[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:55

Ja ik hoop ook dat het haar gaat helpen. Maar aldus de instructrice viel het haar heel erg mee wat betreft scheefheid. Ze ziet niks extreems. Dus dat is dan wel weer positief. Ik moet wel werken aan mijn houding tegenover Luna en dan in de zin van leiderschap tonen. Luna is zoekende naar leiderschap en ik ben dan soms niet helemaal duidelijk met mijn lichaamstaal. Een klein detail maar wel belangrijk. Verder is mijn idee om voor dat ik er op stap, eerst een paar oefeningetjes te gaan doen aan de hand. Dan is ze min of meer al wat losgewerkt. Dan nog even 10 minuten rijden en dan stoppen. Dat is voor Luna momenteel al genoeg want haar koppie zit snel vol. Ze leert wel graag gelukkig maar daar moeten we dan geen misbruik van maken zeg maar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:57

Ze is ook jong dus dat is helemaal niet erg idd. Dat bouwt vanzelf uit.
En ja leiderschap is altijd belangrijk. Jij als baas moet altijd het leiderschap nemen. Dan weten ze dat ze jou kunnen vertrouwen. En dat is ook heel belangrijk voor de band.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:02

Klopt helemaal, en met het werken aan de hand gaat dat meestal goed maar zoals gisteren aan de longeerlijn dan wil Luna soms naar me toe komen maar dan wel met een uitdagende blik zeg maar haha. Op dat moment moet ik consequent blijven en haar van me weg sturen. Maar mevrouw vond het nodig om te gaan steigeren (misschien was mijn lichaamstaal om haar weg te sturen weer te intimiderend) maar van dat steigeren ben ik ook niet gediend dus ik stuurde haar weer van me weg. Toen nog een keer aan laten draven en weer terugnemen in stap. Dat ging goed dus volgens mij kwam de hint wel goed door haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:04

Gefeliciteerd met het veulen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:12

Welkom dagmach, leuk dat Karel bij jou terecht is gekomen!

Fijn dat je weer op Eros gereden hebt Ellie, stoer hoor!

Gefeliciteerd Chantal!

Leuk dat de les zo geslaagd was Jessica!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:25

Oh knap veuliemeisje! Gefeliciteerd Chantal!
Andrea op de goede weg met Jaron.
Luna op zoek naar leiderschap, dat komt vast helemaal goed Jessica!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:04

Dagmack welkom hier. En wat een leukerd is Karel.

Snackie. Leuke filmpjes. De verbetering in rijden is zelfs voor mij goed te zien :)

Fijn dat het rijden nu wel goed ging Ellie. Het zand van dichtbij bekijken is nooit leuk.
En proevenboekjes zijn heel eng, daar staan al die moeilijke dingen in beschreven :D

Cp112 Gefeliciteerd met de kleine. Die 2de foto is leuk, dat het de tong uitsteekt.

Klinkt als een interessante les Jessica.

Vanmorgen heb ik weer buiten gereden op Sally. Heb een heel stuk met haar gedraafd. En voor mijn gevoel zat ik er nu bijna zonder spanning op. Dat was de eerste keren wel anders.
Morgenavond komt collega'tje weer les geven, en haar vriend komt mee foto's maken. Die hebben een spiegelreflexcamera, en heb maar 2 rij foto's van ons.
Hoop dat Sally zich een beetje schoon wilt houden. Al denk ik het niet, ze zag vanmiddag al zwart toen ik naar huis ging.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:14

@elliecuyk:ach, twee weken terug (wilde alleen stappen ter kennismaking)zat er zomaar een vogeltje in een boom, weg was Karel, wist ik wel meteen dat ie ook kan galopperen :D en nog mooi ook :j

@cp112erg leuk veulen, zo schattig die natte krulletjes, gefeliciteerd en veel geluk gewenst met deze dame.

@Magica: bedoel je met atletische rijkunst niet academische rijkunst? Dus veel werken aan de hand, rechtrichten , er naast lopend schoudervoor e.d? Want dat ken ik wel maar atletisch zegt me niks!

