[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:35

wisky: mannen maken de bende, vrouwen kunnen het opruimen.

bianca: sterkte met je kleine man. Als nu alle klachten maar verdwenen zijn. In de staart van Ziggy zat allemaal pis en poep vermengt met modder. Hij is namelijk te lui om zijn staart op de tillen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:36

Dank je wel, hoop dat nu ook alle klachten weg zijn, elke 2 weken oorontsteking is ook niet fijn...

Bij Noa zit ook dat er allemaal in, ze tilt haar staart wel op, maar niet ver genoeg. Of hij is te zwaar of ze is te lui (zal dat laatste wel zijn hihihi)

Die hint met biotex vind ik wel een goede, even onthouden voor als het weer eens mooi weer is...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:41

Hallo!
heeeeeeerlijk gereden!
Heb de geboorte van 3 lammeren gezien Lovers
Er zijn al 3 schapen bevallen. 9 lammetjes!
Biotex gebruik ik ook altijd haha!

Sita ; Prachtig zadel zeg!

Marije; Lekker! Magk mee in je koffer!
Laatst bijgewerkt door Pradaatje op 21-03-07 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:43

bianca: ik hoop zo voor je kleine man dat de klachten weg zijn. Ik heb zelf ook vocht achter mijn trommelvlies gehad, en ik ging echt door de grond van de pijn.

biotex gebruik ik trouwens ook voor de sokken. hoef en al in een emmer zetten 10 min laten staan en ze komen spier wit te voorschijn. Van biotex wordt het trouwens ook lekker zacht

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:47

Ik ga weer.
Ben zo misselijk Verdrietig
Tot morgennnnnnn!
Doei!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:49

Ik ga ook mijn bedje opzoeken. Morgen wordt het weer vroeg in de veren!
Jullie zien mij morgen wel verschijnen!
dagdag
alvast slaaplekker iedereen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:51

Doei!

Net terug van werken.. Hele fijne dag gehad.. Lekkere dag gedraait ook! Ruim 3500 euro! De mensen zijn weer lekker aan de winkel! Haha!

Bianca, beterschap voor de kleine man!!

Leon, Oei.. Ja.. Ik vrees als ik eens ga dat er ook wel wat moet gebeuren. Maar toch.. Ik heb nergens last van.. Dus ik vind het niet zo nodig.. Ikzelf heb wel een TA en ben er voor verzekerd.. Mijn ouders betalen mijn verzekering nog en van hun moet ik het erbij nemen.. Je weet maar nooit..

Weltrusten voor de vroege slapers!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:08

Zo kom weer even langs, was alweer een tijd geleden haha:P
Morgen komen de pallieter foto's!

@Sita_ , wat vervelend dat je zo ziek word, net nu je 3 toetsen had! Beterschap!
@resdiray , hihi dat is altijd leuk om te horen dat er mensen zijn, die je paard ernstig interesant vinden!, maar je mkoet hem lekker houden hoor hihi
@IkBenMarije, Oei een flinke schuiver gemaakt lees ik, ik hoop dat de stijfheid gauw weer over is!
@Sita_ , Nice nickename voor het 2e topic!! haha
@Bediren, spannende tijden voor juo dus, nog steeds niet zeker of ze zwanger is! Ik hoop dat je er senl achterkomt!
@Sita_ Oe wat een mooi zadel, op het paard van me moeder ligt zo een zelfde, dus ik weet hoe ze zitten..... ziet er erg mooi en nog zeer netjes uit!
@ziggy_janet, wat een opluchting dat je het goede cadeautje had uitgekozen voor je schoonmoeder, dat ook weer achter de rug!
@wisky, Oei vuur in de firetpan is niet het leukste om te hebben! Hoe is het afgelopen?, heb gelezen dat jij de troep op mocht ruimen, agos heb je hem wel even verteld dat hij dat zelf ook kan?

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:19

Ja en nu mag ik weer elke avond zelf eten koken!
(heb ik ook geen frietpan nodig!)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:28

Dat is waar, nu word het weer elke avond gezond eten, aardappelen en groenten hihi...

Ik ga ook saai doen, en lekker naar me bed
doeg dames, tot morgen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:28

Ach, zonder frietpan kan je ook lekker eten maken hoor.. Knipoog

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:35

Ik heb niet eens een frituurpan Haha! Als ik friet ga eten, dan haal ik het wel bij de patatboer Tong uitsteken

Ik ga ook mijn bedje in, na deze dag ben ik helemaal op. Kleine ligt ook op bed eindelijk, hoop dat hij zonder pijn de nacht doorkomt... Slaap lekker allemaal Doei!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:36

Ik gebruik de frietpan ook niet veel..
Heel af en toe voor frietjes dan.. Of voor snackjes.. Verder niet..
Ben niet zo dol op patat en al die vette zooi..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:27

hahaha lol, frietpan in de fik.
(alleen het opruimen niet natuurlijk Knipoog )

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:02

Goeiemorgen allemaal! Doei!
Hoef vandaag om 11 uur pas op school te zijn, dus ga nog even lekker bokken.
Haha, ontspannend is bokken wel Sigaar

Wij hebben thuis ook geen friteuse, ja een piepkleintje voor 1 mini portie friet, maar die staat ook lekker te verstoffen boven op de kast. Als wij friet eten komt het van de frietboer Haha!

Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:04

goedemorgen iedereen,'
niet echt spannende plannen (mm huis poetsen niet zo spannend he? Lachen )
Iedereen fijne dag vandaag!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:57

Goedemorgen allemaal.. Lachen

Vandaag lekker vrij! Morgen ook! Ga dus vanmiddag mijn nieuwe zadel uitproberen! Haha! Het mag nog zo hard waaien en regenen maar ik moet en zal rijden! Tong uitsteken

Zometeen met Maya weg.. Ze komt dr nieuwe auto showen.. Haha! En dan gaan we even langs de fitness.. We willen wrs een andere sport erbij gaan doen.. Ja

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:02

Zit nog steeds met griep thuis. Blijf me bibberig voelen. Dus da's wel een beetje saai!

Leuk SIta een andere sport, wat wil je dan gaan doen? Ik heb om af te vallen een hele tijd aerobics gedaan, en oo gefitnest, maar het hielp niet bar veel, en ik was er eigenlijk veel te druk voor, dus ben toen maar gestopt.
En lekker je nieuwe zadel proberen, hier is het prachtig weer, (maar ja, jij woont aan de andere kant van het land volgens mij) dus bij jou hopelijk ook!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:06

Ik zie een streep blauwe lucht.. Verder is het droog hoor..
Maar ik woon aan zee, tenminste de wind komt altijd uit zee.. En daar waait het altijd een stuk harder dan in het binnenland.. Lachen Het stormt hier zo ongeveer iedere dag.. Clown

We willen gaan bodycombatten.. Dus we gaan kijken wat het is, kost en gewoon wat info vragen. Ik doe het niet specifiek om af te vallen, maar dat zou mooi meegenomen zijn.. We gaan het meer doen om echt conditie op te bouwen.. Waarschijnlijk gaan we ook beginnen met zwemmen.. Pff.. Ik krijg het nog druk.. Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:55

goede middag ben er ook nog even

moet zo ook alweer voor de 3 de dag achter een mijn kamer opruimen Bloos (en het is nieteens allemaal mijn zooi Verdrietig )

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:54

Hé Leon volgens mij kun je gewoon alsnog een tandartsverzekering erbij nemen, heeft mijn vriend tenminste ook gedaan Ja. Was wel toen het ziekenfonds veranderde dus weet niet of ze dat toen verplicht waren ivm verandering of dat dat dus altijd kan Knipoog Maar ik zou het zeker proberen --> tandartsverzekering kost ca €7 in de maand en dan is 75% vergoed Knipoog. John is toen gewoon een paar maanden later naar tandarts gegaan (kreeg last van verstandkiezen en toen dus 1st ff verzekring afgesloten Nagelbijten / Gniffelen)

Bloos Ik ben paar jaar geleden ook weer een naar de tandarts geweest voor een "renovatie" was al jaren niet geweest en kreeg last van tandsteen Boos! en ook van 1 gevulde tand Scheve mond
Het viel me uiteindelijk nog allemaal mee Ja. Ze hebben 2 vullingen moeten verwijderen (waren te oud/ versleten of zoiets) en dus vervangen door witte en verder dus tandsteen verwijderd.
Heb ook nog alle 4 mijn verstandkiezen (nooit last van gehad gelukkig Knipoog ) en 1tje is toen gevuld, deden ze eigenlijk niet maar de tand was verder zo netjes en klein gaatje dat ze dat wel wilde proberen OK dan!

Nu probeer ik ieder jaar een keer te gaan (2x vind ik overdreven) vooral voor de tandsteen dus, maar door verhuizing ben ik nu weer 2 jr niet geweest Bloos maar verzekering heb ik wel gewoon Ja stel je krijgt accuut iets dan is het tenminste niet zo duur Geld, geld!

en over wassen:
Staart en sokken wassen doe ik ook meestal met Biotex *LOL* soms met zilvershampoo of staart en manen met kerato als ze schilfers krijgt Knipoog

Als je alleen de haren van de staart in een emmer warm water hangt om te wassen kan dat volgens mij geen kwaad ook al is het koud als dus de staartwortel en bips maar niet te erg nat worden Knipoog alhoewel deze ook nat worden in koude winterse buien en daar kunnen ze ook tegen Knipoog

Hier is het luxe en kunnen we altijd wassen Bloos wel handig als je op wedstrijd wilt enzo Ja

We gaan dit weekend naar Indoor Brabant (kür + special) en zondags skiën in Landgraaf Cool heb ik nog nooit gedaan dus ben benieuwd Nagelbijten / Gniffelen
Vanavond weer rijden Dromen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:30

Doei!

