[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:44

wwwwwwwwwwaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh

ik heb net iets gedaan waarvan ik dacht dat ik het nooit zou doen!!
ik heb de hoefsmid gebeld om Tommie te laten beslaan......
zijn voeten zien er nu keurig netjes rond uit maar hij blijft ontzettend gevoelig lopen op het harde (nu al 4 weken),om hem daarvan af te helpen en o.a weer lekker aangespannen te kunnen gaan rijden dus toch maar een ijzer eronder,nood breekt wet.....

ik ben helemaal verbaasd over mezelf hahahahahaa

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:47

Dus Tommie wordt nu echt herkend als paard op straat

(Hoorde ik hier laatst... "die hoefijzers geven zo'n specifiek geluid als de hoeven op de grond gezet worden, dan is het pas een echt paard!")

Tsja.. sommige mensen Maar moest daar even aan denken nu ik dat van Tommie las.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:47

Zoo das een beslissing!
Liep hij voorheen dan niet gevoelig op het harde?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:55

ik zeg als n.b.-er... jammer! maar je hebt vast de beste keuze gemaakt voor tommie en jullie kunnen idd weer fijn de weg op.

de man van het waterschap kwam net aan de deur... ik mag het stuk sloot dempen wat ik graag wilde!!! woeiiiiii!! Afbeelding
dat is fijn want dan hoeven we niet moeilijk te doen met dammen en buizen enzo en ik heb een stuk werkgedeelte erbij. dit zit namelijk precies in de bak.

en nu naar het werk, doei!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:00

Mariel.. ik heb post! Nu nog openmaken...

edit: whahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha *eh tja.....*

Laatst bijgewerkt door snowdon op 20-10-05 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:00

Cheveyo schreef:
Zoo das een beslissing!
Liep hij voorheen dan niet gevoelig op het harde?

nee voorheen liep ie prima alleen zagen zijn hoeven er toen niet uit,het waren net klavertjes drie....
met het oog op de keuring moest dat nu toch echt eens beter en de nieuwe hoefsmid heeft dat dan ook gedaan,hij had al gezegd dat ie vast wel even gevoelig zou lopen maar het is nu nog niet over.
terwijl Jurgen (de smid) hem aan het bekappen was zaten er wel veel oude kneuzingen in zijn voet (rode vlekken) ook heeft ie wel een behoorlijke platvoet dus heeft ie ook eerder last van steentjes e.d.
dat was ook zo voor deze bekapping maar wel in mindere mate dan nu.

jurgen had al gezegd dat ik hem misschien beter kon laten beslaan omdat zijn voetvorm dan mooier zou worden en ik dan lekker door kon gaan met mennen (want dat is zo goed voor zijn spieren) maar ik was eigenwijs en dacht dat het zo wel kon......
nu is de knop dus om,tjonge wat ben ik toch ook een raar mens....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:04

Kreeg net mailtje van stalgenootje. Flan en haar vriendin Tinky hebben een bevoorrechte positie Ze staan samen in een weitje. Mocht het gaan stortregenen voor zij ze om 16.30 uit de wei haalt, dan worden ze er door een andere stalgenoot die er de hele middag is!

Chev, valt vast wat tegen om weer aan de slag te moeten maar je mag t vast wel opbouwen.. en als je eenmaal weer t ritme hebt zal t ook wel weer leuk zijn Leuke 'deal' met die vriendin. Leuk dat jullie een sintthema doen!

Mazzel lekker gereden

Marcella, klintk leuk!

Vasthi, klinkt apart ivo niehe op toneel. Jullie doen nog wel eens wat van die theather avonden, toch

Des, jammer dat Tommie gevoelig bleef maar wel zo lekker dat je dan weer met de kar op pad kan. Gelukkig gaat het met Flan tot nog toe wel goed blootvoets. Jij wilde geen hoefschoenen?

Pel, goed nieuws dus!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:05

Eerst even update'je van gisteren , daarna 4 pagina's tinkergeklets doorlezen.

