[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:51

Wat voer betreft, krijgt dana 0,75 kg sportbrok, Mary 0,25kg (word langzaam aan merrie brok en mag meer hebben)
Roisin krijg volgens mij een handje en rose ook 0,75.

Helaas heeft rose schurft. Ik had geopperd dat ze dan eindelijk dana eens konden testen met de lessen. Maar wilde eigenaresse nog niet. Het gaat nu eindelijk goed. Wel van de haver af.ze werd extreem hyperactief en ging van de lichtste druk aan t halster al omhoog. Ze kon dr ei niet kwijt. Verder alle tinks hooi voor t eten en overdag kuil in de paddock. Binnekort opbouwen voor de weide hier.

Diaz (even je naam kwijt) wat balen zeg. Ik ga voor je duimen! Gaaf kapsel, staat je goed :D

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:33

Wow Diaz! Je kapsel is gaaf! Ik hoor trouwens dat je snel wat hoor van de bank, onzekerheid is ook niets hoor... Beggghh..
Ik heb deze week twee paardjes te verzorgen, naast mijn eigen Tinker nu ook het arabiertje van mijn schoonzus, vanwege haar bevalling. Erg gezellig zo'n dame en heer samen ;)
Rijden gaat hier goed, we zijn nog steeds druk aan het oefenen met een langzame draf, dat vind Kerry nog onwijs moeilijk..
Hij begint soms erg met zijn koppie te schudden, hoofstel en bit (myler) zitten hem goed, hij doet het ook voornamelijk als ik de teugels laat vieren. Instructrice zegt dat het kan zijn dan hij aanleuning zoekt, kennen jullie dat?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:37

Hier hetzelfde. Mira gaat ook met haar hoofd schudden als ik de teugels laat vieren. Kwestie van balans zoeken en steun bij de ruiter. Zelfs de haf van 20 die ik rij doet het nog en die struikelt dan over dr eigen benen....

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:40

Ah oke, dan zal dat het dus toch zijn, hij is inderdaad nog echt zoekende naar zijn balans, soms duikt hij zo op zijn voorhand dat hij gewoon struikelt..
Thanks! _/-\o_

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:42

Is het nog een jong paardje? Mira moet vier worden en die moet ik zelf nog doorrijden. Zit niet teveel aan de voorhand te plukken eerst op eigen benen lopen.

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:49

wie gaan er in juni ook naar de td in leusden?

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:51

Ja Kerry is nog maar 6 en is al wel iets langer zadelmak, maar toch ook nog aan het doorrijden hier (ik heb hem een 1/2 jaar). Ik heb twee keer per week les, vorige week zijn we het iets anders gaan doen, mijn instructrice rijdt nu het eerste kwartier die heeft ook erg veel ervaring met inrijden en rijdt zelf Z dus dat zit wel goed. Daarna ga ik erop, het is ook erg leerzaam om vanaf de grond te zien wat er gebeurd. Wat bedoel je met aan de voorhand plukken?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:23

Ik rij nog niet bewust aan de teugel. Als ze zelf mijn handen opzoekt dan pak ik haar ook op maar verder nog erg weinig. Ik heb ook een goede instructrice die een keer in de twee/drie weken komt. Krijg elke keer genoeg huiswerk. Aangezien ik ooit wedstrijden wils tarten si het voor mij ook erg belangrijk wedstrijd gericht te rijden.

@remco1999 Ik ga niet heen denk ik

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:33

Ah oke! Ja dat is misschien ook een idee, ik rijd hem met galop helemaal los, omdat ik het idee heb dat hij dat makkelijker vind nu en dat gaat heel goed! Maar in draf eigenlijk nog helemaal niet geprobeerd..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:35

Ik rij altijd eerst goed los aan de lange teugel. En expres op de binnen hoefslag dan moeten ze wel op hun eigen benen gaan lopen. Misschien een handige tip voor jou?

