[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:58

nee ik denk ook niet dat Diaz veel hoger gaat worden, misschien nog enkele cm. maar straks als ze klaar is om te gaan rijden zal ze een stuk meer bespiering erbij krijgen!! dus dat komt met de tijd wel goed! :D

ik keek laatst voor zo'n schofhoogte meter, maar die zijn echt belachelijk duur zeg!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:44

Als ze nog 4 cm groeit is ze iniedergeval geen C-pony meer hihi ;)

Die meet-dingen zijn idd duur!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:49

@whis serada:welkom bij de groep,hoe heet je,heb je een tinker?foto's.....

@jess:gelukkig garantie,dus alle kosten hoeven we niet te betalen.ja eventueel benzine voor leenauto.volgende week moeten we contact op nemen met plaatselijke dealer voor een check van de versnellingsbak.eventueel onderdeeltjes vervangen.
nog een geluk dat het gebeurde op de parkeerplaats en dat het niet gebeurde op een weg waar je 80 mag.dan was de ellende veel groter.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:29

De meeste kennen mij al, maar voor de mensen die mij niet kennen zal ik me even voorstellen.

Ik heet Petra Lemmers ben getrouwd met de Baas (zo noem ik hubbie altijd) Ruud Lemmers.
We hebben een woefjes Latisha (stafford) van 5jr
En een Irish Cob merrie Whisper v Gispsy-Spirit ( 7 jr is ze al mijn meissie), Whisper is 13jaar oud en is Ster merrie bij het Ics Nederland en heeft afgelopen jaar een hoge tweede premie gekregen bij het NSVT gehaalt.
Ik heb vier jaar geleden een mooie veulen bij Whisper gefokt en die heb ik door mijn gezondheid helaas moeten verkopen. Miss Serada of the Whispering-Spirit heet dat mooie dametje en heeft een lieve eigenaresse gekregen.
Ook is Whisper startgerechtigt M1 ( bijrijdster heeft tweejaar wedstrijden gereden met haar)
Whisper is op dit moment drachtig van Tinkerhengst Patrick, eigenaar is Marja ( _Patrick_@bokt). Whisper woont ook sinds half januari dit jaar bij Marja in Zeeland. (door mijn gammele lijf kan ik niet meer voor haar zorgen)

Whisper in Zeeland

Afbeelding

Afbeelding

Serada toen ze 2 was

Afbeelding

Bijna 3jr

Afbeelding

Latisha

Afbeelding

Vader van Serada, Chakotay

Afbeelding

Whisper en Patrick met hun eerste dekking.

Afbeelding

De datum dat ze uitgerekent is.

Afbeelding

Zo ik hoop dat ik zo genoeg heb gezegt hihihi

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:39

Mira283 schreef:
Snackie schreef:
groeipijntjes zijn ook heel vervelend.
Geloof dat jaron ook groter is dan 4 maand geleden, maar dat kan ook zijn doordat hij rechter op zijn achterbenen staat (minder achteruitstaand)

Arme poown met de groeipijntjes.
Hij begint echt naar de 1.60 te gaan. Heeft er een paar stelten onder :wow:. Hij valt kwa gewicht ook weer wat terug door het groeien dus heeft Miggie een deken op de eerste heeft ie al gemold.....
Welke maat gaat Jaron op?

geen idee, heb geen dekens, een deken waarvan ik vermoed dat hij 205 is, is iig veeeeeel te groot

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:40

Whis :+: heb je eigenlijk nog recente foto's van pluisje?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:06

Nope An vind ik wel jammer maar heb geen zin om er steeds om te vragen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:30

wauw t is wel een mooie combi petra!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:33

Dankje, we hopen ook op een mooi en gezondveulen en tegen die tijd gezonde merrie. Want zoals er te lezen is, kan er van alles mis gaan met bevallen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:35

:wave:

Zal ook eens laten weten dat ik nog leef :)
Bijlezen van gisteren, voor de rest wel meegelezen :j

Leo in het zwart, te druk om ook nog te modden?
Komt Lotte ook weer bij jou in training komend seizoen, of alleen Myrthe?

Hopelijk gaat het snel weer beter met Spock!

