[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:09

Fayem niet onwel geworden ze zou rond 3-4uur snacht na een feest in haar vijver terecht gekomen.
Er was daar altijd een brugje, dat als ik er met BJ naar toe ging ik afstapte en 'm er over lijde. Ze heeft daar waarscheinelijk met een band of iets van haar auto eraf geschoten, de wagen omgekanteld en ja verdronken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:49

Heerlijk buiten gereden met mijn vent. Voor de eerste keer alleen! Geen kik geggeven zelfs de spoorbomen niet,bruggetje over is leuk :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:55

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:58

Mira wat leuk zeg

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:02

Zelfs een wei met merrie's liep ie met gemak langs. Been er goed bij aan en hij loopt wel! Ik ben zo trots op hem Amigo gaat nooit meer weg! Was met die uk aan het lopen krijgik heel vaak de reactie is dat een grote hond....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:18

Super hoor !

Trouwens lees net de het adoptieveulen van Joy, vlekkie ook is overleden vannacht.
Erg jammer maar ze hebben gedaan wat ze konden doen en Joy is een super mama.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:21

wel meegelezen, maar even schrijfdipje gehad..
maar ik ben er weer!

Vandaag lekker buiten gereden samen met frank. Frank op de fiets natuurlijk en ik op king.

We zijn al heel ver over mijn eigen angsten heen, alleen bij tractors ben ik nog heel erg bang..
maar we hebben op 2 kleine stukjes na heel het rondje zelf los gereden met king!!! stap en draf! Meneer had alleen heel veel zin, dus moest hem soms echt inhouden, anders was het boscrossen geworden achter het baasje aan. Frank fietste natuurlijk soms wat harder dan king draafde en dan ging meneer tempo bijzetten hahaha. Frank moest ook niet achterraken, want dan ging ie in de ankers en wachten op frank.
maar het ging supergoed! en alleen maar omdat ik kan galopperen(kon ik al, maar op king iig) dus zodra de bak goed is daar ook galopperen en kijken of we ook kunnen sturen(ik hou nu het zadel vast, want hij springt steeds verkeerd aan en daardoor zit je niet zo stevig, hij zit of helemaal verkeerd of overkruisd)

Elke keer als het goed is gegaan denk ik, zou die dip dan de volgende keer komen.. maar hij is er nog steeds niet! echt het gaat al 3 weken goed ofzo.. das echt zo raar! want normaal gaat ie na een tijdje weer stieren, maar nu helemaal niet! snap er niets van eigenlijk hahaha.

die strandrit komt nu wel dichtbij.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:57

Zoooo, net terug van een rit van 6uur en +20km :) Was echt super! Tinky was in het begin wat fris natuurlijk met al die andere paarden, maar achteraf was ze een scheetje zoals altijd. Ze was zelf braver en voorwaartser in groep. Ik ga zondag weer. De foto's zal ik ongv morgen doorgestuurd krijgen, ik heb er maar 4, waarvan er 2 mislukt zijn en ik op 1 een rare kop trek :')

Maar dit is alvast een impressie;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondag gaan we weer, heb er weer superveel zin in!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:30

net even bij ruana geweest.Ik dacht al dat het zadel aan het schuiven was en heb even een stalgenoot laten kijken.en ja hoor t klopte inderdaad.voorheen lag t zadel netjes,maar door spierverlies ligt t niet bepaald lekker.t schuift naar voren als ze draaft en t achtergedeelte klappert op haar rug.dit komt ook omdat daar geen spieren liggen.we hebben het iets aangepast en nu is het klapperen iets minder,maar niet ideaal.spieren kweken dus.tot dan komt er zeker niks of niemand op.
het idee is nu om een longeersingel te gebruiken,en de bijzet eraan.zo moet ze hard werken en komt er meer spier.
een kijken of stalhouder zo'n singel heeft.ben niet naar haar toe gegaan,ik had barstende koppijn(teveel zo'n op mijn kop gehad vandaag.zelfs nu heb ik t idee dat mijn hoofd uit elkaar barst.ieder beweging is teveel en mijn nek is ook gevoelig.
nu alleen maar een ronde gewandeld.dacht dat dan de pijn wel over zou gaan,maar niks.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:46

Het lijkt de goede kant op te gaan siemxfunny! Haar kroonrand wordt met de dag minder dik.

Wat doet ze dat lief met zadel!

Ah wat leuk die foto's jackytje

Goed dat jullie dat nu weten Ellie.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:59

kan je voorstellen wat ruana voelt als er iemand opzit en het zadel schuift iedere keer tegen haar schoft.dat doet pijn op den duur.daarom vindt ik het belangrijk dat ze eerst wat spieren heeft

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:18

Meiden, sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd, maar ik had flink wat problemen. Zelfs was ik misschien Soes kwijt, en ik ben een hele week ziek geweest, blablabla enzenzenz lang verhaal maar ik had gewoon niet de zin om te reageren. Wel elke keer bijgelezen. Nu gaat alles weer veel beter dus ben van plan weer actief mee te gaan lezen.
Wat ik nog weet van 20 pagina's doorlezen is dat er 2 nieuwe mensen zich hebben gemeld, dus welkom!
ik ben zaterdag nog naar Soes geweest, ging super! Ze hadden van die honden agility paaltjes, Soes ging er braaf doorheen zigzaggend! ook zo'n huge bal was in het begin eng, en ik had hem los, dus hij draafde weg, maar kwam wel weer naar me toe. Dat is zoiezo al bijzonder want normaal is hij nooit zo van naar me toekomen en meedraven enz, maar hij draafde dus ook voor het eerst mee. Hij had er gewoon echt zin in om te gaan spelen, zo leuk!! hij zit ook veel beter in zn vel, verharing gaat beter, minder dik, gaat echt super!
En oja, lees ff mn onderschrift, 3e van NEDERLAND met mn carousselteam!!! zo trots 8-)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:30

ik heb vandaag weer een ritje gemaakt en hebben heerlijk gereden
toen ik terug was belde mijn vriend of ie even foto's wou maken.
tuurlijk leuk zei ik dus hier paar fototjes van zoe en mij