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:40

ja ik ga het proberen! Is een goede tip, zodra we nu van de bakrand afgaan krijgt hij het moeilijk, zoekt veel steun, juist losstappen van de hoefslag af helpt hier misschien al wel bij!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:47

Denk dat het al heel veel helpt. Bij mijn paardje in ieder geval wel

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:15

Wat voer betrefd krijgen ze... uhm... NIKS :')...

Alles is van t krachtvoer af. Ze zijn rond en gezond, niet nodig dus hoppa, grasjes vreten.

Noedel heeft nu 2 hengstige dames staan om te dekken dus die zal wel flink af gaanv allen straks. Met een beetje geluk komt er eind april nog 1, en iets later weer 1.
Daarnaast 2 van mijzelf eind mei en begin juni.
Wordt een heuse NoedelBabyBoom volgend jaar :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:42

Dana plakt ook aan de bakrand en knelde gewoon mijn been af. Ik rijd nu altijd op de binnenhoefslag. Nu weer proberen op de gewone hoefslag. Veel overgangen rijden en voltes.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:45

Nou lieve mensen, ik hoop na dit weekend meer rust te krijgen in mijn hoofd..
Huis gaat NIET door.. Diaz gaat weer gezellig naar haar 1e stal terug (en daar uiteindelijk lekker met kudde en al op de wei) Verzorgster blijft! (ook heerlijk voor Diaz!)

Luna word even overleggen. Ze staat nog bij waar ze nu staat, tot sowieso eind mei kon ze blijven staan. Het word kwa kosten te veel om 2 pony's in volpensionstalling te hebben.
Ik hoop een leuk iemand voor haar te vinden, maar anders is het een verlies (financieel) die ik moet nemen, maar dat risico wist ik.

De trailer gaan we alsnog opknappen, en dan of verkopen of aanhouden, we zien wel, heeft geen haast haha.

En verder weten we nog niet wat we doen kwa wonen... we zitten niet op de schopstoel, eerst maar even ademhalen!

@cp112: Leuk, noedelbabyboom! :D haha

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:48

Contrastelling rijden als ze aan de rand plakken. Noedel deed het ook, ik heb stroomdraad als bakrand dus dat is niet zo handig :Y). Zet hem zowel op de lange zijde als de volte dan gewoon in contra. T'is al een hele tijd terug dat ie t voor het laatst gedaan heeft.

Ik heb een nieuw probleem. Als ik op de linkerhand rijd en afwend, dan loopt meneer, jawel, travers... Had het al een eer op m'n protocol gehad (afwenden bij A en wijken, ging meneer dus travers) maar dacht ach is vast een moment. Nu had ik laatst les en mijn instructie zei het ook. Hij loopt krom de wending door, ze zei als je nu je buitenbeen iets aan zou leggen loopt ie zo in travers over... Niet de bedoeling dus :').

Ik zet hem wel vrij makkelijk weer recht hoor. Maar hij moet ophouden met die kont naar binnen te gooien in iedere wending.
Wel handig om te weten dat hij dus dusdanig los is in zijn lijf. Ik kan zowel zijn voorhand als zijn achterhand naar binnen en buiten zetten :j

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:09

Leuk filmpje gezien.
En mooie foto's van Aslan en de sokkenwasrit.
Wat een leuk kapsel Karlijn, opvallend maar dan op een andere manier dan je blauwe haar. Vind je dit echt leuk staan. En wat balen van je huisje. Je keek er zo naar uit.

Gisteravond samen met een stalgenoot op haar fjord een buitenrit gemaakt.
Zijn denk ik toch zeker wel anderhalf uur weggeweest. Ik en Sally hebben gestapt het fjordje moest iedere keer bijdraven :D
En heb zo genoten. Achter de dijk waren ze met honden en soort van klapperpistooltjes bezig, haar oortjes bewogen wel, maar echt schrikken deed ze niet.
Fietsers konden gewoon voorbij fietsen. Stalgenoot riep als ze kwamen, ik hield in de gaten hoe dichtbij ze waren. En waren ze vlakbij ons zette ik Sally stil en liet haar kijken, of ik draaide haar om en liep ze tegemoet. Dit werkte heel goed.
We zijn zelfs door het dorp langs mijn huis gegaan :D
En voelde geen enkele keer spanning bij mij.

