[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:23

Koot en ik zweren juist bij de Old Mac's. Wat deden ze bij je vriendin d'r paard?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:31

fjordkootje schreef:
Koot en ik zweren juist bij de Old Mac's. Wat deden ze bij je vriendin d'r paard?

draaien en eraf vliegen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:34

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:41

fjordkootje schreef:
Tjee, dan is de maat dus niet goed, maar daar zijn jullie al achter . Er zijn tegenwoordig vullingen voor he, of heeft ze die al geprobeerd?
http://www.oldmacs.nl/Inzetstukken.htm

geen idee,Inge is intussen naar Hongarije verhuisd dus ik spreek haar niet meer dagelijks....

dat vind ik dus ook gelijk het 'probleem' met de standaard schoenen,je zit altijd te sukkelen met de maat,of je paard moet toevallig modelvoeten hebben

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:50

Heeft hij dan zulke grote voeten dat hij die Marquis niet past? Morrie van Smurf past ze ook...

Ingrid, lekker uitgemaft

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:03

Jellie schreef:
Heeft hij dan zulke grote voeten dat hij die Marquis niet past? Morrie van Smurf past ze ook...

Ingrid, lekker uitgemaft

de grootste maat is maat 5 breedte maximaal 15,7 cm.
en idd zijn Tommies voeten breder
nu na het bekappen zal het wel gaan maar na een poosje groeien weer niet meer.....

en al zouden ze passen in de breedte,je blijft toch met het hele hoefballen gewenningsproces zitten,eer ik daar doorheen ben ben ik ook 6 weken verder....
misschien dat ik er ooit weer wel aan begin (aan hoefschoenen dus) maar dan weer die van Smit,in de hoop dat die intussen alweer verbeterd zijn

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:11

Hoefschoenen heb ik me nooit echt in verdiept. Maar dat komt misschien nog wel.

Lien, zelf kan ik 2 redenen verzinnen om niet met ijzers op de keuring te mogen komen.
1. verwondingen
2. corrigeren van de hoefstand dmv ijzers

Maar dat is wat ik zel verzin hoor

Veel plezier in BOZ, hoop dat het droog wordt!!

Jean, rot zo'n nacht zeg!

TM, je leest het niet meer, maar plezier en succes.

Silas, ziet er leuk uit de foto's Biggles groeit de pan uit, en Lonan ziet er mooi uit zeg

Yarka, das lang 2 uur bij de kapper! foto resultaat???

ik ga beeb in bad doen en zelf ook douchen en dan maar eens huishouden doen!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:15

leonoor: moest wel lachen om Biggels, die ging kijken bij lonan of daar niet wat te drinken te halen viel........ziet blijkbaar nog niet het verschil tussen een hengst en een merrie....ahahahahaaa

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:18

heb B op Z afgebeld,ga nu volgende week Zondag,kan dan ook gelijk naar een veiling vanallerhande paardenspul

jouw bedahchte reden 1; verwondingen, begrijp ik niet,waarom zou een hengst verwondingen toebrengen op de keuring terwijl merries en ruinen dat niet zouden doen (want die mogen wel met ijzers op de keuring verschijnen)
reden twee is wel een goeie maar dan nog vraag ik me af of dat dat bij ruinen en merries niet geeft.......

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:23

desillies schreef:
heb B op Z afgebeld,ga nu volgende week Zondag,kan dan ook gelijk naar een veiling vanallerhande paardenspul

jouw bedahchte reden 1; verwondingen, begrijp ik niet,waarom zou een hengst verwondingen toebrengen op de keuring terwijl merries en ruinen dat niet zouden doen (want die mogen wel met ijzers op de keuring verschijnen)
reden twee is wel een goeie maar dan nog vraag ik me af of dat dat bij ruinen en merries niet geeft.......

Een hengst is gewoon iets feller aan de hand. Baggio is een sul, maar vorige keer was hij op het keuringsterrein ook niet rustig te houden hoor.

Maar zoals ik al zei, is dit mijn eigen idee

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:24

silas schreef:
leonoor: moest wel lachen om Biggels, die ging kijken bij lonan of daar niet wat te drinken te halen viel........ziet blijkbaar nog niet het verschil tussen een hengst en een merrie....ahahahahaaa

dat komt nog wel haha!
Overigens deed Finn (van Chiara) dat ook bij Baggio, ging ie op zijn ballen sabbelen, en Baggio maar genieten. Paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:49

Jullie praten teveel!

