[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:11

Leuk hoor, fotomeet,ik organiseer er zelf 1 in juni op de soesterduinen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 11:16

Ik toon men koppie hier ook maar eens even. Ik lees alles bij, maar heb nooit de puf om te reageren :P Ik moet maar eens een schop onder men kont krijgen, hihi.

Ik heb ook een 'fotomeeting' op 13juli in Bergen op Zoom. Er komt slechts één fotograaf en we gaan gewoon in groep. We zullen met zen 4en zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:26

Portfolio shoot ofzo?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 11:39

Nee, niet echt. We betalen haar gewoon hé. Een vriendin van ons had een fotomeeting met o.a. deze fotografe en we vonden haar foto's zoo gaaf! Meerdere mensen wouden wel foto's van haar, dus hebben we er een privé meetinkje van gemaakt zeg maar.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:48

HijadelaLuna schreef:
Dat geloof ik ook best wel, helemaal omdat Chantal dit ook bevestigd, en beetje mens kan ook wel bedenken dat een merrie als deze als ze braaf zou zijn niet zo snel in de handel zou belanden. Maar dan vraag ik me af hoe te verklaren is dat het bij jou in de loop der tijd erger is geworden.

Kom me hier ook melden, lees sinds een maand af en toe wat mee, heb nu toch echt zin om wat van me af te schrijven.
Zal me even voorstellen, ben ruim 40 plus, vrouw en zit al heeeel erg lang tussen de paarden, op het moment in het bezit van een stoere haflingerruin (dressuur,grondwerk,boscrossen) en dus sinds een maand eigenaar van een tinkerruin van bijna 4.
Jawel, eentje die dus bij een handelaar terecht gekomen is :D Er zal dus wel wat aan mankeren :( als ik veel conclusie s hier aangaande handelstallen mag geloven.
Toch wil ik "tinkerplein" nog even bedanken voor dit wel heel erg leuke dier, mankementen heb ik niet kunnen ontdekken.

Wel een jong,onzeker dier dat moet wennen, kennismaken met ons, met de kudde, met een nieuwe omgeving, leren voetjes te geven, stil te staan bij de smid, dat er iemand op zijn rug gaat zitten, in binnen en buitenbak nieuwsgierig om zich heen kijkt en mijn franse bulletjes (knorren) wel erg interessant vindt.
Daarom vind ik het geven van een omruilgarantie binnen een half jaar wel heel erg mooi maar zo onrealistisch.
Een dier kan niet binnen een half jaar gesetteld zijn, braaf buiten lopen dus echt nergens van opkijken,zijn ruiter helemaal begrijpen (welke ruiter zit niet eens uit balans,of teveel achter in het zadel of trekt aan die binnenteugel),de hulpen goed oppakken en dan ook al de bespiering hebben om goed onder een ruiter te lopen.
Er kan ook tijdens een half jaar van alles gebeuren waardoor gedrag versterkt wordt, zo kan één pijnsensatie van een niet passend zadel ervoor zorgen dat elke keer als je zit een dier gaat rennen, vluchten voor de druk.
Dat geldt dus ook voor angst bij een ruiter, dier kan zich niet optrekken aan zijn bege-leider, wordt onzeker en het kringetje is rond.
Ook kan een dier wat meer tijd nodig hebben om het nieuwe ritme op te pakken.

Vanachter mijn computer kan ik niet zien wat er met Ramona aan de hand is, vindt het wel sneu voor BEIDE partijen dier en eigenares dat het zo loopt. Ik geloof er nl in mits lichamelijke gebreken (denk aan rugprobleem/hals want beengebreken is makkelijker te zien) zijn uitgesloten dat door goede begeleiding, lessen, werken in de bak, knoppen erop zetten en bouwen aan wederzijds vertrouwen het uiteindelijk goed komt.
Een VERLEDEN van een dier is alleen belangrijk om te weten hoe jij als mens NU met dit dier om moet gaan maar het verleden zegt helemaal niets over de TOEKOMST.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:03

