[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlackZelda

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:16

hihi, nog even en de zwartjes zijn in de meerderheid!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:20

BlackZelda schreef:
hihi, nog even en de zwartjes zijn in de meerderheid!

Hahahaha ja ik zocht toendertijd een fries maar Boi kwam op mijn pad en was ook zwart,
geen fries maar ik was wel meteen verkocht toen ik hem zag.
En hij was een heel stuk goedkoper :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:21

Nou ik heb een bontje hoor :P wel met zwart en wit :D
Ik had een Frieszwart(JE) maar die is vorige week verkocht.
Staat in me onderschrift foto's van hem

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:23

Vader van Goofy = Tommie (staat in Engeland)
Moeder van Goofy = Rose (samen met Goofy naar NL gekomen)
De vader van Rose = Charlie en die is verhuisd naar de US

Vind Tommie ook een enorm snoepie! Helaas zie ik hem niet zo veel, is voor mij erg ver rijden naar de opfok, maar ik krijg veel foto's toegestuurd, dus kan het allemaal wel een beetje volgen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:25

:wave: Hallo Bianca, gezellig dat je erbij komt!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:30

Gooya schreef:
Vader van Goofy = Tommie (staat in Engeland)
Moeder van Goofy = Rose (samen met Goofy naar NL gekomen)
De vader van Rose = Charlie en die is verhuisd naar de US

Vind Tommie ook een enorm snoepie! Helaas zie ik hem niet zo veel, is voor mij erg ver rijden naar de opfok, maar ik krijg veel foto's toegestuurd, dus kan het allemaal wel een beetje volgen.

Dat is echt SUPER dat het kan volgen en je veel foto's ziet die Liesbeth maakt.
Denk dat menig opfokstal het niet doet,of de tijd er niet voor neemt of heeft.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:34

Ben ook heel erg blij dat ie bij haar staat.
Ben zowieso heel blij dat ie in een koudbloeden-kudde staat, want anders kunnen ze het toch wel zwaar hebben hoor, tussen de warmbloeden!
En in de winter komen ze toch veel in de hand, wat ik ook heel belangrijk vind. Goof was nl nog niet gewend aan menselijk contact voordat ie naar NL kwam.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:38

ManOuke schreef:
Nou ik heb een bontje hoor :P wel met zwart en wit :D
Ik had een Frieszwart(JE) maar die is vorige week verkocht.
Staat in me onderschrift foto's van hem

Prachtige Fries is Ouke,maar Patrick vind ik ook een dot hoor :9

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:40

Gooya schreef:
Ben ook heel erg blij dat ie bij haar staat.
Ben zowieso heel blij dat ie in een koudbloeden-kudde staat, want anders kunnen ze het toch wel zwaar hebben hoor, tussen de warmbloeden!
En in de winter komen ze toch veel in de hand, wat ik ook heel belangrijk vind. Goof was nl nog niet gewend aan menselijk contact voordat ie naar NL kwam.

Dat is zeker fijn als ze veel in de hand komen,zeker als ze nog niet echt aan mensen gewend zijn.

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:42

Manouke, heb je topic van Ouke bekeken. Wat was die ongelooflijk opgeknapt bij jou zeg! Idd echt een mooie zwaan geworden, petje af hoor.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:18

goeieavond

het gaat weet hard

welkom alle nieuwe kletsers,aardig wat nieuwe namen gezien zeg

Muds,moeder van de pups is een parson russel en vader is een chihuahua

Boyan en patrick kunnen aardig sjouwen zeg

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:54

Het gaat enorm hard, ff naar de wok en jeetje weer 10 pagina's bijlezen. Hoe moet dat nu in de werkweek?? Slaaptekort denk ik :Z

Nou even alles op een rijtje zetten.
@ Dianne, Arme Bonita heb met spanning je topic gelezen, hoop wel dat ze heel, heel lang mag genieten van haar pensioen. En veel succes met het jonge grut.

@Berdien, rotbok Haffie, erg opdringerig? *D

@Tomtom, eindelijk gelukt! Wat een leuk filmpje en nog meer Zeeuwen hier :D

@ Nicole, verdrietig je paard te verliezen aan de ziekte van Cushing, was hij/zij al oud?
Prachtige tink trouwens!

