[TI] Tinker taxatietopic (nieuw)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:32

Leonoor schreef:
Aniekepiek schreef:
Wow jij geeft wel erg weinig.. Niet veel verstand ervan..?

De prijzen zijn op dit moment ook niet heel erg veel ;)

Nou, 9 maanden geleden betaalde ik toch echt 3000euro ;)

cp112

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:49

Masha: 2750, mooie merrie maar haar hoofdje is niet helemaal mijn smaak.
Rebeccca: Prachtige merrie! 3500
Shenco: Tja, dekhengsten zijn altijd moeilijk. Hij is alleen ICS ggk toch? Ik zou zeggen rond de 5000 in deze markt momenteel.... 6000? Kan er ook helemaal naast zitten hoor :P
Tinky: 2600
Bandit: Tja weer een dekhengst :P haha, wel al meer bewezen natuurlijk en een mooie type. 7500,-
wilgje: 2500, voor een grai vind ik haar wat te klein :o
Frie: 2900 (niet dragend dan gerekend) lijkt iets overbouwd. vind haar kruis wat steil
Evolet: Letje vind ik prachtig! maar even rekening houdend met de leeftijd zeg ik 2250-2500.

Dan de mijnen.
Chanoeka. jaarling
Vader: Guiness van den glashörn (ster)
Moeder: Sofie (ster)

zelf hoge eerste premie ICS-NL
Afbeelding

Mella B.
Vader Nickel B.
eerste premie ICS-NL
1.52 hoog
Afbeelding

Afbeelding

Nuadhu Nuage (hengst)
Vader: CLononeen Drumshamboo (overleden)
Moeder: Nuala (overleden)

1.57 hoog. Goedgekeurd-> NSvT, ICS-NL en ICS Ltd.
Bereden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drumgirl Daytona (dotje)
Vader: Nuadhu
Moeder: Liza

3 dagen oud :P
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:50

Jackytje schreef:
Leonoor schreef:

De prijzen zijn op dit moment ook niet heel erg veel ;)

Nou, 9 maanden geleden betaalde ik toch echt 3000euro ;)

Voor een Goedgekeurde hengst? :') := Daar ging het om volgens mij.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:12

Neen, over mijn merrie ;)

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:16

Chanoeka mooi jaarling goede afstamming 2.000

mella zeer mooi merrie eerste premie bij het ics 3.000

Nuadhu Nuage mooi beplating bij veel stamboeken goed gekeurd
mooi qwa maat 1.57 ik weet de prijs niet zeker de prijs 5.000

Drumgirl Daytona leuk veulen maar de prijs weet ik niet denk ronde 1.500

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:08

Kijk dat snap ik dan niet challenger, dat je voor n volwasse merrie met n hoge 2e premie en prima afstamming net zoveel geeft als n jaarling merrie :+ ??

en voor rebecca die 2x dagkampioen en ster 2600?? erg weinig.. als je voor n jaarling maar 600 minder gaat betalen..

prijzen zijn idd laag, maar voor n goede merrie met mooie afstamming en ster is, betaal ik toch graag 3500 a 3000 voor hoor :)

Dus nee, dan denk ik dat je er neit zo heel veel verstand van hebt, ook kwa geld dan

Nuadhu 6000,-
Bandit 6500,- (mij te groot hihi!)
Mella 2850,- (pittig dametje onder t zadel!)
Chanoeka 1900,-
Daytona 1550,-
Frietje 2200,-
Letje: 2500,-

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:56

[quote="Aniekepiek"]Kijk dat snap ik dan niet challenger, dat je voor n volwasse merrie met n hoge 2e premie en prima afstamming net zoveel geeft als n jaarling merrie :+ ??

en voor rebecca die 2x dagkampioen en ster 2600?? erg weinig.. als je voor n jaarling maar 600 minder gaat betalen..

prijzen zijn idd laag, maar voor n goede merrie met mooie afstamming en ster is, betaal ik toch graag 3500 a 3000 voor hoor :)

daar heb je wel gelijk in sory

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:54

Wow bandit zou een mooie voor grace zijn *kwijl*, maar ben niet bekend op gebied van fokken!
mooi dier. Wilde ik even kwijt haga

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:30

oke snap je wat ik bedoel challenger :) ?

