[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:30

je zou bijna zeggen dat je een tinker rijdt mira!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:32

Dank je welk ze heeft alleen niet de sokken haha

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:02

Wat een leuk beestje om te zien Mira.

En spannend de verhuizing van Gijs.

Vandaag weer les gehad met Sally. En het ging lekker. Nog wel veel puntjes om aan te denken en te doen, raak soms nog helemaal in de war ermee :)
En er zijn hele mooie foto's uitgerold. Waar ik heel blij mee ben.
Hier alvast eentje.
Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:13

Nou Lotte,Collin blijft een knappe kerel hoor!En zeker een mooie combi met Caily,we zullen het zien!

Ellie op eros ,wauw! *D Goed zo meis!

Dagmach,sommige dingen gaan idd wel ver.
Hier heeft een tijdje iemand gestaan met haar paard en daar moest alles zo natuurlijk mogelijk bij,paard mocht zelf bepalen waar ze heen ging ed.
Had ze ook cursus bij ons in de bak,het was prachtig weer,we konden alles vanuit de tuin heerlijk volgen,echt er kon geen lachje vanaf,bloedserieus in cirkeltjes om elkaar heen draaien,we werden van het kijken alleen al doodmoe(geestelijkdan)en ze hadden nog geen paard erbij gehad....
Hoogtepunt van de dag was,dat Bert mij in een van de grote waterbaden van de paarden gooide........nou,nou wat een lol.En dan denk ik;Waarom?Ga toch lekker met je paard bezig.

Zelf probeer ik zoveel mogelijk mijn lichaam te gebruiken,naar mijn idee werkt dat het beste.
Helaas is dat voor mij tijdens het rijden wat moeilijker ivm mijn slechte bekken,maar gelukkig begrijpt Mel mij wel. <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:18

Lichaamstaal is zo belangrijk. Merk het zelf ook met grondwerken en longeren. Ik vergeet het ook wel eens hoe ik sta enz. Hier op stal zijn ze heel veel met parelli bezig erg leerzaam dat wel.
Tinkerplein als Mel je begrijpt wat maakt het dan ook uit? Er is altijd wel ene paard te vinden die het snapt ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:21

Ik heb een hele tijd niet gereageerd hier sorry druk druk druk.
Leuk paard mira!

Ik start morgen weer BB springen in haaksbergen. Ons eerste outdoor concour ben heel benieuwd. meneer vandaag alleen dressuurmatig gereden dit ging echt heel fijn. hij liep echt super lekker. Daarna helemaal in de was gezet, nu hopen dat hij wit blijft :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:16

elliecuijk schreef:
geveuliciteerd chantal!!!!!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

leuke foto's :)

Leonoor schreef:
Goedenavond!

Ellie, wat leuk die foto's!

Ik heb niet meer meegelezen meiden/heren in dit weekend, ik ben officieel afgedraaid!
Heb vanmiddag parcoursje 1 meter gesprongen met Silas :+:
http://www.youtube.com/watch?v=PS0G8yT9 ... ata_player

wauwie!

cp112 schreef:
Even snel, morgen lees ik even bij, ga nu slapen :D

<3
[ Afbeelding ]

Met haar mooie hartje :D <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

<3 *\o/* <3

HijadelaLuna schreef:
Zozo, straks doet Caily met moeders hetzelfde onverklaarbare als met dochters; vriendjes worden. Zou dat wel hilarisch vinden :')

Superweekend <3
[ Video ]

[ Afbeelding ]

Zoon Shenco,ben er zaterdag in volle galop vanaf geknald, niks aan over gehouden, was wel ff schrikken, hij verstapte tijdens n sprintje, ik zat scheef, wou me recht trekken, maar zadel schoof schever, hij schrok daarvan en gaf een bok. Was wel keigaaf, hij kan heerlijk HARD!
[ Afbeelding ]

Shienna (v. Tosca) en Yarah (v. Collin vd Gorterstraat). Yarah kan elk moment bevallen van een veulen met als vader Deaglan SvG.
[ Afbeelding ]

Heb nog véél meer, vandaag hele middag bij de Gorterstraat gezeten, ook alle merrie's gezien, allemaal prachtpaarden! Ze hebben nog drie, inmiddels volwassen, dochters van Collin lopen, en er zijn al twee veulentjes geboren, dus was heerlijk genieten. Zeker met dit weer erbij!

