[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:20

Mira, fijn dat miggs goed terecht is gekomen! en dat Emira zo goed bevalt!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:24

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:30

Magica schreef:
Lailaa: verliefd geworden op Liza? En natuurlijk haar veulentje bewonderd vandaag

Ja op Liza. Wat een knappert is dat! En haar veulen ook. <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:32

Snackie schreef:
Mira, fijn dat miggs goed terecht is gekomen! en dat Emira zo goed bevalt!

Eindelijk een paard waar ik de klik mee heb. Is wel niet moeders mooiste maar gaat mij om het karakter :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:59

je hoeft niet moeders mooiste paard te hebben om er gek op te zijn.

Ik zag m leo! wat gaaf!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:59

Leuk filmpje van springende Silas.

En Lailaa is verliefd geworden op Liza. Ga je nog een keer bij haar kijken, of heb je al een beslissing gemaakt?

Leuke foto's Ellie. Jullie zijn een leuk stel om naar te kijken. En vind Eros een leuk paard om te zien.
Karakter is belangrijker dan uiterlijk :j

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:43

Silas spingt zo leuk!!! Ik wil het met Kerry ook gaan proberen (lees: ooit) ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:48

Silas springt mooi! Ik heb een paardje dat graag springt alleen ben ik niet zo'n held erin :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:51

Even snel, morgen lees ik even bij, ga nu slapen :D

<3
Afbeelding

Met haar mooie hartje :D <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:54

Geveuliciteerd. Deze is ook prachtig!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:55

Ik smelt hier letterlijk weg <3 :oo

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:03

Tinker_sally: we zijn al helemaal verliefd en ze staat op nummer 1 maar we gaan binnenkort nog kijken en onder het zadel. Maar stiekem.... Hahahaha

Chantal: ik blijf het een pracht veulen vinden!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:15

Geveuliciteerd!En weer een merrie! :j
Citaat:

Luna en ik hebben gisteren les gehad van Monique de Rijk (atletische rijkunst) in het rechtrichten aan de hand.
Eerst met een "dubbele longe". Soort van lange lijnen doen. En dan zorgen dat je min of meer een vierkantje kan rijden. Over de binnenhoefslag zodat Luna niet de bakrand als steun kon gaan gebruiken en dat ze rechtuit kunnen gaan zonder te slingeren. In stap ging het goed, in draf gaat ze in protest. Toen maar even aan de enkele longe gedaan en dan steeds korte stukjes aan laten draven, daarna meteen naar stap en belonen. Dit moeten we steeds meer gaan uitbreiden. Waarom weten we niet maar longeren en dan rechtsom blijft een moeilijk punt. Daarom doen we het eigenlijk ook nooit maar nu kunnen we het gaan oefenen. Daarna hebben we aan de hand loswerk oefeningen gedaan. Zo kan je een paard ook gymnastiseren zonder dat je er op zit. Je loopt dan naast je paard ter hoogte van het hoofd, met de teugels in je hand. Zo kan je op de volte stelling vragen naar binnen en weer rechtuit. Erg leuk om te doen allemaal!

Volgens mij heeft links en rechtsom met beide hersen helften te maken.Is hetzelfde dat je op de heenweg een blauwe prullenbak tegen komt die totaal niet eng is,maar op de terugweg wel(Andere kant dus)

Ben geveld door een keelontsteking _O- -:(- En het loopt ook nog storm voor Madelief)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:29

Oei, spannend Carolien, en beterschap! Hoe is t met mijn knapperd, nog geen vrede met Mel gok ik zo, misschien wel een wapenstilstand? :Y) :))

Heb je dat in t verleden nooit gezien wat Luna doet met longeren? Moet je Bert maar eens vragen, die heeft het sws wel gezien toen, ze heeft nog eens een gat in n tuinstoel van jullie geslagen.

