Zo weer even bijgelezen,
Ik hoop dat ik een beetje iedereen hebt beantwoord!
@Sita_ Het lijkt mij de juiste beslissing, als jij nog niet echt op een veulen zit te wachten, en lekker wilt trainen moet je het niet doen, nu kan je nog nee zeggen als het er in zit niet meer! Ja de juiste beslissing, het zal wel even moeilijk voor je zijn geweest!
@Biancaaa, Ik ben ook echt super trots op hem, hoop dat hij lekker goed uitgroeit en vooral zijn karakter houd! En wat een leuke foto van je meisje! Hoelang moet ze nog?
@Snowdon, Is hij nou alweer ontsnapt, hij heeft de smaak te pakken zeg! Ik hoop dat het stroomdraad hem weer respect geeft!
@ziggy_janet, Wat een lieve foto’s zeg! Kat en hond samen, heerlijk om te zien!
@Snowdon, ik hoop dat het nu gauw over is met de ontsnappingen!
Zo nu mijn verhaal, ben nog steeds hyper ervan!
Ik had ranja gereden, en omdat hij zo superduper braaf was mocht hij na het rijden lekker een stuk de dijk op om uit te stappen, Op de terug weg kijk ik altijd even het land in naar de schapen, vind ze zo sgatiig en ik wist dat ze drachtig waren....
Zie ik opeens, een mini klein zwart schaapje bij 1 van de schapen staan, en denk bij mezelf agos het eerste lammetje is geboren! Loop het erf op, kom de boer tegen en zeg heel droog, gefeliciteerd nog he met het eerste lammetje!
Waarop hij me heel stom aankijkt en zeg, Lammetje? Waar? ik zo, er stond iets in het land, of het was een kat..... Hij zei toen al eigenlijk kunnen ze niet voor 1 juni bevallen, dat is bijna onmogelijk (of doodgeboren dan).
Ik op ran, en de boer ernaast samen met me moeder snel naar het land toen, en ja hoor het was geen kat maar een heel mooi zwart/bruin/wit lammetje, de boer liep er snel heen, en kwam al snel met de mededeling, ze is nog niet klaar!
Ik heb snel ran afgezadeld, en weer terug naar stal. Ik lekker weer naar het land toe, waar de boer al bezig was de schaap binnen te halen, samen met het lammetje. Eenmaal binnen gezet begon ze meteen aan het tweede lammetje waar ze wel even bij geholpen moest worden, toen ze met het tweede lammetje begon, kreeg ik het eerste in me handen geduwd of ik het even vast wilde houde, ze (het was een zei) was al helemaal droog, en zo lief! Kreeg een lik over me hand, ik was op slag verliefd!
Het tweede lammetje is ook een meisje, ik ben helemaal vrolijk ervan geworden, heerlijk om zo een beesie in je armen te hebben, nu liggen ze samen met mams te slapen, zondag ga ik er weer heen om te kijken van de zomer lekker veel foto's maken!
Ik ga even vragen of me moeder morgen foto's wilt maken van ze, dan kunnen jullie ze zien!
Echt een leuk gevoel, dat ik haar heb 'gevonden' de schapen zouden dus vandaag worden verkocht, maar de zwangere houd hij nu aan..... Worden dus nog meer lammetjes dit jaar!
* Nu het doel van dit verhaal!
Het rare is dus dat er een Witte ram bij heeft gelopen, dus waar nou de zwarte lammeren vandaan kwamen vraagt de boer zich nog af. Waarschijnlijk de ram van de buren op bezoek gehad, aangezien het dus voor de dekking van de witte ram, te vroeg zou zijn geweest om nu te bevallen..
Zo een heel verhaal getypt, maar was zo een leuke ervaring!