleuren als hij mag springen. Hoe hoger hoe leuker hij t vind, zowel ik als zijn verzorger zijn geen grote durfals dus mag hij zo lekker in vrijheid springen. Het zijn ook geen jonge dieren oid
![]()
Bart springt ook wel meer dan Pride maar die heeft dan ook n superconditie
Hoef bij Bart ook amper wat te doen hoordie springt uit zichzelf

tips zijn altijd fijn
zeker aangezien ik t echt niet snapte
was zowaar niet gespannen zoals anders, reed er voor mijn gevoel recht op af en had naar mijn idee voldoende tempo, al vond ik m wel iets te druk, te onrustig,t voelde wat chaotisch, wat ik overigens echt niet van m ben gewend
vorig jaar in sept was hij niet vooruit te branden, maar hij past zich ook wel heel erg aan aan de ruiter)
(gisteren.ook weer n fotodagje gehad op stal, ruim 900 foto's gemaakt
) als ik spring is er zelden iemand die foto's maakt. Met Pride spring ik idd zelf niet,die heeft erg veel overtuiging nodig en ik zit m erg in de weg dan aangezien ik ook onzeker kan zijn. Met zijn verzorgster gaat t super dus zij springt met m en ik doe dressuur 

haha Calanddra schreef:Ja tuurlijktips zijn altijd fijn
![]()
Dat met die foto's komt omdat ik altijd degene ben die foto's maakt(gisteren.ook weer n fotodagje gehad op stal, ruim 900 foto's gemaakt
) als ik spring is er zelden iemand die foto's maakt. Met Pride spring ik idd zelf niet,die heeft erg veel overtuiging nodig en ik zit m erg in de weg dan aangezien ik ook onzeker kan zijn. Met zijn verzorgster gaat t super dus zij springt met m en ik doe dressuur
bij bart is t anders, bij hem kan ik nu die knop omslaan omdat ik weet dat hij toch wel springt. Samen met hem nen ik amper nog onzeker
Klopt idd wel dat ik met vrijspringen meer met hoogte en breedte bezig nen. Werk nu wel meer met lijntjes zodat zijn techniek ool beter blijft. Onder t zadel blikf ik lager en ben ik meer met techniek bezig. Maar aangezien hij er beduidend veel plezier eraan heeft om hoger te gaan doen we t zo,want zo hoog ga ik echt niet springen hoorhaha

anders had ik nu echt 2 van die springkanonnen op stal staan 

heb meerdere wedstrijden nu met m gesprongen en dat ging veel beter terwijl ik toen juist veel meer gespannen was. Had er nu juist zin in en voelde me compleet anders dan voorheen. Maar denk dat ik idd mn benen vergat en al te vroeg naar voren zat, kan niet meer zo goed nadenken als ik met n parcours begin
bedankt iig voor de tip, ik zal ermee aan de slag gaan 

hij stond er pas net op en ik was de eersre die langs kwam. Hij is ook echt alles waar ik ooit van heb gedroomd en hoop ook wel in de toekomst hoger te komen met springen
heb dankzij de crosslessen al zo onwijs veel geleerd en wie weet waar we komen
heb m nu n jaartje dus we hebben alle tijd
Calanddra schreef:Voor mijn gevoel deed ik dat ook, dat blijven rijdenheb meerdere wedstrijden nu met m gesprongen en dat ging veel beter terwijl ik toen juist veel meer gespannen was. Had er nu juist zin in en voelde me compleet anders dan voorheen. Maar denk dat ik idd mn benen vergat en al te vroeg naar voren zat, kan niet meer zo goed nadenken als ik met n parcours begin
bedankt iig voor de tip, ik zal ermee aan de slag gaan
Ik durf dankzij Bart wel al veel meer en misschien dat we in de toekomst ook hoger komen. Heb dankzij hem weer plezier in t springen gekregen![]()
heb met cross ook al hindernissen gesprongen waarvan ik nooit had gedacht dat ik die ooit durfde te springen
zijn verzorgster vind springen nog wat spannend maar dankzij Bart gaat t veel beter. Ze is pas 16 en hebben eind deze maand hun eersre wedstrijd samen dus ze kunnen nog flink groeien samen.
Ik was erg snel met reageren geloof khij stond er pas net op en ik was de eersre die langs kwam. Hij is ook echt alles waar ik ooit van heb gedroomd en hoop ook wel in de toekomst hoger te komen met springen
heb dankzij de crosslessen al zo onwijs veel geleerd en wie weet waar we komen
heb m nu n jaartje dus we hebben alle tijd