[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:26

Boos! had heel verhaal getypt en toen kon server pagina niet vinden en alles kwijt Scheve mond

ga nu wat korter doen hoor Bloos

Leon idd AGRADI *LOL* is nu geloof ik zelfs weideartikelen in aanbieding weet niet of je netstroom hebt anders 1 pakken met goede zware accu en zorgen dat draad niet op grond laat slingeren en nergens paaltje, boom of gras of zoiets raakt dan gaat die HEEL lang mee zonder op te laden Knipoog

Grr --> schattige Banbay lijkt iss misschien wel schimmel of anders roan leuk Tong uitsteken

Sita --> zelfde gedachte hier Ja eerst rijtechnisch verder en kijken hoe we het op wedstrijden doen en daarna een keer een veulentje Dromen

Lord --> ga zo je foto's bekijken Cool

Biancca --> zo die is al dik Wow! (beetje té naar mijn mening Bloos )

Beenbeschermers gebruik ik eigenlijk niet voor Say (had ze voorheen niet eens om kunnen krijgen ...) heb alleen sinds kort transportbeschermers van de Lidl en die zijn gewoon maat full en passen perfect Ja

en verder weet ik niet meer alles Bloos

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:34

he, ik kom foto`s van banbay tegen? wat is die veranderd zeg! en zelfs dianne kom ik tegen. haha. zal toch maar wat vaker kijken hier Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:14

1 x raden... Snowdon is vannacht weer op pad geweest. Nu wordt het helemaal een raadsel Verward Hij is nooit uitbrekerig geweest en heeft altijd flink respect gehad voor omheiningen... Boer is hem vanochtend weer wezen vangen en verzorgster is er nu. Ik ben net thuis van werk en ga nu eerst eens stroom regelen... Zucht...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:14

Hallo! Doei!

Bianca, leuke foto's zeg Ja Die krijgt al aardige tietjes!
Sita, Ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt, je hebt er goed over na gedacht, en je hebt het beste gekozen naar mijn mening Ja

Ik gebruik ook geen beschermers bij Hendrik, het gaat tot nu toe allemaal nog goed, nog geen enkele keer kreupel geweest, dus ik weet ook niet waarom ik peesbeschermers om zou moeten doen

Zo, en dan heb ik nog 2 rijfilpmjes voor jullie Ja

Op dit filmje draaf ik op hem, het lijkt of hij helemaal niet voorwaarts is, maar het was juist mijn bedoeling om hem lekker ontspannen en rustig te rijden, dat rustige is voor hem nog aardig moeilijk Clown En zoals op het filmpje kunt zien loopt hij daar lekker ontspannen! Was toen heel trots hem! Haha!

http://video.google.nl/videoplay?docid=2391633437278915534

Op dit filmpje zijn we aan het oefenen met wijken in stap, hij snapt precies wat de bedoeling is, en is zo af en toe ook íets te overijverig Clown Zoals op dit filmpje dus. Knipoog ( en ik moet hem tijdens het wijken iets voorwaartser houden! ) Maar we zijn nog hard aan het oefenen!

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1833789157840902507

Edit; @ leon; niet weer he? Dromen Tja, nu heeft hij het kunstje ontdekt! Ben benieuwd of het nieuwe stroom goed gaat helpen! Clown Ik hoop het !
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 23-03-07 13:20, in het totaal 3 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:16

grid schreef:
Leon idd AGRADI *LOL* is nu geloof ik zelfs weideartikelen in aanbieding weet niet of je netstroom hebt anders 1 pakken met goede zware accu en zorgen dat draad niet op grond laat slingeren en nergens paaltje, boom of gras of zoiets raakt dan gaat die HEEL lang mee zonder op te laden Knipoog

@ grid en desillies, zoiets als deze???
http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... rapparaten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:16

Sita, begrijpelijke keuze hoor!!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:19

Leon! Die heeft hendrik ook, precies dezelfde Ja Hij is er nog nooit uit ontsnapt, terwijl hij zich wel vaak uit z'n stal heeft weten te krijgen Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:31

snowdon schreef:
grid schreef:

@ grid en desillies, zoiets als deze???
http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... rapparaten

Ligt eraan hoe groot je stukkie is Knipoog Dus hoeveel mtrs/kms draad heb je? --> als je dubbele draad hebt is 2 km al snel op Knipoog maar bij enkele draad is het denk ik meer dan voldoende! Heb er ook niet zo heel veel verstand van hebben toen zo'n boertje stroom voor koeien (is vaak zwaarder dan paarden) aan laten leggen kon gelukkig op netstroom Knipoog

Maaruh lees wel MET RUIMTE VOOR BATTERIJ dus moet je daar denk ik wel nog een goede accu bijkopen ?! o zie net hebben ze ook en niet duur dus ...