Karel heeft vanmorgen weer 20 minuutjes in de les gelopen,tja wat moet ik ervan zeggen, doet het prima voor een jong paard. Dus vind het moeilijk om onder de ruiter te lopen dus zoekende naar balans en daardoor wat wiebelend en laat zien dat heel even draven toch ook wel wat doet met een ongetraind niet volwassen lijf :)
Rest van de les heerlijk gewerkt met Jerommeke, ééntje met een wat lastige kop maar een geweldig harde werker.
Nu we weer lekker verder kunnen met het beleren van een jong paard krijgt het gebeuren met onze vorige haf als vanzelf een plekje.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:39

Mooi veulen! Gefeliciteerd!
Ik heb vanmorgen heerlijke gereden met Kerry, gisteren in de les was hij flink aan het uitproberen maar ja kan het de leeftijd zijn: 6?! ;)
Snel reageren en loopt hij weer braaf, heerlijke galop gedaan, hij wordt met de dag sterker!
In de kudde is hij helemaal op zijn plaats, ik kwam hem vanmorgen ophalen en toen sliep hij, ik moest hem gewoon nog wakker maken. Tilt eerst zijn hoofd op, oh ben jij het, dan kom
Ik wel even overeind. Gaat ie vervolgens op zijn kont zitten, natuurlijk heb je dan geen camera paraat.
Maar zo grappig..!!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:25

Dat zal wel een grappig gezicht geweest zijn van Kerry.
Klinkt stom misschien maar hoop Sally ook ooit nog eens te kunnen betrappen als ze ligt. Altijd als ik kom is ze aan het eten :+

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:34

@tinker_sally: Ging dus goed met Sally! Ben erg benieuwd naar de foto’s die morgen worden gemaakt.

@dagmach: Het bedrijfsnaam heet atletische rijkunst maar het zal wel hetzelfde zijn. Inderdaad wat je zegt. Er naast lopen en dan binnenstelling vragen enzovoort. Gaat dus ook goed met Karel (moet nog even wennen aan de naam hihi). Hij pakt het inrijden dus heel goed op?

@Kerry_Tinker: Puberende Kerry , maar het gaat dus wel lekker zo te lezen. Jammer dat je net je camera niet bij je had, dat zijn juist net van die leuke momenten.

Wij zijn vandaag weer wezen oefenen in de bak met het gymnastiseren aan de hand. Luna krijgt nu wat meer praatjes. Alsof ze denkt; dat ken ik wel maar ik heb er geen zin in dus dan doe ik wel een ander “trucje”. Het is af en toe echt een donder!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:07

Oh dat snap ik wel hoor @sally, het is zo schattig ze zo te zien! Ik ga de wei niet meer in zonder camera! Het gaat me lukken om die foto te maken, hij ligt vaak genoeg te luieren ;)
@magica, of het de pubertijd is weet ik eigenlijk niet zeker, misschien net als die van jou, dat trucje ken ik al, been there done that... Ook een kleine dondersteen hoor ;)

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:19

Heb even gegoogled op atletisch gebeuren en inderdaad hetzelfde als het academische gebeuren. Is me alleen niet helemaal duidelijk of hier ook gewerkt wordt met de kaptoom?
Heb jaren terug al eens demonstraties gezien tijdens NH dag en ook in mijn nabijheid veel mensen die in deze richting met hun dier werken.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:32

Ik heb afgelopen zaterdag mijn 1e les gehad en we hebben het deze keer met mijn bitloos hoofdstel gedaan met teugels. En dan al lopend ernaast op de volte stelling vragen naar binnen. Misschien de volgende keer dat we andere oefeningen gaan doen aan de hand en onder het zadel. Ik wilde eerst zeker zijn dat de pommel goed is van mijn barefoot. Heb het vandaag goed bekeken toen de pommel eruit was en zo te zien is de maat goed. Ik wil binnenkort dan eerst wat werk aan de hand doen en dan nog even een paar minuten erop. En dan zo uitbouwen. Vind het persoonlijk erg leuk om aan de hand te werken. We hebben een tijdje terug een lesdag gehad bij Leon (Snowville) van Wim Vonck. En we hebben ook grondwerk les van Leon en dan nu ook dus van Monique de Rijk. We zitten niet stil haha.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:36

