[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:53

zo, ben ik weer..
dagje walibi was wel leuk alleen een tijdje heeft het geregent
maar goed niet zo heel hard gelukkig, en de rijen voor de attracties werden dan minder

coydog: ik wil dr wel allemaal leuke dingetjes gaan leren maar ga even kijken wat gunstig is en wat ook leuk voor haar is, ze leert vrij snel dus wie weet, het compliment of buigen enzo.. ik zie wel hoever ze komt!

ook weer mooie foto's gezien!!

peetorlan: beterschap!!

spetter: succes morge met de da voor spetter...

desillies: hopelijk word het wat met de verzorgster

snowdon: mooie foto zeg!!

xingridx: je zal al wel weer terug zijn van het strand, of niet... hoe was het?

flettie: wat fijn dat je vriendje weer terug is! alsnog beterschap voor hem

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:03

Hooi mensjes.
Hoesie hier?
Probeer af en toe bij te lezen maar 500 bladzijdes zijn me echt teveel.

Bij ons is de stal af en heeft maggy een nieuw baasje.
Maar het klikt zo goed met nieuw baasje dat ze maar bij ons op stal komt.
Zo blijft Mag nog steeds in de familie.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:17

wat leuk dat ze een nieuw/goed baasje heeft en dat ze toch nog bij je in de buurt blijft
hoe is het trouwens met haar vroeg veulen van dit jaar? ehm phoebe was het toch?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:18

Hey myrddin, ik had van Roos al gehoord dat ze verkocht was ja... Maar wat leuk dat ze toch een beetje bij jullie blijft!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:21

hmm uiteindleijk toch niet naar het strand gegaan, maar doelloos een uur hier ind e buur rondgereden :p

maar goed, was alsnog wel gezellig, alleen beetje verwarrend

Flet, mooi dat het alweer iets beter is met je vriendje

Mm, leuk dat je rijles zo goed beviel! ik moet maandag

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:30

Overigens zag ik in de lijst van bans etc dat 'kwaak' en 'Stinkers' permanent zijn geband ivm relaccount!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:31

CF dank je.. Phoebe is van Myrddin. Maar Mags veulen Maghnus is er ook nog. Een flinke vent van alweer 1.50.. slik

Dank je Snowdon. .ja we zijn heel blij. Maar ze is niet echt verkocht eerst uit geleend en toen maar gegeven want het klikt zo goed. Wij krijgen in ruil daarvoor weer rijles. Dus beter had het niet kunnen lopen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:50

Zo ben weer thuis. Les ging lekker, maar ik begin al wat van Lisje's dracht te merken. In deze les word altijd aan het eind van het uur pas gegalopeerd. Voorheen deed ze dan netjes mee, nu had ze na 1 galopje op beide zijden wel genoeg. De juf wilde nog een keer aan laten galoperen, maar dat wilde echt niet. Lisje was moe. Ik denk dat we langzaamaan maar eens rekening met die dracht moeten gaan houden. Galopjes wat korter doen om mee te beginnen en dan later gewoon laten stappen als de rest galopeerd. Zelf galoperen we buiten ook genoeg (is makkelijker voor d'r) dus dat hoeft ze niet te missen...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:03

K*T K*T K*T alles weg. Had een heel verhaal. Nu dus weg. Eerst kreeg ik er al tekst van een ander in terwijl ik het wou posten. Nu maar even de verkorte versie.

Flettie mooi dat het beter gaat met vriend lief. En het rijden zonder zadel word wel beter als ze dikker word.

Spetter mijn dierenarts zegt dat als een paard wisselt van voer ze 3 weken aan de dunne mogen zijn (geen spuit poep) daarna moet het over zijn en tijdens die dunne moeten ze wel fit en lekker zijn.

Mooie foto's van een veulie gezien.

Zieken beterschap ermee. Het is ook ideaal weer om ziek te worden.

De rest weet ik al niet meer Ben ook moe en mijn verhaal laat ik maar want ik heb geen puf om het nog een keer te typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:01

*Bijgelezen*

*Volgevreten op "uit-eten-gaan" voor oma's verjaardag, was erg lekker, maar ben gewoon niet meer gewend om zoveel, en zo langzaam over de avond te eten *

*Morgenmiddag naar stage! *

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:34

zo TM dat is niet niks van je vriendin... vreselijk!! sterkte voor haar!!!

yarka, gam is er na 3 jaar nog niet aan gewend. heb er een hard hoofd in maar ik kreeg vandaag de tip om parelli met hem te gaan doen. ik neem deze tip van harte aan omdat ik weet dat haar paard ook met geen poot op de weg te zetten was... dus dat moet met gam ook lukken!!
pellie parelli

flets, sterkte met je mannie hè?