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en als laatste
Afbeelding

zoe is 23 maart verhuist en heeft het reuze naar haar zin
ze is wel op dieet gezet want was hier op deze foto te dik vondt ik en ze is vermoedelijk wat insulineresistent dus extra gewocht is niet bevordelijk(zo ie zo niet)
zie hier foto van hoe ze kwam.

Afbeelding

vindt haar op de eerste 5 foto's er nu beter uit zien.

zoe haar dieet is sneller op resultaat als de mijne maar ben op goede weg :o
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 30-04-12 20:39, in het totaal 7 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:31

een paar is minstens 2 marian...
sorry nu zie ik er 2 mijn fout!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:34

zijn er nu 6 haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:50

ik zie het,mooie foto's zitten er tussen.
koppijn is inmiddels flink minder,maar is er nog wel.mijn nek is ook nog steeds zo stijf.blehh.
zo meteen even doggie uitlaten en proberen vroeg mijn nestje in te duiken.
zal wel niet lukken.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:51

hebben we nog samen hoofdpijn want de mijne is ook nog niet helemaal over.
gaat gelukkig wel de goede kant weer op

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:01

Jess, Hij gaat hardstikke goed, bijrijder heeft ook alweer 2x gereden en hij is stikbraaf.

HLW wat naar!! wat een vreselijk bericht, arme vrouw, en vooral de kindjes en haar man die ze achterlaat.

Dribbelkont, wat vervelend! beterschap! zit er geen gat in de traptrede?
foto's doen het niet trouwens.

Peet, wat zijn ze ongelooflijk knap zo samen op de foto :+:

siem : Je gevoel volgen wat betreft kayleigh dr gewicht, van een foto is moeilijk beoordelen, en wat is ze braaf met zadeltje zeg! Wanneer gaat ze naar die man om te beleren voor de wagen trouwens?

ahhh brave tinkie!
Sandra goed op weg

Ellie ook lekker dagje gehad.

Lieke, hoezo was je soesjie bijna kwijt dan?

L:euke foto's dribbelkont!

Ellie beterschap met je hoofdpijn!

En jaron doet ook zijn best, ben weer helemaal blij met het dier!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:11

Weer allemaal mooie foto's gezien(Fijn om Patrick te zien,hoe gaat het met hem?) :(:)

Zoe is ook zo'n knapperd,Tinky heeeeel ver gelopen..... *\o/*

Vanaf hier weinig nieuws,genoten van het mooie weer vandaag.
Heb ook gemerkt dat het bezoekje van de osteo Mel ontzettend goed heeft gedaan.Vandaag voor het eerst er weer eens zonder zadel opgeklommen en een stukje gestapt.Dit ging helemaal zonder staartzwiepen en bokken,wat ze voorheen wel deed zonder zadel(met zadel niet)
Hi,hi,mijn zoontje Sem van 10 heeft haar terug gereden,ik mocht NIET vasthouden!Blij dat ze zo. n braaf paard is. <3

Donderdagnacht is hier een veulentje geboren(Fjordenmeisje,zooooo <3 <3 <3 schattig.
Heb de bevalling op camera gevolgd,eentje uit het boekje.

Afbeelding
Wat een scheetje he?
Moeder en dochter zijn van Tatjana(Tatjanaa op bokt)en staan bij ons in pension,lekker genieten!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:15

ahw wat een dottie!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:18

Wat een knapperd is Zoe!

En dat veulen is om op te vreten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:19

haha nee zit geen gat in de trap
lief fjordenmeisje.....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:32

ahh wat een poppie :+:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:47

Klein dropje :).

Ik denk dat BJ (Jack) een link heeft gelegd in z'n hoofd afgelopen weekend. Heb een maand of 2 geleden eens bij m'n mogen gaan zitten in stal terwijl hij lag. Daarna stond ie terug iedere keer meteen recht en dit weekend opeens terug erbij mogen, wat gegeven er gaan bijzitten wat kriebelen en doen, uurtje of 2 later (de zaterdag dacht ik) lag ie weer en mocht er ook weer bij. Net ging ik voeren ie lag weer en raad maar ik mocht er weer gewoon bij :D. Echt geweldig als ze zo blijven liggen en voor mij is dit 1 gewoon super omdat het ontzettend speciaal is om zo er bij te zitten (als je kijkt naar natuurlijk gedrag etc) bij m'n vorig paard mocht ik nooit komen bij 'm zitten behalve toen ie eens buikkrampjes(was de dag erna ook gewoon over) had.
En ook een stap dichter naar de vrijheidsdressuur trukje dat ik 'm nog wil leren. *\o/*

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:23

Komt hier even binnen vallen(eigenares van Patrick)met Patrick gaat het redelijk goed.
We zijn er nog lang niet, maar 't gaat langzaam de goede kant op.