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:12

ja :)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:16

Jess_vH schreef:
Wow bandit zou een mooie voor grace zijn *kwijl*, maar ben niet bekend op gebied van fokken!
mooi dier. Wilde ik even kwijt haga

:o

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:23

ja ik vind bandit ook
heel mooi

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:16

Leuk topic! heb het ooit eens eerder gevolgd jaren geleden...en daar heeft Tom toen volgens mij ook al eens ingestaan..
inmiddels ben ik wel benieuwd wat jullie zouden betalen voor hem ;)

Heb 4 pagina s terug getaxeerd
Skye blue 1250,- (als veulen)
Tom van de Gadedijk 3500,-
Maple Farm's Farasha 1000,-
Yentl O Shea 1500,-
Kascha Gogo 3750,-
Djester 2500/2750,-
Nelson 1500/2000,-
Luna 2500,-
Mona 2750,-
Indy 2500,-
Mary 3250,-
Grace 2750,-
Flame 3000,-
Brad 3750,-
Bo 2500,-
Diaz 1750,-
Begley Duncan 2750,-
Shadow 3250,-
Grace (momo_lover) 2750,-
Saphira 2500,-
Zoë 2500,-
Spirit 1200,-
Masha 3000,-
Rianne Misneach Tara 3250,-
Rianne Misneach Rebecca 3250,-
Shenco Blue 4000,-
Tinky 3000,-
ITS Bandit 5000,-
Wilgje JP 2750,-
Frie Moonlight 3000,-
Evolet JP 2500,-
Chanoeka 1750,-
Mella B 3250,-
Nuadhu Nuage 4250,-
Drumgirl Daytona 1250,-

Mijn eigen ster
Tom vd Zanddijk
1,55m
vader Kent vegilin van Clearbergen
moeder marsha
Tom is kampioen cobruinen 2009 NSVT
1e premie + ster
Is super veelzijdig
Heeft een western basis
is daarna omgeschoold naar dressuur en heeft vorig jaar Z1 + 1 gelopen
kan leuk springen
is super werkwillig en zeer leergierig
loopt nu M1+8 dressuur.
een allround leuk sportpaard :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8303_o.jpg

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:48

Ik dacht, laat ik dit topic weer eens tot leven roepen :D

Mijn laatste reactie was op pagina 15 waar ik Luna toonde. Ik ben vanaf daar verder gegaan met taxeren.

Mona: € 2250,-. Mooi koppie, mag wat compacter en zwaarder beenwerk, passend behang, wel nog onervaren.
Indy: € 2300,-. Wederom een mooie merrie, weliswaar luxe beenwerk onder haar zware lijf en minder behang, en nog onervaren. Afstamming???

Maddy: € 3250,-. Helemaal mijn type, lekker stevig, maar wel "wakker". Mooi vlekkenpatroon. Bereden en betuigd. Afstamming en/of premie's?
Grace: € 2800,-. Had iets meer behang en beenwerk mogen hebben, maar wel erg aansprekend en goed getekend. Mooie afstamming.
Flame: € 3400,-. Mooie merrie, interessante afstamming, veelzijdig opgeleid.
Brad: € 2750,-. Ervaren ruin, goed in het type. Weliswaar wat aan de grote kant.
Bo: € 2100,-. Mooie ruin, maar nog helemaal groen.
Diaz: € 2400,-. Prachtige merrie, maar wat klein. Daarnaast zou ik ivm haar achtergrond voorzichtig zijn met fokken.
Duncan: € 2900,-. Geweldige ruin, stoer paard! Enige aanmerking die ik zo kan zien is opvallend kort in de koten...
Challenger: € 3000,-. Voor een 3-jarige een prachtige merrie, leuke afstamming. Ben heel benieuwd hoe het haar verder gaat!
Shadow: € 3250,-. Ondanks dat het niet echt mijn type merrie is, is ze wel goed opgeleid en mooie titels op haar naam!

