[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:22

Stennisje schreef:
Ik heb altijd een wirwar van gedachten aan het eind van de dag (heb ik eigenlijk heel de dag).
Ik kan dan echt een half uur borstelen aan Ilse, zonder dat ik echt Ilse aan het borstelen ben, beetje lastig uitleggen.

Heb ik ook regelmatig hoor.. Het is dan meer friemelen en kriebellen idd.. maar Levera vind het heerlijk Tong uitsteken en ik ook Lachen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:40

Hallloooo Haha!
Welkom nieuwe Lachen gezellig Haha!
Heb wat gelezen over cavia's Tong uitsteken ik heb ze wel gehad, maar heb er niet zoveel plezier in, dus heb ze weggedaan naar mensen die dat wel hadden Lachen
Sita super tof je nieuwe aanwinsten Lachen
Ik ben de laatste tijd weer flink aan de VD geslagen. Vandaag nog even goed geoefend op het achterwaarts volgen ( Lees : ik ga achter mallow staan en hij moet mij achteruit volgen ) Hij vind het zelf zoo leuk Lovers
Ohja en ik ben vandaag verliefd geworden Haha!
http://www.carbodydesign.com/archive/20 ... o-2-lg.jpg
http://www.autoweek.nl/images/480/0/822 ... 95cbe0.jpg

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:43

Dat achterwaarts volgen snap ik dus echt geen ene moer van he haha, vind het knap!

Morgen komt Arjan dan eindelijk thuis Haha! En ik heb 1,5 week vakantie, yeah!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:44

Eindelijk Leon! Zal wel fijn zijn je mannetje weer thuis te hebben met deze dagen! Haha!

Leuk autootje Eevj!!

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:44

goeieavond Doei!

Ja dat wordt gebraden konijn met kerst Vork Vingers aflikken iemand enig idee hoe ik ze klaar maak? Haha!

Ik heb nog 2 oude labradors van bijna 13 en 14,de reu van 13 denkt dat hij nog 3 is,de teef van 14 is echt oud sinds 2 jaar,maar ze doet t nog steeds.Verder een mini kinderboerderij.Maar nog geen lurfjes.

Dianne,moet ze dag en nacht naar buiten of alleen overdag?

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:46

jeee Leon,dat wordt gezellig met kerst.Wat betekent dat kleine zinnetje eigenlijk?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:47

snowdon schreef:
Dat achterwaarts volgen snap ik dus echt geen ene moer van he haha, vind het knap!

Morgen komt Arjan dan eindelijk thuis Haha! En ik heb 1,5 week vakantie, yeah!

Oh komt die morgen Haha! super tof voor jullie beide!! Heerlijk zeg Lachen
Achterwaarts volgen heb ik mallow als volgt aangeleerd. Gewoon een halster om, 2 touwen aan de zijkanten, en die touwen langs hem heen naar achter. Dan een beetje lichte druk op die touwen, en hem een zachtjes naar achter trekken, dat die goed begrijpt wat die moet doen. Daarbij duidelijk Achterwaarts roepen, en hem bij de eerste keer na 2 pasjes meteen al uitgebreidt belonen, en dan steeds iets langer, en steeds minder druk op de touwen, totdat je op een gegeven moment zonder touwen kan Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:48

Ahja zo kan het ook, ik dacht dat je het op de Parelli manier deed en dan gaat het anders dacht ik. Maar heb me er nooit echt in verdiept hoor. Ik ben meer van het logisch nadenken en zelf uitproberen en dit was nog niet in me opgekomen Knipoog

LBLGypsyCobs

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:50

Nathalie83 schreef:
Stennisje schreef:
Ik heb altijd een wirwar van gedachten aan het eind van de dag (heb ik eigenlijk heel de dag).
Ik kan dan echt een half uur borstelen aan Ilse, zonder dat ik echt Ilse aan het borstelen ben, beetje lastig uitleggen.

Heb ik ook regelmatig hoor.. Het is dan meer friemelen en kriebellen idd.. maar Levera vind het heerlijk Tong uitsteken en ik ook Lachen

Ik vergeet eigenlijk dat Ilse er ook is, ben dan wel druk aan het poetsen, maar vergeet dat ze een kriebel of een beetje gepraat ook wel op prijs stelt Bloos

Ik zou met Ilse ook wel VD willen doen, misschien iets om in de kerstvakantie mee te starten.
Gaaf autootje, Eva!

Morgen Arjan thuis Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:51

Precies zo ben ik dus ook, doe gewoon me eige ding, geen parelli. Wij doen Mallow&eva Tong uitsteken

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:51

Gaaf Leon, morgen je Arjan weer thuis!!!!!! Zien we jullie waarschijnlijk even niet op bokt... Vork

Al die superknappe dingen zijn niet erg eenvoudig met een flegmatisch paard als Mirthe... maar daarom ben ik bij haar ook al blij als iets kleins goed gaat.
Vind het wel knap van Mallow hoor!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:52

Snow is net zo hoor Marleen Knipoog Dus idd met kleine dingetjes al blij Ja
Hij kan vaak erg euhm..... stoïcijns zijn, zoals hij ooit mooi is beschreven.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:53

Ja mallow en ik trainen er ook al 14 maanden mee Haha!
hij kan nu 2 zijdes aantikken, rondje om elkaar heen, rondje om mij heen, achterwaarts in allerlei figuren, mij volgen met daarbij als ik harder ga hij ook, de buiging los en onder de man, en dan sinds vandaag achterwaarts volgen en op het blok. Wil hem ook graag de spaanse pas leren, maar dat begrijpt hij niet zo goed, dus even een andere manier zoeken Haha!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:56

Ik ken het Leon! En soms word ik er chaggie van, maar dan denk ik maar... ach ze is nu eenmaal zo. 't Is geen onwil, meer ongeïnteresseerdheid...