Woensdag: Ik heb Mira een 10 minuutjes gelongeerd. Ze blijft niet draven, gaat steeds terug naar stap, vooral op de linkerhand. Reageerde goed op drijvende positie maar die moet ik tot in den treure herhalen. Ze vond longeren niet leuk, kreeg een onrustige blik in haar ogen. Peter heeft Kootje erbij gehaald, en toen hebben we ze nog 10 minuutjes samen los laten rennen. Was leuk, ze liet zich 2x even goed gaan met een gekke bokkige galopsprong. Jammer dat Peet die met zijn cameraatje net miste. Mira had het naar haar zin, Kootje ook. Conditie is van beiden niet super, da's weer iets wat ze gemeen hebben.
Daarna heeft Peter 2 rondjes op Mira gezeten, alleen in stap. Hij geeft niet toe dat hij het eng vond, maar ik zag dat hij totaal niet in balans was zo zonder zadel. Die ga ik eerst maar eens wat zitlessen op Koot gefen. Mira liep goed door, Koot gaat het nog moeilijk krijgen om haar bij te houden Was wel leuk, de dame stopte tot 2x toe bij de uitgang van het bakje, met een smoel van "zo, nou is 't genoeg" Betekent dat ze net als Koot een eigen wil heeft. Ze reageert op alles een stuk gevoeliger dan Kootje. Naast haar op de grond lopen en naar de zijkant van haar lijf wijzen laat haar al heel netjes zijwaarts lopen. 't Is een lekkere meid. Bijgaand een foto met haar mintgroene halster.
http://static.flickr.com/31/54286159_9f61117029.jpg

Achtervoeten vragen moet inderdaad echt aan de sok, ze ontspande haar been al iets eerder.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:07

Lekker Jellie, het is ook nog veel te lekker weer om binnen te staan...

Arme Tommie

Chub tilt voeten op op commando. En door haar sok vast te pakken. Ze kan nog wel steeds heel spastisch doen. Ze is zelfs wel eens op de knieen gegaan voor me Tr*t

Mijn voorgangsters' salaris is bekeken. Ach, ik kan het wel gewoon zeggen ook: die had 2430,-. Ik heb gezegd dat dat mij te weinig is, maar dat ik wel heel graag wil blijven en dus graag een hoger aanbod wil. Hij gaat overleggen met hogerop.

Secretary Plus zit nu binnen. Om te kijken wat kan en wat moet, als Bert mij overneemt (per wanneer, afkoopsom ed).

En ook leuk (als ik blijf ): dan ga ik de sponsoring van ons bedrijf voor Indoor Brabant dus helemaal regelen. En ik vermoed dat ik dan wel aan tafel zit met Anky in november

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:27

2430,-.

euro????
jezusmina wat een bedrag......

mijn man doet lichamelijk enorm zwaar werk en komt dagelijks kapot thuis en die heeft 350 euro per week (1513 per maand dus),en dan zijn we dus met een gezin van 5.......
ik moet dus werken om Tommie te kunnen onderhouden hahahahahaa

men wat een geld,(dan komt nu waarschijnlijk de opmerking dat ie dan maar een echt vak had moeten leren maar daar ga ik maar niet op iin )
Laatst bijgewerkt door desillies op 20-10-05 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:29

Enorm bedrag inderdaad (wel bruto he)! En het is niet eens genoeg vergeleken met wat ik nu verdien

En als ik het eens bereken, dan red ik het daar dus maar net van... Ik snap dan ook echt niet hoe andere mensen dat doen... Ik ben niet eens een big spender (ga niet uitgebreid shoppen, ga niet uitgebreid stappen...)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:30

Chubby schreef:
Enorm bedrag inderdaad (wel bruto he)! En het is niet eens genoeg vergeleken met wat ik nu verdien

En als ik het eens bereken, dan red ik het daar dus maar net van... Ik snap dan ook echt niet hoe andere mensen dat doen... Ik ben niet eens een big spender (ga niet uitgebreid shoppen, ga niet uitgebreid stappen...)

oooooohhh bruto,oke dat scheelt een flink stuk

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:34

Hoe meer geld je hebt hoe makkelijker je t uitgeeft, Chubb.

FK, leuk verslag! + pica

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:49

grrrrrrrrrrrrrr cut & paste, en daarna zo dom om iets anders te cut'ten, kan ik weer opnieuw beginnen....

GeFFFFFFFfen in mijn vorige post moet natuurlijk geVen zijn...

@ flettie, over Mira en foto's

@ Pellie, ik loop voor de waterbak buiten ook met emmers. Om de nacht staat Mira nog op stal, en dan zet ik een extra emmer neer, tot ik zeker weet dat ze weet hoe de automatische waterbak werkt. Gister had ze al 1 manier van het gebruik ervan ontdekt, je kan erin KAKKEN! Drekknol

@ Sjoe, mijn condoleances. Been there, helaas. Verwerken kost tijd, voor jullie beiden, krop het verdriet niet op. Je kunt je partner zijn pijn niet wegnemen, maar er voor hem zijn kan al heel veel goed doen.

