Zondag middag 10 augustus zijn we vertrokken naar de haven van Kiel. Daar vertrok onze boot richting Zweden. De boot vertrok om 7 uur s avonds en kwam maandag ochtend om 9 uur aan in Zweden.
Dag 1:
Maandag ochtend kwamen we aan in Göteborg. Vanuit daar zijn we opzoek gegaan naar ontbijt. Het enige wat open was, was de mac. Dus daar een grote kop koffie en een muffin naar binnen gewerkt. We vertrokken verder richting Karlstad, waar we 3 nachten bleven.
Onderweg zijn we nog langs een kasteel geweest. Om 5 uur s avonds kwamen we aan in Karlstad. Eerst alles geinstalleerd op de hotel kamer. Daarna opzoek naar een restaurantje.
Dag 2:
De volgende ochtend zijn we naar de vvv geweest. Opzoek naar manege's/stallen waar we een buitenrit konden maken. Na lang zoeken hadden we er 1 gevonden. S middags gingen we paard rijden, en s avonds gingen we op eland safari.
De buitenrit was echt prachtig. Alleen niet ideaal als je op een groot paard rijdt over de rotsen en smalle bospaadjes.
Op eland safari hebben we geen 1 eland gezien, dus erg jammer en zonde van het geld. Maarja dat weet je niet van te voren. De natuur was wel adembenemend.
Dag 3:
We gingen vandaag een oude zilver mijn bezoeken. Ze waren begonnen met mijnen in 1600 dus heel gaaf om te zien hoe alles bewaard was gebleven. Deze dag hebben we wat rond gereden. s avonds gerelaxt en alles spullen opgeruimd.
Dag 4:
Vandaag vertrokken we vanuit Karlstad richting Stockholm. Het hotel was gelukkig makkelijk te vinden in het o zo drukke stockholm. Onze hotelkamer was net een bunker. Ongeveer 6m2, een stapelbed, bureau en inimini badkamer en geen raam. Maar stockholm was werkelijk geweldig.
dag 5:
Vandaag gingen we stockholm verder verkennen. we zijn naar een andere eilandje van stockholm gegaan waar een openlucht museum is met een klein dierentuintje. Want we wilde erg graag elanden zien.
dag 6: Weer city trippen giga veel gelopen, zere billen en benen. Maar wat is het genieten in Stockholm. Ben helemaal niet zo van de grote stad, maar stockholm is op 1 of andere manier geen hectische stad. Maar alles gaat daar zo relax.
Dag 7:
Om 5 uur s ochtends zijn we vertrokken uit stockholm, om naar Oskarshamn te gaan. Daar vertrok onze boot richting het eiland Gotland. Op de boot waaide het giga hard. Maar het was het allemaal waard. Gotland is een prachtig eiland. Hier huurde we een sta caravan, met alle luxe erin. Zoals een vaatwasser, oven, magnetron en tv dvd speler. Hier hebben ook weer eens zelf gekookt, ipv uit eten te gaan.
Dag 8: We hebben weer alles afgebeld om te gaan paardrijden. Op het laatste moment iets kunnen vinden, maar helaas niet voor deze dag. Dus gingen we naar de druipsteen grotten. Viel een beetje tegen. We hebben nog wat rond gereden en relaxt, we waren behoorlijk gaar van Stockholm.
Dag 9: Vandaag gingen we paardrijden, helaas niet op het strand, maar we door de mooie bossen. We wilde niet een keer op een gewoon paard, dus gingen we op ijslanders. Voor Anne Marie en mij de eerste keer. Het was een erg grappige en leuke ervaring. Vooral omdat ik geen manege pony had, maar een pony met een duidelijke eigen wil. Hij wilde niet in tolt, dus mijn kont deed erg zeer. Maar na een uur had ik eindelijk de knoppen ontdekt.
We mochten ook een stukje galloperen, maarja mijn pony wilde iets anders dus ik vloog er in telgang vandoor. Geweldig wat een lol heb ik gehad.
Dag 10: Om 7 uur s ochtends vertrok de boot naar het vaste land. Dag 10 en 11 hebben we door gebracht bij een vriendin van Anne Marie die daar een boerderij hebben. Heerlijk koeien melken, kalfjes voeren.
Dag 12 gingen we weer naar huis. Was er ook wel aan toe. De vakantie was echt geweldig. Anne Marie en ik hebben ook helemaal geen wrijvingen gehad. Maarja: Oost west thuis best.