Relaxed, internet in de trein :)) Ben via een omweg op weg naar de hengstenshow in Nieuwegein, eerst nog met de knappe hengst Shenco Blue op pad :D Morgen bij Collin vd Gorterstraat thuis langs, heb zin in dit weekend! Wordt sws ook veulentjes knuffelen, en wie weet wordt er ook wel een geboren vannacht? Merrie van degene bij wie ik slaap staat op springen :))

Ben blij dit te lezen dagmach, vn jouw mannetje vroeg ik me wel even van af of hij via een handelaar goed terecht zou komen met zijn bijzondere karakter, gelukkig helemaal goed gegaan dus +:)+

Zondag ga ik eens kennis maken met Ramona ;) :o

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:27

Hahaha tot nu toe niets bijzonders aan zijn karakter gemerkt, vindt hem erg gericht op contact maken met je. Als ik hem in de nek kroel legt ie zijn hoofd op mijn schouder :) ach grappig beestje.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er wat met Ramona aan de hand is, weet niet helemaal wat er niet goed gaat alleen dat het lijkt dat ze uit het niets gaat rennen. Zelf zou ik eerst uitsluiten zadel,tanden,bit en met de achterkant van een hoevenkrabber over de ruggengraat duwen. Als dat allemaal oké is dan zadel en rustig longeren, kijken of er ook iets uit het niets explodeert. Nog steeds geen aanwijzigingen dan er op, teugels op maar maar wel rustig voor je uit rijden en ja zingen en om je heen kijken :D
Hou het simpel ga bij het draven op de hoefslag hangen en probeer te voelen.

Heb in het verleden wel eens bij "probleempaarden" gekeken voor een klein gedeelte was het lichamelijke ongemak, zelfs een dier met ruggewervels die door het omhoog brengen van het hoofd elkaar raakte maar het grootste gedeelte door een vicieuze cirkel waarin de combinatie terechtgekomen was.

Oja nog een hele belangrijke, spreek uit ervaring :o met de haf die ik ook nog heb, wordt helemaal gek van maar een handje basisbrok gaat helemaal uit zijn plaat, rennen,bokken, uit de bak springen :P Even vragen of het beestje op enkel ruwvoer staat :D kan ook zo lekker escaleren naar een paar weken.
Succes zondag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:16

Ik heb een heerlijk lesje achter de rug.
Vnl bevestiging gehad dat we goed bezig zijn. als ik de plaatjes terug zie, loopt hij beter dan dat ik eigenlijk dacht.
Zn onderhals gaat eraf, bovenhals spier komt er nu goed op,. ben zo trots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zn been gebruik word beter, komt er meer onder. moet nog wat stabieler worden in het nageven/halsje laten vallen. Maar ik vind dit fantastisch <3

Ik ben me nu ook veel bewuster van mn lijf, rechtop zitten, we gaan dr vanaf nu heel hard aan werken!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:35

*Snackie inderdaad goed bezig, als je graag wilt dat ie erachter meer onderkomt ga dan denkbeeldig op zijn billen zitten,open je zit en kijk vooral over je dier heen. Alleen dan kan ie echt onder je door, krijgt dus een beter beengebruik achter en wordt lichter in je hand. Doordat jij naar beneden kijkt komt zijn zwaartepunt achter de schouder en dat wil je juist niet, voor moet ie licht worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:46

Klopt,precies wat mn juf me ook verteld, en ik weet t donders,maar tis lastig om rechtop te zitten als je zo'n enorme reet aan je onderrug hebt hangen :P

Je zou hem terug moeten zien van 8 weken geleden, zal even mn wedstrijd filmpje opzoeken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:51

Dit is een vriendinnetje van me, einde van de zomer 2012, denk september of oktober zelfs.
Hier had hij nog maar weinig balans, een volte rijden was zeer moeilijk.

dit was mn wedstrijd 2februari, twee weken later had ik mn eerste les bij mn nieuwe juf.
Op de wedstrijd waren we ontzettend sterk, hij in zn waffel ik in mn handen. hopelijk de 28e beter.

