[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:18

Fijn dat het weer wat beter met je gaat Peeky!

Jellie, Zwitsal en Dove zijn toch sowieso heerlijke producten, dus geen straf om die te gebruiken... De moeder van een vroeger vriendje van mij was allergisch voor parfum, die kon dus zowat helemaal niets gebruiken...

Flet, de afspraak die om 9,00 stond bleek al aan de gang te zijn toen ik om 7,50 binnen stapte. Werd gevraagd even notulen te maken. Vandaar

Heb weer een stapel vaag werk gekregen, dus ik ga maar ff aan de slag. Sorry dat ik verder niet op iedereen reageer... Ook

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:46

Chubb, Ik kan ook niet tegen alle parfums heb t risico om onder de uitslag te zitten. Jan heeft een scheerschuim waar ik t ook stikbenauwd van krijg Gelukkig heeft hij een vrijdag bij de makro iets beters gevonden. Want eerst bleef ik na gebruik uit zijn buurt
Wat zo jammer is, is dat je de produkten die ik met kerst/verjaardagen oid krijg vaak weg moet geven omdat ik t niet gebruiken kan. Mensen vergeten dat altijd, dat je nergens tegen kan
Succes met je werk...

Peeky, fijn dat t weer beter gaat. Hoe is t met de paarden?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:50

Goedemorgen!
Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik de laatste pagina's niet gelzen heb, dus als ik iets belangrijks gemist heb; roepen maar!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten van zaterdag!
Het was een erg leuke dag. Heel wat bokkers gezien, maar ook een aantal gemist zo te lezen. Wie weet een volgende keer. (keuring Vlissingen?)

Zo nu maar weer werken...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:57

Vraagje: Yarka,

MIjn vader heeft bij je stand de tinkerbrokken gehaald voor me, maar hoeveel moet ik hem daarvan geven ?

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:06

Jellie ik heb dubbel gelegen om Fletje haar verhaal. Leuk gemaakt en dan vooral die eerste foto. Dat mennen ziet er al goed uit hoor. Misschien handig om een paar lessen te nemen voor het keren? Want elke keer gaat het toch anders en iemand kan wel een tip van afstand geven voor een bepaalde situatie zul je zien dat het die keer weer anders gaat. En het is ook gewoon even tijd en geduld nodig omdat een paard te leren. Maar dat hebben jullie wel. Ik vind het super hoe jullie met haar en hoeveel ook omgaan.

Flettie ik had al in je topic gereageerd maar ik hier ook nog even. Heel leuk gemaakt. Magic moet dus ook straks van mij mee doen en Pim de dikke shet die toch de hele dag uit zijn snuit staat te eten ook. Ik ben al benieuwt naar de volgende les.

Chubby gek he dat je op je werk moet werken.

Peeky ik heb even in je profiel gespiekt maar je hebt mooie paarden.

Jean en Lonneke volgens mij was het een gezellig weekend.

Tinkermuts veel plezier op je laatste dag. Die bolle van jou dekt die alleen aan de hand of ook in de wei?

Het keuren lijkt me moeilijk. Het heeft toch heel erg te maken met persoonlijke voorkeuren. En dat is van iedereen verschillend hoe erg je ook je best doet om neutraal te blijven. Ik heb gewoon geluk gehad op de keuring met mijn paarden ze vielen in de smaak. En dan vooral Pippa (niet zo moeilijk). Het enige jammere is dat ze allebei met hun gangen zaten ivm te korte hoeven en Magic was 3 weken kreupel geweest. Maar dit geeft wel een extra motivatie voor volgend jaar want dan gaan we voor (hopelijk) eerste premie's.

Ik baal vreselijk. Ik wou vandaag opschieten moet ik thuis blijven want de kachel is kapot. De monteur zou voor 12 uur komen. En natuurlijk komt die dan 2 voor 12 aan kakken en duurt het dan ook nog 2 uur. Maar daarna snel naar de paarden en vanavond heerlijk volleyballen. Kijk ik al echt naar uit.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:08

Hey, paardenmarkt was super ouderwets gezellie, mijn pa genoot om al die ouwe bekenden weer te zien die nu toch dik in zeventig, sommige in de tachtig zijn, en gewoon doorhandelen he, mijn pa is ook al 77 hoor,
ik heb mezelf echt weg moeten sleuren bij een superleuke bels merrie, zwartschimmel, was helemaal in luv, maar zo'n beest eet je arm, heb al zo'n grootverbruiker,
ga nu lekker naar Chuckie.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:09

Goedemorgen! Jellie lastig zeg als je voor veel dingen allergisch bent.
Peeky ook weer eens op bokt! FIjn dat je je nu wat beter voelt na je roerige periode Roos balen dat je nog zoveel pijn hebt aan de knie.
Net terug van stal. Ik had staldienst. We hebben een tijdelijke logé. Een kwpn-er. Vreemd als je alleen rustige paardjes gewend bent. Het beestje stuiterde letterlijk haar box uit, hahah. Wel een lief dier verder hoor!
Ik was gisteravond echt bekaf na het ponykamp. Om half 10 lag ik al te slapen Fijn weer op mijn eigen bed. De tochten die we gemaakt hebben waren erg mooi. Drenthe is echt mooi om te rijden, uren achter elkaar. Alles staat goed aangegeven en met een speciale men-ruiterroutekaart kom je een heel eind!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:10

mamauba schreef:
Jellie ik heb dubbel gelegen om
Fletje
haar verhaal.

