[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:35

zoals ik al zei zat alles er zo op toen het mis ging. Had al geadviseerd deze niet in te doen ook niet voor de sier. Al wordt hij niet gebruikt. ben van mening zelfs dat je teugels niet nodig hebt hahaha.

Maar met gewoon bit is zelfde protest, komt van het been vandaan, m.n. de binnenbeen.
Het is voor een paard lekker makkelijk om gewoon te hobbelen, werken is een ander verhaal.

Dus bedankt voor de tip, maar die wist ik al :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:36

bermen worden rond herfst altijd erg glad en zwaar en stap ik veel op de weg
ik rij namelijk nooit in de bak dus dan veel stapritjes in de herfstperiode
regenjas aan en gaan met die banaan.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:42

ja morgen gaan grace en ik weer buiten spelen!
Heb alleen nog niet echt een regenjas gevonden voor de lente haha want dan broeit het binnenin.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:43

oh ja dat doe ik ook hoor, gewoon rijden :j maar als je veel over het asfalt meot dan is het idd geen overbodige luxe

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:47

nee dat is zo.
Einde dit jaar is de kar hoop ik af (had gezegd, geen haast en hij wordt precies naar wens). Dan moet ik ook eens gaan nadenken. dan zal ik ook wel veelvuldig over het asfalt gaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:49

evt kunnen dan hoefschoentjes ook wel een uitkomst zijn :j

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:55

ja moet ook even orienteren op dat gebied. Hoefde nooit anders dan blootvoets haha.

Morgen even mijn nieuw aangechafte borsttuig aan doen. Wat wordt ze mooi!

Er is een nieuw paard gekomen bij de buren. Geinig ding joh! Is een mix van quarter, fjord en nog iets.. hij is bont met wit en fjordenkleur beige haha. Ook een beetje de manen ervan. De lengte en het paard achtige heeft hij weer meer van de quarter. Grappige creatie.

Ik zit erover te denken om voor stal en de buren op stal gezamelijk een schriktraining te organiseren op stal.
Wil het gaan bespreken en een inschrijflijst maken. Bij genoeg gegadigden wil ik naar een datum kijken. Had gezien dat de minimum op 6 deelnemers staat of het nu aan de hand of ter paard is.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:05

Wat een leuk idee van die schriktraining!

Heb eigenlijk geen idee hoevaak de paarden hier naar de hoefsmid gaan, wel binnen de 3 maanden meestal. Ik kijk gewoon naar de hoeven.
De laatste tijd met Avelyn heb ik de hoefsmid natuurlijk vaker gezien!

Ze hebben hier geen van alle ijzers, we rijden wel veel buiten, en geregeld ook rond de 5 uur. We hebben langzaam opgebouwd en ze hebben inmiddels steenharde hoeven. (is de hoefsmid ook altijd zo blij mee maar niet heus)
Scheelt ook dat ze hun eten altijd op de tegels krijgen, ze staan dus niet alleen op een zachte ondergrond.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:06

ja ze harden vanzelf idd. en op de tegels scheelt een hoop ja!

ik ben wel benieuwd naar het borsttuig! fotooo

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:29

Komt eraan. Morgen ga ik lekker heel de ochtend en middag op stal vertoeven. De staleigenaar maakt een picknicktafel voor ons haha. Hij vindt het ook gezellig als we er zijn. Hij is maar alleen en vindt een praatje o zo gezellig. Neem mijn camera mee :-) het zou bewolkt zijn hier maar wel droog.
Ben dit sch**tweer ook onderhand wel weer zat. Gisteren leek het net een waterval buiten.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:29

hier heb ik elke 2 maand de hoefsmid erbij . Komt telkens 2 - 3,5 cm vanaf ! Goede groei zulen we maar zeggen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:38

bij ruana gaat het met de grote hoop mee;de hoefsmid komt meestal 2 keer achter elkaar en doet telkens de helft van de paarden.in 1 keer is teveel,dan is ie een dag bezig,en er wordt ook les gegeven dus dan kan er niemand bij zijn.
meestal is dat om de 3 maanden,maar dat ligt aan of het ook echt nodig is voor het paard.anders sla ik gewoon een keer over.