Cheveyo, mooie kar, zit zo te zien nog wel wat in-elkaar-zet-werk aan ofzo? Kan ook niet zien welk type het is, door al die onderdeel-foto's Maar dat is toch geen Victoria? Dacht niet dat daar ook een kinderbankje op zat? Van wat ik zie, is het iets anders...

Hoefschoenen... mij te ingewikkeld Voor de zomer Amanda op ijzers, in de winter blootsvoets, en ze doen het allebei uitstekend met een gewone smid Momenteel ook, hoeven zijn perfect qua lengte en vorm, alleen de straal zou bijgesneden mogen worden, vind het alleen zonde om daar alleen de smid voor te komen...

Anyway, vanmiddag weer naar stage, zal het rustig aan doen ja.. en ook niet meer rijden, maar soms wil je gewoon te graag Vanochtend kamer weer eens opgeruimd, wat een ruimte krijg je dan weer

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:57

meiden sterkte met jullie broertje en stiefdochter (vind het altijd een raar woord)

Jean heel interesant zeg die foto's .
veel sterkte ermee ook voor je dochters zal zeker wel ff schrikken zijn geweest denk.

even over geld kwestie hoeveel je ook niet of wel hebt te kort hebben we alltijd.Z(is mijn mening)
vooral deze tijden alles is erg duur geworden maar me salaris niet verhoogt.

over medicijne gesproken hiihihih ik heb gisteren toch zeker wel 3800mg aan pijnstillers op en nog klap me hooft eraf me oog die dik word.
maar ja ik krijg vandaag een kuurtje antbiotica.

maar een mens kan wel veel hebben hoor ik heb vier maanden gelden met een trap in me rug van een paard in het ziekenhuis gelegen.
nou je wil niet weten wat ik toen op had aan pijnstilling hihiih.

als ik voor de rest nog iemand vergeten ben sorry daar voor ben nog niet helemaal bij deze dagen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:04

Ik ben dat met je eens Maya, dat ze te veel praten hier haha.

Het is inderdaad geen Victoria, die van Mamauba wel overigens. Die van 'ons' is een Duitse Jacht Phaeton, een van de weinige met kap. Inderdaad met kinderzitje.

Volgens mij heb ik een foto gevonden waar hij ook op staat maar dan helemaal af en in de kleur ossenbloedrood/zwart.

Even zoeken: (hierna hou ik op met foto's haha)
Afbeelding

Wij hebben dus wel in/uitstapdeurtje (heel klein en laag).
Deze koets heeft inmiddels rubber om de wielen, bij ons is dat nog origineel ijzer.
Ons siersmeedijzer maakt net wat meer bochtjes en hobbeltjes en boogjes.

Leuke foto's van Biggels en Lonan!!

Silas, Kit staat ook overdag buiten en speelt ook maar toch krijgt hij maar een schepkontje krachtvoer. Als Silas het nodig heeft zou ik het hem gewoon geven, verandert het niet dan kan je altijd nog wat anders gaan doen, toch? Wellicht ook wat Tinkermuts zegt, dat het met de hormonen te maken heeft.

Hoefschoenen heb ik ook voor Kit, Smitjes, heel fijn passend en op maat. Zijn voorhoeven waren vorig jaar ( hij is nu 3 ) 16,2 cm breed, helaas geen kant en klare schoenen in die maat. Echter staan de Smitten (Smitjes kan je het niet noemen) nog steeds in mijn kast door omstandigheden....ahum lekker zonde geld. Eerdaags toch echt eens gaan gebruiken (mits ze nog passen om die kolenschoppen van Kit).
Mochten ze niet passen dan heb ik in ieder geval een mooi gipsaftreksel van Kit's hoeven....

Beterschap voor ieder die het nodig heeft

Roos, even kijken welke dag het dan gaat worden.
Maandag. even kijken hoe ik me voel na een zeer zware feestavond zaterdag
Dinsdag. revalidatie
Woensdag. dierenarts
Donderdag. kan eventueel maar moet ik wel savonds weer terug zijn
Vrijdag. kan jij niet
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 21-10-05 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:14

desillies schreef:
de hengsten moeten idd blootvoets worden voorgebracht,waarom zou dat eigenlijk zijn??