Succes!!

Tja als ze eenmaal weten hoe ze kunnen gaan wandelen is dat natuurlijk veel interessanter dan alsmaar op hetzelfde stukkie blijven Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:37

bianca wat een mooi buikje heeft noa al.

Banbay vind ziet er zo knuffelig uit, hij is echt mooi. Wat vervelend trouwens dat de hond het konijntje heeft dood gebeten.

snowdon wat vervelend dat snowdon nu in een keer een uitbreker is.

lordj leuke foto's. Palieter is echt leuk.

Ben gisteren helemaal niet op bokt geweest. Moest tot 12 uur naar school. Daarna met een vriendin mee naar huis geweest. Daar zijn we even met een schimmel bezig geweest die bij hun op stal staat. Deze wordt onder het zadel beleerd.
s avonds zou mijn vader mij ophalen na zijn werk. Hij was er om 6 uur nog niet dus even naar huis gebeld of hij mij vergeten was ofzo. Maar hij was ook nog niet thuis. Om 20 over 6 belde mijn moeder op dat mijn vader thuis was. Hij kon het huis van Angela niet meer vinden, de batterij van zijn telefoon was leeg en is toen maar naar huis gegegaan Haha! Nagelbijten / Gniffelen . Dus ben ik bij Angela blijven eten, vriendlief heeft mij later opgehaald.

Trouwens in de klas hebben we een afspraakt gemaakt met de rokers gang, en we gaan met zijn allen dinsdag stoppen. Ik zou er toch aan moeten geloven. Ik zat er al een tijdje aan te denken om te stoppen, maar nu is het moment bijna daar...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:47

grid schreef:
Ligt eraan hoe groot je stukkie is Knipoog Dus hoeveel mtrs/kms draad heb je? --> als je dubbele draad hebt is 2 km al snel op Knipoog maar bij enkele draad is het denk ik meer dan voldoende! Heb er ook niet zo heel veel verstand van hebben toen zo'n boertje stroom voor koeien (is vaak zwaarder dan paarden) aan laten leggen kon gelukkig op netstroom Knipoog
Maaruh lees wel MET RUIMTE VOOR BATTERIJ dus moet je daar denk ik wel nog een goede accu bijkopen ?! o zie net hebben ze ook en niet duur dus ...
Succes!!
Tja als ze eenmaal weten hoe ze kunnen gaan wandelen is dat natuurlijk veel interessanter dan alsmaar op hetzelfde stukkie blijven Knipoog

Uhm dubbele draad.. dus 2 x 315 meter (alleen weiland) = 630 meter, dan het kruis wat het weiland in 4en deelt... en de paddock (1 lengte van 40m en 1 breedte van 20m, dat x2 = 120m) nog... zonder het kruis is het dan 750m, dus driekwart km. Die 2 km is dus ruim Ja
Lekker verwarrend voor sommigen wellicht, maar ik denk even hardop Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:48

krijg net sms van verzorger... snow staat bij de buren.... godver...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:50

Ppfff.. Hij blijft bezig ofniet? Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:01

Als 2 km ruim is dan moet dat voldoende zijn ...

Argh paarden ook die het spelletje doorhebben Rolleyes ... kun je niet even gewoon die hele hoek (met dubbel lint) afzetten zodat ie niet dichtbij dat lage stuk kan komen ? dat wil soms ook al helpen Knipoog

SUCCES !!!

[edit] ik bedoel dus een groter stuk voor de hoek al schuin of recht naar de andere kant zodat ie helemaal niet dichtbij dat lage stuk kan komen Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:35

Snow is aan het afstuderen voor Houdini.. Nagelbijten / Gniffelen
Hij begint hetzelfde te doen als dat Amy deed voordat ze bij mij kwam.. Denk dat het inderdaad tijd word voor een grote optater aan stroom.. Nagelbijten / Gniffelen

