[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:37

Varkens geur schijnen sommige paarden ook gek te maken

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:42

Klopt ja. Bij onze stal aan de overkant is een paardenstal in een oude varkensstal gebouwd. Zijn ze ook niet allemaal blij mee

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:57

Heb ik ook gehoord, als een varken op een paardentrailer is geweest dat ze er dan niet meer op gaan? Dacht altijd dat het een fabeltje was.

Nou, ik heb een heel dubbel gevoel, Castiel is verkocht. Ik vind het jammer want ik was erg gehecht maar wist dat hij weg ging. Echter, zijn nieuwe baasjes zijn echt helemaal super want Castiel komt bij Sheldon te staan! Dat waren vroeger al super maatjes van elkaar en nu komen ze weer bij elkaar. Dus ik heb er wel heel erg vrede mee dat hij naar een heel goed tehuis gaat. Maar ik zal wel even slikken als hij volgende week weg is.

Zelf beetje afwezig momenteel, helaas word ik nogal lastig gevallen online (niet bokt/paard gerelateerd overigens) door iemand die ik heb moeten blokkeren. Het is nu echt een beetje stalken geworden, en ik hoop echt dat het snel voorbij is...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:08

Dat is wel super hoor dat die terug bij zijn oud maatje komt te staan Chimello :). Oeie een stalker is niet leuk dat :n .

Dankje maar ik hou het echt bij de basis voor de moment woorden en korte zinnen vormen, die grammatica komt later wel :') . Hierna doe ik Spaans, ik ga gewoon van enkele talen een basis leggen kwestie van mij redden in dat land in hun eigen taal :D .

Dode dieren inderdaad 't schijnt.. hier is een varkensstal waar ik op uitkijk vanaf de weide en af en toe is passeer maar nog geen probleem gehad gelukkig.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:12

chimello schreef:
Heb ik ook gehoord, als een varken op een paardentrailer is geweest dat ze er dan niet meer op gaan? Dacht altijd dat het een fabeltje was.

Nou, ik heb een heel dubbel gevoel, Castiel is verkocht. Ik vind het jammer want ik was erg gehecht maar wist dat hij weg ging. Echter, zijn nieuwe baasjes zijn echt helemaal super want Castiel komt bij Sheldon te staan! Dat waren vroeger al super maatjes van elkaar en nu komen ze weer bij elkaar. Dus ik heb er wel heel erg vrede mee dat hij naar een heel goed tehuis gaat. Maar ik zal wel even slikken als hij volgende week weg is.

Zelf beetje afwezig momenteel, helaas word ik nogal lastig gevallen online (niet bokt/paard gerelateerd overigens) door iemand die ik heb moeten blokkeren. Het is nu echt een beetje stalken geworden, en ik hoop echt dat het snel voorbij is...

Logisch dat het dubbel voelt. Maar wel fijn dat ie een goed plekje krijgt. Tis wel echt een knapperd.

En stalker? Das naar. Hopen dat je er nu vanaf bent. En anders kun je evt aangifte doen geloof ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:25

Stalker. bah! Hopelijk is een blokkade genoeg.

Stalgenoot van mij heeft 2 biggen. En die hebben we ook vervoerd met de trailer. Zowel jaron als haar paard gingen gewoon daarna op die trailer. Dus denk dat t niet altijd op gaat.

Zo zeggen ze dat paarden bij een slachthuis ook gek worden van het bloed etc.
nou echt niet. Toen met de excursie had 1 van de slagers zijn handen in het bloed gedaan en hij kon de paarden gewoon aaien. Geen paniek niks.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:29

Goed dat Castiel een nieuw baasje gevonden heeft, begrijp wel dat het dubbel is :j

Vervelend die stalker, hoop voor je dat het gauw stopt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:50

Heb het hier al een keer gehad. De manege pony/paarden gingen in de zomer op vakantie zeg maar. Dus vanaf de manege langs de weg naar de zomerweide. Kwamen langs iemand met varkens alle paarden op een na er langs die stond midden op de weg en durfde er zonder dat ik hem vast had ook niet langs. Het geld wel voor sommige paarden