Ben benieuwd of je het er ooit uit krijgt Jessica, ben heel benieuwd naar les van Monique, baalde dat ik er gisteren niet was, al had ik Shenc en de HS niet willen missen natuurlijk! En Monique kan nog zo vaak komen :D (Hoop ik!)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:36

Ja,heb t wel gezien met Luna,ze vond het nooit leuk,maar het is dus wel verklaarbaar.

Hi,hi,geloof het of niet,Mel en Caily gaat redelijk,stoere Maddox denkt dat ie een haantje is,volgens mij heeft hengstige Luna daarvoor gezorgd.(dat is een voordeel van ziek op de bank liggen,kun je alles vanaf de bank volgen :j )

Leuk weekend gehad gok ik zo?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:50

Zozo, straks doet Caily met moeders hetzelfde onverklaarbare als met dochters; vriendjes worden. Zou dat wel hilarisch vinden :')

Superweekend <3

Afbeelding

Zoon Shenco,ben er zaterdag in volle galop vanaf geknald, niks aan over gehouden, was wel ff schrikken, hij verstapte tijdens n sprintje, ik zat scheef, wou me recht trekken, maar zadel schoof schever, hij schrok daarvan en gaf een bok. Was wel keigaaf, hij kan heerlijk HARD!
Afbeelding

Shienna (v. Tosca) en Yarah (v. Collin vd Gorterstraat). Yarah kan elk moment bevallen van een veulen met als vader Deaglan SvG.
Afbeelding

Heb nog véél meer, vandaag hele middag bij de Gorterstraat gezeten, ook alle merrie's gezien, allemaal prachtpaarden! Ze hebben nog drie, inmiddels volwassen, dochters van Collin lopen, en er zijn al twee veulentjes geboren, dus was heerlijk genieten. Zeker met dit weer erbij!

Helaas geen tijd meer voor Ramona, baal verschrikkelijk, maar er reden geen treinen rondom Den Bosch dus kwam daar haast niet weg. Bussen ingezet, ja, uhuh. Regelen kunnen ze zoiets schijnbaar niet, wat een chaos :x

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:57

@Ellie: Mooie foto’s van jou en Eros!

@Leonoor: Ik had je filmpje ook gezien op fb, gaaf hoor! Silas is gewoon echt stoer!

@Lailaa: Zo te horen ben je al helemaal verkocht haha.

@Mira: Het gaat er om hoe jij klikt met je paard en daar heeft een ander niks over te zeggen. Jij vind je paard de mooiste en dat is belangrijk. Er is altijd wel iemand die “zeurt” over je paard. Bij Luna vinden sommige mensen haar blauwe ogen juist erg lelijk en “ow wat is ze wit” maar daar trekken wij ons lekker niks van aan haha.

@Chantal: Wat weer een prachtige foto’s!

@Carolien: Dat klopt ook wat jij zegt. Ik liep vorig jaar eens het rondje (wandeling) andersom met Luna en ineens wat alles eng, terwijl ze er regelmatig langs kwam, wel via de andere kant haha.
En ik dacht gisteren al van waar is Carolien, je zou een buitenritje gaan maken. Wat vervelend zeg keelontsteking, bah! Heel veel beterschap! En Madelief is populair dus op mp?

@Lotte: Is dat die ene groene tuinstoel die in de bak staat? Hihi. Ja ik weet het ook niet of dat er ooit nog uit gaat. We proberen het in elk geval af en toe een keer, met hele kleine stukjes. Aandraven, paar pasjes, terug naar stap en belonen. En dat op elke hand. Wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit haha.
En we moeten maar even een datum bespreken wanneer we Monique weer laten komen, dan kunnen we samen. Wij hebben Caily ook dit weekend wat extra aandacht gegeven in de wei, en ze kwam steeds kijken bij de bak als we met Luna aan het werk waren.
En gelukkig niks aan over gehouden van je val van Shenco, was vast wel even schrikken! Maar wel een toffe buitenrit gemaakt dus.
En natuurlijk je bezoek bij de Gorterstraat, dat had je niet willen missen, een super weekend voor jou dus!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:19

Merk inderdaad dat er verschil is in gebruik van het paardenlijf rechts/linksom. Heeft met de natuurlijke scheefheid van het paard te maken maar ook met de voorkeurskant van de ruiter. Rechtshandige ruiters zitten vaak aan de rechterkant dieper met hun zitbeenknobbel waardoor rechtsom makkelijker gaat en het is dan ook een aandachtspunt om je linkerkant ook sterker te maken.
Bij het trainen van paarden is er dus ook steeds een kant dat sterker geworden is zodat je weer je aandacht verlegt naar de andere kant.