Net gereden met Amy.. En ik heb weeral vooruitgang gemerkt.. Go jij! Go jij!
Verzameld en rond blijven aan de losse teugel en gestuurd worden op mijn benen en neckrein.. Verder gooiden we er een goede galop tussendoor en toen ze terugviel sprong ze weer goed aan! *Trots! Pling
En ik heb het idee dat ze onder dit zadel stukken fijner loop!
Verder word Amy echt paard.. Ze is pas weer hengstig geweest of moet het weer worden.. Clown
Ze was wat aan het miepen. Er stond een vrachtwagen aan de kant van de weg en die hoorde daar niet dus dat was eng en het paste maar niet in dr straatje dat dat ding daar stond! *LOL*
Verder nog een vierkantje gedaan, zijwaarts en achterwaarts door het parcourtje. Alleen daar moest ik wat bijschaven want de automatische piloot stond aan.. En dan loopt ze altijd de kantjes er af omdat ze het zelf wel weet wat ze moet doen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:01

jeej wat leuk dat je weer vooruitgang hebt gemerkt.
leon, snow maakt je het wel weer moeilijk zeg.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:42

Cool Go Sita en Amy Rock-on, dudes!

Dromen heerlijk gevoel hè als ze zo'n vooruitgang boeken !!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:53

ow,ow,ow, dus Snowdon weet nu hoe het moet, en dus gaat hij lekker op stap! Boos! Heel frustrerend ik weet het!

Sita, heerlijk dat jullie zo vooruitgaan. Toen ik gisteren zonder zadel op Mirthe aan het stappen was, merk ik juist echt dat we wat rijden in de bak betreft stilstaan. Dit heb ik ook zo goed als niet kunnen oefenen van de winter, wel buitenrijden, en dat gaat juist heel goed. Maar in de bak, hoppa bit vastpakken en gaan waar ze maar wil. Hoe losser ik rijd (lees zeer losse teugel) hoe beter het gaat, maar het blijft moeilijk. Zelfs ook een beetje frustrerend, had al even niet meer in een bak ofzo gereden, en hoopte dat het nu over zou zijn. Vork Nouja, oefenen maar weer.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:56

Als ik dan die vooruitgang voel en merk voel ik me apetrots.. Want Amy en ik krijgen niet tot nauwelijks les.. Alles doe ik zelf aanleren, moet ook altijd om mezelf lachen als ik mezelf in gedachten commentaar geef. Tong uitsteken Morgen hebben we weer een 3 uur durende clinic en daar hopen we weer veel van op te steken waarmee we verder kunnen totaan de clinic van 17 April van Peter Simons..

Heb je de komende tijd wel weer meer tijd om Mirthe in de bak te rijden? Of heb je zoiets van laat maar buiten is ze wel braaf?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:02

@sita wat gaaf dat het zo goed gaat!!! Vooral zo doorgaan, dna is de beslissing die je genomen hebt zeker wel goed! Lekker gevoel dan he, het maakt je zo trots!

@Leon pffff Ik zei toch hou hem in de gaten, die heeft het door en dan blijven ze het doen Knipoog Inderdaad tijd voor wat meer stroom, zodat hij eens goed doorkrijgt dat het lage stuk toch echt verboden terrein is!!

@Grid Noa valt wel mee hoor, Dianne zei dat Mira (van KMD) stukke dikker was, maar die draagt het naar de zijkant. Noa draagt het echt naar onder, we waren dus aan het "discusseren" of Noa dan toch niet een Maiden merrie is, aangezien het zo naar onder hangt en ook omdat de tepels dus naar buiten staan en niet naar binnen (beetje krom uitgelegd, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) Noa is echt niet te dik hoor, ik zal morgen eens een totale foto van haar maken, dan zal je zien dat ze meer een hangbuikje heeft als dat ze dik is Knipoog Volgens mij is ze in haar vroegere leven een hangbuikzwijntje geweest, buik hangt en het is echt een zwijn hihihihi

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:04

Had ik met Ravello (vorige tinkerruin) ook alles zelf aangeleerd, ging zo heerlijk makkelijk!

Ik geef het niet op hoor, ik vind dat ze absoluut normaal haar rondje moet kunnen lopen in de bak. Het hoeft geen topdressuur te zijn, maar nu is gewoon op de hoefslag draven al teveel gevraagd, dat lukt gewoon bijna niet.

Ik had wel tijd om haar te rijden, maar de bak is de hele winter kletsnatte modder geweest (houtsnippers) en nu nog, waarschijnlijk wordtie ook niet meer goed, is al een oude bak. We gaan nu voor de zomervakantie samen met de buren een nieuwe bak maken met gewoon zand. GIsteren heb ik gewoon in haar paddock gereden, daar doet ze net zo vervelend. En ik weiger gewoon met scherpe,zware bitten te gaan rijden in de bak!
Frustreerd me soms best wel hoor dit, ze is verder zo lief en braaf, maar wil in de bak alleen haar eigen weg bepalen, en dat doet ze dus ook! Ik heb wel les, en krijg nu ook wel goede tips, maar met die modderbak gaat het steeds niet door...