Pablo's neus gelukkig iets beter, hoop dat het helemaal goed heelt.

@ Ier modder en zand, vertel mij wat in de Zeeuwse klei :(

@ Manoeke, prachtige actiefoto,s ben jaloers, heb DiaBelle al een half jaar maar ik schijn altijd te komen op de momenten dat ze eet. :+ En mensen mij maar vertellen over haar mooie knieactie, ikke nog maar 1 keer gezien. |(
Patrick is zo mooi op het strand!

@ HDV die ogen van Storm, PRACHTIG!

@ FitzChivalry Nog een Zeeuw!

@ DIVA2 mooie dierenfoto's heerlijk!

@ Berdien arme Jes, heftig zeg, is het niet te koud zo midden op de rug?

@ Bianca, mooi kontje die Boi, mooi paard ook! Mag ik vragen hoe oud deze knappe jongen is?

@ Gooya, een half jaar te laat met waarschuwen voor wit :D
DiaBelle staat ook in een bescheiden koudbloedkudde, 3 tinkies en een hafje, je kan de rust voelen tussen hen, hebben allemaal de zelfde interesse, eten :Y) ......en luieren! :z
Snel opknappen van je longontsteking.

Zag trouwens dat ik niet meer de oudste ben. :D

Voor een ieder die ik vergeten ben, welkom en ik hoop dit te blijven volgen.

Nog even een fototje van mijn kruising tinkertje van 7 maanden oud, meet nu 1.42. Op pagina 5 geloof ik een meer uitgebreide reportage waar je ook haar pa en ma kunt zien.

Afbeelding

Grz Sabina
Laatst bijgewerkt door DiaBelle op 31-01-10 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:56

Opdringerig, brutaal en gewoon vals. Vliegt over het hek heen als mijn paarden daar hun hapjes op eten. Of vliegt ze aan als ik ze weer het weiland in druk. Gewoon gevaarlijk. Dus die krijgt elke keer als ze het weer flikt een rotschop :=
Kou.. waarschijnlijk wel. Maar een deken is geen optie, dat is nog kouder. Bovendien heb ik niet eens een winterdeken :+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:01

Berdien dat is erg vervelend zeg...
Sabina dat is ook lekker natuurlijk al dat eten.

Sea_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:22

Ik ga slapen, morgen gelukkig vrij zodat ik een hele dag heb om bij te lezen, dat heb ik wel nodig! :P haha
Weltrusten iedereen! :wave:

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:59

Gooya, ik wilde graag een tinker met veel zwart en iig een zwarte staart, maar das er ook niet van gekomen hihi, maar heb wel de allerliefste :P. En thnx :d mijn oma(en opa, die is bijna jarig dus kregen ze nu al kadootje) was erg blij met haar(hun) kadootje. 2 hele mooie trouwfoto's van mij en Frank(we zijn 20 juli j.l getrouwd)

Dribbelkont, wel vervelend zeg dat je man zo vervelend is met drinken. Frank is altijd overdreven vrolijk(waar ik dan erg moe en chaggo van wordt, want ik ben nuchter en meestal erg moe..) volgende keer misschien helemaal niets meer zeggen :P of werkt dat ook niet? Je was al wel vroeg klaar met huis schoonmaken zeg.. pff dat krijg ik niet voor elkaar zo vroeg!

Jayney, leuk ey wiskunde :P

Welkom Irene, ier, Dianne, Ciska, Nicole, bianca

balen pridje dat je verzorgster het af laat weten..

eefje wat een scheetjes zeg!!!!

claudia, heerlijk zo'n sneeuwsnor!

Veel mooie tinkertjes tegen gekomen

dianne, balen dat Bonita niet echt opknapt! had je topic gevolgd, arme dame.. hoop dat ze toch wel goed op knapt!!

Grr, nu kan ik leuk bijposten, maar straks als ik geen vakantie meer heb, zal ik ook niet veel bij kunnen lezen hoor!