Nu gaan ze al onze paarden door elkaar halen Jellie

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:18

Mammauba balen zeg van je kachel. Gelukkig heb je dan de middag en avond nog.

Vandaag is hier officieel de verbouwing begonnen! Mijn man had al gegraven, maar nu is de timmerman er. De komende 2 maanden zal hij elke werkdag hier aan de slag zijn.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:23

jacky2 schreef:
Vraagje: Yarka,

MIjn vader heeft bij je stand de tinkerbrokken gehaald voor me, maar hoeveel moet ik hem daarvan geven ?

Hey!
Ik had je al gemist, maar je vader is geweest dus.
In vergelijking met een basisbrok kun je van de tinkerbrok 25 tot 50% minder geven. Dus voer je een kilo, kun je nu met de TinkerBrok een driekwart tot een halve kilo gaan voeren. Natuurlijk wel even kijken hoe je paard het er op doet en aan de hand daarvan eventueel iets aanpassen. Voeren is kijken

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:27

Mamauba, Chuck dekt alleen in de hand, ik vind in de weide een risico, of de merrie slaat de hengst in puin, of de hengst bezeert de merrie bij het dekken, je bent wel met andermans dier in weer die heel veel betekend voor die persoon, en dan vind ik dat je daar supervoorzichtig mee omgaan, en neem van mij aan dat als de hengst de merrie heel vaak in het land dekt dat het niet meer kans op drachtigheid is dan 1 keer per dag, en ook kan er dan alleen maar vuil in de merrie komen, dus om de dag of 1 keer per dag dekken is echt voldoende en je kunt het netjes begeleiden en zoveel mogelijk het risico uitsluiten dat ze elkaar beschadigen.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:38

heb net een paar leuke foto's gemaakt van Leon en Ellen die nu aan het buitenrijden zijn.

Afbeelding

Leon rijd op Mac en Ellen op haar eigen tinker Dunla, dat is mijn alleereerste zelf gefokte veulen , die heeft zij gekocht en ze is nu door Raven gedekt

Afbeelding

Het is ook zulk lekker weer nu

Afbeelding

en natuurlijk gaan de honden mee

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 10:42

ARGHHHHH!!! Dat wilde ik dus net niet zien Jean *voelt zich nu heeeeel zielig*

(o bye the way, i'm already off right now! So call!!)

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:43

Heerlijk! Krijg weer helemaal zin!
Heb gisteren een dagtocht gemaakt op de Veluwe met het Hof van Ede en hun tinkers. Een heerlijke dag met super tinkers op de mooie Veluwe!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:44

Jac is jaloers *zucht* Doe je de groetjes daar Jeannette?!

Tinkermuts en Spetter, fijn dat jullie zo genoten hebben!

Jellie

Mamauba, en is 'ie al geweest nu? Fijne middag vanmiddag!

Ik heb te veel werk liggen hier. Kan lunchpauze beter overslaan en alvast naar huis bellen dat ik later kom. Om 19,45 afspraak met makelaar om 2 huisjes te bekijken Geen knolhobbelen voor mij dus vanaaf...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:57

flettie schreef:
mamauba schreef:
Jellie ik heb dubbel gelegen om
Fletje
haar verhaal.

Nu gaan ze al onze paarden door elkaar halen Jellie

Ja dat krijgen jullie ervan als jullie van die grappige verhalen vertellen. Ik lig dan te dubbel om goed te kunnen typen. Maar kan toch ook wel een beetje aan mij liggen hoor Sorry maar jullie snappen wel wat ik bedoen toch?

Chubby hij is nog steeds niet geweest. Nu kan het dus alleen morgen middag en dan zouden Rem en ik net gaan rijden. Ik heb zoiets van laat maar zitten. Ga wel in bad met Myrthe bij mijn schoonmoeder en we doen de houtkachels wel aan maar dat is ook niet altijd even handig. Dus dan maar niet rijden.

En wat vinden jullie van mijn kleine meid?

Afbeelding

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:58

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:59

Kruisje mamauba! Vervelend is dat he, mensen houden zich tegenwoordig gewoon niet meer aan afspraken. Wat is dat toch?!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:01

je moet niet de link van mijn album tussen [img] en [/img] zetten, maar de eigenschappen van de foto!

Rechtermuisknop, eigenschappen selecteren en kopieren, in je boktreply plakken en tussen [img] en [/img] zetten:

[img]eigenschap foto[/img]

Afbeelding

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:18

Maar wat is de eigenschap dan?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:25

Als je rechtermuisknop klikt op de afbeelding, dan properties aanklikken, dan zie je het "adres" of "URL" verschijnen. Die kopieer je en plak je tussen [img] en [/img]

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:35

Ik zie geen properties. Kan aan mij liggen maar ik kijk toch echt goed. Krijg een heel rijtje maar het staat er echt niet tussen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:36

Is de onderste van het hele rijtje. Ofwel properties ofwel eigenschappen. Als je op de betreffende foto met je rechtermuisknop klikt!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:50

Afbeelding

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:50