[TI] ICS Hengstenkeuring april 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:17

Hier zijn we ook blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Tommy Go-Go 140 punten een 2de premie en is 1.41 gemeten.

Het was een gezellig dagje geworden flink gepraat met iedereen met als resultaat nu ik ben er hees van :') _O-

Alle hengsteneigenaren gefeliciteerd met de behaalde premie!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:12

Hetty oepsie je stem kwijt := :(:)

Lotte balen van je instellingen :\ maar idd dan weet je dat voor volgende keer :) mijn ervaring is ook dat met flits het alleen maar slechter wordt of ze moeten ECHT dichtbij staan ;)

HijadelaLuna schreef:
omdat een van de andere twee hengsten mee begon te doen...

Die was ook al bezig voor Ti Amo de ring in kwam ;) die was ook net aan t kappen richting de uitgang/ ingang toen Ti Amo de ring in kwam :j

Daarom zei ik dit ook al :)
Citaat:
Hij werd volgens mij ook ff goed uitgedaagd door andere hengst toen hij net de ring in kwam voor de prijsuitreiking...

En dus in stal ook al drukte :\ ... vervelende samenloop van omstandigheden dan zeg :\ :(:)

Was denk ik ook vooral voor de veiligheid van degene die hem vast had dat hij terug naar stal mocht ;) :(:)
Ik hield zelf ook soms mijn hart vast :oo en dacht op gegeven moment geef hem maar ff af aan die kerel in het wit :o maar hij was wel echt standvastig met vasthouden :D :7

Gelukkig was het idd niet tijdens de keuring toen heeft ie toch erg goed z'n best gedaan met die onbekende mannen 8-)

Cassey1810

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:12

Ja dat was mijn vader die m vasthad, die geeft m dan echt niet af, omdat je toch je eigen paard het beste kent. :D

Het was inderdaad veiliger dat Ti Amo terug naar de stal ging, en ook meteen een stuk rustgevender voor hem. :j .

t Was alleen vervelend dat dat allemaal gebeurde op de 1 ste keuring.

Maar hij heeft het heel goed gedaan, heeft lekker (lang) geslapen en staat weer lekker fris op zn plekkie.

Hij is een echte knuffelkont, en geloof me die heeft ie al veel extra gehad :+: :+:

Hoe kom je eigenlijk aan de DVD die er gemaakt is, komt dat op de site van de ICS te staan, weet iemand dat misschien?

gesina

Re: ICS Hengstenkeuring april 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:21

Nog mensen met foto's???
Mis de uitgebreide reportages,ben zelf een kluns met foto's dus vandaar

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:25

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:02

De dvd kan je tzt normaal bestellen bij het stamboek of kopen bij de promostand op een andere keuring dit jaar
ik ben ook wel benieuwd waar je de foto's kan opvragen die gemaakt zijn door de fotografen in de ring :j

en ik wil ook meer foto's zien :D ik heb er zelf quasi geen gemaakt natuurlijk ;)

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:10

irisvtzant91 schreef:
Hallo allemaal !.

Wie gaan er naar de hengstenkeuring in 2012!

Ik ben erg benieuwd wie ik daar allemaal aan kan treffen, Ik zal voor het eerst meedoen met Bono van de Dorushoeve en kijk hier erg naar uit. :P

Iemand misschien nog tips waar je op zou kunnen oefenen ???

*\o/*

Hey wat leuk!! Mijn nichtje heeft Jackson van de Dorushoeve!!!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:17

Zou ik ook wel willen weten Frenia ;)
Ik heb eigenlijk ook alleen maar foto's van Bowen.... En dat zijn er ook niet veel :+

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:22

De fotograaf in de ring maakt een album die Cecile met ons deelt en dan kunnen jullie dit bestellen bij hem.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:42

Oké bedankt :D

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:24

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:52

ha leuk!!! :D

vroeg me idd al af of er soms filmpjes van hem gemaakt waren, want ik heb hem natuurlijk ook kunnen zien in de ring, maar Jordy niet, dus een filmpje zou leuk zijn :j

