[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:57

en zo fluffy <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:06

Nou fluffy als ze net geboren zijn :=
Ze zijn altijd drijfnat, als ik ze verplaats dan druipt het vruchtwater me bij de armen naar beneden haha
Als ze eindelijk droog zijn, wat ff duurt, dan zijn ze wel super fluffy.
En helaas heb ik ook de vreselijke taak om de lammetjes de fles te geven, elk lammetje moet na de geboorte biest en sommige moeten bijgevoerd worden.
Goh wat een vreselijke taak, lammetjes de fles geven <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:13

Fijn Jolanda!

Och gut ja lammetjes. Blijvend de fles geven is echter geen succes hebben we vorig jaar ondervonden. 1 Lam werd hier verstoten, besloten met de fles groot te brengen, maar er is niks van t beestje terecht gekomen, moeder wist al lang dat er iets aan het diertje mankeerde. Sneu...

Sheryn, heb je Guess opgehaald, of had je een ander ritje?

Marja weer wat opgeknapt? Aslan verkocht? Ik zag alleen nog Whis staan op Markt.

Hopelijk heb ik de namen nu goed, ben daar hopeloos waardeloos in.

Hier ook weinig sneeuw gehad, natte bagger. Noeka vond dat niet leuk :(:)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:18

Paar lammetjes moeten bijgevoerd worden omdat er bijv. teveel zijn of dat het schaap een slechte uier heeft of 2 slechte uiers :j
Ook is er een schaap dat is bevallen van 3 lammen, maar schaap komt niet meer in de benen, dus lammen apart en die met de fles. 2 van de lammen zijn nu geadopteerd door een ander schaap :P

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:44

Ooh leuk lammetjes <3

ik ben superblij, kreeg net mijn punten te zien op de pc en ben er voor al mijn examens tot nu toe door *\o/* morgen om mijn feedback bij mijn mentor, blij dat ik tot nu toe geen herexamens heb :D

tijdens het voeren vandaag kwam het autistje in mijn Dusty weer naar boven. Normaal krijgen ze eerst kuilmais dan wortelen of bieten, dan worden ze bijgestrooid en dan krijgen ze hun hooi. Nu waren de wortelen er nog niet omdat deze nog moesten gebracht worden dus was ik na de mais al meteen aan het opstrooien. Mijn Dusty was het daar niet mee eens en begon aan mijn jas en broek te trekken toen ik gebukt haar stal aan het strooien was. Dat doet ze anders nooit, gek dier :') . Ze was waarschijnlijk bang dat ze geen worteltjes ging krijgen vandaag :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:47

Haha. Je zal ze maar mislopen hihi

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:48

Ben benieuwd naar een foto van Gijs nu Jorine :j vind het altijd wel leuk om hem te vergelijken met mijn Cas. Zijn zo twee verschillende types :) Kan niet wachten op het mooie weer zodat ik weer met mijn puber aan de slag kan, wil hem toch graag voorbereiden in de lente om hem in de zomer dan zadelmak te maken. Maar dat hangt bij ons thuis helaas van het weer af...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:48

Super Clau!! Gefeliciteerd!! *\o/*

Malle Dusty :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:49

Dankje nientsje

En ja stel je voor dat ik HAAR nu zou vergeten :D dan hangt ze daarna vast headbangend door de staldeur :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:14

Stond er even versteld van het mega ego van mijn pony vandaag. Lekker lange lijnen en dan met 3 andere paarden in de bak. Nou hij dacht dat ie hengst was, klieren, showen en net doen of ie ontzettend last van het bit had. Ahum slof teugel hangt los en hij zit met zijn mond open rond te lopen trap er niet in. Dus na ren paar rondjes er maar uit gegaan hij was braaf dus toen was het klaar. Gisteren heerlijk gereden op de Haflinger van een vriendin. Madam was fris haha

Schapen van stal binnen gezet daar staat ie overdag bij en contact met de andere paarden heeft ie over het draad. En hopen op stal dat we aankomende lente ook lammetjes hebben! De ram loopt er al een lange tijd bij en hij kan het prima met Pip vinden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:11

Lammetjes ter wereld helpen en de fles geven wat een zware taak sterkte :(:) .... nee niet heus 't moet prachtig zijn en schattig die eerste momenten, ook wel wat goor met al dat glijmiddel en bloed maar toch <3 .

