[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:00

Ik was idd maar eens van plan me alsnog te verzekeren voor tandarts en het in etappes te doen Ja Ja Ja

Ik word nu echt gek! Gewoon horendol schizofreen en noem het maar op! Ik ga even bij het eten kijken en daarna zal ik eens schrijven waarom...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:17

Sigaar Gestoord Nerd Clown Koe Zij zijn groot en ik is klein! Rolleyes Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen Wow! Bloos! No Cheer Boos!
(hmmz die laatste smiley staat 2 keer in het rijtje....?

Het begon afgelopen week...
Ik was in de inloopstal bezig met twee hooibakken maken en met een konijnenren. Op een gegeven moment hoor ik buiten iets en ik kijk... zie ik de buren (van natuurvereniging) gewoon hondsbrutaal op ons terrein lopen en met grote voetstappen zijn ze aan het tellen hoeveel meter breed onze wei is Stoom uit je oren
Ik stond perplex... Ik durfde er eigenlijk niet direct heen, maar ik kon alles ook niet direct zo achterlaten, dus liet het maar even. Ze wisten dat ik daar rondliep, maar gewoon even vragen hooo maar! Deze buren krijgen dus vanaf januari 2009 'ons' stukje wat we huren van de gemeente, dat is al deels afgesproken, dus dat zal de achterliggende reden wel zijn...

Chamee en Snowdon schuren dan ook nog eens lekker overal tegenaan en maandag hadden ze het flink voor elkaar... de zijwand van de inloopstal voor een behoorlijk stuk eruit Verward Konijnen konden nu ook langs een smal strookje hun nieuwe ren uit, dus dat eerst maar gebarricadeerd. Ik had geluk dat ze het nog niet hadden ontdekt.

Woensdag kom ik weer uit m'n werk daar, is Stampertje spoorloos verdwenen Verward Het lieve grijze mannetje met een zeer hoog knuffelgehalte... Echt zonde dus! Heb Snuffel, het vrouwtje toen maar snel in een dicht hok gezet. Ik kon echter niet iets ontdekken waar Stampertje eruit was gegaan. Hij moest over de voorste wand zijn gesprongen en dan door het gesloopte deurtje van de inloopstal naar buiten...

Vanochtend werd ik gebeld door de boer, via wie ik dit weiland heb geregeld. Hij was door omwonenden gebeld dat er een pony voor het hek stond Rolleyes Ik tierde direct er al vanalles uit, maar ik kon niet zomaar weg van mijn werk en m'n baas zat in een vergadering elders. Die boer zou dus er naartoe gaan om de schade te bekijken en de pony terug te zetten. Ik was helemaal in de veronderstelling dat het Sultan, de shetlander zou zijn. (Die mensen die zouden komen kijken, hebben het een weekje opgeschoven)
In mijn pauze belde ik die boer terug en toen vertelde hij dat hij die grote tinker in het bospas bij de geiten had gevonden. Wow! Hij had Snowdon in de bak gezet met wat hooi en zo kon het wel even door tot ik uit mijn werk daar was. Er was namelijk NIETS kapot of open Verward Verward Verward Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Uit mijn werk ik daarheen, Snowdon stond er echt heel schuldig en verveeld te kijken. Ik liet hem maar gelijk in de paddock, want hij had heel de dag niets kunnen drinken. En ben de achterste weiden gaan controleren en gelijk afgesloten.
Daar zag ik al hoe het moet zijn gegaan... Wat alleen Snowdon kon, Chamee had daar het lef en de conditie niet voor gehad denk ik.

Bij de achterste weide is een zwak punt, waar we de draad door een prikpaaltje hadden gedaan. Daar is de omheining dus iets lager. En aan de andere kant staat erg lekker vers gras... nu lagen daar dus meerdere mesthopen. Hij is dus over de draad heen gesprongen of het prikpaaltje omvergeduwd (maar het stond nu wel overeind...) en heeft daar (vannacht?) toch zeker enkele uren lopen grazen...
Toen is hij, te zien aan de mesthopen, het pad naar de buren opgelopen wat in een wijde bocht langs hun lege weilanden naar de weg gaat. Maar daar was Snowdon helemaal niet gezien. 's Ochtends is hij aan de andere kant van de percelen gevonden, in het bos. Hij is dus ons standaard korte uitstaprondje langsgegaan, langs enkele boerderijen, langs het kanaal, langs het vogelreservaat en zo terug bij onze buren met de geiten.

Gek peerd is 't ook!