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:39

Cassey1810

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:08

hee mensen, bedankt voor t plaatsen van de foto s de mijne waren echt slecht, maar volgende keer dus zonder flits. :j

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:20

Al mijn foto's staan nu op Facebook :D

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:36

ben blij dat er mensen bij zijn die weer foto`s gemaakt hebben....ik ga aankomend jaar oefen op stil staan...maar ben bang weinig nut..want zo kan hij dat wel maar daar in die ring kan hij dat niet..dan kruipt hij liever in me binnenzak :j
ben benieuwd naar de buiten foto`s :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:47

ik heb maar heel weinig foto's gemaakt ;) en de meeste zijn dan nog van onze eigen vent (met dank aan schoonmoeder ;) )
maar misschien toch leuk voor diegene die erbij zitten: Toni, Tolkien, Bowen, Shenco, Bruce en Deaglàn dus

http://s729.photobucket.com/albums/ww29 ... 2012%20NL/

borissebas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:43

Cassey1810 schreef:
Nou, het was niet alleen die hengst in de ring, maar net toen ik m wilde pakken om naar de ring te gaan,was t n grote bende bij onze stal. Er kwam iemand langs waarvan de hengst opstandig was, en die liet m los, dus 1 stijgerende hengst voor onze stal, :?
en ik met 1 stijgerende hengst in de stal. %)
De mensen en balken van de bak vlogen in t rond, en toen dat weer voorbij was moest ie meteen naar de ring, en daar was ook de nodige spanning.
Nou dat was een beetje teveel van t goede voor een hengst die voor de 1ste keer op n keuring komt, dus hij wilde zich nog ff laten zien. ;)

oke als je het over mijn boris hebt die ook voor de eerste keer meer deed aan de 3 jarige hengstenkeuring.
boris is geschrokken toen jou hengst naar voren kwam, waar door hij stijgerde en de de hengstenketting tussen zijn voor benen kwam, en daardoor weer om hoog ging,en ja ik heb hem toen los gelaten om de hengsten ketting goed te pakken. had ik dat niet gedaan was het erger geweest. ook boris was van helemaal slag hier door
ten tweede het loop pad was smal als er mensen in blijven staan, als die mensen ruimte hadden gemaakt was het niet gebeurd kon je zo door lopen naar zijn stal.
onze boris is een rustige hengst ik weet hoe die is, ik verzorg hem en beleer boris, zo ook het klaar maken voor de keuring, ook al heeft hij twee weken ge-oefend. en dat ik met boris de bak in ben ga lopen is om niet in herhaling te vervallen.
ik ben maar klein van stuk, maar het was bij mijn vriend ook gebeurt en ook bij mijn dochter.
mensen moet de gang pad vrij maken als er een hengst aan komt, hij is jou hengst al twee keer voor bij gelopen zonder incident.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:48

Vorig jaar was er ook al ellende in die stalgang, zonde zeg!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:04

Op een hengsten show of keuring moet je als begeleider van je hengst ogen en oren van voren en van achteren hebben.
Iedereen maakt wel een eens een foutje, maar juist dat foutje van een ander moet je voor wezen.
En die brave hengst thuis, is op zo'n dag tussen allemaal andere hengsten ineens een echte hengst.
Jaren lang lopen ringmeesteren bij het ICS, was altijd weer blij als de keuring weer goed verlopen was.
De meeste problemen ontstonden of bij de stallen of in de voorring.
Vooral bij de drie en vier jarige hengsten houders.
Men houdt geen rekening met een ander, oorzaak de brave hengst thuis en onervarenheid om met de hengst te lopen op vreemd terrein.
Ik kon bij de volwassen hengsten groepen elke keer weer rustig in een hoekje gaan staan of zitten op een kruk en kijken hoe gediciplineerd de ervaren hengsten houders bezig waren.

Er is ergens nog een foto van mijn persoontje, was Oud Gastel, MKD ??

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:49

KMD bedoel je? ;) Nee, helaas heb ik die niet meer online staan. Staan wel op 1 van mijn 3 externe harde schijven :+