[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:34

Ik ben straks zo benieuwd hoe het rijden op Ziggy gaat. Heel heel misschien is hij dit weekend aan de beurt, maar dat ligt aan peter (fokker van Ziggy, en hij helpt mij met beleren)

Vanmiddag vond ik mijn 2 monsters samen in 1 mand, zo schattig:

Sem mijn kruising teefje, en Poekie de huis-tuin-je-weet-wel-kater
Afbeelding

nog een zwart-wit
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WO6OZBEA

En dit is Freddie, de kat die wij sinds een paar weken hebben:
Afbeelding

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:35

Ahhh wat een lieverdjessss!! Freddie heeft een mooie kleur zeg!

@Cheveyo en GRid, ja dat soort tepels had Lizzie ook. Bij noa zie je het inderdaad ook een beetje. Noa ja toch wel beter dat ze al eerder een veulen heeft gehad, een maiden zijn is ook nietaltijd leuk Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:37

Cheveyo schreef:
Sita, wel overwogen keuze van veulen/starten. Kan later ook nog wel dat veulen Knipoog.
Mijne loopt trouwens een stuk fijner op een shank, wel met rechtmondstuk en geen correctional of boog. Maar op zijn menbit reageert hij ook beter dan op de gebroken bitten. Hij is er zelf erg content mee.

Amy heeft nog teveel het bit nodig om gecorrigeerd te worden.. Daarom wil ik nog niet over op shank omdat ik nog teveel aan het bit moet zitten en soms eens flink door moet hangen wil ze luisteren.
Vandaag had ik pas het idee van 'Jaaa.. Je kan het wel!' En met shank moet je dr toch voorzichtiger mee zijn.. Dus wie weet zijn we er binnenkort wel aan toe.. We moeten toch op 1 hand gaan rijden binnenkort.. Dus dan ga ik misschien over op een shank..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:40

alles op zijn tijd en natuurlijk maar net of je het fijn vindt met rijden. Die van mij doet soms wel erg maf maar andere momenten gaat het superdepuper, beetje dagelijkse afwisseling in zijn gekke buien hihi.
Idd shank is wat voorzichtiger mee werken.

Ik ga de hond uitlaten in het bos, toedels

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:42

Mij maakt het niet uit met watvoor bit ik rijd.. Kan met alles overweg.. Maar het is maar net of Amy daar aan toe is.. Afijn, alles op zijn tijd inderdaad.. Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:02

Sita, TOP dat je niet meteen naar de shanks grijpt. Zie teveel gebeuren dat mensen die juist niet weten hoe ze er mee moeten rijden er naar grijpen, met alle gevolgen van dien.
Jes heeft anderhalf jaar bitloos gereden, en heb nou twee keer weer met bit getraind. Heel anders, maar door dat ik erin ben getraind om van de teugels af te blijven ging dat als een speer. Ze loopt wel makkelijker nageeflijk, heel grappig.

Verschrikkelijk van de hond die het konijn heeft gegrepen! Bloos! schrok daar echt van.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:20

Ik heb het idee dat veel mensen denken, dat ze hun rijtechnische problemen kunnen oplossen met een scherp bit.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:32

Volgens mij wil je niet eens weten hoeveel mensen dat denken en doen.. Maar diep vanbinnen weten dat ook dat de oplossing niet is..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:42

ja dat is echt neit leuk, ik hou daar ook niet van. Ik rij dan nu wel met bit aangezien Noa niet goed op het bitloze hoofdstel reageerde, haar baard zat erg in de weg waardoor ze de signalen niet meer snapte. Nu rij ik meteen dik enkelgebroken watertrens. Ik rij op dezelfde manier als met de bitloze, dus teugels laag, met been en stemhulpen. Zo loopt ze super, nu loopt ze lekker te smakken op het bit en gaat het super. We hebben gewoon een goede communicatie nu, lekker gevoel is dat!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:46

Met bit rijden is geen schande hoor Bianca.. Je zegt het zo van Ik rij dan nu wel met bit net of dat het een zonde is.. Knipoog Maar jij hebt een heel vriendelijk bit voor Noa..