Ha Wim Vonk heb ik jaren geleden ook een demonstratie van mogen bijwonen, erg mooi het gebeuren op muziek met z'n schimmel.
Wel wist ie te vertellen dat zijn dieren gewoon verder engels gereden werden en hij het rijden zonder optoming en het grondwerk leuk vindt als toevoeging en ja er is een markt voor :D
Laatst bijgewerkt door dagmach op 14-04-13 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:49

Aaaaaah we zijn verliefd!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:50

Helaas geen demonstratie gezien, we mochten zelf hard aan de slag hihi. Met wat grondwerk oefeningen en de beginselen van het rechtrichten. Was erg leuk om te doen. Het is ook opvallend hoeveel verschillende stromingen of manieren er zijn. We pikken zelf overal wat van mee en passen datgene toe op Luna wat wij goed en leerzaam vinden.

Mira283

Cp112 Gefeliciteerd met je veulen!

Vandaag heerlijk in de bak gereden tweede keer buiten wat ene koel paard heb ik toch. Na alle ellende met Miggs ben ik zo blij met deze merrie. Eindelijk zonder angst rijden en dat op een KWPN. Lagen balkjes in de bak gelijk maar meegenomen maar Mira dacht dat het een hindernis van een meter was... Huppelde de mooi over na twee sprongen haha. Zal zo de rijfoto's van Mira opzoeken. Aankomende zaterdag voor het eerst les met d'r ben benieuwd.

Magica

Lailaa: verliefd geworden op Liza? En natuurlijk haar veulentje bewonderd vandaag

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:51

Mira283 schreef:
Cp112 Gefeliciteerd met je veulen!

Vandaag heerlijk in de bak gereden tweede keer buiten wat ene koel paard heb ik toch. Na alle ellende met Miggs ben ik zo blij met deze merrie. Eindelijk zonder angst rijden en dat op een KWPN. Lagen balkjes in de bak gelijk maar meegenomen maar Mira dacht dat het een hindernis van een meter was... Huppelde de mooi over na twee sprongen haha. Zal zo de rijfoto's van Mira opzoeken. Aankomende zaterdag voor het eerst les met d'r ben benieuwd.

Dat klinkt super! Maar ik moet even eerlijk bekennen dat ik het heb gemist dat je nu een nieuw paardje hebt? :o :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:58

Amigo heb ik naar ene handelaar gebracht. Ik kon de klik maar niet krijgen dit al ene jaar lang. Rijden was ene regel rechtte hel. Rennen en nog meer rennen. Ik ben zo ontzettend bang geworden. Hij ging aan de ren en voor de bakrand een haakse bocht maken. Dan lag je er wel naast. Kijkers gooide hij er ook af. Einde raad naar Sipko Sipkens gebracht. Wou wel ruilen tegen een bonte merrie of iets gelijks. En hij had een bonte KWPN merrie. Was gewoon liefde op het eerste gezicht met Emira. Voor het eerst in tijden op ene onbekend jong paard gestapt en het voelde zo goed aan! En zo is Emira bij me gekomen zit een scheutje fries bij d'r door. Owja kreeg er nog een set project merrie erbij :P

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:02

Van Amigo had ik het nog wel meegekregen. Wat jammer dan he? Maar ik begrijp je helemaal, het rijden moet wel leuk en veilig blijven. Wat fijn dat het zo goed klikt met Emira! Hoe lang heb je haar nu? En was het dan 2 halen 1 betalen, omdat je er nog een projectje bij kreeg hihi. Ik keek net even in je profiel en wat een leukerd!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:08

Is heel erg jammer maar hij staat bij mij in de buurt en dit meisje heeft er heel veel plezier mee. Ik heb haar nu net 3 weken. En alles klopt gewoon karakter is wel niet de mooiste volgens sommigen maar daar gaat het mij niet om. Dank je voor het compliment! (Zwarte shet is het project :)) )

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:19

geveuliciteerd chantal!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:20

Whoee elloe op eros! top!!