Oja, over die hersenhelften echt waar, heb eens een holistische clinic bijgewoond waarbij door het wrijven op het hoofd beide hersenhelften gestimuleerd werden zodat ermee gelijkheid zou ontstaan r/l tijdens het rijden.
Sorry, ik weet een ieder zoekt zijn weg met de paarden maar dit was wel heeeeeel erg ver gezocht :o

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:30

Het is het proberen waard :P wie weet werkt het bij Luna goed. Zal het eens testen voor het longeren gaan haha. Was het verder wel een interessante clinic?

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:26

Magica schreef:
Het is het proberen waard :P wie weet werkt het bij Luna goed. Zal het eens testen voor het longeren gaan haha. Was het verder wel een interessante clinic?

Nee, totaal niet passend bij mijn idee van fijn werken met je dier maar wel vreselijke leuke middag, pijn aan de buik gehad van het niet kunnen lachen want mensen meende het erg serieus :j .
Eerlijk, paardenbenen werden gemasseerd, eerst voor en dan achter zodat het paard wist dat ie er vier had en waardoor ie ze ook beter zou kunnen plaatsen _O-
Vervolgens gaat eigenaar er als een zoutzak opzitten, dier valt volledig uitelkaar en spreekt lovende woorden naar het dier, het was ook dus genant, wat laten mensen zich aanpraten (in mijn ogen :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:32

Haha lol, het was dus wel een vermakelijke middag. Ik snap best dat een paard een massage wel kan waarderen en dat het bijdraagt aan het opwarmen van de spieren. Maar dat het werkt zodat hij weet dat het vier benen heeft . . . euhm . . . tjah haha.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:41

Zo wil even mijn merrie showen:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zit niet aan de voorkant met reden. Ze moet eerst op vier benen kunnen lopen voor ik daar aan begin aan het einde toen ze los was wel netjes over de rug laten lopen. Wou ze toch even laten zien aan jullie was trouwens de tweede keer in de buitenbak :D

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:24

Leuke foto's, helemaal goed voor eraf blijven :) zogauw ze lekker onder je door stampen op eigen benen gaan ze zelf de hand zoeken en blijven ze toch onder je door lopen. Heet niet voor niks van achter naar voren rijden :D
Nog een jong dier aan de bespiering te zien?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:06

Precies eerst op eigen benen lekker stampen. Ze zoekt mijn hand zo nu en dan al op ben ik al erg blij mee.
Klopt ze moet nog vier jaar worden. Spiertjes komen er heel langzaam aan er al op was eerst nog minder. En vetjes ook ze was dun. Nu lekker rijden en spieren kweken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:57

Wat een leuke foto's!
Knap veulie1!
Collin is gaaffff!
Hoe kan je nou niet verliefd wordne op zo'n mooie merrie als Liza?!
Ellie rondje gedaan met Eros en Selda met Emira, gaaf!
Silas een springkanonnetje.

Hier heb ik nu al zenuwen (hoogstwaarschijnlijk onterecht) voor t Gijs verhuizen over 2 weken... Er komt op de nieuwe stal nog een nieuw paard, een 2 jarige fries hengst, dus kunnen ze mooi samen in koppel op de paddock wennen voor ze bij de rest gaan. Hopen dat ze elkaar een beetje aardig vinden! Gijs staat zijn leven al in een groep, zomers op het land steeds met nieuwe paarden erbij, dus verwacht van hem geen problemen, ken het andere alleen niet dus geen idee wat die doet! En ja wat zal ie van de trailer vinden??
Spannend allemaal!