Ik kan nu een paar stapjes achterwaarts als ik er op zit, ze loopt ons niet meer omver, en sleept me niet meer mee.... al heel wat toch? Oh ja en ze heeft voedernijd, maar 1 vingerknipje van me, en ze zet 5 stappen achteruit om me eerbiedig door te laten! Clown

Maar Eevj, wat jij met Mallow kan, kan ik hier niet bereiken, of ik moet er giga veel tijd in gaan steken. Maar vind het zo ook goed hoor!

Grit

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:58

Grondwerk is erg leuk, maar heb niet het geduld voor de puntjes op de i. Ik heb Bert onder andere leren knielen, hij deed het uiteindelijk met een klein beetje hulp. Maar dat laatste stukje om op commando/aanwijzing zweep te knielen, dat heb ik niet gered. Dat is dan net teveel moeite. Ik vind het wel leuk om zo eens een beetje in de bak te spelen.

Vince en grondwerk, dat weet ik nog niet, hij kan zo onnozel zijn, maar verdenk hem ervan dat hij zich onnozeler voordoet dan hij is.

Spoeky wordt in februari 11. Maar de meeste denken dat het een jonge hond is. Ze is heel vrolijk en speels.
Onze caviaas zijn 4 en 5 of 5 en 6, weet het niet meer. Glimmen nog, zijn nog dik en nog geen ouderdomsverschijnselen, dus het zijn taaie.

Leon, wat heerlijk dat Arjan er morgen weer is!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:58

Nee ik heb er inderdaad geluk mee dat mallow dit echt heel leuk vind, en het is een vervanger voor het rijden, omdat dat met hem natuurlijk niet altijd mogelijk is. Hij gaat 10x liever VDen dan een rondje door de bak wandelen. Maar zo is elk paard weer anders Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:03

Snowdon kan met grondwerk/VD de Spaanse pas, flehmen op commando, buigen, compliment en sinds dinsdag knielen op twee knieën... (ik was zo blij als een jong enthousiast kind Haha!) Vooral flehmen en spaanse pas is erg favoriet Haha!
Buigen, compliment en knielen doet ie wel als ie zin heeft, maar met duidelijke aanwijzingen en wat lekkers Clown
Als ik er op zit 'kon' hij netjes achterwaarts en zijwaarts en een leuke voorwaartse spaanse pas... maar momenteel is ie wat minder soepel Huilen van het lachen Dus dat zijn we weer aan het oppakken naast de basis. Mja, ik heb hem ook alweer een aantal jaartjes he. Ik heb wel geleerd hoe ik hem kan stimuleren.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:06

Oh dat is ook echt super tof leon Lachen Spaanse pas wil ik ook zo graag leren haha, maar echt moeilijk Tong uitsteken
Mallow vind de buiging helemaal t einde. Soms als die gewoon los staat, en ik loop langs gaat die spontaan buigen, en dan daarna heel lief kijken, krijg ik nu wat lekker Clown Haha!
Die foto in me profiel was ook een spontane, ik stond met een vriendin te praten, en die zegt wat doet mallow nou de hele tijd, maar ik stond met me rug naar m toe dus zag t helemaal niet gebeuren. We hebben echt heel hard gelachen. Het was zo schattig haha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:11

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:16

Eevj schreef:
Hallloooo Haha!
Welkom nieuwe Lachen gezellig Haha!
Heb wat gelezen over cavia's Tong uitsteken ik heb ze wel gehad, maar heb er niet zoveel plezier in, dus heb ze weggedaan naar mensen die dat wel hadden Lachen
Sita super tof je nieuwe aanwinsten Lachen
Ik ben de laatste tijd weer flink aan de VD geslagen. Vandaag nog even goed geoefend op het achterwaarts volgen ( Lees : ik ga achter mallow staan en hij moet mij achteruit volgen ) Hij vind het zelf zoo leuk Lovers
Ohja en ik ben vandaag verliefd geworden Haha!
http://www.carbodydesign.com/archive/20 ... o-2-lg.jpg
http://www.autoweek.nl/images/480/0/822 ... 95cbe0.jpg

hehe doe mij deze maar Tong uitsteken
http://www.poptower.com/images/db/2540/ ... -rider.jpg

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:20

Die foto's zijn ook echt heel erg gaaf Leon, en laten een groot vertrouwen zien! Samen met Shayla, wat grappig, zo lijken ze zelfs wel wat op elkaar.

Ik ga naar bed, truste!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:22

Zoals je daar dus ook ziet op de eennalaatste foto, wilden ze allebei niet buigen Huilen van het lachen Mja dan niet he.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:27

Ik vind die dat jij daar met die vlag op Snowdon staat ook erg leuk...
Oh, moest dat buigen worden, nahja, ze hadden het toch zo te zien al erg goed gedaan...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:27

pff @ snowdon Afgod Echt super gaaf die foto's!!! Krijg ik met Levera echt niet voorelkaar.. zitten vast heel wat uurtjes trainen in.. OK dan!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:31

Haha! Thanx Haha!

Nathalie83 schreef:
pff @ snowdon Afgod Echt super gaaf die foto's!!! Krijg ik met Levera echt niet voorelkaar.. zitten vast heel wat uurtjes trainen in.. OK dan!

Euhm ja uurtjes trainen in de zin van samen komen om de creativiteit van onszelf te trainen Clown Die paarden doen alles gewoon zowaar Nagelbijten / Gniffelen