Ikzelf begin dus never nooit niet meer aan bitloos.. Heb een keer op een paard gereden wat door die optoming heen rende en toen hebben we er zo aan moeten hangen om hem stil te krijgen dat zijn neus was gebroken.. Daarom rijd ik nooit meer bitloos.. Niet dat je hem met bit had stil gekregen maar daar kan je hoogstens de mondhoeken kapot trekken.. Tenminste in mijn ervaring dan..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:52

Ja omdat ik eigenlijk altijd heb geroepen, dat ik bitloos, boomloos en zweeploos rij Lachen Nu dus niet meer bitloos, daarom schreef ik het zo. Maar zoals ik al zei, de communicatie is nu super, dan maar liever met bit als elkaar frustreren en elkaar tegenwerken.

Met Lizzie reed ik ook altijd bitloos en toen kreeg ik haar ook nooit stil (met bit ook niet hoor) Ik had er wel een waarmee je het neusbot niet kon breken, maar er kwam wel veel druk op te staan. Brrr het zou je maar overkomen zeg Boos!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:52

scherp is de mijne niet hoor overigens. Een correctional is echt vele malen scherper. Een gebroken bitje heeft een notenkrakereffect op de paardenmond, das veel meer inwerking dan mijn bitje Lachen, het enige extra zijn de scharen (as far as I know).. Het is maar hoe je met de shanks omgaat, zachte rustige hand is heel belangrijk (altijd eigenlijk).

Ik heb dit bitje gekozen op basis van de manier waarop Kit er mee omging, niet omdat het me uitmaakt waar ik mee rijd Knipoog.

Wat een lekkere rooie kat!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:55

Het was niet bepaald een pretje toen.. En daarom ben ik geheel bitloos af..
Boomloos en zweeploos kan ik nog inkomen.. Maar dat is voor mij niet weggelegd.. Boomloos doe ik niet ivm met mijn gewicht en zweeploos dat doe ik al omdat Amy bang is van de zweep.. Verder rijd ik wel met sporen (pizzasnijders met stompe wieletjes), maar dat is ook nog maar van de laatste 2 weken om de verfijning mooier af te werken..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:01

bitloos ga ik toch ook weer invoeren. Hij is bitloos ingereden en ik ben bezig met een bosal en dadelijk ook een side-pull dus ben benieuwd!

Boomloos wil ik ook nog eens, een Bob Marshall heb ik daar voor op het oog in de kleuren van een mooie Hilason die ik heb gezien.

Spoorloos, tot nog toe wel maar idd voor de verfijning kan het wel eens gebruikt gaan worden.

Zweeploos reed ik voorheen, nu weer maar tussendoor met de prive-dressuurles wel met zweep gereden (voor het eerst toen).

IJzerloos, doen we in de zomer of in periodes waarop hij niet teveel over straat hoeft. Hij heeft super hoeven maar dan slijten ze toch echt te hard..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:03

IJzerloos.. Alleen in de najaar, voorjaar, winter..
Zomers rijden we zoveel buiten dat zelfs de betonnen hoefjes van Amy het niet aankunnen..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:04

Ik zit gelukkig heel dichtbij het bos dus dat stukje over straat valt hier wel mee. Als we veel gaan mennen dan heeft hij ze ook nodig..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:07

Wij hebben aan deze kant bijna geen bermen.. En als we ze hebben liggen ze vol met steenpuin of van die vierkante gevallen waar gras door groeit.. Voor dat de automobilisten die van de weg raken de berm niet kapot rijden. Ik rijd dus altijd over straat..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:21

Snowdon had voordat ik ging natuurlijk bekappen, continu steeds ergere wordende brokkelhoeven... nu gaan we super! Over grind, keitjes en asfalt en geen enkel probleem met zijn hoeven.
Mennen en rijden... het hele jaar door.