Grace: verkocht.
Saphira: € 2750,-. Mooie merrie, netjes bereden en begonnen met betuigen. Echter wel een jeukprobleempje. Fijne afstamming.
Zoe: € 2800,-. Mooie merrie, goed in verhouding, gereden. Iewat aan de kleine kant.
Spririt: € 1400,-. Erg lastig, een jaarling in wintervacht. Vind hem momenteel niks bijzonders, maar ook zeker niet lelijk oid!
Masha: € 3050,-. Mooie merrie die mij persoonlijk aanspreekt, weliswaar een karakter wat niet voor iedereen is weggelegd.
Tara: € 3200,-. Zit naar mijn idee net iets beter in elkaar dan Masha, mooie merrie.
Rebecca: € 3300,-. Prachtige merrie, zit goed in elkaar en mooie titels. Lekker bereden. Zou iets meer behang mogen hebben.
Shenco: € 4500,-. Mooie hengst. Goedgekeurd, fijn karakter. Heerlijk dier om mee bezig te zijn! Zou iets meer "cob" mogen zijn.
Tinky: € 2900,-. Leuke merrie, maar had naar mijn smaak iets compacter gemogen en mag meer behang hebben. Fijn karakter.
Bandit: € 5250,-. Plaatje om te zien, bij meerdere stamboeken ggk en fijn in de omgang. Zou iets kleiner mogen zijn.
Wilgje: € 2700,-. Leuke merrie, mag meer behang hebben. Veelzijdig opgeleid.
Frie: € 2800,-. Aansprekend koppie, prima merrie. Goed karakter.
Evolet: € 3150,-. Knappe merrie, prima in het type, mooi behang. Inmiddels braaf beleerd.

Chanoeka: verkocht
Mella: € 3100,-. Mooie, aansprekende merrie, goede moeder, leuk paard voor ervaren ruiter, echter niet voor iedereen. Had iets meer behang mogen hebben.
Noedel: € 6250,-. Werelddier in de omgang, mooi type, goede afstamming, presteert netjes in de sport. Had iets meer behang (vooral manen) mogen hebben.
Daytona: verkocht.
Tom: verkocht.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:04

leuk idee!!!!! ik heb ook even de laatsten na mijn foto opnieuw getaxeert.
mis leuk om nieuwe foto te plaatsen van de jongere beesjes .

Spririt: € 1200
Masha: € 2850
Tara: € 3000
Rebecca: € 3200
Shenco: € 4000
Tinky: € 2700
Bandit: € 4550
Wilgje: € 2300
Frie: € 2800
Evolet: € 3000

Mella: € 3000
Noedel: € 5400 ( heerlijk ding!!)

hier zoe nu 5 jaar.
wordt nu lange afstanden mee gereden.
per week gemiddeld 40 km.
is gekortwiekt op 5 jarige foto i.v.m. geen keuring gevoelens meer en voor de sport is het makkelijker, iritatie van te veel en te zware manen.

als 2 jarige

Afbeelding

als 3 jarige

Afbeelding

als 4 jarige

Afbeelding

als 5 jarige

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:27

En dan zal ik openen met mijn dame (en heer)

Caily

geboren in 2000, afstamming onbekend. Stokmaat 1.51m
Als 4-jarige een hoge 2e premie gehaald bij het NSvT, daarna niet weer geweest op de keuring.
Door iedereen te rijden, ook braaf betuigd. Erg makkelijk en meegaand dier in de omgang, zowel met mensen als met soortgenoten.
Moeder van vier veulens die ze allevier zonder probleem om de wereld heeft gezet en groot gebracht. Een van haar dochters is als veulen dagkampioen geweest.