Vanmiddag lekker naar King geweest.. Eerst zn staart maar eens ontklit. Hij staat nu op een stenen paddock en dat scheelt enorm met de modder hihi. Dus meneer is nu weer wat schoner.
Daarna de longeerring in. Eerst ff lekker freestylen, deed ie weer eens heel braaf. Daarna nog even aan de lijn gelongeerd. In stap zo mooi zn koppie omlaag, maar in draf nog omhoog.. Als afsluiter nog even aan de hand gewerkt en meneer begint dit al heel goed te snappen(net als dat mijn muntje ook gaat vallen) Morgenvroeg weer naar hem toe, hopelijk valt de sneeuw vannacht mee die uit de lucht komt vallen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 03:23

Even een egopost...die je allen maar mag lezen met een sterke maag.
Is namelijk GEEN!!!!! leuk verhaal, echt niet!!!!

Wat een ongelovelijke K*Tavond zeg!!!
Vanmiddag dus al het idee dat Sik moest lammeren, jullie moeten weten dat Sik de eerste geit is die bij ons lamt. Voorheen nooit geiten gehad en nu 4 geiten plus Pietje(de bok). Voorheen hadden we Henkiepenkie, ook een bok. Die hadden we te leen. Henkiepenkie is op een van de laatste dagen dat ie bij ons was, nog een van bil gegaan met Sik. Sik staat al vanaf de kerst bij ons in de schuur.
Vanavond rond een uur of half 11 hoorde ik iets, dacht eerst dat het Brent was, die kan namelijk nog al onrustig slapen. Totdat manlief zei dat het ook de geit kon zijn. Ben gaan kijken en ja hoor, Sik was aan het lammeren!!!!
Stak 1 pootje uit waar het er twee hadden moeten zijn. Nu heb ik al vele kalfjes geboren zien worden dus helemaal vreemd was dit niet voor mij.
Ben bij Sil in het hok gestapt en opzoek gegaan naar pootje twee. Al heel snel gevonden dus niets stond een mooi lammetje in de weg.
Maar het duurde en duurde maar......
Uiteindelijk maar een klein beetje gaan helpen, dwz strak houden tijdens het persen. HJ was weer naar bed gegaan, die kon het geschreeuw van Sik niet verdragen. Om dat ik er geen schot in zag heb ik Oop(paps) gebeld. Die vertelde dat het bij geiten lang kan duren en ik moest Sik maar even aan laten rommelen. Dat heb ik gedaan totdat ik het genoeg vond.
Sik deed namelijk bar weinig om Lam geboren te laten worden. Ben een beetje gaan voelen en rommelen om Sik tot persen over te laten gaan.
Dat lukte!!
Uiteindelijk twee pootjes helemaal geboren maar waar was die kop????
Oop weer gebeld om te zeggen dat het niet goed ging, kon echt die kop niet vinden en aan de pootjes te zien lag het lam wel goed.
Ik zag en voelde alleen maar borstkast. Ben met alle macht aan het voelen en friemelen geweest maar het lukte niet. Sik kreeg dat lam er niet af!
Foute boel!!
Heb toen besloten om maar even alles op alles te zetten, en ondanks het geschreeuw van Sik toch door gegaan.
Naar heel veel geploeter kwam het lam er af....dood!!!
Kop lag achterover, over de rug heen geklapt. Dat ging zelfs Oop zijn pet te boven.
Al heel snel begon Sik aan lam nummer twee, die lag wel verkeerd om maar was er heel snel af, gelukkig.
Helaas was lam twee ook dood....F*CK!!
Heb wel geprobeerd om er weer wat leven in te brengen, zag namelijk wat gehap met het bekkie. Zelfs nog mond-op mond beademing gedaan maar het mocht niet baten.
Dat het ergste toen nog moest komen, wist ik nog niet.
Tussen nummer twee en drie kwam Oop gelukkig thuis.
We zagen Sik persen maar weer maar 1 pootje. Ik heb gezocht en gezocht naar poot twee maar niet kunnen vinden. Kon er helemaal geen wijs uit, wist niet wat ik voelde. Oop begreep er ook niets van.
En Sik maar persen terwijl er niets gebeurde.
Weer duurde en duurde het.
Sik ging letterlijk door de hoeven. Er stond ons maar 1 ding te doen en dat was dat lam eraf halen, hoe dan ook.
Ik zal jullie de details besparen, het zegt waarschijnlijk genoeg als ik zeg dat ik het lam er niet af kreeg, Oop heeft dat moeten doen.
Dit lam lag met zijn kop langs zijn buik en daar tussen zat dus dat ene voorpootje. Lag echt dubbel gevouwen.
Natuurlijk was ook dit lam dood.
Sik is in shock, die ligt wezenloos voor zich uit te staren.
Ik ben van weinig dingen onder de indruk, heb veel rare dingen gezien, maar dit was echt niet leuk meer. 3 lammen dood is tot daar aan toe, jammer maar daar kan ik verder niet zo mee zitten. Wel met de manier waarop ze geboren zijn, dat was echt shocking!!! Echt uren bezig geweest!!
We moeten nu even kijken wat we met Sik gaan doen, die mag namelijk niet meer gedekt worden. En aangezien wij Pietje hebben lopen en ook Douwe(ram) weet ik niet of Sik kan blijven.
Eerst mag Sik aan sterken, daarna zien we wel weer verder.
Nu slapen, om 6 uur gaat het wekkertje weer.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:07

