Hé Leon volgens mij kun je gewoon alsnog een tandartsverzekering erbij nemen, heeft mijn vriend tenminste ook gedaan
. Was wel toen het ziekenfonds veranderde dus weet niet of ze dat toen verplicht waren ivm verandering of dat dat dus altijd kan
Maar ik zou het zeker proberen --> tandartsverzekering kost ca €7 in de maand en dan is 75% vergoed
. John is toen gewoon een paar maanden later naar tandarts gegaan (kreeg last van verstandkiezen en toen dus 1st ff verzekring afgesloten
)
Ik ben paar jaar geleden ook weer een naar de tandarts geweest voor een "renovatie" was al jaren niet geweest en kreeg last van tandsteen
en ook van 1 gevulde tand 
Het viel me uiteindelijk nog allemaal mee
. Ze hebben 2 vullingen moeten verwijderen (waren te oud/ versleten of zoiets) en dus vervangen door witte en verder dus tandsteen verwijderd.
Heb ook nog alle 4 mijn verstandkiezen (nooit last van gehad gelukkig
) en 1tje is toen gevuld, deden ze eigenlijk niet maar de tand was verder zo netjes en klein gaatje dat ze dat wel wilde proberen
Nu probeer ik ieder jaar een keer te gaan (2x vind ik overdreven) vooral voor de tandsteen dus, maar door verhuizing ben ik nu weer 2 jr niet geweest
maar verzekering heb ik wel gewoon
stel je krijgt accuut iets dan is het tenminste niet zo duur
en over wassen:
Staart en sokken wassen doe ik ook meestal met Biotex
soms met zilvershampoo of staart en manen met kerato als ze schilfers krijgt
Als je alleen de haren van de staart in een emmer warm water hangt om te wassen kan dat volgens mij geen kwaad ook al is het koud als dus de staartwortel en bips maar niet te erg nat worden
alhoewel deze ook nat worden in koude winterse buien en daar kunnen ze ook tegen
Hier is het luxe en kunnen we altijd wassen
wel handig als je op wedstrijd wilt enzo 
We gaan dit weekend naar Indoor Brabant (kür + special) en zondags skiën in Landgraaf
heb ik nog nooit gedaan dus ben benieuwd 
Vanavond weer rijden