Maya schreef:PGB = PersoonsGebondenBudget, al kan het best dat dat nu anders heet, en dat dan dat rugzakje is wat jij bedoelt. Mijn broertje gaat nu ook naar speciaal onderwijs in Middelburg, en ik vind dat echt zwaar waardeloos. Die begeleiders zijn zo mogelijk net zo simpel als de leerlingen, en ik merk aan hem dat hij vrij stilstaat in zijn ontwikkeling. Hij leert wel wat, maar niet zo vlot, en hij leert ook verkeerde dingen die hij van de andere jongens overneemt. Op de gewone basisschool met begeleider ging hij veel meer vooruit. Maargoed, het is roeien met de riemen die je hebt. Anders moet ie nog veel verder weg, en op internaat enzo.
Dat is inderdaad het rugzakje... Bij ons hebben ze het advies gegeven om hem niet op speciaal onderwijs hier in het dorp te doen, maar hem naar Rotterdam te laten gaan. Omdat het niveau daar hoger ligt dan hier en hier op speciaal onderwijs meer probleemkinderen zitten met grote kans dat Pieter dat gedrag gaat kopieeren... Dus snap wat je bedoelt met je broertje... En dat is knap waardeloos....
Boncho.... dat is speciaal onderwijs geworden bij ons. Als ik hem hier op regulier basisonderwijs had gehouden, dan had hij dat budget gekregen voor begeleiding hier.... Maar de school waar mijn kids op zitten is redelijk zwaar christelijk. Heb ik geen problemen mee op zich, maar ik zie dat mijn middelste zoon hier niet vertiert en dat ze geen begrip hebben voor hem. Sommige juffen zijn dus echt nog nooit van het eiland afgeweest en zijn erg van de regeltjes....
Joepie!!!!! 2 nijntjes
Sita... wat een waanzinnig mooi zadel is dat toch.... Prachtige foto's....
Gaat bij jouw Mirthe toch ook wel opschieten Marleen? Spannend hoor....
GA richting bedje... Ben kapot...