[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:52

gefeliciteerd nog janet Lachen
En wat heb jij een ijverig mannetje Knipoog ben er maar zuinig op Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:56

Wat is hekkelen?

Janet, gefeliciteerd met je zusje!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:56

ben ik ook, hij kan absoluut niets stil zitten. En dat is best wel eens handig, als bijvoorbeeld de stallen moeten worden uitgemest.
Hij is 3 uur bezig geweest, en heeft het nu helemaal gehad met de paarden Nagelbijten / Gniffelen

Krijgen we binnenkort ook nog rij foto's van Kyaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:57

Snowville schreef:
En Maya... mede daarom rijd ik (nog) niet Knipoog

Watje Tong uitsteken Haha!

TK, leuk dat je voor een trailer kan gaan zoeken! Droom ik ook steeds van... Bloos

snowdon schreef:
Wat is hekkelen?

HA! Ik ben niet de enige, zie je wel! Haha!

Zal eens kijken of Pel antwoord heeft gegeven Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:59

nee nog niet
sloten schoonmaken, of maaikorfen of hekkelen is precies hetzelfde.
Hoe noemen jullie dat dan?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:02

hekkelen??? nog nooit van gehoord. wel baggeren ofzo.
Rijfoto's, zal eens een slachtoffer fotograaf gaan zoeken. dus houden jullie nog te goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:05

Wij noemen dat ook sloten uitbaggeren... Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:06

Wij noemen het altijd hekkelen of maaikorfen. De sloten worden dan leeg geschept, en al het riet enzo wordt dan verwijderd.
Hier is de schouw al geweest, dus alle sloten zijn schoon.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:06

haha baggeren dus Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:08

Nou ik spring even snel onder de douche

tot zo!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:09

Doei!

Vandaag gewerkt.. Was erg leuk!
Vandaag hadden we voor de lol eens de rollen omgedraaid. Ik in de winkel de weekendhulpen leiden en mijn bazin en haar plaatvervanger een hele dag kassa draaien.

Was best wel gezellig eigenlijk! Bazin was supervrolijk en zelfs melig op den duur!
Kreeg complimenten over mijn manier van leidingggeven enzo. Leuk!

Fijn dat het al wat beter gaat met je rug Marleen!

Over afvallen, etenspatronen..
Mijn etens patroon.. 's morgens 1 Boterham, bij de koffie een eierkoek zonder boter, 'smiddags 4 boterhammen, bij de koffie een milk break, 's avonds een aardappel of 2 met een schepje groente en een stukje vlees. En verder 's avonds eens een klein zakje chips ofzo. Ik moet juist meer gaan eten, op advies van de dokter, maar dat lukt me niet. Ik krijg het niet weg. Maar ik moet ook gezonder gaan eten. Dus daarom dacht ik aan Sonja Bakker, is volgens mij ook het nieuwe woord tegenwoordig voor dieeten, omdat je daar ook al weinig eet maar wel gezond.

Wat lief van Wilco, de stallen mesten! Haha!

Maya gevallen.. Amanda is echt een muts he af en toe! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:09

Hier zijn de sloten idd ook al gedaan Lachen Bagger wordt dan altijd op het land of in de berm gelegd (minder fijn).

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:49

ja dat is inderdaad minder fijn, geeft ook zon bende op het land en in de berm.

Nouja volgens mij komt de eerste visite binnen, dus ik ga. Doei!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:55

Baggeren ken ik idd wel, wordt hier bij de nieuwe wei ook gedaan. Voor nu is het al gedaan voordat wij gingen kijken.
Hoe hebben jullie langs sloten omheind, die jaarlijks worden gebaggerd/gehekkeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:58

In Zeeland liggen sloten langs de weg Vork Haha!

En weides zijn bijna altijd op / binnen een erf gesitueerd.

Dus die komen niet in de buurt daarvan... Wij kennen hier bijv. ook haast geen weides die 'afgerasterd' met sloten zijn Clown

Dus dan heb je dat probleem niet... De paar weides waar wel een sloot langs ligt, hebben een gewone omheining zoals palen met lint of koord vaak.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:58

bij ons is het met lint afgezet leon. Maar aan een kant is de sloot vrij zeg maar. Kun je geen palen zetten die je er even uit kunt tillen mocht het moeten gebeuren?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:02

Och er zit nog een strook gras van 3 meter breed en dan begint de echte omheining pas straks. Maar we mogen die strook rondom dus wel gebruiken en vind het wel zo fijn als er nog iets van draad/lint langs de sloot staat. Maar kan evt ook wel met prikpaaltjes. Vroeg me alleen af hoe anderen dat deden Clown

Naast ons perceel daar is trouwens nog een perceel waar twee koeien lopen, duidelijk van een hobbyist. Misschien kunnen we daar op den duur ook nog wel wat mee regelen om samen te doen Lachen Hihi, ik zie het al helemaal zitten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:07

Persoonlijk zou ik zelf wel altijd voor een extra omheining langs een sloot gaan Lachen Mijn smaak is dan om een gewone vaste omheining te zetten met teerpalen, en dan lint zoals mijn paddock, dus 4 linten, om en om breed / dun. Onderaan het dunne. Bovenaan het brede. En ik denk dat ik die palen op minimaal 1, maar misschien 1,5 meter vanaf de slootwal zou zetten, zodat je ook een looppad eromheen hebt,en mocht er eens iets gebeuren, dan heb je nog meer ruimte. + Ik denk dat de palen dan ook steviger staan.