En om alles nog even helemaal op z'n kop te zetten... was Stampertje terug in de ren! Zat hij door het gaas heen met Snuffel te snuffelen... En ik heb van de week echt ALLES doorgezocht, ondersteboven gehaald en in de kleinste hoekjes gekeken.... Gestoord

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:23

Lekkere dagen weer achter de rug leon als ik het zo hoor!

Maar moet je je land nu weer inleveren? Dat zou wel zonde zijn, nu je net je eigen snowville hebt!

Enne stampertje, weg en weer terug hij speelt gewoon verstoppertje met je hihi........ in iedergeval is hij der weer daar gaat het om!

En dan snowdon nog met zijn grapjes, balen dat hij was ontstnapt gelukkig is hij 'gevonden' en is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen, tijd voor een hekverhoging?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:30

lekkere week heb je leon gaat goed zo of niet Tong uitsteken

hoee zit het met het contract wat jullie met de gemeente zouden hebben zat daar een max aan huur termijn bij ????

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:32

Zoo Leon.. Wat een week tot nu to zeg! Bloos! Ach gut
Dus je raakt nu weer je o zo ideale landje kwijt per 2009?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:37

Wat een week idd! Bloos!
Ben ook benieuwd hoe het verder met 't landje gaat!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:39

Jeetje dat gaat lekker daar! Gelukkig heb je Stampertje weer terug.
Tja, probeer een Tinker maar eens van vers gras af te houden Rolleyes
Snap niet goed hoe het met je land zit, was dat oorspronkelijk van de buren, of krijgen hun het nou "gewoon"?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:09

Zo kijken jullie maar eens goed naar deze schattige hond!!! Boos! Clown Vork Boos! Clown Vork
Afbeelding
Zo schattig is ze namelijk niet!!!
Vanmiddag had ik haar een poos buitengelaten, en was ze natuurlijk direct weer de modder in gegaan. Toen heb ik haar even in de stal gedaan zodat haar poten wat op konden drogen en ze dan naar binnen kon.
Kom ik een half uurtje later in de stal, en ik zag haar niet direct. Waar zat ze? Bij Flip onze enorme Franse hangoor in zijn hok. Flip was dood! Verdrietig Ze had hem doodgebeten, en zat erbij alsof ze iets heel goed gedaan had, voelde zich ook echt niet schuldig ofzo. Onze konijnen hebben hele grote hokken op de grond, meer een soort ren. Daar was ze dus overheen gesprongen blijkbaar. Vind het heel erg, ook omdat ik haar nu dus niet meer bij andere kleinere dieren durf te laten. Ze deed er eigenlijk nooit moeilijk over, ging gewoon altijd mee naar de kippen, heeft al zo vaak in de stal gewacht tot ik klaar was met rijden ofzo. Maar goed, we hebben Flip begraven, en Noa in het vervolg maar uit de stal houden.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:09

Ik ga de foto's uitzoeken, jullie krijgen ze strakjes te zien!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:12

Leon wat balen zeg! Ook al een ontsnappertje dus. Wij hebben nu een veel zwaarder stroomapparaat gekocht, dat helpt goed! Vork
Hier even wat leuke foto's van vanmiddag, ik was niet lekker, maar zag m'n bijrijdster zo klungelen, Mirthe ging alle kanten op behalve de goede, ben ik er maar even opgegaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Let niet op de ondergrond, we reden gewoon even in stap in de paddock, bak is nog steeds te nat!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:12

Bloos! Marleen wat erg! Wat raar dat ze dat zo ineens doet zeg! Is ze verder wel in orde? Zomaar een ander dier doodbijten is toch echt abnormaal gedrag voor een huishond?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:13

Ik denk dat het konijn is gaan rennen, en dat ze er toen achteraan is gegaan. Jachtinstinct he, dat hebben ze uiteindelijk toch allemaal!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:14

We wisten vantevoren dat we land maar tot januari 2009 konden huren overigens, heeft met herindeling te maken ofzo.
We zijn al even bezig met omheining zoals jullie weten, maar dat doen we dus beetje bij beetje. Ik had echt niet verwacht dat Snowdon daar eruit kon... Zo ken ik hem niet Normaliter heeft hij onwijs respect voor de draad en hij bleef altijd al achter de laagste simpele omheiningen...
Maarja die kant gaan we dit weekend dus palen vervangen/plaatsen waar nodig Clown
Nog 27 te gaan in totaal...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:16

Jeetje Marleen, wat erg van Flip!
Zou je idd niet verwachten van zo'n hond...
'Vroeger' heeft onze kat ook wel eens ons konijntje doodgebeten, een erg verwarrende situatie met dubbele gevoelens!
Volgens mij hebben wij trouwens net zo'n konijnenren als jullie...
Lieve foto van Banbay!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:16

grrr schreef:
Ik denk dat het konijn is gaan rennen, en dat ze er toen achteraan is gegaan. Jachtinstinct he, dat hebben ze uiteindelijk toch allemaal!

