@karlijn,ik heb het idee dat mijn moeder t verkeerd verstaan heeft.ze haalt getallen nog wel eens door elkaar en het zou best wel eens 16 kunnen zijn.zestien of zestig lijken op elkaar.das t nadeel van dyslectisch zijn!ik wacht t maar af,ze krijgt de pinpas mee van mij en dan zie ik t wel.
vanavond weer een kwartier stevig gelongeerd.naar mate dat ik bezig was kreeg ze er zin in ,maar ze werd moe.langer als een kwartier hoeft ook niet,het gaat om de intensiviteit. vandaag contact gehad met de dierenarts en hem verteld dat ik ook gesproken heb met stalhouder.ook uitgelegd dat ruana belasten nog niet mogenlijk is omdat ze zo weinig spieren heeft.dat snapt hij wel en is er mee eens dat we haar een flink gaan longeren om de bespiering terug te krijgen.Ik laat hem nu iedere week weten hoe het gaat,wat we gedaan hebben en opgemerkt hebben.eventueel met foto's erbij.dat vondt hij een goed idee.dan kan hij ons eventueel nog bijsturen.
ah fijn dat ze het iig leuk vond! n fijn dat de dierenarts zo meewerkend is
Mira, niet alleen om zijn gedrag, maar als hij ontsnapt is het niet een ruin, maar een hengst die ontsnapt, en met evt merries word je daar niet blij van ( 1 van de redenen dat mijn stalgenoot haar kanjer heeft laten castreren)
Over 2 maand komt ie alleen te staan dus misshien dat ik hem dan castreer. Het is wel een flinke overweging voor mij... Om zijn super karakter hoeft het niet.
nee dat was bij buurmanpaard ook niet het geval. super karakter heeft die. Maar ze zei ook alles te willen kunnen blijven doen met hem, zonder constant achterom te moeten kijken, mocht er een merrie in de buurt zijn.
Zit nu in dubio mocht ik wedstrijden willen gaan doen is het ook makkelijker en hij is nog te beheersen nu. Hoe langer ik wacht hoe meer complicatie's er kunnen ontstaan. en ik hoef me geen zorgen te maken als ie uitbreekt naar de merrie's.
patrick1994
Geplaatst: 04-05-12 22:30
Ja ja mensen ik leef ook nog heb deze week even een dipje gehad dus heb lekker mee gelezen en had niet veel zin om te reageren....
Ook al is het vakantie mijn week was niet zo geweldig wel vorig weekend super leuk weekend ponykamp gehad en ook erg genoten met mijn tinker beest
Maar deze week was niet zo gezellig les werd 2x afgezegt... Geplande fotoshoot ging niet door vanwege het weer En shadow loopt als ze eet telkens te kuchen (hoesten).... en ik kan er niet zo goed tegen als er wat met haar is dus dan heb ik heel dom gelijk lichtelijke paniek zeg maar... maar ze is heel allert en eet goed oogjes zijn helder oortjes staan mooi omhoog en ze is gewoon lekker pittig als altijd dus zou me eigenlijk geen zorgen hoeven maken maar doe het toch een beetje... Ik ga nu even twee daagjes lekker weg naar Preston Palace een vrijgezelenfeest dus heb der helemaal zin in!!!
Dus Shadow heeft voor haar doen vakantie want ze hoeft nou even vanaf vandaag en tot en met zondag niks te doen alleen lekker in de wei staan dus ik hoop dat dat haar helpt om van dat gekuch af te komen....
Maandag krijgt ze voor het eerst hoefijzers en vanaf volgend weekend begint mijn wedstrijd seizoen weer volop dus hoop dat shadow dan van dat gehoest af is...
Herkent iemand die trouwens dat ze tijdens het eten hoesten het was bij shadow telkens twee keer en dan over maar ze blijft er nu dus beetje in hangen... DA heeft gezegt dat ik het hooi vochtig moet maken dus dat doe ik nu maar TIPS zijn altijd welkom
Mijn ultieme tip die ik voor je kan geven qua hoesten (heb hem hier al vaker gepost en val er nu weer mee binnen): koudgeslagen honing. Halen bij imkerij of natuurwinkel, 2x per dag flinke eetlepel over voer.
patrick1994
Geplaatst: 04-05-12 22:34
@leo: thanks voor de tip en doe je dat dan over de brokken of over het hooi?? want dan moet ik dus maandag gelijk even in het dorp kijken of ik het kan vinden...
patrick1994
Geplaatst: 04-05-12 22:36
en hoelang doe je dat dan tot dat het over is of een bepaald aantal dagen of gewoon standaard altijd...