@ Mazzel-meid, helaas was de graaskorf dit jaar een noodzakelijk kwaad, na Koot zijn hoefbevangenheid.

@ Debo, welkom! We kennen elkaar al van DPZ, 't mooist vind ik de foto's van je zusjes

@ desillies, je hebt gekozen voor ijzers. Is een keuze die ik sinds een paar jaar nooit meer zal maken, maar als je erachter staat is 't goed, toch?

@ Jellie: dank Ben bezig een domeinnaam erbij te neemen, dan ga ik daar mijn verslagjes opzetten.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:54

Wijze les van Jellie
En ik weet alleen dat ik van mn ouders gouden oorbellen met diamantjes krijg (die heb ik al gehad namelijk ) en van Marianne krijg ik een kaartje voor MOnty Roberts, als die in november in Belgie is of zo
En verder weet ik het nog niet, en dat is vreselijk frustrerend als iedereen constant meldt van: goh, voor meisjes die 18 worden weten we nog wel wat
maar goed, ikz ie het allemala wel

en de boodschappen...sja, tis wle leuk allemaal lekkere dingen kopen enzo, maar ik vind het zo onzin gewoon een afgeladen kar met boodschappen met merendeel alleen maar verjaardagsspullen, dan moet mn vader de 'normale' boodschappen nog doen

Lekker dat Flan nog de hele middag naar buiten kon! hier hebben ze ook nog de hele dag buiten gestaan, wonder boven wonder is het gewoon droog gebleven!

MM : ook lekker gereden dus met Shak!
Lekker he, zo'n bomproof paard

Debo, welkom!

Roos: poppetje 102 alweer je gaat hard

Sjoe: nog gecondoleerd en sterkte

Vanmorgen lekker gereden met Spice voor de wagen! ze is superbraaf, alleen loopt ze nu zo relaxed dat ze de tijd heeft om overal naar te kijken enzo, en dan is een smal weggetje met aan weerszijden van alles wel erg leuk maar alles goed gegaan

Toen kwam de hoefsmid nog om Blondie en Santana nieuwe ijzers te geven, en daarna nog even Santana gelongeerd
en toen was de dag alweer bijna om

Nou ja, miss. dat ik vanavond nog wat leuks ga doen, denk zo maar dat een vriend/collega van me daar ook wel voor te porren is

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:56

Thanx voor de welkoms groeten. Hoop het nu een beetje bij te kunnen houden maar het is hier zo vaak een gekken huis dat ik maar om de paar dagen kan lezen.

Roos de fotoos komen snel hoor.

Vandaag is trouwens Maghnus precies 18 maanden. Heb vanmorgen voor hem gezongen maar hij wilde liever hooi.

Hoe is het trouwens met alle tinker veulens hier? Heb ze allemaal gemist ben wel heel benieuwd naar ze.

Welkom Debo leuk dat je Tommie gaat verzorgen.

Weet trouwens iemand waar Clannad is gebleven? Weet dat Vink failliet is en de laatste 2 hengsten die hij had waren Dublin en Geronimo.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:02

Is Vink failliet???? Hoe weet je dat of waar kunnen wij dat lezen?
Overigens was Geronimo toch van Henk Lamein?

Gefeliciteerd met Maghnus

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:22

Citaat:
oooooohhh bruto,oke dat scheelt een flink stuk

Inderdaad, zo'n 40%

Ik neem toch aan dat jouw man 350 netto per week meebrengt?! Of bedoelde je bovenstaande sarcastisch?

Je weet dus iig al 2 heel gave kadootjes xIngridx!

Ik mag per 01 december overgenomen worden (en dus ook auto inleveren enzo)... Mits we er uit komen qua salaris...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:23

Zo straks lekker naar huus én lekker lessen

Fijne aaf voor allemaol

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:31

Wow Chub wat een bedrag . Maar als jij nu thuis woont en wellicht alleen kostgeld moet betalen, geen kosten van auto, wat doe je dan met de rest van je geld? als je Chub ook nog de winter door geholpen moet hebben???
Begrijp me niet verkeerd hoor maar ben echt stevig verbaasd

Het rijtuig was echt subliem gaaf gewoon!! Nog wat werk aan maar het belangrijkste is al gerestaureerd. Ben er gewoon helemaal verliefd op. Zal straks even wat foto's plaatsen er van. Paps moet beslissen dus ik laat het dan ook aan hem over, hoop dat hij het doet!! Dan moet mijn zusje verplicht trouwen in de koets (is nog vrijgezel haha), want dat is echt zo stoer!!!! Nou ik ga weer verder met dromen.