Helaas geen tijd meer voor Ramona, baal verschrikkelijk, maar er reden geen treinen rondom Den Bosch dus kwam daar haast niet weg. Bussen ingezet, ja, uhuh. Regelen kunnen ze zoiets schijnbaar niet, wat een chaos :x

Wow, dat filmpje.. dat is gewoon eng hoeveel mary op hem lijkt :o dezelfde streken.. mary is geloof ik over een maandje al uitgerekend :9 door Yellow

Rose staat sally goed!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:24

Even update vanaf hier.

Dana is weer haver af. mevrouw kon (weer) geen raad met haar energie. ze was zo gek als een deur. als ze aan 't touw gras wilde eten en je trok haar mee ging ze hysterisch reageren en omhoog springen..
ohz was ik gewoon bang. overal kijken en spoken zien (en dat is juist hetgeen waardoor ik onderhand een trauma gekregen had bij de vorige pony omdat die er dan uit klapte). met longeren ook lekker gek..

Dus nu haver loos en geaccepteerd dat dit het is. En we gaan gewoon zo verder proberen te komen en veel naar buiten. waarschijnlijk deze week of over 3 weken naar de hengst. Word toch Yellow.

Mary is ong over een maand uitgereken van Yellow.

Helaas is 't eerste veulentje op stal dood.. een fallabella hengstje was het anders. moeders was zo aan 't persen dat ze 't niet terug geduwd krijgen. hoofdje kwam eerst ipv voetjes. merrie heeft al veel veulens gehad dus wist hoe 't moest. maar ze perste zo goed dat ze 't niet terug geduwd kon worden :(

Eens met manen los en vanaf nu staat ze in de wei met voorpluk los. lijkt ze meer volwassen door. manen blijven vast want anders houden we niets over.
http://img16.imageshack.us/img16/7242/imag2140.jpg

en weer klaar om de wei op te gaan
http://img541.imageshack.us/img541/5931/imag2147n.jpg

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:09

ah das sneu jolanda.een dood veulentje is zo jammer,na al die maanden wachten.
zelf vindt ik het hartstikke mooi dat ik het 1 keer heb mogen beleven(bevalling,opgroeiend veulen),maar zou het niet meer willen(zal ook lastig gaan met eros).Ik vindt dat je er bewust mee bezig moet zijn,en moet gaan voor een veulen wat ook echt goed is.gelukkig gebeurt dat in de meeste gevallen wel,en zijn de fokkers uitermate tevreden met het resultaat.
ik geniet wel van de zijkant mee,met dat jonge grut.net zo mooi.dit jaar zal er op stal ook geen veulen komen,volgend jaar worden er misschien weer een paar merries drachtig via embriotransplantatie,zodat de sportmerries gewoon door kunnen gaan.

vandaag wel even op eros gezeten ,maar niet lang.eros was een beetje druk(zelfs weer een paar drafstappies perongeluk),en er waren nog een paar in de bak.Ik voelde me daar niet prettig bij,en had het idee dat ik teveel moest opletten wat de anderen deden.voelde me een beetje onrustig daardoor.baal wel een beetje,maar denk wel dat t verstandig is geweest niet door te gaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:37

Wat een lekker smoeltje op de onderste foto <3
Zonde van het veulentje,niks aan te doen!

Ellie, als jij je er niet goed bij voelt meot je het zeker niet doen, maar, zonder spanning geen ontspanning he ; )

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:41

nee klopt,maar ik vondt de situatie iets te lastig om voor mijn gevoel veilig te kunnen rijden.anderzijds die paar onverwachte pasjes draf gingen uiteindelijk wel goed(wel na afloop een bonkend hart van de schrik)en ik ben er niet afgedondert

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:44

Dan moet je idd je gevoel volgen, niet forceren

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:47

Na eerst in het verkeerd topic gepost te hebben door mijn nogal ingewikkelde gsm _-:(
Wat een prachtige foto's allemaal
Trouwens nog gefeliciteerd met je veulentje Chantal