diny, ik ken dat. ik heb een hele leuke vrouwelijke tandarts... als ik pot was, werd ik fliefd op d'r!

peetorlan, ook beterschap!

je zou zeggen dat hooi geen schijt op moet leveren cindy? ben benieuwd wat de DA zegt.

over gam zijn mok,
roos het voer is via de spier/balanstest gedaan. voer in de ene hand, foto onder mijn andere en op mijn buik en dan de arm naar beneden proberen te duwen.
het kon optie a. groot probleem, optie b. lastig of optie c. geen probleem worden. het werd b. lastig
de 2 meest voorkomende grasjes uit de wei en 1 voor mij onbekend plantje waren oké. die moerassprietjes iets minder maar niet schadelijk voor hem.
het voer was verder ook oké, het is het slootwater dus. en dat is lastig want de dichtstbijzijnde kraan is in de badkamer en eentje in de hal Afbeelding en daartussen zit nog een erf en een loods!!!
ik moet dus ff zien hoe ik die waterton elke dag het gemakkelijkste vul... zoveel slang bij elkaar zoeken of eerst emmertjes lopen.
*grrr*

enniewee, ben allang blij dat het 't gras niet is want dat was MAJOR PROBLEM!!!
waarom heb ik zo'n gevoelig paardje?

ik hou me er buiten maya... pb-ze!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:38

Pellie dank je Ik ben nu ook in overleg met moddie, die het gaat proberen te splitten naar apart topic Leon heeft nl pc al uitgezet...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 04:57

goedemorgen, heb net even bijgelezen, lekkere klus

Flettie, die zijn gewoon weer voor de handel alleen daar zijn ze wel weer het dubbele waard of meer.

Maar we hebben echt helemaal dubbel gelegen, toen ik IL's verhaal las, zag ik alles weer voor me en zat opnieuw te schateren. De kans is groot dat ze ook naar Hedel komen, kan ik nu al van genieten.

We hadden niet zoveel puf meer en er was eigenlijk niet zoveel te koop dus hebben we hier gezeten en koffie gedronken en toen kwamen de verhalen, heb me echt geweldig vermaakt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 04:58

goedemorgen, ik heb alles ff bijgelezen, fijne dag allemaal.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:15

Goedemorgen!!! Weinig gebeurd hiero....

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:23

Goedemorgen

Gister heerlijk op jeanie gereden.
En gister avond uit eten geweest met mijn ventje
En nu wer fijn aan het werk

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:23

Goedemorgen,

gisteren lekker prive les gehad met Chubje. Ze was even nogal drammerig, vooral toen ik mijn eigen fouten aan ging pakken.
Ik heb nogal de neiging om mijn binnenhand terug te halen als ik een wending inzet of rijd. En dat mag dus niet. Meer druk op de buitenteugel en binnenteugel soepeler en zeker niet terugwerken. Maar da's best een lastig verhaal om te doen.
Daarnaast moet ik mijn handen meer gaan dragen, dat scheelt wel een hoop gewicht in m'n handen heb ik gemerkt!
Uiteindelijk wist ik haar netjes over de drafbalkjes te krijgen en te sturen. Na een half uur van wegvallen over de schouder en gaan rennen om te ontsnappen aan de buitenteugel- druk, begon madam te begrijpen dat we het voortaan anders aan gaan (proberen te) pakken.

Vanmiddag hebben we een gesprek met Secretary Plus. Wil wel graag eerst nog bij baas aangeven dat ik met zijn aanbod niet akkoord kan gaan. Vind dat soort dingen altijd lastig, maar het scheelt toch een paar weken boodschappen voor mij...

Pellie, misschien kun je ondergronds waterleidingen aanleggen? Of een schone kruiwagen steeds vullen met vers water en dan in de drinkton kiepen. Wel fijn dat het niet aan het voer lag!

Ik denk dat Maya haar berichtje heeft aangepast, want ik zie nergens staan waarom je een moddie nodig had?

Mamauba, copy je tekst voordat je op verzenden klikt, scheelt een hoop gemopper Ik doe het ook niet altijd hoor...

WenK, misschien ligt het ook wel aan de combi vacht en buitentemperatuur? Chub zit er ook vrij snel doorheen, vooral door die teddyvacht. Wel fijn dat les zo goed ging verder!

