Ook hier hebben wij gespaard voor als er iets met 1 van de dieren gebeurt. Scheelt ook wel dat mijn zus dierenarts is denk ik. Vind een verzekering tegenwoordig niet meer zo aantrekkelijk als flink wat jaren geleden. Ik spaar liever het geld wat ik anders aan de verzekering uit zou geven.
Cremeren zou ik persoonlijk nooit doen omdat ik geen waarde hecht aan een "verlaten lichaam". Als ik zelf dood ga mogen ze me wat mij betreft ook op de composthoop gooien. Dood is dood, dan is een lichaam alleen nog maar een leeg omhulsel voor mij. Avelyn is bij de dierenarts (hier een paar minuten vandaan) ingeslapen en de volgende ochtend door de Rendac op gehaald. Daar worden dode dieren vernietigd en tot een eindproduct verwerkt, diermeel en vetten. Hiervan wordt bijvoorbeeld biobrandstof gemaakt of zeep of Stearine (hier worden bijvoorbeeld kaarsen van gemaakt)
Z0 erg dat er zoveel vervelende verhalen zijn over het misgaan bij het inslapen... Zou niet meer moeten kunnen vind ik... Als er netjes een roesje wordt gegeven, dan een goed infuus aangebracht wordt. Daarmee kan dan een narcose middel gegeven en pas als een dier onder narcose is zou het euthanasie middel (voldoende!) gegeven mogen worden wat mij betreft. Misschien wel duurder als gewoon een roesje en het euthanasie middel (vaak net voldoende ivm kosten) erin jassen zodat een paard nog vecht, of het heel lang duurt vanwegen een slechte doorbloeding bij een ouder paard..
Wat leuk Elise!
vandaag zijn we met Arya gaan wandelen. Helaas wel in de vieze regen...
ook hier geen verzekering vind dat zo niet nodig....als ik las wat er verzekerd werd bij gizmo denk ik van wtf hier ga ik niet eens naar een 2de arts hier als er iets is kan ik meteen naar de kliniek van mijn DA..
cremeren hoeft van mij niet graaf wel gat op t strand of duin en leg em daar in...
inslapen begin ik niet aan tenzij t echt niet ander kan. mijn eerste pony heb ik ook weg gebracht ...
cremeren hoeft voor mij ook niet.die kosten kan ik wel weer ergens aan uitgeven.bijvoorbeeld een mooi sierraad. ik zou als t kan kiezen voor inslapen,ben absoluut niet tegen de slacht.maar t mooiste zou ik net zoals bij mensen vinden als t dier gewoon wegslaapt.klinkt raar,maar dan kiest t dier zijn eigen weg en sterft waar hij wil sterven.
TurboTinker
Geplaatst: 09-01-13 22:20
Lotte heb je die adressen van nederland ook? Ben wel benieuwd. Bijrijder zoekt ook zon stage
Vandaag heb ik een kwartier lang op Caitlynn gereden. Heerlijk de bak rondgestapt en geoefend met het halthouden en sturen. Ze reageerde echt heel goed. Ben zo trots op mijn meisje!!!
Op www.aequor.nl kan je ook stageadressen vinden, tenminste in mijn tijd
Cremeren doe ik ook niet, ze worden gewoon opgehaald door de Rendac maar daar wil ik verder ook niet bij zijn of aan denken.
Patrick heel veel succes bij je wedstrijd.
Endomundo gedownload, ga ik eens uitproberen. Ik had eerst gpstracker lite maar die hield er ineens mee op.
Uhm.... ik ben weer een hoop vergeten maar heb alles weer gelezen
Sorry voor het niet reageren, heb alles netjes bij gelezen er gebeurde hier niets bijzonders dus vond het een beetje onnodig om te reageren
Ik heb wel gelezen over verscheidene onderwerpen zoals crematie of inslapen, enzovoort
Ik ben hartstikke blij, want éindelijk heb ik de foto's waar ik zo lang op heb zitten wachten. Ik ben echt SUPER blij! Ze zijn géweldig. Topic volgt morgen/vanavond Oh, wat hou ik toch zoveel van haar..