[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:48

Pff Marleen... Is Mirthe (in mindere mate hoop ik) ook zo stoicijns als Kiki?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:49

Zondag middag 10 augustus zijn we vertrokken naar de haven van Kiel. Daar vertrok onze boot richting Zweden. De boot vertrok om 7 uur s avonds en kwam maandag ochtend om 9 uur aan in Zweden.

Dag 1:
Maandag ochtend kwamen we aan in Göteborg. Vanuit daar zijn we opzoek gegaan naar ontbijt. Het enige wat open was, was de mac. Dus daar een grote kop koffie en een muffin naar binnen gewerkt. We vertrokken verder richting Karlstad, waar we 3 nachten bleven.
Onderweg zijn we nog langs een kasteel geweest. Om 5 uur s avonds kwamen we aan in Karlstad. Eerst alles geinstalleerd op de hotel kamer. Daarna opzoek naar een restaurantje.
Dag 2:
De volgende ochtend zijn we naar de vvv geweest. Opzoek naar manege's/stallen waar we een buitenrit konden maken. Na lang zoeken hadden we er 1 gevonden. S middags gingen we paard rijden, en s avonds gingen we op eland safari.
De buitenrit was echt prachtig. Alleen niet ideaal als je op een groot paard rijdt over de rotsen en smalle bospaadjes.
Op eland safari hebben we geen 1 eland gezien, dus erg jammer en zonde van het geld. Maarja dat weet je niet van te voren. De natuur was wel adembenemend.
Dag 3:
We gingen vandaag een oude zilver mijn bezoeken. Ze waren begonnen met mijnen in 1600 dus heel gaaf om te zien hoe alles bewaard was gebleven. Deze dag hebben we wat rond gereden. s avonds gerelaxt en alles spullen opgeruimd.

Dag 4:
Vandaag vertrokken we vanuit Karlstad richting Stockholm. Het hotel was gelukkig makkelijk te vinden in het o zo drukke stockholm. Onze hotelkamer was net een bunker. Ongeveer 6m2, een stapelbed, bureau en inimini badkamer en geen raam. Maar stockholm was werkelijk geweldig.
dag 5:
Vandaag gingen we stockholm verder verkennen. we zijn naar een andere eilandje van stockholm gegaan waar een openlucht museum is met een klein dierentuintje. Want we wilde erg graag elanden zien.
dag 6: Weer city trippen giga veel gelopen, zere billen en benen. Maar wat is het genieten in Stockholm. Ben helemaal niet zo van de grote stad, maar stockholm is op 1 of andere manier geen hectische stad. Maar alles gaat daar zo relax.

Dag 7:
Om 5 uur s ochtends zijn we vertrokken uit stockholm, om naar Oskarshamn te gaan. Daar vertrok onze boot richting het eiland Gotland. Op de boot waaide het giga hard. Maar het was het allemaal waard. Gotland is een prachtig eiland. Hier huurde we een sta caravan, met alle luxe erin. Zoals een vaatwasser, oven, magnetron en tv dvd speler. Hier hebben ook weer eens zelf gekookt, ipv uit eten te gaan.
Dag 8: We hebben weer alles afgebeld om te gaan paardrijden. Op het laatste moment iets kunnen vinden, maar helaas niet voor deze dag. Dus gingen we naar de druipsteen grotten. Viel een beetje tegen. We hebben nog wat rond gereden en relaxt, we waren behoorlijk gaar van Stockholm.
Dag 9: Vandaag gingen we paardrijden, helaas niet op het strand, maar we door de mooie bossen. We wilde niet een keer op een gewoon paard, dus gingen we op ijslanders. Voor Anne Marie en mij de eerste keer. Het was een erg grappige en leuke ervaring. Vooral omdat ik geen manege pony had, maar een pony met een duidelijke eigen wil. Hij wilde niet in tolt, dus mijn kont deed erg zeer. Maar na een uur had ik eindelijk de knoppen ontdekt.
We mochten ook een stukje galloperen, maarja mijn pony wilde iets anders dus ik vloog er in telgang vandoor. Geweldig wat een lol heb ik gehad.