Haar manen zijn helaas eraf gegeten door haar laatste veulen, ze zijn oorspronkelijk ongeveer 1.10 lang!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar lange manen...
Afbeelding

Henk

Henk is nog hengst. Hij meet rond de 1.45.
Geboren mei 2008, dus nu 5 jaar oud. Afstamming Lady (ster NSvT) x Garish vd Vrijheidshoeve
Hij heeft als veulen en als jaarling een 2e premie gehaald, daarna nog niet weer op een keuring verschenen.
Hij is braaf van karakter, ben hem sinds kort weer wat meer in handen aan het nemen en we gaan met sprongen voort. Voornamelijk te danken aan zijn enorme "will to please". Henk heeft een ruime en krachtige beweging met veel souplesse, kan lekker lopen en een sprongetje vindt hij ook erg leuk. Is bereden onder het zadel, aangespannen is ook geen enkel probleem. Is in de bak ook door een minder ervaren ruiter te rijden. Samen met een merrie op buitenrit gaat ook prima, hij wordt alleen gehouden, maar is naar andere paarden zeker niet dominant, eerder onderdanig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caily op 29-06-13 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:30

Mijn taxatie van Zoe blijft ongewijzigd. Jammer van de manen! Het is toch een raskenmerk als je het mij vraagt, je kan het ook vlechten oid.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:47

Eigenlijk wel grappig dat bijna alle taxaties over Tinky onder de prijs zitten dat we haar gekocht hebben. Dus wij hebben écht wel te veel betaald toen. (Nog niet gesproken over de staat dat we haar gekocht hebben en de +750euro aan kliniekkosten niet bijgerekent := ) Foto's van toen ik hier gepost heb zijn wel weer al wat veroudert, manen zijn nu (gelukkig) stukkie langer en voller :D Na 15juli heb ik hopelijk degelijke standfoto's en dan plaats ik haar nog eens ;)

Verder ga ik niet meer taxeren, ik heb echt te weinig ervaring om zulke dingen in te schatten..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:52

Gewoon proberen Kaat, meeste paarden hier staan toch niet te koop, ik vind het alleen maar leuk!

De prijzen zijn ook gedaald de afgelopen tijden he, vergeet dat niet. Ik ben vooral benieuwd wat mensen nu van Caily zullen zeggen, ik weet wat ik er vorig jaar voor betaald heb en zou haar zelf zo 1000 euro meer geven, maar dat heb ik natuurlijk in de tijd van koop niet tegen de eigenaren van toen gezegd :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:04

Ja.. Maar dan nog.. 3000euro voor een skelet (met wel een toekomst, maar die was toen wel nog wat onzeker) blijf ik nu veel vinden. Toen zochten we eigenlijk een dier voor 2000euro ofzo, maar met het gedacht van 'het is een Tinker, daar betaal je meer voor' en gewoon omdat er een reuze klik was toch overwogen. Er moet iets zijn geweest in haar... Een man die daar ook vaak kwam zei ons dat ze echt ging openbloeien bij een goede thuis. Moest ik haar in deze staat voor dat geld gekocht hebben, zou ze het zéker en vast waard zijn, maar toen? Geen idee eigenlijk. Ze was zogezegt 'zadelmak', dat was ze ook, ze deed niets, maar ze kon niet deftig aanspringen in galop, zat eigenlijk weinig stuur op enzov.

Anyways, ik blijf Caily echt een leuke merrie vinden, Lotte. Ik zou voor haar ook zo'n 2900euro schatten. Mooie bouw, lief karakter en mooi uiterlijk. Ook prima fokmerrie zo te lezen :) En lekker veelzijdig. Ik vermoed ook als je nog eens meedoet aan een keuring dat er een kans in zit dat ze een 1ste premie heeft. Dat zou in mijn ogen ook wel een beetje een 'boost' zijn in haar taxatie. Fijne stokmaat heeft ze ook.

Naar Henk kijk ik ook graag, mooi voor het oog dus. Zeer mooi behang. Er is iets aan zijn bouw waar ik geen vinger op kan zetten.. Misschien persoonlijke smaak of minder flaterende foto's. Hij lijkt ook fijn te rijden, wat ook zéker een pluspunt is. Hij is niet GGK? Ik zou hem zeker nog eens laten meedoen met een keuring. Ben erg benieuwt hoe hij het zou doen. Doordat hij een niet GGK hengst is, ga ik hem iets lager taxeren en zou ik hem een 3500-3750euro geven. :)

-- Vast geen realistische prijzen, denk dat ik nog wat moet oefenen :P

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:08

leuk dat dit topic weer omhoog komt ..