Over krachtvoer, desnoods je normale portie verdelen over 2 keer per dag, zodat je 2x per dag kan geven. Of uitsmeren op een boterham kan ook. Moet echt wel met een paar dagen verbetering geven En je hooi goed nat maken!
patrick1994
Geplaatst: 04-05-12 22:53
Toppertje dankjewel ga gelijk kijken of ik het maandag ergens kan krijgen en dan gaan we dat even proberen
Balen van Shadow patrick! En leuk preston palace! Is 5 minuten van mijn huis af haha
patrick1994
Geplaatst: 04-05-12 23:20
Jha is zeker balen wat ik zeg ze is totaal niet ziek ofzo maar toch met rijden heeft ze wel last van dat gehoest zeg maar maar het is alleen als ze hooi gegeten heeft maar ik ga zeker even de honing proberen... OOh nou wie weet kom ik je tegen zonder het te weten hahah
bij ons heeft het ook een ruime week geduurt het hoesten.Verschillende paarden hadden er last van.T ergste lijkt nu voorbij,maar er worden nog steeds anijsblokjes gegeven.gelukkig heeft ruan nergens last van gehad *klopt af*
king hoest soms ook, maar alleen als we beginnen met rijden en meneer zich boos maakt.. daarna is het over dat is het rare..
Kaatastrof
Geplaatst: 05-05-12 09:29
Gisteren had Tinky's oude eigenaar foto's van Calipso (Tinky's veulen) erop gezet.. Ik ben hopeloos verliefd Calipso is nu 1jaar.
Dat koppie, die uitstraling, ... Geheel de mama! Buiten dat zij een zwarte staart heeft Ik ben dolgelukkig dat ze haar gaan houden en ik hoop dat ze later ook mooie kindertjes krijgt die de bloedlijnen van onze mooie meid weer voortzetten.
Ik lees over verkeerd rijden, nu mijn rijden komt er op neer dat ik gewoon ontspannen zonder druk rijd en BJ ook ontspant (wat ook wel het geval is). Op dressuurvlak in de bak zou je ook zeggen van heeft die die knol nou niet leren wenden en weet ik veel maar maakt me niet uit zolang er de ontspanning is voor beiden hobbelen we gezellig verder buiten.
Wassen met voeten in de emmer geen probleem totaal niet opgebouwd gewoon in een keer die voeten er in gezet, maakte ie ook geen probleem van. Maar goed in het begin dat ie hier was ging ie ook met een mega boog rond plassen water (wassen is nooit een probleem geweest) en nu gaat ie er met een klein kneepje in de teugel richting plas gewoon door.
Schriktraining is wel een leuk idee ja.
Vandaag is de begrafenis van die mevrouw van de ranch.
Diaz
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-12 14:36
Ik kon het niet laten.. we zijn beetje met toekomst dingen bezig.. en heb het met mijn moeder gehad over dat zij ook wel een paardje wil als ze misschien ook naar limburg verkassen enz. Ik heb even de toekomstige kudde neergezet haha
Jess_vH
Geplaatst: 05-05-12 16:06
Ben ik ook weer! Leuk gedaan Karlijn! Mooie Tinky-foto!
Ik heb het gister erg druk gehad. 2 paardjes rijden, en met grace dr borsttuigje haha. Krijg t niet voor elkaar dat niet-grazen en zelf foto maken haha
En eff chance gereden..
Vandaag wat rustiger aan. Ga d'r nu eff pesten hihi
@Diaz, wij zijn vorig jaar naar Zuid-Limburg verhuisd, en ik kan het je alleen maar aanraden. Boodschappen doen en tanken in Duitsland, scheelt zo veel. En dan te bedenken dat wij nu in een enorm huis wonen voor ons 2en en er nauwelijks voor hebben hoeven betalen. Het enige wat mist is een weiland..
Ik ben vorig jaar in Gelderland komen wonen vanuit Friesland... voor mij al een wereldplek , maar ja , ik heb het dan ook wel enorm getroffen En ja , paardjes bij huis.
Trouwens , maandagavond ga ik bij een vosbonte tinkermerrie kijken .... spannend !!!!