[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara1975

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:51

Hmmm..beter voortaan via de.pc tekst.tikken ipv met swype op mijn foon...sorry van de.tikfouten!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:49

Tsjah tinkers zijn nogal ongevoelig voor stroom soms haha voelen het niet zo goed :P cheyenne had ook vroeger een shet kn de wei, Tessa, en die was de baas in de hele kudde :+

Nou ik ben even een beetje boos ik heb een boomloos zadel te koop staat met singel en beugels waar ik een paar weken terug 200 voor betaald heb. Prima zadel maar te breed voor mij dus weer te koop. Krijg er echt stomme biedingen op terwijl er duidelijk bij staat vaste prijs. Staat er twee dagen op ofzo en als ik nee dankje aeg krijg ik terug daarom krijg je het niet verkocht. Heb ook iets bots terug gestuurd want ik kon het niet laten maar bied vooral half de vaste prijs en verwacht vooral geen oke is goed. Maarja helaas komen zulke boden wel eens voorbij :n

Geen zin om iets te doen maar heb genoeg te doen. Schoolopdracht afwerken en battie en na het weekend proberen foto's te maken van de paarden om de site eens te update met recente foto's en dan nog langs de kerk terug foto's maken, maar nu is het buiten die school opdracht verder allemaal te doen en ik ben heel blij als die opdracht af is want het is zo'n last van mn schouders af.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:57

Oh dat is zo herkenbaar. Mensen willen voor een duppie op de eerste rang.
Er is een heel topic over dat soort frustraties, onzinbiedingen enz.
Er komt vanzelf iemand die wel bied wat je wilt hebben.. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:06

Aah tinkers en stroom zwijg mij ervan, ga nog zien voor de stroom terug aan te koppelen maar voor nu zit die vast in zijn stal. Meneer zette gewoon zijn gewicht tegen de draden en erdoor 8)7 .

Hier klopte mijn hart ook net even hard. Ik reed van de winkel naar huis en ter hoogte van het dorp liep er een hond over (grote kans dat het onze buurhond was die afgedwaald was). Gelukkig wist ik dat er geen tegenligger was (had het in de gaten), wist wel dat er vlak daarvoor nog iemand achter mij reed dus maar uitgeweken fjoe %) . Had er nu een tegenligger geweest had ik niet anders gekund dan er tegen rijden. Altijd zo leuk als een tuin niet goed is afgesloten dat ze gewoon los lopen :brr: .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:12

Gelukkig blijft die van mij er altijd netjes achter het stroomdraadje.
Ik snap je frustratie hoor Sheryn, maar niet geschoten is altijd mis he? Vind t een mooi zadel, lijkt me heerlijk voor buitenritten, maar ja heb al een (dressuur) zadel voor Gijs en om nou een tweede aan te schaffen terwijl hij nog niet eens ingereden is, is wel heel erg decadent haha.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:18

Oh ja ik ben daar heel simpel in dan maar een jaar stofvangen maar ik ga niet lager ~~}>
Stuurde me net terug dat de koper "maar een prul voor de kinderen zocht", verder gewoon niet op gereageerd.

Haha ken het, je zou snel heel veel aanschaffen ondanks je paard al helemaal voorzien is. Dit zadel was voor mij dus ook impuls aankoop O:) Maar het zit me hendig breed helaas! En m'n heupen kunnen dat niet aan, dan krijg ik weer dat ik moet afstappen omdat ik iets verdraaid heb ofzo (zo voelt het dan aan) en deze zadels kun je niet zomaar opstappen eigenlijk en midden in het bos zijn er geen opstapjes te vinden dus het werkt niet dan. Ik zag trouwens Gijs op het tinker foto topic voorbij komen, wat begint hij een beer te worden man! :~

Zeg dames, als iemand zich geroepen voelt eens een leuk stukje te schrijven voor in de Battie, altijd blij met nieuwelingen <<)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:53

He, dat is rot Chimello, flauw ook van die mensen om zo onder de prijs te bieden.

Oei, dat is wel heel erg schrikken Lor!

Gijs is inderdaad erg knap! Zag de foto ook voorbij komen. Sowiezo leuk, die "groei" foto's :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:02

Dat onder de prijs bieden gewend geraakt ondertussen ahoewel ik bij mijn barefoot stella die ik toen verkocht veel geluk heb gehad. In 2 weken verkocht voor de vraagprijs dacht ik en er nog lichtjes winst op gemaakt. Maar kreeg toen ook biedingen hoor van "laat je 'm gaan voor 50 euro" uuh nee :? :') .