Voor vandaag stond er dus nog geen stroom op de draad, maar ik had dat ook niet echt nodig verwacht en wilde dat dus even uitstellen ivm de kosten. Zoals ik al schreef had Snowdon altijd ontzettend veel respect voor draad, ook zonder stroom. Maarja.

@Grid, voordat Snowdon bij dat lage stuk kwam.... is hij dus vannacht en vanmiddag al over/door een hoog dicht stuk gegaan Verward Als je de exacte situatie kent is het echt heel bizar en zowel ik, Arjan, verzorgster als boer denken dat er opzet van mensen in het spel is.

Nu 18 palen gehaald en bij de Boerenbond een Gallagher-apparaat. In de overvloed van informatie alleen vergeten een sterkere batterij erbij te kopen Gestoord Dus nu staat er een minimale hoeveelheid stroom op de draad. Die we vandaag overigens overal goed bevestigd hebben en gecontroleerd overal. Ook de wei weer iets ingekort en gewoon extra draad. Het is voor 1 nachtje, hopen dat dat genoeg is tot morgen. Ze kunnen nu helemaal niet in de wei, alleen in paddock en bak. Op hoop van zegen dus dat het goed gaat!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:22

De hoefsmid was hier vorige week, en zij dat we nu wel op moesten gaan letten, omdat haar hoeven aardig slijten zo met die buitenritten. We rijden meestal wel op zandpaden, maar moeten toch ook een stuk over straat. Baal ik best wel van, heb geen zin in ijzers, maar als het moet moet het.
Zweepje heb ik er soms bij, gewoon omdat ze soms nogal verslapt in haar aandacht, en dan kan een tikje soms wonderen doen. Buiten is het absoluut niet nodig, doet ze het veel beter.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:24

Opzet van mensen had ik ook al aan zitten denken Leon.. Als hij nooit heeft uitgebroken en dat soort dingen moet het wel.. Net als met dat konijn.. Weg en ineens weer terug.. Het is gewoon erg raar.. Misschien kan je een cameratje ophangen oid? Maar dat is ook weer zo wat..
Zijn er misschien mensen die er op tegen zijn dat jullie daar nu staan?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:34

He bah, wat een vervelend idee, dat mensen misschien expres je dieren loslaten! Je zou de neiging krijgen om elke minuut te gaan kijken! Hoop dat het nu met het beetje stroom gewoon over is, en allemaal loos alarm is. En anders, dat je erachter komt wie er denkt zo leuk te zijn! Misselijk zeg!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:35

Ehum Leon, denk je er aan om je stroomapparaat vast te keten zodat alleen jij hem los krijgt (als ze willen jatten ze alles maar je kan het wel moeilijker maken). Erg gewild bij iedereen lijkt het wel.
Opzet....zou heel zielig zijn van die personen!

Welke heb je van Gallagher?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:36

grrr schreef:
He bah, wat een vervelend idee, dat mensen misschien expres je dieren loslaten! Je zou de neiging krijgen om elke minuut te gaan kijken! Hoop dat het nu met het beetje stroom gewoon over is, en allemaal loos alarm is. En anders, dat je erachter komt wie er denkt zo leuk te zijn! Misselijk zeg!

Pling Hij moet gewoon een stroomdraadje spannen voor de ingang..
Als dr dan onwelkome gasten komen *pats* Duivel

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:38

Heb nog wel een stukje donkergroen voor je Leon! hihi gna gna!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:40

Welk van Gallagher ik heb zou ik nog even moeten opzoeken, weet het niet uit mijn hoofd. Is wel vergelijkbaar met die van Agradi hoor. Alleen Agradi had natuurlijk minstens een week levertijd...
Maar de aansluiting met het stroomapparaat zit in de schuur, die op slot gaat Lachen Vanuit de schuur kan je de inloopstal in, andersom niet als de deur dichtzit.

Laten we het maar hopen op uitbraken van Snowdon, ik wil er eigenlijk niet teveel over nadenken als het echt mensenwerk is Dan weet ik wel wie, maar bewijs het maar eens.