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:08

Tsjah, lang verhaal kort, heb iemand met online gamen ontmoet en dacht leuk, vriendschap (en absoluut niet meer dan dat) erbij want hij woonde in de buurt. Meteen duidelijk geweest ik heb wel geen interesse in meer en de jongen zei ok maar bleek achteraf heel jaloers, bezitterig en stalkerig (als in hij keek naar alles wat ik online deed en eiste dat ik dan antwoordde op hem omdat hij wist dat ik online was, dingen zoals dat wat ik dus echt niet normaal vind) te zijn en nu is hij obsessief bezig met mij stalken via vrienden en m'n broertje online. Maar wat kan ik de politie überhaupt zeggen? Hij heeft nog niets gedaan en als ze contact met hem opnemen wordt hij misschien nog kwader en hij is nu al geflipt omdat hij geen contact meer met me kan leggen. Ik ben gewoon bang dat hij iets met m'n dieren doet nu.
Ik zit er al dagen mee maar ik kon het nergens van me af schrijven, ik was gewoon bang dat hij m'n bokt account ook al kent en meeleest. Zou me echt niet verbazen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:17

Sterkte! Bah het idee alleen al

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:06

Getver. Probeer het naast je neer te leggen.

En de volgende x. Niet zomaar alles blootgeven.

fijn dat castiel naar zn maatje terug gaat. sterkte ook! Wanneer gaat hij?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:08

Zo dat is echt lastig... Zou echt laf zijn als hij je dieren iets aan zou doen...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:21

Volgende week zondag :)

Tsjah, ik heb hem op fb toegevoegd, was heel normaal in het begin tot hij jaloers werd. Toen gezegd luister je kunt denken wat je wilt ik heb geen interesse in jou als meer dan vrienden dus accepteer dat of doei. Dus hij zei oke dat is goed ik snap het, maar stiekem sloop die enge kant er weer in, en erger. Ik heb meerdere mensen op fb van games en daar klets ik veel mee, super gezellig en dat zijn geen weirdos. Ik kende hem wat, 7 maanden? Dus dan denk je dat je iemand wel een beetje kent. Ik negeer hem verder gewoon, zoek geen contact ook, broertje heeft hem ook geblokt, vrienden weten er van en zullen niets zeggen. Ik hoop echt dat hij na dagen geen antwoord te krijgen zich er echt bij neer legt. Want ik heb altijd zo'n eng onderbuik gevoel nu.
Gelukkig even weg van huis morgen, lekker afleiding.
Maarja sorry voor de ego post. Ik had nooit gedacht hier zelf mee te maken te krijgen...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:41

dat klinkt wel creepy;een stalker.ik hoop dat hij ich nu rustig gaat houden.

vandaag voor t laatst bij deze werkgever gewerkt.best een raar idee.vanaf maandag bij dezelfde cliënten weer aan t werk via een andere werkgever.
voelde me gewoon heel vreemd vandaag.soms zelfs een beetje emotioneel.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:58

Goed dat je je gedachten dan even kunt verzetten sheryn.

Dat kan ik me voorstellen Ellie, wel fijn dat je dezelfde klanten houdt :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 06:15

He wat vervelend van dat stalken Chimello! Wel heel fijn dat Castiel naar zo'n leuk huisje gaat!

Hier vinden ze vooral wilde zwijnen in het bos niet zo leuk. Er heeft een groep van 7 mannetjes een keer een lange weg achter ons aangelopen. De zwijnen ware te tam geworden waardoor ze lastig werden. Uiteindelijk hebben ze die ook af moeten schieten anders zou het gevaarlijk worden.
Maar dat vonden de paarden echt niet leuk.

Pfoe, ik heb geen talenknobbel, succes met leren!

He, kan me voorstellen dat het raar is Ellie. Wel heel fijn dat je bij dezelfde clienten kan blijven, vooral ook voor de mensen zelf.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:22

Jeetje Chimello, krijg er kippenvel van. Kan je geen melding bij fb maken? Dat ze hem bij je fam en vrienden blokkeren ofzo? Maar heel veel succes. En als je denkt dat hij je bokt account kent, zou ik mijn account gewoon even veranderen.
Wel fijn dat die knapperd naar een goed plekje gaat. Leuk bij een oude bekende, erg toevallig en erg fijn.

Gisteren met Storm gereden. En we zijn echt aan het rijden (in stap dan he) de schouderbuiten en binnenwaarts, en het wijken naar rechts en links gaan erg goed. Af en toe nog een "over de schouder weg val" probleem bij het wijken. Nu maandag even aan de hand werken aan de traver. Die mis ik nog om dat schouder probleem op te lossen. En woensdag met de les onder het zadel kijken of de traver dan ook wil lukken. Zoooo gaaaf. Ik ben altijd al blij geweest als ik een volte kon rijden, hahahaa

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:52

En dat allemaal in stap? Of pak je ook draf en galop erbij? Dat moet ik doen van mn juf. Zoooo lastig. Zooo leuk!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:21