ben nog een beetje van gister aan het nagenieten.ook al vondt ik het wel een beetje spannend om buiten op een paard te zitten,toch ook wel leuk.ik had totaal geen schroom om er bovenop te klimmen,maar vondt t wel griezelig dat mijn voeten niet in de beugels konden(was er een kapot gegaan)uiteindelijk durfde ik zelfs even mijn handen bovenop mijn knieen te leggen en het zadel los te laten.Ik kom er wel!t moet alleen van ver komen.

vandaag een ronde gewandeld met ruana.een hele onderneming,want half vianen ligt open.we moeten nieuwe routes zoeken om te wandelen.nu kunnen we plaatselijk nog door zand baggeren,maar misschien morgen is het wel een open gat.
daarna met behulp van stalgenoot nog even de zalf opgesmeerd.daar had ze helaas minder zin in.t smeren ging goed,maar t knippen was een drama

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:29

Zo even goede middag zeggen ben aan het school op m‘n pa aan het wachten tot m‘n pa komt we.zijn een uur vroeger gedaanmet de opendeur.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:43

eindelijk klaar met werken vandaag.

mam heeft vandaag even mijn rijschoen naar de klompemaker gebracht.er was van een het lipje van de rits afgebroken,en das nie handig.schade nieuwe rits 60 euro :( beetje duur!
maar ja gister met laarzen gelopen en korte sokjes.gevolg;een blaar die ook meteen kapot is geschuurd.en das nog vervelender.
nog maar even sparen voor nieuwe schoenen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:04

WOW! das een belachelijk dure rits zeg! Had je geen garantie meer?

Ik ben net met man en kind naar Diaz geweest.. zodat mijn man alles kon doen :P
Hij heeft heel lief Diaz uit de wei gehaald, paddock gemest, Diaz weer in de paddock gezet.

Mijn zoontje (bijna anderhalf) liep in de paddock (samen met mij natuurlijk) en Diaz kwam zo lief kijken! En Andy aaien en doen <3 Diaz kwam hem echt een super lief kusje geven op zijn hoofdje en volgde hem overal! Als hij haar af sneed met lopen, stond ze gelijk stil, met haar hoofdje helemaal laag voor hem echt ZOO AANDOENLIJK die 2! :+:

Ze ging ook hinniken toen Andy uit zicht was, en helemaal blij toen hij terug kwam!
Die 2 zijn dikke mik!! <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:25

die man van rijlaarzen.nl in bunnik kost 35 euro geloof ik

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:26

leuk dat dat zo gaat, echt een kinder poown.

maar ik heb het gemist denk ik? Is alex nu helemaal voorbij? en zoja, is hij al verkocht?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 19:41

Alex ging een beetje miscommunicatie..
Ik had binnen 4 dagen laten weten dat ik hem wilde kopen.. vervolgens na 8 dagen na ophalen gesprekje gehad..
Kwam er al op neer dat ze hem al inrijden, verder blijven inrijden, en laat ik het zo zeggen.. er dus waarschijnlijk meer geld op tafel moest.
Dus ik gevraagd of ze dan wil uitzoeken wat het uiteindelijk zou kosten, en niets meer gehoord.
Ik vind het allemaal erg lastig, dus was ook niet meer langs geweest.

Ik weet het dus allemaal niet meer zo.. en heb het geprobeerd los te laten.
Er zijn geloof ik al kopers voor Alex, dus ik wil binnenkort even langs om af te gaan ronden...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:49

Oeh dat is balen zeg! Wat naar dat het op zo'n manier moest gaan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 20:00

Ik had er meer achteraan kunnen zitten, maar juist voor gekozen niet te doen. En inderdaad.. dan hoor je ook niks meer..

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:09

vervelend diaz. sorry las een stukje mee :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:31

dan gaan ze verder idd. wel jammer! hopelijk vind hij fijne baasjes :j
En voor jou een knuf :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:35

Ik ben zo trots op die hengst van mij! Tuig binnen gekregen gelijkt maar gaan passen. Staartriem was wel een beetje raar maar verder had ie zoiets van ach boeiend. Hoofdstel in gedaan zonder bit de leidsels aan de lussen waar het bit komt en we zijn in de bak gaan lopen. Hij liet zich prima sturen alleen het weg stappen is een probleempje dan probeerd ie achteruit te lopen :P. Maar ik ben zo trots op hem!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:48

wat braaf van hem!!
en de kleinezijn balletjes eraf, of is dat volgende week?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:50

de kleine mist zijn balletjes sinds vanmiddag. Zit erover tedenken miggs ook te laten castreren niet om zijn karakter maar om praktische redenen.