Dag 10: Om 7 uur s ochtends vertrok de boot naar het vaste land. Dag 10 en 11 hebben we door gebracht bij een vriendin van Anne Marie die daar een boerderij hebben. Heerlijk koeien melken, kalfjes voeren.

Dag 12 gingen we weer naar huis. Was er ook wel aan toe. De vakantie was echt geweldig. Anne Marie en ik hebben ook helemaal geen wrijvingen gehad. Maarja: Oost west thuis best.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:49

Nou, in mindere mate, ik vind ze eigenlijk precies op elkaar lijken... alleen die trap, dat zie ik Mirthe niet snel doen... Maar ze heeft ook zeker wel deze trekjes hoor... Boos!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:35

oh wat een leuke pup leon!!!! wat een schatje...

marleen.....auw....balen zeg....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:43

Afbeelding

Afbeelding
Eerste ontmoeting met Zweden, huis stond midden in de zee

Afbeelding

Afbeelding
Lunch bij de bejaardensoos Haha! maar wat was het broodje giga lekker

Afbeelding

Afbeelding
paardrijden in de bergen

Afbeelding

Afbeelding
op eland safari

Afbeelding
In de zilver mijn

Afbeelding
Stockholm
Afbeelding

Afbeelding

Rendier

Afbeelding
mannetjes Eland

Afbeelding
en zijn vrouwtje

Afbeelding
Oud boerderijtje in het openlucht museum

Afbeelding
omze stacaravan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijn ijslander

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:51

Leuke foto's, Janet, een collega van mij is pas in Stockholm geweest, dus die foto's kwamen me bekend voor Knipoog . Leuk dat jullie daar ook gereden hebben ! Klinkt en ziet er uit als een héérlijke vakantie !

Hé bah Grrr (ga toch ook maar Marleen zeggen, vind dat Grrr zo onaardig klinken, ha ha), wat vervelend dat Kiki zo lelijk deed ... ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben, jij trappen, dan ik ook trappen ... Duivel . Maar niet leuk als zoiets gebeurd.

Jeeeeeeej Sita, eerste keer op Shania gestapt, super !! Go jij! Go jij!

Lies, heb je je lieve schatten weer terug thuis ?

Peet, hoe is het vandaag gegaan ?

Straks nog gelachen hier .. ik liep naar buiten, en zag hubbie (1.90 m.) op de trampoline staan springen .. en Keeva stond daar naar te kijken met zo'n gezicht van : moet je die malloot zien daar Gestoord Rolleyes Gestoord !!! Was zo'n komisch gezicht ... Haha!

Leon dus druk met zindelijkheidsperikelen ... en dan te bedenken dat wij dat de komende 9 weken x .. hebben ... Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:53

Marleen wat vervelend dat Kiki zo doet zeg. Flink van je af bijten hoor.

Keeva haha zie je man daar al springen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:08

Hier een verslagje van Mij en Jes hihi

Oke hier gaan we dan.

Alles gaat goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wahhahahahahha

Nee gekheid, vanmorgen om 8:30 waren we op stal.
Whis en Serada uit stal gehaalt en maar gelijk geprobeert te laden.
Eerst Serada die dacht ja echt niet, dus emmer voer erbij en ja hoor binnen twee seconde stond ze er is.
Toen Whis die dacht ja echt niet whahah dus even tikkie op de billen en daar ging ze.
Even afscheid van Piet en Mieke genomen(stal eigenaren).
En daar gingen we oppad naar de kleuterschool in de Noordoostpolder.
Alles ging prima tot een half uurtje voor we er waren.
Daar voelde we wat gerommel in de trailer dus even op een parkeerplek gestopt maar er was niks aan de hand.
Toen weer op pad na aandacht te hebben gehad van wat mensen op de parkeerplek hhi.
Aangekomen ging het uitladen super.
En hebben ze lekker een uurtje of twee in de uitloopstal gestaan.

Toen Jes uit haar werk kwam wat gedronken,
Toen gingen we serada in de trailer van Jes en Ludie alleen zetten maar dat werd hem niet ze dacht ik spring gewoon met zeil en al eruit hihi
Dus is ruud er bij gaan staan en dat ging super.
Jes en ik er achter gaan rijden en hup op naar het land.