Ik doe alleen niet mee.
De prijzen die genoemd worden voor sommige paarden vind ik echt te laag.
(maar goed , dat is mijn persoonlijke mening :o )

Ik volg het wel gewoon !
Succes allemaal !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:49

Aan de andere kant, ze was al ster geweest en alles he Kaat, die man wist verdomd goed wat erachter dat paardje zat.

Persoonlijk zou ik Caily iets hoger taxeren, vanwege haar ervaring en vooral gouden karakter, dat is in mijn ogen meer waard dan welke premie of welk niveau dan ook. Maar je zit mooi tussen wat ik heb betaald en wat ik zou taxeren in. Caily zal komend seizoen hoogstwaarschijnlijk weer op de keuring aangeboden worden, ik ben benieuwd, ik verwacht om eerlijk te zijn geen eerste premie, maar wederom een hoge tweede. Al zou een eerste natuurlijk mooi zijn :D (Ohoh, gewaagd zulke uitspraken :+ )

Henk daarentegen zou ik weer lager taxeren. Hij is 5, ik ben hem wat meer op aan het pakken, maar jarenlange ervaring heeft hij dus zeker niet. Dat hij hengst is werkt momenteel meer tegen hem dan met hem, daar hij niet sociaal is en dus voor een particulier moeilijker te huisvesten zal zijn. Of hij ooit op een hengstenkeuring zal verschijnen zal de tijd leren, het vergt nogal wat, voorbereiden, dan hem zich daar goed laten gedragen, na die tijd nog van binnen en zijn visjes laten keuren, hmmm. En vervolgens moet je er ook wat aan hebben natuurlijk dus zal hij merrie's mogen/moeten dekken, en das helemaal een vak waar je maar net genoeg ervaring, zin en tijd voor moet hebben. En niet te vergeten een locatie. En vergeet niet, Henk is niet van mij, dus ik ben niet de enige die daarover beslist...

Chantal, jammer, je maakt me wel nieuwsgierig. Wat zou jij anders doen, en waarom?

Het is voor een groot gedeelte ook smaak, het verschil tussen Noedel en Bandit wat ik maak bijvoorbeeld, is heel bewust, maar zeker niet dat ik Bandit niet waanzinnig gaaf vind!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:44

Caily schreef:
Mijn taxatie van Zoe blijft ongewijzigd. Jammer van de manen! Het is toch een raskenmerk als je het mij vraagt, je kan het ook vlechten oid.

heb ik wel verwacht dat mensen zo reageren. ik ben erg blij zonder de lange manen.
vindt het veel vlotter staan ,praktischer voor de sport en minder warm voor zoë
maar iedereen mag mening hebben ;)vlechten deed ik altijd maar moest vlechten en opknopen en zoe vondt het vreselijk en ging gewoon in hoek staan als ik aankwam met elastiekjesbakje.
nee dat wil ik niet. heb zoe niet aangehouden voor haar prachtige manen . we willen plezier hebben met zijn beide . zoë vindt het heerlijk dat ze niet meer gevlochten hoeft te worden.

het is inderdaad een raskenmerk maar ik geen niks om de kenmerken. gaat mij om het karakter en werkwilligheid en samen blij zijn . van het herfst gaat alles eraf ook de sokken.
;)

we trainen lekker verder en heerlijk spiertjes kweken en aan onze conditie werken.

ik denk dat ik beter met tinker taxatie topic want zoe wordt denk ik nu niet meer als tinker gezien.
iedereen geeft niet hoor hoe je denkt en je mag een mening hebben maar ik weet dat zoe haar prettiger voelt zo. erg jeuk gevoelig met warmte en manen waren gemeten 1.20 op zijn langst en dan ook nog eens mega dik.

iedereen heel veel plezier in het tinkertopic. ik lees stilletjes mee.gr Marian en zoë
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 29-06-13 20:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:49

Ik ken het, die uitspraken. :)) Ik duim ook voor deze zomer. Ik ben zo nieuwsgierig met wat mijn werk gaat beloond worden! En ja, daar heb je natuurlijk gelijk in..

Haha, ik zei het nog hé, ik ben echt slecht in taxeren _O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:08

Nee hoor, je mening is gewoon wat anders dan die van mij ;)