Dan kan het gangwerk en de stand van de hoeven objectief bekeken worden en kunnen er geen foute / beenstanden / kreupelheden / hoefgebreken / weggemoffeld worden.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:17

Wendy als je trouwens mijn tuig ooit wilt lenen voor Lisje dan kan dat hoor. Wie weet wil je in de nabije toekomst eens gaan mennen met haar en kan je niet bij het tuig ofzo. Het is maat Cob (oh mijn god past dat Kit strakkies nog wel ahum, dat wordt vergroten), dus dat moet wel lukken bij Lisje.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:24

Chev, zo komt ie er dus ongeveer geverfd uit te zien. Gaaf!!!!

Peetorlan, beterschap er verder mee

Aha des. Ik neem als Flan's hoeven te hard gaan slijten ook smitjes Dat hadden we in 1e instantie al zo gepland maar ze hielden zich zo goed...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:14

pff heb een berg gelezen, maar heb nog niet zo veel nuttigs te melden hier
Even zien wat ik onthouden heb:

Nog een hoop "welkommentjes" gehad, thanks daarvoor

Zag een doodgeboren veulentje, jeetje wat erg is dat zeg! Is de oorzaak van de miskraam ook bekend?

Tommie op ijzers! Goed dat je toch de knoop hebt doorgehakt, hopelijk heeft hij nu nietmeer van die zere voetjes . Wel balen dat ze op de keuring niet aan mogen..

Bonte, leuk dat je hier ook zit! Wist niet dat je zo in de tinkersfeer zat.. (wat wel te verwachen was met je nickname als bonte natuurlijk )

Verder weet ik t niet meer , moet nog even warmlopen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:15

Zo net lekker een stokje rosbief op dus ik kan er weer tegen aan!

Als t goed is rij ik vanaaf op Flanna en anders wordt t longeren. Ik hoop dat t morgen lekker weer is, dan gaan we naar t bos met Fant en Teck

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:16

ajooo. meiden.. ik kan het gewoon niet bijhouden hier *( tis net een kippehol *)

ik lees hier af en toe bij.. maar het is net een dag taak zeg!

moet wer gaan .. de kids hebben vakantie.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:26

Debo schreef:
Bonte, leuk dat je hier ook zit! Wist niet dat je zo in de tinkersfeer zat.. (wat wel te verwachen was met je nickname als bonte natuurlijk )

Mariel (Bonte) is zelfs mede-oprichtster van het Nederlands Stamboek voor Tinkers! hehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:30

snowdon schreef:
Debo schreef:

Mariel (Bonte) is zelfs mede-oprichtster van het Nederlands Stamboek voor Tinkers! hehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:43

Welkom Debo Had ik nog niet gedaan... Hoe vaak ga je Tommie trouwens doen?

Cheveyo, dat is inderdaad erg mooi! Ik spaar nog voor een gewone recreatie/marathonwagen, maar dat zal nog vele jaartjes duren gezien die prijs... Heb wel een paar keer meegereden in zo'n oude koetsentocht, was erg gaaf, maar dat soort wagens zijn helemaal onbetaalbaar... Ik heb hier nog wel 1 oude kar, en 2 landbouwwagens staan (van de Zeeuwse knollen van grootvader vroeger). Maar dat overleeft Amanda nooit als ik dr daarvoor zet...

Ben bezig aan een stageopdracht (kwam ik zelf mee, update website, aanmaken nieuws en FAQ etc.) ik roei een beetje met riemen die ik heb, en dat zijn er niet veel... Heb nu het nieuws gedaan (stom kreng gooit de volgorde zelf om, dus dat klopt ook niet) en met de FAQ van NL is af, ga zo het Engelse deel doen... Mijn lijstje met wat de website-maker moet aanpassen groeit iig gestaag...

De layout is om te huilen, bij Algemeen heeft ie zelf een heleboel extra puntjes neergezet die ik niet wegkrijg, en er waren twee categoriën aangemaakt bij opzetten van deze site 2 jaar terug die ik ook niet wegkrijg... Ook nog een domme tikfout...

Desondanks, het gaat om de info --> http://www.ehs.be/nederlands/

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:46

Maya, worden die karren nooit mee gebruikt? Wellicht zou je die om kunnen ruilen voor een wat gangbare maat zodat je toch al lekker kunt mennen met Amanda

Edit: Silas, helemaal vergeten te zeggen, maar leuke foto's met Dobbel een Biggels