Dat is waar.. Ja Ik dacht dat ze het hok had opengemaakt en toen had gebeten..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:18

Nee, ze is er echt ingesprongen, want ik was eventjes woest, en brulde HHHHIIIIEEEERRRR!!!! en ze sprong er gelijk weer uit. Dat was dus een makkie voor d'r!
't Was ook echt het tamste konijn wat we hadden.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:19

Marleen! Wat erg zeg! Vreemd dat ze dit zomaar gedaan heeft, zal idd wel iets met dat jachtinstinct te maken hebben.

Citaat:
Tja, probeer een Tinker maar eens van vers gras af te houden

Ahum, het meisje dat eerst altijd op Hendrik reed, ging een keer met hem op buitenrit, nog geen honderd meter verder zag Hendrik blijkbaar een weiland met enorm lekker gras. Máár dat stond achter prikkeldraad. Geen probleem dacht Hendrik, want die buffelde er zo dwars doorheen Bloos!
Hij had geen schrámmetje! Meisje was er wel hard vanaf gekletterd, maar voor de rest ook niks ernstigs. En Hendrik stond bij de 1e beste graspol al te eten hoor Vork

Edit; Als we aan het wandelen zijn herrinert een nieuw stuk prikkeldraad, tussen het andere draad geknupt, aan deze gebeurtenis Clown

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:23

Inderdaad, tinkers en gras!!! De mijne stond gewoon tegen het stroomdraad aan gras te eten naast de paddock. Er stond echt stroom op, heb het zelf gevoeld. Maar blijkbaar niet genoeg, nu hebben we weer veel geld moeten neerleggen voor een nieuw goed apparaat. Ze heeft er gelukkig wel ontzag voor!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:37

Marleen, wij willen dit weekend dus stroom op de draad gaan zetten, maar wij hebben beiden 0,0 verstand daarvan.... wat hebben jullie exact aangeschaft en hoeveel kost zoiets dan? Ik heb nu al zoveel gezien, dat ik echt niet meer weet wat wel en wat niet...

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:44

Poeh, effe denken, Mees heeft het gekocht via een oude buurman, dus we kregen korting. Het apparaat koste 200 euro, en nu staat er ook goed stroom op.
Het is niet zo'n ding dat je in de grond steekt, maar wat je ophangt. Ik zou gewoon eens langs de Welkoop bijvoorbeeld gaan, daar kunnen ze je ook goed adviseren welk stroom voor paarden geschikt is.
Ik zou in ieder geval niet zo'n klein kastje die je gewoon op de grond zet of erin steekt doen, daar staat helemaal niet veel stroom op.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:46

Bij de welkoop hebben ze inderdaad veel keuze en goede apparaten van Gallagher/Gallagar (hoe het ook heet). Misschien kan je eens op die site kijken Leon? Dan weet je ook hoeveel het kost..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:51

Naar mijn ervaring zijn ze bij de meeste Welkoop/Boerenbond-winkels niet zo goed op de hoogte van dit soort zaken Bloos!
(Heb er een jaar lang gewerkt....)

Gallagher is de leverancier bij Welkoop/Boerenbond idd... goed dat je t zegt, was het alweer vergeten!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:54

Haha! Ze zijn bij de Welkoop/BB van wel meer paardenzaken niet zo goed op de hoogte..

Ik ging eens vliegenspray halen.. En ik vroeg of ze nog van die sticks hadden.. Dat meisje verwees me naar de kas.. Daar staan de verdelvingsmiddelen voor oa vliegen.. Rolleyes

Ik heb er een jaar stage gelopen.. Heb nog nooit zoveel verkopers daar voor lúl gezet als het op paardenartikelen verkopen aankwam.. Bloos Vork

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:57

Heel herkenbaar haha, klanten dachten dat ik daar assistent-bedrijsleider was of iets in die trant, geweldig Haha! Haha!
Was wel erg leuk die tijd...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:58

ROFL dachten ze van mij ook ja.. Ook omdat ik geen bedrijfskleding droeg..
Ik liep stage voor mijn VMBO opleiding dierverzorging en ik vond het echt leuk dat je dan iedereen die daar al jaren werkt even de mond snoert!
Vond het ook een leuke tijd daar! Erg leuke sfeer!