Daar aangekomen was de eerste kennismaking met kail.
Die zoiets had van wie ben jij nou weer en wat maak je een herrie zeg whahah
Serada was toch aardig aan het roepen.
Toen Spirit de shet erbij en dat ging ook goed.
Vandaag al een paar keer wezen kijken en ze hebben, en ze hebben het super naar hun zin, nog effen wennen maar gaat helemaal goed komen.

hier een fotoshowtje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ome biggels kijkt ook toe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spirit denk weer een opdondertje erbij, best bijdehand hoor dat jonge spul, maar zo klein ik ben ik ken het wel aan hoor Cool

Afbeelding
Bad hairday

Afbeelding

Wat een gezeik toch in MIJN wij Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(morgen weer meer fotos,) groetjes jessica en petra

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:21

Wat een prachtige foto's Jessica en Peet, Serada is trouwens ook een verdraaid leuk beessie! ' t Gaat helemaal goedkomen daar, voor jou Dobbel ook wel genieten, twee van die mooie dametjes samen! Knipoog

En Janet, wat een prachtige vakantie was dat zeg! Geweldige foto's! En die stacaravan is ook leuk!

Ik heb misschien mijn wagen verkocht, hoor het dit weekend. Dan gaan we voor een echtere marathon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:30

Mja. Vanwege dat poedersuiker staan ze dus vrij veel op de wei. Kan je ook gelijk zien hoe extreem kort die nu gevreten is. Heb het stuk rondom de aardappelschuur afgezet zodat ma dat niet gaat maaien, dan nog ff wachten tot dat het droog genoeg is, en dan kunnen ze daar even bijtanken. En verder worden de koeien ook al bijgevoerd met hooi. In augustus nota bene Scheve mond Zij zijn groot en ik is klein!

Hadden dit jaar ook paddock willen bestraten met betonplaten, maar toen het droog genoeg was, zat pa volop in het land, en daarna steeds te nat, en dan kan je niks doen, want verzakt te boel. Frezen heeft pa ook nog gedaan Irene. De pest is alleen dat mijn paddock ongelijk is, het laagste punt komt het water af van de schuur en beide betonplaten.

Hahaha Leon Haha! En toch lijkt het me een heerlijk ventje Ja

Vaag van Sem Janet, zou er ook niks vanaf weten, hebben nooit teefjes gehad.

Irene : bedankt voor compliment Ja Haha! Wanneer komen jouw schone (in de zin van mooi Tong uitsteken ) dames weer langs?

Hihihi Siet Haha! Idd, mooie staarten Ja

En Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! van Shan!

Jakkes Marleen, doe je wel voorzichtig Ach gut

Klinkt als een super verslag Janet Ja Mooi ook, die natuur, en ritten en steden die je bezocht hebt Ja En wauw!!! Die foto's! Meen... gaaaaf!!!! Je kan echt leuk fotograferen Ja

Grin Irene, hier precies het geval. Dewi kan ook met grote verbazing naar je kijken als je je uitleeft op de trampoline Haha! In begin ging ook die kop mee omhoog en omlaag ROFL

Gave foto's. Serada ziet er goed uit! Kailey en Biggles en Spirit ook Haha! Mooi dat paardentaal he Haha!

Oeh Marleen, gaaf je eigen marathonwagen Kwijl

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:39

Supergaaf verslag en nog veel gavere foto's Janet! Klinkt echt als een hele gave vakantie! Haha!

Serada op dr logeeradres..Hele leuke foto's! Ja

Vanavond naar t vuurwerkfestival geweest.. Was leuk!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:03

Foto's van Shania vanavond.. Dag 7 op de trainingsstal.. Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag hebben ze met open deur gereden in de grote bak, ook waren ze door de bak aan t rijden met een manitou verrijker en ze gaf dr allemaal niks om.
Van de week gaan ze een buitenritje met dr maken..