Flet, nog een voordeel van Duitsland dus. Belgie schijnt ook veel beter geregeld te zijn dan in NL... Ben jij lekker vrij om voor je ventje te zorgen?
Zonder zadel, ik doe geen poging meer. Kan er a) niet opkomen en b) niet blijven zitten (in stap al niet )

Zo... En nu: back to work
Fijne dag allemaal!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:26

Beste allemaal,

Misschien hebben jullie me de afgelopen week gemist
(misschien ook wel niet)
Maar goed, de reden is dat Cor's moeder (mijn schoonmoeder dus) vorige week donderdag is overleden.
Na een week van rouw en afscheid nemen en gisteren de crematie... ben ik vandaag weer aan het werk gegaan.
Proberen maar weer de draad op te pakken.
Alles lijkt nu nog een beetje onwerkelijk maar dat zal wel gewoon tijd nodig hebben.
In ieder geval... ik ben er weer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:33

Goedemorgen!

Zo daar is weinig bij gekomen!!!!

Myrddin wat leuk om weer wat van je te zien hier. Mooie oplossing met Maggy!

Sjoe, heel veel sterkte. Ik hoop dat het een beetje met jullie gaat

Gisterenavond was het springavond. Er waren nu maar 2 groepen vanwege vele afzeggingen.. We hadden t nu wel makkelijk omdat Flan op stal stond. Ze zag er niet uit want ze had s'middags flink gerold in de buitenbak. We moesten best moeilijke oefeningen doen. T thema was nu afremmen na de hindernis. Eerst losgedraafd over balkjes. Daarna in draf over de balkjes en zorgen dat je paard voor het eind op de balkjes halt hield. Daarna was t losspringen op een kruisje. Uiteindelijke legde ze een eind verder een balk neer en daar moest je dan voor halt zien te houden. Lukte in onze groep bijna bij niemand. Fenno werd kei heet. Flan deed dit in het 2e uur wel goed
Daarna moesten we 2 hindernissen die een eind uit elkaar stonden nemen. Eerst moesten we halthouden voor de laatste hindernis. Daarna moesten we op de helft halt zien te houden. En dan in galop de 2e nemen. Echt gaaf Op het eind moesten we een waterbak nemen en na die waterbak slalommen om tonnen. En weer terug slalommen en de waterbak nogmaals nemen. Bij Flan sprongen ze de 2 sprongen nog wat hoger maar daar ging ze klieren. Weigeren. Ze was een beetje lui in tegenstelling tot de springles van vorige week. Op stal ook maar een handje muesli gegeven als extraatje.

Als t goed is zet stalgenootje haar vandaag of in de wei of ze gooit ze los in de buitenbak. En als dat niet gaat maakt ze er een wandelingetje mee
En een andere stalgenoot haalt iedere morgen de zomerdeken af. Dus dat is wel fijn. Zij vertelde dat gisteren dat ze het deed maar wist niet of we dat goed vonden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:37

Sjoe, sterkte voor jou en je familie

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:39

Sjoe gecondoleerd en veel sterkte
Pellie kun je niet een dakgoot met regenpijp aanleggen, of misschien is ie er al en dan een enorm vat om het water op te vangen. Regenwater dan he. Geven wij de paarden ook en als het vat leeg is hebben we grondwater uit de pomp.
Myrddin welkom terug! Fijn dat Maggy nog wel bij jullie staat!
Ik ga zo naar stal, even zien wat e dierenarts zegt. Daarna ga ik kamperen met collega. Morgen kom ik al weer hoor!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:40

Sjoe, sterkte!!!

Chub, dat klopt. Sturen doe je met je buitenhand... Is op Lisje heel makkelijk, als je met je binnenhand stuurt krijg je d'r niet netjes de wending door, stuur je netjes van buiten naar binnen wel...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:41

Cindy, succes met de DA en kampeer ze!!!!!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:43

Goedemorgen!

Fijn dat het met Roy al beter gaat Flet.
En heerlijk zonder zadel gereden, is idd super goed voor je zit.

Pellie Parelli, haha! Hopelijk lukt het met die methode Pellie.
Je hebt het goede voorbeeld dus gezien. Succes!

Een leerzame les gehsd dus Chub.

Mamauba: Ik tik mijn teksten altijd eerst in wordpad, of notepad. Vind het erg handig.

Gecondoleerd Sjoe, sterkte met het verlies.

Jellie lekker gesprongen gisteravond! Heerlijk zeg!

Nu ff werken...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:51

Een erg leerzame les. Wist het wel. Maar deed het niet goed
Chub vind het ook niet leuk; die wordt heel drammerig door de druk op de buitenteugel en gaat dan rennen. Kwestie van wennen en vooral goed blijven zitten zei mijn instructeur.

En m'n handen weer een trapje hoger instellen. Van bit naar elleboog moet 1 lijn zonder knik zijn.

Poe. Het werkt inderdaad wel. Maar jeetjemineetje. Da's nogal een omschakeling hoor, na bijna 17 jaar rijden op mijn eigen manier