Was zeker schrikken amai, zeker met dat ik het nog aan het leren ben :brr: .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:43

Nou ja, je hebt dus in ieder geval een scherp reactie vermogen Lori :)

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:15

Hoe hebben jullie.het “stroomprobleem“ met.jullie.tinkers opgelost?? Er staat echt.de.volle.6000'stroom op alle.drie.de.draden...ze voelt het gewoon echt niet. Ik ga aluminiumfolie op haar halster doen en desnoods scheer ik een stuk onder haar hals kaal...ik weet anders ook niet hoe ik het haar duidelijk kan maken?? Ze is er gelukkig niet.doorheen gegaam hoor maar ze staat.er.op haar dooie gemakkie overheen een boompje te eten..of ze staat er vol met haar.dikke kont tegenaan...echt ongeloofelijk

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:18

Extra aardepen heeft hier geholpen en maar weer eens een nieuwe stroomklok, extra stroomdraadje... Na vaak genoeg eraan te zijn gekomen zijn ze er hier mee gestopt maar het heeft jaren geduurd voor het kwartje gevallen is. Ik heb toch echt vaak gegodvert en gescholden als je de wei mooi af hebt en de week erop weer palen omliggen. En altijd de merries he! De hengsten blijven altijd heilig achter de draad staan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:35

Haaaai!

Ik was deze kwijt :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:37

Code
Dott schreef:
Bah naar, ik probeer ook altijd te zorgen dat ik niet op stal ben als er zoiets plaats moet vinden.
Ben helaas 1x op stal geweest toen rendac kwam.. echt naar om te zien.

hier vandaag de DA ook gehad voor enting.
Heel heftig gesprek gehad over Niaff.
T gaat niet goed met haar, zelfs op pijnstillers loopt ze nog slecht, ook het inspuiten heeft geen verschil gemaakt :(
Zo zijn er nog wat dingen, kort gezegd gaat het gewoon echt niet lekker en de dierenarts heeft aangegeven dat inslapen een reeele optie word als er geen verbetering optreed. Maar gezien het tot nu toe eerder slechter dan beter word.
Bah.. ben beetje uit t veld geslagen.
Veel om over na te denken.

Sterkte!

Naar Ellie!

Lori, leuke nieuwe naam!

Ik ben heel benieuwd naar Gijs ohz!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:40

Hier is het stroom ding nog niet opgelost.

Goh reactie vermogen eigenlijk moet de reactie zijn remmen (indien mogelijk) of doorrijden en niet uitwijken maar nu had het voor mij in de gaten dat ik geen tegenligger had, nu zo gedaan ook al is het eigenlijk de bedoeling niet. Rij amper een maandje dus die reactie moet er nog wat inkomen... -O- . Verder gaat het wel steeds beter hoor het rijden blijf enkel tegen enkele kleine punten aanlopen nog voorlopig maar met kilometers maken hoop ik dat die er nog uitgaan... snel :) .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:54

Ik zou ook niet zo maar door kunnen rijden hoor. En als je iemand achter je hebt kan plots remmen ook een botsing opleveren. Dus ik vind dat je t netjes hebt opgelost eerlijk gezegd :) helemaal als je weet dat er geen tegenligger is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:11

Nu kennis vindt het not done (2de begeleider is hij, was er niet bij) om uit te wijken enkel bij een paar duizend kilometers op je ervaringssteller maar ik wist in dit geval dat er iemand achter mij reed of dat deze net was ingedraaid (was net op een punt dat je kon indraaien) maar dat er wel niemand voor mij er aan kwam. Maar toch is het eigenlijk inderdaad note done uit te wijken en had ik moeten achter mij nog is snel controleren in de spiegel en remmen of doorgereden hebben.

Hoop dit niet snel een 2de keer mee te maken vermijd liever dieren doodrijden maar kan voorkomen dat ik niet anders ga kunnen... |( . Nu weerhoud mij er niet van door te oefenen met rijden enkel best dubbele situatie ben blij dat ik 'm niet mee had en dit deze keer kon maar in een stad is uitwijken al zeker geen optie... :) .

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:16

ik heb t ook al een keer gehad,reed op de snelweg en rent er in eens een hond de weg op.gelukkig geen verkeer langs me,dus uitgeweken.daarna van schrik even stil gaan staan op de vluchtstrook.

vandaag stond er ineens een man aan de deur;ja ,er loopt een hond los en dat is net zo'n krentemik als van jullie.pa;ehm ja,dat kan,maar die van ons ligt voor t raam,wijzend naar kena.nu denk ik dat dit een hond is die bij ons in de buurt woont.waar weet ik niet,maar we zien ze wel vaker lopem.onze hond is er helemaal dol op.de betreffende hond was al een paar keer bijna voor de auto gelopen en liep schijnbaar nog steeds los.heb gezegd hoe die hond zou moeten heten,dus ging ie nog een poging doen om m te vangen.heb niks meer gehoord,dus ben benieuwd of we m nog zullen zien.