Sorry dat ik een tijdje niet heb gepost, ik was wel braaf aan het meelezen maar kon via mijn gsm niet uitgebreid posten.
Mijn broertje had zijn plechtige communie en daarom hadden we het hier thuis zo druk.
Helaas had ik buikgriep gekregen waardoor ik er zelf niet bij was op zijn feestje.
Maar ik ben nu gelukkig weer zo goed als volledig genezen en kon vandaag weer naar school
Gelukkig zijn de paardjes er nog om met door die laatste weken heen te slepen :))

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:55

das ook al zo sneu.doet je broertje zijn vormsel,ben je ziek.je vraagt je toch af waarom dat altijd op onhandige momenten komt...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:58

ah balen meis!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:31

ha dames,
daar kom ik ook nog ff snel om de hoek hoor..
lees alles zo nu en dan braaf mee maar heb het momenteel erg druk.. ondanks mijn vakantie hahaha
Leuke foto's gezien Emira, Sally, Collin, Eros.
En natuurlijk Silas.. kanjer dat het is! doet hij gewoon ff! haha

Hier druk met de voorbereidingen voor de keuring van zondag...
Denzel is inmiddels in de wasstraat geweest voor de eerste keer en heeft er nog nooit zo wit uitgezien haha! monster dat het is..
Verder trailerladen geoefend... meneer liep er zonder blikken of blozen zo in! hahaha trots als een pauw natuurlijk.

nou nu van de week nog een tweede keer wassen.. Jessje komt donderdag nog langs dus dan mag hij nog even poseren voor haar lens en dan gaan we zaterdagmiddag richting Heusden! leuk

Ojaaa daarbij zijn we samen zondag nog jarig geweest.. dus Denz is nu officieel 3 jaar oud!
en jaaa ook een primeur gehad want ik ben er zondag ook op geklommen.. en Denzel zou Denzel niet zijn als hij geen kick zou geven... Geen stap verkeerd.. nog erger hij keek alleen ff achterom van ooo Ben jij het.. whahahahah :D heerlijk dier...
Er zijn een hoop foto'tjes gemaakt maar die zal ik jullie nog wel eens laten zien...
voor nu ... ga ik weer ff snel andere dingen doen... ik ga proberen jullie op de hoogte te houden hoor zondag!
als ik jullie niet meer spreek voor die tijd... dan horen jullie het allemaal achteraf wel!! :D
stuiter stuiter whaha

doeiiiii
ooo jaa Jorine, succes met trailerladen.. gewoon zelf niet twijfelen en doorlopen... anders wat voer erbij of een longeerlijn achter zn kont... komt wel goed joh! maar wel spannend!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:52

Sorry dames ik ga morgen helemaal bijlezen,, ik heb nu zon hoofdpijn!

Maar wil toch even snel een fototje plaatsen van roos vandaag XD

Afbeelding
Ik ga plat!
Tot morge dames!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:29

ahw die oogjes....zo lief puppie!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:47

elliecuijk schreef:
ah das sneu jolanda.een dood veulentje is zo jammer,na al die maanden wachten.
zelf vindt ik het hartstikke mooi dat ik het 1 keer heb mogen beleven(bevalling,opgroeiend veulen),maar zou het niet meer willen(zal ook lastig gaan met eros).Ik vindt dat je er bewust mee bezig moet zijn,en moet gaan voor een veulen wat ook echt goed is.gelukkig gebeurt dat in de meeste gevallen wel,en zijn de fokkers uitermate tevreden met het resultaat.
ik geniet wel van de zijkant mee,met dat jonge grut.net zo mooi.dit jaar zal er op stal ook geen veulen komen,volgend jaar worden er misschien weer een paar merries drachtig via embriotransplantatie,zodat de sportmerries gewoon door kunnen gaan.

vandaag wel even op eros gezeten ,maar niet lang.eros was een beetje druk(zelfs weer een paar drafstappies perongeluk),en er waren nog een paar in de bak.Ik voelde me daar niet prettig bij,en had het idee dat ik teveel moest opletten wat de anderen deden.voelde me een beetje onrustig daardoor.baal wel een beetje,maar denk wel dat t verstandig is geweest niet door te gaan.