Ook leggen ze nu dressuurmatig al de eerste beginselen vast.. Zo is ze gisteren gelongeerd met pessoa en vandaag voor t rijden met bijzet. Ze is bezig met schakelen en proberen nagevelijk te rijden.
Ze pakt alles zo goed op.. En ze heeft echt plezier in t werk, ze word met de dag zichtbaar werkwilliger!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:05

ziet er super uit Sita!!

vanmiddag maar eens even een flinke wasbeurt gegeven aan mijn kanjer, en daarna even een paar foto's geschoten....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:07

Knapperd.. Lovers

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:09

Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:33

Ziet er goed uit Sita. Shania is echt een vrolijke pony. Ze kan trouwens erg leuk lopen!

maya wat balen dat het zo nat bij jullie is. Hier is het niet te nat, maar 20 km verder is het giga nat. Daar staan nog gewassen vast die er eigelijk al uit gemoeten hadden.

Gave Silas!

Ik kan niet uitslapen, dus om 8 uur stond ik al naast het bed.
Wilde vanochtend nog even gaan rijden op Ziggy. Misschien kan ik een slachtoffer vinden die foto's kan maken.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:48

Goeiemorgen! Heb goed last van m'n buik.... dikke blauwe plek... Huilen

Silas glimt als een spiegeltje, gaaf!

Maya; Tweedehands he? Anders wordtie veeeeeeel te duur. Maar die ik nu heb is te zwaar en groot voor Banbay en Kascha, dus we willen een tussenmaatje...

Sita: Wauwie, ze gaat echt als een speer he? Ik zou ook supertrots zijn. En 't is zo'n lekker stevig haflingertje! Knipoog

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:04

goedemorgen,

Lekker rijden zo Zj, veel plezier

Grrr, balen meis dat je zo'n last hebt van je buik....wel naar de dokter gaan als je het niet vertrouwd hoor....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:06

Goedemorgen,

Marleen.. Ach gut Die klap is dus goed aangekomen..

Rijse Janet!

Ga dalijk met de boot mee, naar de overkant, fotoshootje doen..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:11

Marleen die trap is behoorlijk hard aangekomen dus. Heb je nog foto's van Kiki hoe ze er nu uit ziet?

Veel plezier Sita!

Ik ga Co zometeen even uit bed trommelen. Want dan kan hij me even helpen met Ziggy.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:11

Mees zit ook al zo bezorgd te doen... Rolleyes , maar 't is gewoon een flinke blauwe plek, op een lastige plaats, dus ik voel 'em steeds...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:12

Denk inderdaad dat het een beetje beurs is allemaal.. En als t dan nog een beetje op een plek zit wat je veel beweegt of voelt dan is het helemaal raak..
Als dr iets kapot vanbinnen had geweest of wat dan ook had je denk ik wel al van je neus gemaakt.. Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:24

goedemorgen

had op iedereen gereageerd maar de verbinding viel weg Clown

Knappe shania, wat doet ze het toch goed.Heerlijk koppie zit erop!

Dewi en aman bij prive zwembad. Drama zo met al die regen, hebben geen fatsoenlijke zomer gehad.

Knappe kudde bij dobbel en alles prima gegaan.

Marleen beterschap, is flink aangekomen dus.

mooie silas foto's!

Heerlijk tobias in zijn grote mand Knipoog

Janet weer terug van een mooie vakantie zweden.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:35

Goedemorgen Gaaaap

Gisteren BBQ hier op stal gehad.... Was ontzettend gezellig, maar wel een drukke dag geweest door diverse bezigheden....

Tobias Lovers

Heerlijke paarden heb je Maya... leuke foto's....

Sita.... wat is Shania toch een schitterende merrie om te zien... Fijn dat het zo goed gaat met d'r...

Marleen Ach gut

Heerlijk verslag van Dobbel....

Mooie foto's Angelique....

Ben weer effe pleitte.... Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:36

Silas ziet er super uit zeg, maar dat wist ik al.

Zo vandaag gaat Viane weer op de wedstijd , ze is super wit weer. zal vandaag fotos maken, en morgen naar de da voor een chekup.

Met de kleintjes gaat alles goed, kail lag lekker te slapen, en spirit was serade de wei aan het laten zien. Biggels was mooi aan het rondkijken.