Claudia echt super zeg! :) En wortels vergeten ging je zeker niet doen met een aan je jas pulkend paard, Cup kan hier ook zo betekenisvol staan kijken en doen :') .

Ego pony van Mira :')

Hier is het het op zijn lui's, volgende week officieel inschrijven en vanaf dan ergens heb ik les :) . Wel vandaag even mijn kamer terug netjes gemaakt (broertje en zusjes slapen hier soms en speelgoed en kleren jep jep laat het maar achter). Is denk ik de netste kamer van huis en nee ik overdrijf niet geloof mij := . Jack en Cup enkel eten gegeven vandaag verder niks gedaan met hun, morgen misschien ik zie nog wat de "plannen" zijn. Met Cup wil ik aan de ene kant nu niet nog wat doen deze week met dat ik daar gisteren mee ben gaan joggen en voor een kleintje van 9 a 10 maanden is dat genoeg voor de week(/weken) denk ik :) .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:07

Lammetjes zijn zo schattig :D
(en lekker brutaal, als het fles-lammeren zijn)

Brrr, vond het maar koud, heb de paarden maar een extra flinke bult hooi gegeven.
Gister avond lag hier wel wat sneeuw, maar nu is het weg.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:59

Hier ligt nog wel wat, maar gok dat dat nog weg dooit.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:02

Ik ben bang hier niet. Hier ligt een ijslaag op de weg

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:42

Oeh das naar. Hoop dat dat op stal niet is, anders krijg ik schaatsles met binnenzetten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:02

Oei een ijslaag op de weg is niet zo heel veilig, hier heeft het deze keer ook licht gesneeuwd maar tegen dat ik wakker was was het meeste eigenlijk al weg gedooid behalve enkele vlokjes nog op ons voordroog en glijbaan.

Ben hier al heel de dag tutorials aan het bekijken over bewerking in Lightroom kwestie van de slaagkans van de vrijstellingsproef te verhogen, moet zeggen het gene ik zie kan ik dus het zou weinig problemen moeten opleveren. Ben benieuwd :D .

Ook besloten aangezien ik geen Engels en Frans meer moet volgen ik thuis op mij zelf op het gemak de basis van Duits ga leren, tips met website's zijn altijd welkom :j .

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:09

WEEEEEKEND :D

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:55

Feestjeeeeeeee!!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:26

Afbeelding
Whieeehoee!

Zo heb ik vandaag 5 kwartier lekker op mn varken gezeten en een rondje polder gedaan. Boooooring en sommige dingen.. dooooodeng :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:32

Zijn meestal dingen waarvan je verwacht dat ie niet schrikt of wel?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:41

Nee, dit was zo'n groene bak, waar dooie beesten onder liggen. Heb al tig keer aan zo'n ding geroken. Maar vandaag stond hij echt te trillen als een rietje. Maar goed. 5min stilgestaan en telkens aan laten raken. toen was hij een stuk kalmer.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:04

Een ritje met Jaron leuk! :)

Hier als een echte natuurlijk al enkele paardenbegrippen in het Duits leren... natuurlijk :') . Ook verkeerssituaties, kledij en familie samenstellingen. Heb het lang uitgesteld maar we gaan dit goed doen :j :') .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:37

Succes!!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:06

Succes Lor :j Duits was nooit iets voor mij, altijd gebuisd :')

De meeste paarden zijn bang voor 'dood', die van ons gaan daar ook nooit graag voorbij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:18

Dit is de eerste x dat hij moeilijk deed. Zo vaak dooie koeien op de oude stal gezien. Nooit wat aan de hand