Ik word veel te gestrest van bevallingen. ik ben meteen in paniek. wij hebben geiten thuis en ik mag van ons pap er nooit bij :')
afgelopen keer wel, maar dat was een ervaren geit, en dan gaat 't 99,9% goed.
Ik moest helaas bij Dana werken. was er tien minuten van te voren nog geweest, maar moest echt werken :+

Knap van je dat je op Denzel bent gegaan.. nuchtere karakters ook vaak :) *\o/*

Juulxx schreef:
Sorry dames ik ga morgen helemaal bijlezen,, ik heb nu zon hoofdpijn!

Maar wil toch even snel een fototje plaatsen van roos vandaag XD

[ Afbeelding ]
Ik ga plat!
Tot morge dames!

ahh, hoe oud is ze?

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:49

elliecuijk schreef:
nee klopt,maar ik vondt de situatie iets te lastig om voor mijn gevoel veilig te kunnen rijden.anderzijds die paar onverwachte pasjes draf gingen uiteindelijk wel goed(wel na afloop een bonkend hart van de schrik)en ik ben er niet afgedondert

Paardrijden moet wel leuk blijven :), ben je bang geworden door het vallen of altijd al een angstige ruiter geweest?

Karel gaat ook weleens ineens draven, ziet ie wat ofzo, wel lastig nog zonder stuur en rem maar vindt het niet erg als ie het maar voorwaarts oplost :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:19

ehm je kunt me denk ik voorzichtig noemen,beetje angstig voor vallen maar aan de andere kant wel de sterke wil om het te willen proberen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:20

Wow Silas springt echt goed Leonoor!
Ben al fan van hem sinds ik hem voor het eerst zag op de TD in Rockanje vorig jaar, of was het alweer het jaar ervoor haha.

Super Mira dat je een klik hebt. En niet moeders mooiste? Vind het wel een leuk dier hoor.

Superleuke Roosfoto!

En Ellie aan het rijden, goed zo meid! Het komt helemaal goed.

Verder heb ik nog een hoop gemist de afgelopen dagen/weken inmiddels haha

Oh ja en Jess les gehad, jullie zijn ook lekker bezig. Hoe gaat het met de voltige? :P

Verder dacht ik gisteren met dit weer een heerlijk rondje te maken. Hoofdstelletje in en proberen te rijden met de neckrope en hoofdstel alleen bij calamiteiten.
Merkte echt dat het warmer werd. Grace dribbelde niet en liep rustig.
Alleen een keertje in galop, ging er even een knopje op en ging ze knoerthard. Merkte het echt omdat ze zo ging verkorten als een soort trappelen op eigen plaats en ontplofte vooruit als een raketje. Denk dat het er even uit moest haha.
Wat een ondeugendje is het toch hahaha.

Ik vind het ook niet erg, maar met de neckrope stopte ze dit keer echt niet haha. En contact in teugels ook niet, maar heb het even laten gaan met uitrazen want meestal draai ik een volte buiten, maar dit pad was te smal en over steen doe ik niet. Heb eigenlijk altijd minimaal contact met de teugels dus heb haar even uit laten razen. Erna weer opnieuw de poging gedaan met los teugeltje en lekker goed afgesloten.

Ze is dag en nacht verschil in de bak en buiten hahaha. In de bak neigt ze echt naar sloom tenzij je echt de eerste 10 min consequent blijft.

Nou ja, was mijn verhaal weer.

En Grace is jarig vandaag!!! Hoera!

Nou fijne dag iedereen, ik ga zo op weg om Denzeltje en Faye te pesten haha
Kom maar op met die bolussen!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:14

Ik heb miggs ook voor ene groen paardje geruild deze is wel stukken braver onder het zadel. Gister de ronde paddock gepakt en druk aan het grondwerken geweest met twee paarden. Twee bonte jongkies de mijne is een jaartje ouder. En dan zie je wel het verschil tussen een echte bloed KWPN en de mijne. Ze zijn ook familie van elkaar al zit de hengst Rosinni verder weg in mijn paard. Gewoon op lichaamstaal laten lopen en dit ging heel erg goed. Kon als ik wou ze aan een kant van de paddock houden. Lag een kuil en Mira sprong daar met vier benen tegelijk in de lucht erover heen. Moet toch eens gaan springen denk ik :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:31

Wat een gezeur zeg Lailaa. Je gaat zaterdag gewoon heen?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:38

Ligt eraan of mijn vriend vrij kan krijgen. Anders zouden we wel moeten denk ik.