Dewi's tweede veulen is na de geboorte verdronken in een sloot. Dieptriest. Ik durf dat ook niet aan...

Ik ben echt benieuwd naar je toekomste stek Leon Ja Haha!

Anyway.. ik moet nog een hoop was doen, douchen, paarden brokken geven. Daarna komen er nog twee vriendinnen voor wat gebabbel en een drankje voor we gaan stappen. Dus ik ga afscheid nemen en wens jullie en fijne aaf! Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:13

Jaa o.a. dat verhaal van Dewi bij de sloot, heb ik altijd in mn achterhoofd gehouden. Bij het schetsen van de indeling voor de nieuwe stek ook rekening mee gehouden, omdat Chayenne er in de toekomst toch ook zal bevallen als alles mee zit Lachen
Dus een 'bak' om te rijden/spelen, maar dus ook voor Chayenne in de 'bevallingstijd'. Palen om de 5 meter en goed omheind. De rest kan dan wel wat simpeler.

Is nog wel moeilijk voor te stellen allemaal, als je een kale akker in een kaal poldergebied ziet Clown maar omheining breekt al een groot gedeelte van het beeld en als het gras op komt, is het ook een heel ander gezicht van het voorjaar.

Ik ga lekker bankhangen, morgen weer druk aan de studie.
Fijne avond allemaal!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:42

Ik denk dat het heel mooi gaat worden leon Knipoog

Wat ontzettend triest van dewi's veulen zeg.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:41

Het gaat vast heel mooi worden leon!

Wij hebben het ook langs de sloten afgerasterd. Want in de winter staan hier de sloten droog.
Hier MOET altijd gehekkeld worden voor een bepaalde datum, dan is de schouw. En moeten alle sloten schoon zijn. Anders heb je kans op een boete.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:04

Voor ik ga slapen (en jullie ook), moet ik nog even zeggen dat ik vandaag ook lekker in een ruitershop geweest ben! En veel te veel geld uitgegeven heb Bloos
Bij Country Mill in Nijkerk lagen al een tijdje hele mooie westernbeugels, van die zilverkleurige bewerkte. En nu heb ik ze dus gekocht! Ze waren hartstikke duur, maar ben er wel erg blij mee. En Mees heeft hele stoere westernlaarzen voor het rijden gekocht. Hij reed altijd met zijn werkschoenen, wat ook best gaat, maar dit is wel errug stoer!

Nou, truste!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 01:41

Die beugels heb ik ook, naja niet dezelfde, maar wel het zelfde idee. Ook ingegraveerd.

Ik duik mijn bedje in, truste!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:07

Goedemorgen!

Westernlaarzen, duur? Foto?
En heb je al foto van je hooiruif? Haha!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:08

Mogguh....

Sita_ schreef:
Over afvallen, etenspatronen..
Mijn etens patroon.. 's morgens 1 Boterham, bij de koffie een eierkoek zonder boter, 'smiddags 4 boterhammen, bij de koffie een milk break, 's avonds een aardappel of 2 met een schepje groente en een stukje vlees. En verder 's avonds eens een klein zakje chips ofzo. Ik moet juist meer gaan eten, op advies van de dokter, maar dat lukt me niet. Ik krijg het niet weg. Maar ik moet ook gezonder gaan eten. Dus daarom dacht ik aan Sonja Bakker, is volgens mij ook het nieuwe woord tegenwoordig voor dieeten, omdat je daar ook al weinig eet maar wel gezond.

Ik vind Sonja Bakker ook niks... Heb eens in dat boek gebladerd, maar nee... niks voor mij... Heb wel Vitalinea-dieet. Da's wel errug lekker en goed te doen. Af en toe moet je een beetje creatief zijn met seizoensgroenten, maar heel veel heb je daar nu ook geen last meer van. En ik at dan ook de Vitalineaproducten niet, want die vind ik veels te zoet.... Had gewoon magere kwark oid met verse vruchten.... Maar het is gewoon een idee en patroon wat je in je leven moet brengen. Vond het zelf wel prettig.

Als iemand het wilt hebben moet je effe je mailadres pb-en. Want ik heb ze wel allemaal op de computer staan.

T'is hier verder nog steeds druk. Moest gisteren met Sint rijden, terwijl die vent dat stukkie ook makkelijk had kunnen lopen Boos! Haha! Na jah... kids vonden het prachtig.... Was verder wel gezellig....

Ach Maya.... gevallen van Aman Ach gut Ach gut Ach gut ZiggyJanet, jij boft met zo'n vent.... Sita, leuke dag gehad zo te lezen.... verder nog wel iets gelezen over een pijnlijke rug wat gelukkig al beter gaat....

Hier is ook al gebaggerd.... Wij hebben palen en lint er omheen staan en die laten ze keurig staan moet ik zeggen. 't Geeft altijd wel een gigantische troep

Verder weinig bijgelezen... Hoop ik vanavond weer te doen.... Doei!