Sally was echt flink bezweet toen we terug op stal waren. Had haar na het afzadelen even in de bak gezet en ze zakte gelijk door haar benen en ging rollen, en later nog een keertje.
Ze is haar vacht flink aan het verliezen, maar heeft nog genoeg haar over :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:27

Karlijn heel erg jammer.

Noedelbeebs in de maak.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:37

Zo ik ga even wat dingen doen (nachtdienst dus weer tijd haha) en dan maak ik een mooie bijleespost!

Tot zo!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 01:03

Chantal: Lekker aan het genieten van Juul, zag op FB al genietende foto’s voorbij komen.
En Noedeltje mag weer hard aan de bak hihi Cassanova!
Madelief en Ramona een nieuw plekje, wat fijn!
Heerlijke filmpje van de sokkenwasrit. JALOERS!!

Karlijn: Balen zeg dat de hypotheek niet doorging. Helemaal omdat je het al helemaal voor je zag
Leuk je haar ook.
Fijn dat je een plekje hebt voor Diaz end at Luna er nog even kan blijven.
Andrea met een voorjaarssloompie. Ach het is misschien even acclimatiseren, maar het komt wel goed. Je rijdt hem genoeg dus met de conditie komt het ook wel weer goed. Zelf ben ik ook niet zo’n voorstander van voerverandering zonder echte oorzaak. Maar goed ik zit niet in de sport.

Ja en de buikhaarperikelen. Bij Grace is ook alles nagenoeg weg behalve haar buik”behang” haha
Kerry die kabouters zag haha, misschien het voorjaar in de bol?
En Marja blijf het heerlijke foto’s vinden zo met de bubs op het strand: wil ik ook!! Weer JALOERS!
Lor, een leuk filmpje!
En dan nog de HK ICS: was een leuke dag, alleen super jammer dat het binnen was. Had het er gewoon koud!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:38

Hihi, zelfs het buikbehang valt bij Diaz mee, ze zit nu al zowat in haar zomervacht.. behalve die enorme sinterklaasbaard van haar hahaha.
Die knip ik straks wel weer

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:01

*stapt uit meeleesmodus*

Sorry mensen, hier de laatste maanden erg veel (werk) stress en vandaar dat ik bijna niet meer reageerde. Nu 2 week vakantie, dus ik hoop dat ik weer een beetje bij kan kletsen :D

Balen zeg karlijn! Ik hoop dat je Luna kunt houden of anders dat je een heel fijn plekje voor haar vindt.

Sinds 2 week weten we dat mijn oudste paard straalkanker heeft, in 1 achterhoef. Door de dracht kunnen we nu maar weinig doen, dus het wachten is tot het velen eruit komt :D. Hier vandaag ook nog een fotoshoot gehad, en nu wachtend op de foto's haha. Mijn hond is nu bijna 13 en ik wilde heeel graag een mooi portret van hem.Mijn (hoog) drachtige merrie en shetlander zijn ook nog in beeld geweest.

Zijn hier mensen die iemand weten voor het beleren van een 3jarige tinker? Vanwege alle medische toestanden rondom mijn andere paard zit ik te denken om het uit te besteden. Liefst in noord NL.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:12

Je kan Britta van Kranen vragen, en ik wil ook wel kijken wat ik voor je kan doen :)

Leuk, fotoshoot, ik hoorde het al van de fotograaf. Morgen legt ze oa mijn bontje op de plaat vast :)
Ben benieuwd naar het resultaat! Sterkte met je andere paardje :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:19

Britta inderdaad, zit bij Exloo :j

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:26

Thanx, Britta had ik al gevonden idd Zal haar eens mailen :D