[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:20

Als je ze moet wassen vast niet hahaha.. we zijn in totaal 3 uur bezig geweest met wassen van zijn sokken en staart. Zijn lijf hebben we maar half snel gedaan.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:31

Super van Denzel :)
Maar het kon eigenlijk ook niet anders want hij is zo leuk :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:55

Zo gisteren te voet meegeweest met sokkenwasrit, als fotomens.

Net Jack even opvoeding aan de hand gegeven. Was aan het wandelen en hele tijd willen voorsteken en enkel aandacht voor gras... mag dat nou net het gene zijn dat ik absoluut niet toe laat.
Dan sta je daar midden de weg je paard weg te sturen en je hele tijd te draaien (van richting veranderen) en te doen tot dat die eindelijk door geeft dat ik de baas ben en dat zijn aandacht bij mij moet zijn... :P :') .

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:08

Sandra: Wow 3 uur. Wat een werk zeg. Maar als het klaar is, zie je wel heel mooi het resultaat denk ik.

Sokkenwasrit lijkt me heel leuk om eens te zien/ mee te doen. Hoop over een aantal jaar toch eens mee te kunnen rijden. Strand is zo leuk, en dan in het gezelschap van allemaal tinkers is het natuurlijk nog veel leuker.

Vanmiddag weer les gehad, eerst was het bewolkt. Maar toen het zonnetje doorkwam werd het nog aardig warm.
Juf zegt wel dat ze vooruitgang kan zien, terwijl ik er toch maar 2x in de week opstap. Alleen met de lessen.
Alleen die voeten van me blijven een eigen leven leiden. En hou ik ze zoals ze moeten, gaan ze zeer doen. Ga er maar vanuit dat alles aan de nieuwe houding moet wennen.
En moet aan zoveel dingen tegelijk denken, dat ik dingen door elkaar ga halen. Voel me dan net zo'n hopeloos gevalletje :o
Heb een topic gemaakt met een aantal rij foto's.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:19

Wat is het probleem met je voeten? Draai je ze naar buiten?

Sokkenwasrit was echt genieten :j

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:27

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:32

jij hebt zelfs een roze bontje <3

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:34

tinker_sally schreef:
Het zijn net kapstokken. Draai mijn tenen helemaal naar buiten, en in draf hou ik zo op de plaats waar je ze normaal legt met aangaloperen. Dan gaan ze weer naar achter.
Doordat ik al die jaren op deze manier heb gereden, is het iets geworden wat ik me nu moet afleren :o

Dit is mijn manier van draven :)
http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... 68bbbb.jpg

En zo moet het gaan worden
http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... eccf64.jpg

Met de tijd gaat het wel goed komen hoop ik maar :)

Begrijpelijk :j Maar draai je je enkels, ongewild, naar buiten of moet je het in je heupen zoeken? Want als je zegt dat het pijn doet, klopt het ook niet ;)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:41

Denk zelf dat het meer in mijn knieën zit. Met lopen heb ik ook altijd donald duck voeten.
Mijn knieen staan recht, maar mijn voeten zijn naar buiten gedraaid. Wil ik ze recht hebben, staan voor mijn gevoel mijn knieen weer heel erg naar binnen gedraaid. Soort x-been idee.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:44

tinker_sally schreef:
Denk zelf dat het meer in mijn knieën zit. Met lopen heb ik ook altijd donald duck voeten.
Mijn knieen staan recht, maar mijn voeten zijn naar buiten gedraaid. Wil ik ze recht hebben, staan voor mijn gevoel mijn knieen weer heel erg naar binnen gedraaid. Soort x-been idee.

Je moet inderdaad x-benig op je paard gaan zitten, ken wel een leuke oefening voor in draf :D Een paar stappen verlicht "zitten" daarmee zoek je vanzelf iets meer steun op de knieen en dan weer lichtrijden. Zou voor nu de beugel een gaatje korter doen.
Het misverstand met het stilzetten is duidelijk te zien, kijk maar een wat er in je bekken gebied gebeurt. Hiermee open je, dus je geeft het signaal van voorwaarts terwijl je hand terug werkt, zou het ook niet snappen hahaha.
Bij het leren 'niet meer voorwaarts gaan", niet meer meelopen met je zitbeenknobbels (dit is voor je dier het eerste signaal), zelf uitademen en je zit ontspannen,komt dan iets dieper in het zadel te zitten. Je zult zien als jij het voorelkaar hebt dat je dier het ook begrijpt :)
Ach paardrijden is voor een groot deel ook denkwerk, wat voel ik,wat doe ik,waarom komt de hulp niet aan, dat maakt het zo leuk.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:54

Jaaaa was leuk zondag!

Morgen komt de veearts voor Grace voor haar grote check up. Zowieso fijn om regelmatig te doen en hoop zo meer te weten te komen over haar wegbrengen.
Tinkersally, klinkt lastig hoop dat je een manier vindt wat helpt.

Knappe Merc ook!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:38

Sally, ik hoop dat het gaat werken!
Jess fijn zo'n check up. Weet je toch of alles goed is

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:42

Ben benieuwd Sally!

Ramona heeft een nieuw huisje, ze is gisteravond opgehaald. Ze is bij mensen die ervaring hebben met paarden met een probleem. En zij willen Ramona een kans geven. Gelukkig staat ze hier niet zo gek ver vandaan. :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 17:50

Pff, ik en echt actief reageren gaan niet samen, heb zo weer men 'reageerdipje' :P Ik volg het topic wel, maar ik heb altijd het gevoel dat ik niets nuttigs kan zeggen. Dit weekend heb ik voor de eerste keer meegedaan met Tinky aan de sokkenwasrit. Was enorm spannend en mevrouw had er écht zin in, in het begin heeft die muts echt iedereen voorbij gestoken, gelukkig was ze na een tijdje al een stuk rustiger. ;) Ik heb er erg van genoten! - Al had ik moeite met ontspannen, ik ben werkelijk een stresskonijn al is daar absoluut geen reden voor, moet ik echt gaan aan werken.. Was wel een enorm leuke ervaring, en als het kan kom ik volgend jaar graag nog eens mee! Anyways, Tink was doodbraaf, vond de golfjes wel wat eng maar heb haar in de zee gekregen (te voet)! *\o/* Na één keer zwemmen was ze het wel zat, kreeg haar daarna er écht niet meer in..