Net bij Amy geweest.. Eerst heerlijk gepoetst.. Vlechtjes gemaakt.. Gewoon tijd rekken..
Ik durfde niet op de zadelen.. Bloos Ben zo blij met me zadeltje.. Wil ik wel voorzichtjes doen! Haha! Maar goed, ik zou samen met Lizet naar buiten gaan.. Alleen Velvet was beetje vervelend.. Gaaaap Dus lekker in de bak gereden.. Het zadel ligt zo lekker! Lovers Ben zo verliefd.. Corianne en Natas hebben er ook al opgezeten wilden er beiden niet meer af..
Amy krijg van deze singel geen wondje! Go jij! Go jij! Want het plekje was na het rijden nog dicht! Haha!

Daarna kwam Kimberly.. Dus het was haar beste dag niet..
Eerst kreeg ze het van mij onder dr voeten.. Ze krijgt nog een kans, maar er gaat ondertussen wel gezocht worden na een goed iemand.. En ander stop ik met alle bijrijders.. Ik schakel Maya wel eens in als het hard nodig is.. En toen kreeg Kimberley het nog eens op dr brood van Natas wat Pablo betreft (die had ze lopen slaan.. Pennymeisje Gaaaap ).. Dus die was niet meer zo vrolijk.. Nagelbijten / Gniffelen Maar hopelijk een wijze les..

Wassen.. Ik doe alles, sokken, manen, staart, lichaam, wassen met koud water.. We hebben geen warm dus dan maar met koud. Ik heb een grote fles Oster Shampoo en dat werkt super goed.. Ik was elke 3 weken de sokken ook nog eens met betadine scrub.. Na het wassen gaat er een scheutje CM Detangler of Equistar over.. En ze word aan de hand droog gestapt.. Ze droogt dan dus lekker in de buitenlucht op, de CM maakt dr huidje glanzend en zacht.. En het voordeel is dat het een laagje achterlaat waardoor het wat vuilafstotend is.. En dat is gelijk mijn geheim van mijn witte paard.. Clown

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:35

ik was tamlin altijd met warm water alleen zomers na het rijden het zweet met koud water.
Ik was bijna alleen als ik wedstrijd heb de manen en de staart.. maar gaat binnekort verandering in komen want op mijn nieuwe stal wil ik haar schoon gaan houden..
want dat is nu niet te doen als ik tamlin uit de wei moet halen moet ik haar eerst uit de modder trekken en daarna spuit ik haar sokjes altijd ff uit.. maar das ook geen doen ze heeft niet bepaald ''kleine'' sokjes..
Maar op mijn nieuwe stal gaan ze alleen zomers op wei en overdag in de paddock en dan ga ik haar iedere dag rijden.. kan ik er teminste met de fiets heen.

Oja ik was altijd met biotex altijd lekker wit!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:15

Dromen genieten Sita en bijrijdster had lesje nodig, hopelijk snapt ze het nu ...
en ik spuit soms ook na het wassen equistar of zoiets op maar dat helpt naar mijn idee alleen een beetje bij manen en sokken --> een vlek van drol enzo gaat er niet makkelijker af Bloos

Hé Tamlin --> biotex moet je wel niet teveel gebruiken op het hele paard ivm wegwassen vetlaag Knipoog als je vaak helemaal gaat wassen kun je beter een echte paardnshampoo gebruiken die de vetlaag beschermd Knipoog
Maaruh als ze op de nieuwe stal mooi op droge paddock en wei kan hoef je vast niet zo vaak te wassen Haha!

Say stond eerst ook op een stal waar in de winter de blub niet te voorkomen was gelukkig wel altijd droge plek om te staan/ liggen maarja bij in/uitgang en waterbakken enzo heel snel weer blub Scheve mond
Nu staan staat ze of in de boswei (die zelfs nu nog droog is *LOL*) en als ze niet op de wei kunnen/ mogen in een witte zandpaddock die dus ook altijd droog is IDEAAL Dromen
In het begin viel het echt op hoe wit ze ineens bleef Cool

Ik was Sayla eigenlijk liever niet te vaak (is toch niet echt natuurlijk) alleen als we op wedstrijd gaan (was nu 1x in paar mnd wordt straks wel iets vaker Bloos ) en in het voorjaar als (bijna) alle wintervacht eruit is --> Dan was ik haar helemaal met keratoshampoo tegen jeuk en kriebels Knipoog O ja en soms als ik echt een keer denk ARGH je bent echt goor en krijg t er niet uitgepoetst Nagelbijten / Gniffelen

Verder spuit ik haar af als ze goed gezweet heeft (wordt ze ook al mooi wit van Cool ) of als ze door bosrit lekker blubpootjes heeft Knipoog of gewoon omdat het warm is en een douche na t rijden dan wel erg lekker is (denk ik) Haha!
en O ja als het lekker weer is gaan we ook wel eens gewoon in een meertje zwemmen dan is ze ook weer schoon Tong uitsteken

en Bloos! lees net leuke vacature --> ik wil ik wil ... Haha!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:35

Ik was Hendrik altijd met Tea-tree shampoo, helpt goed tegen de insecten etc. in de zomer.
Staart manen en sokken was ik met Teer shampoo, wat ook vreselijk naar teer stinkt Clown
Daarna is hij voor maximaal 5 minuten spierwit Haha!