Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sita_ schreef:Ik had die klant mooi laten wachten hoor..
Citaat:7.6 EUTHANASEREN
Indien een uitbraak van APP bevestigd wordt, moeten besmette paarden of paarden die klinische
symptomen van APP (gaan) vertonen geëuthanaseerd worden. Er worden geen dieren preventief
geëuthanaseerd. Dieren worden alleen geëuthanaseerd als uit onderzoek blijkt dat ze besmet zijn. Of
als ze klinische symptomen van APP (gaan) vertonen, nadat er een besmetting in Nederland is
bevestigd. De dieren moeten geëuthanaseerd worden om te voorkomen dat de knutten zich met het
virus kunnen besmetten. Omdat een groot deel van besmette paarden zeer ernstig ziek worden (zie
2.2) is het ook vanuit dierenwelzijnsoogpunt wenselijk om besmette paarden in te laten slapen.
Daarnaast is er slechts een kleine kans dat besmette paarden de ziekte overleven, omdat er geen
behandeling mogelijk is. Ezels kunnen beter tegen het virus en zullen minder ziek worden. Maar ook
besmette ezels zullen geëuthanaseerd moeten worden, omdat ze een besmettingsgevaar vormen.
Maya schreef:Siet. Dan ga ik Astrid eens mailen met vraag of dat weekend er 2 ponies kunnen, of ze dan plaats heeftzien we ter plekke / tijd wel wat we doen. (welke jij meeneemt
)
Jij hebt tenminste nog iets kunnen zien Chris![]()
Enige wat ik op de tv zie zijn afleveringen over Lego en iets met race-auto's....
Maya schreef:Siet. Dan ga ik Astrid eens mailen met vraag of dat weekend er 2 ponies kunnen, of ze dan plaats heeftzien we ter plekke / tijd wel wat we doen. (welke jij meeneemt
)
Jij hebt tenminste nog iets kunnen zien Chris![]()
Enige wat ik op de tv zie zijn afleveringen over Lego en iets met race-auto's....