Helaas nog geen of weinig fotomateriaal, ik wacht vol ongeduld op Lor's foto's en ben er echt benieuwd naar :):) Ik heb alvast wel een klein filmpje die jullie vast al zien voorbijkomen hebben.. Ik zit idd gespannen, ik was wat nerveus en het was toen niet de bedoeling om te galopperen. Uiteindelijk is ze netjes gestopt - nouja, netjes, me bijna in het water geworpen _O-

Trouwens, Leonoor, als je goed kijkt zie je die superknappe middendraf!

Ik ga terug men best doen met actief reageren, ik heb weer een schop onder men kont nodig haha!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:30

Super dat Ramona een nieuwe thuis heeft gevonden :)
Naarmate ik meer filmpjes zie van de sokkenwasrit krijg ik steeds meer zin om ook eens een keer mee te gaan :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:04

@lailaa:fijn dat ramona een nieuw huisje heeft gekregen.denk dat dat uiteindelijk beter is dan terug naar de handelaar.

ben net weer terug van stal.vlak voor ik aankwam was dochter van staleigenaar van een paard gevallen,paard was daarbij op haar arm gaan staan.het werdt vrijwel meteen al dik ,dus zijn ze nu maar naar t ziekenhuis.kans op breuk is namelijk goed aanwezig.en wie weet wat meer.sneu hoor.de vriend van staleigenaar wordt vandaag gehuldigd,dus daar gaat t mooie avondje.
t is hier toch al een en al brokken.vader van mijn bijrijder heeft vrijdag een motorongeluk gehad.eerste instantie leek hij er goed af te komen(moter total loss),maar la snel bleek een pols en elleboog gebroken te zijn,schouder uit de kom en spier/pees afgescheurd.gister moest hij bellen voor hersteloperatie.toch ook nog even de andere arm laten controleren.blijkt deze elleboog ook gebroken te zijn....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:11

o wat fijn dat er een nieuw huisje is gevonden voor Ramona!
He jakkes Ellie, wat een pech allemaal!
Komt vanzelf goed hoor Sally. oefenen oefenen oefenen oefenen!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:16

Idd doorzetten kwestie!! Komt wel goed

Fijn dat ramona een nieuw huisje heeft.. gaan jullie nog voor Lisa??

Poeh wat een pech hebben die mensen toch Ellie !!

Primeurtje gehad hier, zojuist voor de tweede keer het zadeltje op Denzel gehad en hebben flink wat rondjes gedraafd!!! :D
De rem en het stuur zit er al redelijk goed op... dus wie gaat er mee op buitenrit? ;) haha
Alleen mn pink nog bezeerd, Hij kraakte flink maar kan hem nog enigszins bewegen dus ff afwachten... :D

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:20

Dat klinkt allemaal niet fijn Ellie.

Lailaa wat fijn dat je een goed huisje hebben gevonden voor Ramona. En je kan haar nu misschien nog eens opzoeken?

Ook weer zo'n leuk filmpje van de sokkenwasrit Kaat. Geloof zeker dat iedereen heeft genoten. Was volgens mij nog best mooi weer ervoor.

Daarnet samen met stalgenootje en haar fjord lekker over het slik wezen lopen. Het was echt heerlijk weer daarvoor.
Zo genoten van dit uitzicht <3
Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:24

lekker in het avond zonnetje... het was ook nog lekker weer hier he!! :D

Leuk filmpje Kaat!!! het is vast bere gezellig geweest!!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:16

Fijn dat Ramona een nieuw huisje gevonden heeft zeg!

En Ellie,wat balen allemaal :(

Madelief is nu officieel verkocht,vanavond nog even gekeurd en zoals ik al verwacht had 100% goedgekeurd,wij allemaal blij.
Deze mensen waren al een jaar op zoek naar een tinker die bij hun past,die hebben ze nu in Madelief gevonden.Gelukkig blijft ze in de buurt,dus kan ik haar nog opzoeken. :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:27

Fijn dat madelief eeb nieuw passend huisje heeft.
Hier zondag weer kijkers voor Liza. Hoop dat het nu eens raak is. Niemand laat meer wat horen, is tegenwoordig normaal volgens mij?
Nouja, nieuwe ronde nieuwe kansen :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:27

madelief ook al verkocht.dat gaat vlug ineens.

inmiddels nog niets vernomen over dochter van stalhouder,we zouden t horen als er iets bekend was.maar dat t zo lang duurt,doet vermoeden dat het geen kneusinkje is.
ben nu wel supermoe.heb samen met een paar meiden gezorgd dat alles opgeruimd is op stal.paarden water gegeven/tonnen bijgevuld,alles geveegd en op slot.een heel karwei,maar ik zie liever dat ze thuis komen en alles er een beetje netjes bij ligt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:37

Ja,het kan heel snel gaan,verbaasde me zelf ook en ik had nog 4 serieuze kopers in de wacht staan.

Hoop dat je nu serieuze kopers hebt voor Liza,persoonlijk vind ik haar een hele mooie merrie op de foto.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:42

Doe mij Mella.maar :+:
Vertel eens over je nieuwe aanwinst chantal :+:

Fijn ramona en madelief verkocht!