Hondje van m'n moeder is sinds haar 8e echt 'oud' (Shih tzu x maltezer), Daphne is nu 12,5.
Schildpadjes gekocht in Belgie en verhuisd naar friesland, wat een trip voor die beesten 
Ik zie ze vaak zat in de winkels
Altijd even bij kijken
Blijf er een zwak voor houden.
(waarschuwing, ik sta niet in voor de gevolgen van daden in onze vroege jeugd
)
Wij hadden vroeger roodwang, Tommie en Timmie! Timmie was van mij, Tommie van mijn broer. Tommie hadden we als eerste, of nuja.... m'n broer had er 3 en er overleefde maar eentje uiteindelijk. Toen Tommie alleen bleef en wat groter werd, is hij verhuisd naar de vijver. Daar waren we opeens kwijt.... en toen hadden we twee kleine schildpadjes in huis. Timmie en nog 1 die niet oud is geworden. Een jaar na de verdwenen Tommie, kwam er opeens een grote roodwangschildpad aanlopen, die vonden we bij de poort
Dit moest en zou Tommie zijn en volgens de kenners was dit ook wel een grote kans, dat die een 'ommetje' had gelopen gedurende het jaar, incl de winterslaap uiteraard 
Toen was Timmie ondertussen groot genoeg en hebben ze samen in de vijver gezeten, waarin ze meerdere jaren overleefd hebben. Op een gegeven moment overleed mijn vader en de vijver was echt zijn ding, die werd toen dus een beetje verwaarloosd en toen we gingen verhuizen vonden we een nog levende grote schildpad, waarschijnlijk Timmie (schatting nav de grootte). Maar deze is samen met de kippen naar een kinderboerderij verhuisd toen.