Maar ooit zie je mij keurig in de bak soepel rondjes draven hoor!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:07

Met een scherper bit los je ook niks op.. Dan gaat ze al helemaal niet op de hoefslag lopen.
Als je je paard wil sturen moet je dat op je benen doen.. Lachen Maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
Leuk dat jullie een nieuwe, hopelijk droog blijvende, bak gaan maken! Kan je lekker weer gaan oefenen.
Ik weiger ook om bijv met Amy nu al een shank in te hangen.. Het enige scherpe bit wat ik heb is een Pelham om haar heethoofdigheid buiten de kop in te drukken. Deze gebruik ik met dubbele teugel en als ik die niet nodig heb zit ik er ook niet aan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:10

Biancaa schreef:
@Grid Noa valt wel mee hoor, Dianne zei dat Mira (van KMD) stukke dikker was, maar die draagt het naar de zijkant. Noa draagt het echt naar onder, we waren dus aan het "discusseren" of Noa dan toch niet een Maiden merrie is, aangezien het zo naar onder hangt en ook omdat de tepels dus naar buiten staan en niet naar binnen (beetje krom uitgelegd, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) Noa is echt niet te dik hoor, ik zal morgen eens een totale foto van haar maken, dan zal je zien dat ze meer een hangbuikje heeft als dat ze dik is Knipoog Volgens mij is ze in haar vroegere leven een hangbuikzwijntje geweest, buik hangt en het is echt een zwijn hihihihi

GaaaapO Mira dus nog breder Nagelbijten / Gniffelen

Kan ook best komen door de hoek vd foto kan idd soms heel anders uitzien dan in het echt Ja

Als ik haar tepels zie dan lijken ze toch al "gebruikt" of hoe je dat noemen wilt Haha!
Is moeilijk uit te leggen maar ik zal t proberen: Je ziet namelijk de "dopjes/tepels" en daarna nog een bobbel (breder stuk tepel) en dan de uier. Bij Maiden zie je alleen die kleine dopjes/tepeltjes en dan dus meteen de uier Knipoog snap je hem ?!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:18

ja ik snap hem, ze heeft ook in een reading aangegeven dat ze al eerder een veulen heeft gehad, wat ik eigenlijk ook wel geloof. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat ze in Ierland niks heeft gehad, terwijl daar alles door elkaar loopt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:25

grid schreef:
Biancaa schreef:

GaaaapO Mira dus nog breder Nagelbijten / Gniffelen

Kan ook best komen door de hoek vd foto kan idd soms heel anders uitzien dan in het echt Ja

Als ik haar tepels zie dan lijken ze toch al "gebruikt" of hoe je dat noemen wilt Haha!
Is moeilijk uit te leggen maar ik zal t proberen: Je ziet namelijk de "dopjes/tepels" en daarna nog een bobbel (breder stuk tepel) en dan de uier. Bij Maiden zie je alleen die kleine dopjes/tepeltjes en dan dus meteen de uier Knipoog snap je hem ?!

Zoiets bedoel je denk ik Grid:

Afbeelding
Afbeelding

Deze merrie heeft meen ik 6 a 7 veulens gehad.

Leon, ik hoop dat 1000V genoeg is... Heb voor mijn 2 hectares een van Gallager met 2800V ipv 1000V, heb meesteruitbreker/sters...dus moet wel.
Hangt je draad er wel al allemaal? Er gaat zoveel geld in alle aanschaf zitten dat het behoorlijk oploopt allemaal...weet er alles van maar ook dat die 1000V voor ons niet voldoende zou zijn.

Sita, wel overwogen keuze van veulen/starten. Kan later ook nog wel dat veulen Knipoog.
Mijne loopt trouwens een stuk fijner op een shank, wel met rechtmondstuk en geen correctional of boog. Maar op zijn menbit reageert hij ook beter dan op de gebroken bitten. Hij is er zelf erg content mee.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:31

idd op jou foto's is het heel duidelijk en ik zie dat ook al een beetje bij Noa's uier Ja

Ja idd goede draad en stroom tikt echt aan Geld, geld!

Bloos! Dit weekend wordt ook alweer de klok verzet Go jij! Go jij! dan kunnen we ook weer 's avonds naar t bos Cool