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:33

Chubby ook bruto is dat een flink bedrag. Daar kunnen zwij wel een heleboel van doen. En een hypotheek voor een eigen huisje zou dan toch geen probleem zijn? Wel benieuwd of ze je meer willen geven.

Pellie voor het water kun je ook een badkuip neerzetten. Voor 2 paarden is dat normaal gezien genoeg voor ruim 2 dagen. En als je dan een paar jerrycans voor campers in de kruiwagen zet hoef je waarschijnlijk maar 1 keer te lopen. Wij namen vroeger op de fiets die altijd mee naar de wei.

Sjoe nog gecondoleert.

Roos nummer 102 al. Dat wordt wel heel erg he. Foei.

Jellie les ze.

Vandaag weer niet naar knol helaas. De apotheek kwam er vanmorgen achter dat ze de grondstof voor de pillen niet hadden. Nu wordt het hopelijk morgen anders pas na het weekend. Erg slordig.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:34

Das nou vet balen als je juist van die medijnen afhankelijk bent.......

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:35

ja leuk he. Gister wisten ze al dat ze ze vandaag zouden gaan maken. Kijken ze vanmorgen pas in het potje. Dat snap ik dus echt niet. De huisarts heeft vandaag maar weer gebeld dat ik ze dus echt morgen moet hebben. Dan begin ik er al 2 dagen te laat mee. leuk met een te hoge bloeddruk en een opgeblazen lijf. het is geen verkoudheidje of zo.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:42

Ik ben benieuwd naar de foto's Nicole! Ben jij zelf al getrouwd?

Ik ben zelf ook elke maand hogelijk verbaasd dat het geld op is Maar dit bedrag heb ik nu nog lang niet hoor! Ik moet echter in mijn salaris wat ik vraag de kosten van een auto meerekenen en mijn bonus (8%) verrekenen en mijn cursussen meerekenen...

Houd nu dagelijks in mijn agenda alle uitgaven bij (tot op de cent nauwkeurig) in de hoop wat meer overzicht te krijgen...

Heb nogal wat lasten hoor: mobiel (geen vaste telefoon meer nu), ziektekostenverzekering, studieschuld, opslaghuur, stalgeld, kostgeld. En toevallig komen nu net alle kosten van een zadel met bijbehorende accessoires, bit, frontriem, wormenkuur, hoefsmit, enting, dekens...

En eerlijk is eerlijk. Met z'n 2en ben je relatief een stuk goedkoper uit dan alleen. De huur/ hypotheek blijft hetzelfde, boodschappen doe je echt niet de helft minder, in je eentje doe je ook het licht en de kachel aan, noem maar op. Vandaar dat ik nog ff niet weet hoe ik ooit ook nog huur/ hypotheek ed moet gaan betalen...

Enniewee

Graaskorf, erg slordig van je apotheek en verschrikkelijk kl*te voor jou!

Jellie, lekker lessen vanaaf! Spring of dressuur?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:57

Afbeelding

Zo ziet de achterkant van eentje eruit die wel klaar is.
Zal straks de foto´s laten zien van degene die wij nu op het oog hebben.

Ik denk juist wel dat het je scheelt in de boodschappen, ik zou echt niet zoveel eten in mijn uppie als dat we nu voor ons beiden halen. Vlees blijft bij 1 stukje, ga er niet meer aardappelen om eten en er ook niet meer om drinken. Licht en kachel blijft het zelfde inderdaad maar douchen is de helft minder water. Wasmachine hoeft maar voor 1 persoon kleding te wassen.

Wel goed om te weten natuurlijk waar je geld heen gaat. Zelf hebben wij nog wel vaste telefoon (ISDN lijn met daarover ADSL) en we bellen er nooit mee. Het is puur voor het internet, alle andere gesprekken gaan via de mobiel. Zonde geld vindt ik dit, ik zou liever over de kabel gaan dat scheelt me weer iets van tussen de 175 en 200 euro KPN in de twee maanden.

Enne ik heb ook altijd een stukje maand over aan het eind van mijn salaris.....

Heb je wel eens een hypotheek laten berekenen op jouw huidige salaris (vraagteken doet het niet meer inene)..