Ik pak er ook de draf bij, maar dan nog alleen enkele pasjes schouderbuitenwaarts. Vinden dat allebei nog erg moeilijk. Galop heb ik van de week voor het eerst met Storm gedaan. We zitten op droger weer te wachten en dan gaan we dat buiten in het bos met hem oefenen. Tot nu toe draven we lekker rond opzoek naar onspanning en rijden wat voltes enz. De andere oefeningen doen we nog maar 3 weken en alleen met mijn les (dus nog maar 3x gedaan). Gistern was ik gewoon aan het rijden en dacht probeer eens hoever ik kom zonder begeleiding. Nou, het is een toppertje, hij deed alles.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:39

Zo dressuur matig nog nooit bezig geweest met Jack :D.

Chimello blokeren die handel :') . Hoop dat je er van af raakt zo...

Nou ik heb ook geen talenknobbel hoor, de grootst moeite gehad met Frans in school maar wil Duits al jaren dus dan ga ik er gewoon voor. Zal vast wat langer duren dan bij iemand die wel een talenknobbel heeft maar de volhouder wint :D .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:44

Goeie instelling +:)+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:11

Duits is leuk! :D

Lekker gereden Jane :) Ik ga straks ook weer even op Feike, ff kijken hoe dat gaat.

Fijn dat je nog bij dezelfde clienten werkt Ellie.

Feike vind sommige dingen wel spannend, zoals strepen op de weg, maar een andere x is er weer niks aan de hand, apart beest.

Een stalker, helaas heb ik daar ervaring mee, maar dan wel wat erger. 3 jaar terug het uitgemaakt met mijn ex en die is nooit gestopt met lastig vallen. Steeds voor mijn huis langs lopen en gluren. Op de meest onmogelijke tijden voor de deur staan, om 4 uur 's ochtends staat hij in de tuin te schreeuwen. Hij heeft zelfs een x bij Feike in de wei gestaan, dat vond ik zo eng! En wanneer mijn ouders er niet zijn wordt het stalkgedrag nog erger. Ik durfde het huis niet meer uit. Weten jullie dat weekend nog dat ik op het politiebureu zat? Nou dat was om hem. Mijn ouders waren dat weekend weg, de zondag zouden mijn "zwager" en ik naar Jane toe. Dus we stonden die ochtend brood te smeren om mee te nemen. Mijn ex heeft toen een uur tegenover mijn huis staan gluren... Toen we die avond weer thuis kwamen durfde ik niet alleen te blijven. Dus "zwager" op mijn bed en ik op die van mijn ouders. Volgende ochtend zouden we naar Feike, maar ver kwamen we niet. De ex sprong schreeuwend voor de auto met het gebaar "ik snij je keel door" dus "zwager" de auto stilgezet. Ex bleef schreeuwen en toen escaleerde het. Hij bedreigde mij en mijn "zwager" met de dood. Waarna mijn "zwager" uit de auto sprong, ex zou uithalen, maar "zwager" greep hem bij de jas en smeet hem op de grond, waarna hij erbovenop ging zitten om hem in bedwang te houden. Ik heb toen, trillend, 112 gebeld. Nouja politie heeft hem meegenomen en wij hebben aangifte gedaan. (We hebben ook.nog een getuige) Schijnt dat ex door de breakup helemaal doorgedraaid is (hij had al melding van stalken staan want heb eerder de politie om hem moeten bellen)
Hij loopt bij ggz etc. En is psychisch gestoord met stemmetjes in het hoofd, hij is gewoon een gevaar.
In maart moet hij voor de rechter verschijnen dus we zijn er nog niet vanaf.
Maar die blik in zijn ogen die dag... zo leeg en doods, zo eng.

(Ik heb "zwager" tussen aanhalingstekens, maar dat is een lang verhaal)

Sorry voor het mega verhaal :oo

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:18

Wow.. dat is echt heel naar..
Maar hij heeft nu wel hulp dus.
Heb je daar nog lang last van gehad? Neem aan dat t niet in de koude kleren gaat zitten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:32

Als hij hulp heeft, is het geen goede hulp want hij bleef me lastig vallen. Nu wordt hij, denk ik, gebabysit door zijn ouders want buiten komt hij niet meer (we wonen -helaas- in dezelfde straat). En dan spreek je van een man van 30+, dus hoe triest kan je zijn. Ja ik heb nog wel last, vertrouw niet snel iemand meer en ben altijd bang hen tegen te komen :n

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:36

Kan ik me goed voorstellen.
En hulp slaat helaas niet altijd aan, zeker als hij er zelf niet van overtuigd is dat er iets mis is.