chimello,wij hebben t pas nog gehad.aanhanger van pap op internet gezet,omdat wij een kleinere willen.absoluut geen haast met verkoop.na een derde(veel te laag)bod,krijgen we een reactie.;ja ik heb als laatst geboden,ik wil m voor die prijs,anders gaat t over.ik antwoord heel vriendelijk;nee sorry,het bedrag is zodanig laag,dat wij het bod niet eens overwegen aan te nemen.antwoordt terug.jammer,maar dan zal u hem met uw vraagprijs ook nooit verkocht krijgen!grrr,wat een reactie.
wel leuk om dan te weten,enkele dagen later hebben we hem verkocht voor ruim 250 euro meer(wel onder vraagprijs,maar een reeele prijs gekregen).toch fijn dat mensen wel je spullen naar waarde schatten...

vandaag is rijles niet doorgegaan.begrijpelijkerwijs was stalhouder niet in staat les te geven,nadat het paard gister ingeslapen is.ik ben rond 2en met 1 va mijn rbijrijders naar stal gegaan,ze ging nl rijden.het dier lag nog aan de weg(afspraak was dat ze om 8 uur op zou worden gehaald,werdt keer op keer uitgesteld door de rendac).
stalhouder kwam even naar buiten,maar ze zag er slecht uit.ze zei al,t kan zijn dat ze zo (naam paard)komen ophalen,dan moet je maar niet kijken.ziet er niet fijn uit als ze dat doen.dat was ik ook niet van plan.we lopen richting de stal van eros,zie ik een vrachtwagen rijden,die lijkt op zo'n rendac wagen.snel eros in de schuur gezet,en net op dat moment rijden ze de straat in van stal.ik ben binnengebleven.nadat ze weg waren gereden met de vrachtwagen,is het meisje gaan rijden.wel met bijzet omdat ik niet weet of eros anders reageert .paarden voelen toch dat er iets anders is.hij was gelukkig heel erg braaf.
maakt toch allemaal best veel indruk op je vindt ik,

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:16

Ja, ik snap zijn punt ook wel.
Is gewoon een rotsituatie. Hopen dat je t niet weer hoeft mee te maken :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:36

zal vast nog wel een keer vaker gebeuren hier dott

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:51

Haha mijn post was eigenlijk aan Lori bedoeld, had jouw post gemist xD hoewel het daar ook op kan slaan :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:59

Kan geloven dat de les niet doorging na dat inslapen van het paard.

Is gewoon zonde dat mensen hun dieren zo laten loslopen, .... :( .

Tja Dott hoop het niet snel nog eens te hebben maar zal inderdaad wel nog gebeuren is het niet nu is het wel nadat ik mijn rijbewijs heb. Gebeurt wel vaker in kleine wegen dat een fazant, konijn, kat oid overschiet. Bij veel dieren is het ook vaker maar een hond die even overloopt verwacht je niet bepaald, die horen gewoon bij hun baasje of in een afgesloten tuin of dergelijke :x .

Ben dus niet de enige die uitwijkt op zo een moment als het mogelijk is. :\ Hier was ik vlak bij huis trouwens dus erna gewoon doorgereden, wel in de spiegel nog vluchtig die hond gezien dus wist dat ik 'm niet mee had gehad (ahoewel ik 't ook wel zou voelen dan). Ik blijf verder vrij rustig achter 't stuur nog geen 1x gehad dat ik in tranen of dergelijke ben geschoten van de stress.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:05

Idd ellie, zien dat zo'n paard word opgehaald is heel erg naar :( laat staan als t je eigen paard is.
Maar goed dat je dat niet gezien hebt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:07

tuurlijk wijk ik uit als ik kan.liever een bon ,omdat het niet mag,dan dat ik een dier dood rijdt terwijl ik kan uitwijen.
vlak voor ik examen deed voor mijn rijbewijs,reed ik nog een uurtje met de rijschool rond in nijmegen.in de bebouwde kom kwam ik langs een vijvertje.daar staken zo in eens een moeder en wat eendekuikens over.ik ben gestopt om ze over te laten gaan.uur later kwam ik er weer langs tijdens examen.dus ik vertelde dat tegen de examinator.zegt ie;ja als dat nu was gebeurd was je gezakt :)* :n .dat vreet toch aan je geweten?
uiteindelijk wel gezakt,maar dat kwam door iets anders
rij nu al 10 jaar rond,en al meerdere keren uitgeweken/moeten remmen voor dieren. :j

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:11

Spannende verhalen... Alles is goedgekomen, dan komt het met jouw rijbewijs ook wel goed :) Maar goed om er nog eens over na te denken natuurlijk.

Jakkes Dott, wat naar van Niaff. Sterkte!

En bij jou op stal ook al narigheid, lijkt me ook vreselijk.

Hier druk druk druk, zieke kindjes. Hopelijk zijn ze vlug weer topfit, zielig...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:18

Dus tijdens rijexamen eigenlijk beste om maar door te rijden... best goed te weten maar 't vreet inderdaad aan je geweten. Als 't mogelijk is zonder een tegenligger of achterligger schade aan te doen probeer ik liever een dood dier te vermijden :).