En vandaag staat in mn vorige post

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:53

Hahaha heeft niks met het achterwerk te maken hoor, heb er ervaring mee :') ;) tegen mij werd altijd geroepen in draf, "gewoon denkbeeldig voor over je dier heen piesen en je weet allang hoe de zandkorreltjes eruit zien dus kijk de verte in". En dan voel je ineens dat je dier onder je door gaat stampen zo prettig!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:54

Zit er netjes uit Snackie. Verder beoordeel ik maar niet ben zelf niet een super ruiter dat laat ik aan andere mensen over ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:55

Ja daar ben ik afgelopen donderdag en vandaag wederom ook mee bezig geweest.
als hij eenmaal loopt, en een beetje stabiel kan ik me ook op mezelf concentreren. Heeeel fijn!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:00

@snackie: leuke filmpjes!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:00

Thanks! welkom hier (als ik dat nog niet gezegd heb) Wat een knap peerd heb je!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:01

dagmach, heb je een plaatje van jou tinkie trouwens?

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:02

Dank je!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:11

Gaat netjes Andrea ! Mooi het voorwaartse en neerwaartse. Dat is waar het om draait vind ik dan hihi. Houding van de ruiter is dan weer een vak apart en is bijna het moeilijkste ;-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:13

Alles is moeilijk, ik heb de laatste twee maanden heel veel geleerd,maar we zijn er nog lange lange niet. Het gaafste is , dat Jaron het zo goed oppakt!
hij kweekt spier!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:22

Als je de filmpjes vergelijkt ga je super vooruit Snackie! Jaron zoekt nog wel balans met zijn hoofd naar de juiste houding. Maar dat is niet erg hij is goed voorwaarts. Mijn jongkie zoek ook nog erg de goede houding met haar hoofd

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:27

Dagmach,leuk je hier te zien en nog leuker om te horen dat Karel zich bij jullie zo goed ontwikkeld,de grote stoere man met het kleine hartje. <3 Mis m nog iedere dag,zijn vrolijke hoofd als je bij de wei kwam:Hallo,wat gaan we doen?

Gisteravond ook met pijn in mijn hart Madelief op MP gezet,kan helaas echt geen leuke verzorg(st)er voor haar vinden.
Veel reacties,pffff,komen dinsdagavond al mensen kijken.
Afbeelding
Madelief en mijn andere trots,dochter Nica

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:30

Snackie schreef:
dagmach, heb je een plaatje van jou tinkie trouwens?

Ben dus echt van een vorige generatie, kan nu net met een toestelletje foto's maken en het op de computer zetten maar hoe ik het op het forum moet plaatsen geen idee.
Ben dan ook een beetje jaloers dat jullie zomaar filmpjes kunnen maken en dat ook nog kunnen plaatsen.

* "Tinkerplein" altijd lastig om afstand te moeten doen van een dier maar je kunt niet alles aanhouden, misschien dat er geschikte mensen tussen zitten?
Wij genieten echt elke dag van Karel, draait zich gelijk om in z'n stal om als we hem roepen en begint een ééneiige tweeling te worden met onze Haf. Ondanks dat ze met ruim 20 andere ruinen in de wei staan zijn "Jut en Jul" onafscheidelijk. Vanmorgen dus weer ouderwetse taferelen, ik ga lekker boscrossen met Jerom, Karel doet wat grondwerk en ze blijven maar naar elkaar gillen!!!
Morgenvroeg kijkt de instructrice in de bak weer 20 minuutjes mee voor aandachtspunten onder het zadel kunnen we weer verder.
Laatst bijgewerkt door dagmach op 13-04-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:35

Afbeelding

Ik help je een beetje......Meet Karel.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:44

tinkerplein schreef:
[ Afbeelding ]

Ik help je een beetje......Meet Karel.

Dank je, toch is zijn buik nu wel iets minder of liefde maakt blind <3