Na verschillende keren te wezen kijken kan ik wel zeggen dat Sik het goed maakt.
Het is heel jammer dat het zo gelopen is maar heaas, het is niet anders.
Voordat jullie nu gaan denken 'had de veearts gebeld', natuurlijk denk je daar aan, vooral achteraf heb iki bedacht wanneer ik dan had moeten bellen. Je verwacht namelijk niet dat het loopt zoals het is gelopen. Nummer 1 lag niet goed maar kwam er redelijk af, nummer 2 ging als een tierelier en nummer 3 dan weer verkeerd. Hoeveel pech kan je hebben als geit??

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:39

o wat vreselijk sneu zeg,
bah strekte, ik hoop dat sik snel opknapt.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:43

Sik lag net al lekker te eten.
Ik had me zo verheugd op die lammetjes, die kleine krengen, springend door het land. Zo leuk.
Helaas.......

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:07

Nou dit vind ik ook wel leuk.
Ik benMarlon ben 28 jaar en heb mijn kleine tinkertje al vanaf 9 maanden.
Hij is nu ondertussen al weer 5 jaar. De tij d vliegt voorbij.

Hij heet Elvis van de Gadedijk.
En ben nog steeds super blij met mijn kanjer

Afbeelding

Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 09:51

Hallo Irene,
Wat ontzettend naar allemaal! Hoe is het mogelijk , 3 lammen dood geboren. Een dramatische bevalling. Wat heb je een zware nacht gehad! Fijn om te lezen dat het met Sik wel beter gaat nu. Ik zou haar maar lekker verwennen voorlopig! Voor Sik ook een hele ervaring. Begrijp dat de lammen wel volgroeid waren? Heb je enig idee waaraan ze dood zijn gegaan? Heel veel sterkte :(:)

Hallo Marlon en Elvis :wave: Welkom! en veel plezier in dit topic. Waarschuwing: is best verslavend hoor :D
Mooie vlecht heeft Elvis op foto 1!

Ach wat is nieuws..... HET SNEEUWT HIER WÉÉÉR.... :(

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:00

Goedemorgen allemaal,

Oei Irene, wat een horror verhaal. Heel veel sterkte, dood geboren diertjes zijn nooit leuk, maar dan ook nog eens op deze manier!

Wat een knappe Elvis, zeg!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:03

Ah wat sneu dat ze dood zijn :(.

Ik probeer op school te komen. Ben al anderhalf uur onderweg en ben er nog lang niet. Sneeuw en daardoor file. Doe er normaal iets minde dan een uur over

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:32

Goedemorgen!

Jeetje Irene, wat heftig zeg! Veearts bellen had gekund, maar ik het idee dat jullie ook heel goed weten waar jullie mee bezig zijn en wat je moest doen :j Dan brengt een veearts, naast een hele hoop kosten, weinig met zich mee..

Hier valt het nog wel mee qua sneeuw, er is niet veel bijgevallen. Maar zien straks hoe het buiten is qua temperatuur.