Ellie, wat denk je zelf? Beter rijden of beter longeren, of nog iets anders? Want ik hoor je weer zeggen die zegt dit, die zegt dat, maar wat denk je zelf? Het is jouw paard, jij kent haar het beste.... Tuurlijk zijn meningen van anderen heel fijn, maar vooral om daaruit daarna zelf een keuze te kunnen maken toch? Super dat je er zo mee bezig bent, alleen een beetje jammer dat je van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd lijkt te worden :(:)

Ziet er goed uit met dat zadel Jes *D

Startrekk is ook gaaf :9 Ik hou het in eerste instantie bij een BF Cherokee als ik een nieuw paardje heb. Die Stella heb ik alweer gekocht (had liever eerst de pony verkocht en dan het zadel, maar OK), gelukkig is Carolien zo lief dat ik van haar voorlopig een zadeltje mag lenen voor Luna :)

Beterschap voor Elsa :(:)

Diaz is duidelijk aan het veranderen, leuk. Wel een wormenbuikje idd, maar daar is al wat aan gedaan :(:)
Ik ben gisteren bij een half zusje van haar geweest, leuk hoor, vond haar vooral op Kyra lijken, maar zie nu ook wel Diaz haar koppie gelijkenis hebben.

Snackie schreef:
Daarbij, het kan echt geen kwaad om op dr te gaan zitten hoor, elk jong paard die beleerd word is ongespierd ;)

Dat ben ik niet met je eens, tenminste, ik begin altijd met een basis aan de grond waarbij ze ook zeker spieren kweken. Ene paard is ook anders van nature dan het andere...

Alsnog gefeliciteerd voor Mona! *\o/*

Autopech... Balen, gelukkig zelf nooit last van :D :D :D

Joy, erg sneu, bah, wat een nachtmerrie, maar wel super hoe ze nu bezig zijn met dat pleegveulen....

Spannend van Bella, en de ikea leeg geshopt.... hmmm, daar ben ik al heel lang niet geweest, terwijl ik er elke dag bijna langs kom.

Diaz is nog lang niet af, heb volgens mij wel eens verteld wat voor verassing haar vader had, haha. Wie weet...

Welkom Petra :wave:

Ik lig lekker in bed :+ Heb helaas weer meer last van mn vingers, ze zijn behoorlijk dik en gevoelig, zelf collega viel het op. Rug gaat nog steeds goed gelukkig. Maar ik baal behoorlijk, ik ben niet iemand die lang stil kan zitten, maar ik moet nu rustig aan doen zodat ik wel gewoon kan werken vanavond. Het vreet echt energie, dus het is het een of het ander. Gisteren overdag wel bezig geweest en toen kon ik na drie uurtjes werken echt niet meer en ben maar naar huis gegaan, vond ik echt niet leuk. Vriendin is mooi hier komen eten en kletsen zodat ik me rustig zou houden :+:

Paarden dus ook maar weer op een wat lager pitje. Luna kan ik nu mee stappen en draven, figuren rijden, en halthouden gaat zo makkelijk, het is net of je een anker uitgooit _O- Verder nog over wat dingen in onderhandeling, een gedeelte hoop ik na het weekend te weten, een gedeelte naar volgend weekend, duimen jullie mee dat het beide positief uitvalt? :):)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:44

:):) :):) :):) Deel een is al rond :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:07

Whis_Serada schreef:
Nope An vind ik wel jammer maar heb geen zin om er steeds om te vragen

Nee logisch :(:)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:08

Welk deel?? lotte

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:02

Hallo iedereen :wave:

Ik had het gevoel dat ik nog eens wat moest plaatsen, want ik heb achterstand denk ik :o Vandaag Tinky geborsteld, ze heeft geen deken meer op, want die is helemaal aan flarden gescheurd. Het viel me érg op dat ze zonder deken weer enorm verhaart :+ Ook hebben we aan het commando flehmen gewerkt, en wàt lukt dat goed zeg! Ze lijkt het eindelijk te snappen en ze begint echt haar best te doen :j Vandaag ook met Jacky gewerkt, eerst gelongeert, hij reageerde erg goed op de stemcommando's! Trots op mijn kleine man! Maar dan de vrijheidsdressuur.. Ik had NOOIT verwacht dat hij mij ging achtervolgen, want dat heeft hij nooit echt gedaan.. En opeens zat ik met hem te spelen! :D Hij vond het erg leuk, ik moest wel aantonen dat hij beloond ging worden, want anders vond ie grazen leuker :P Direct ook stoppen met aanloop geoefend (dus pony loopt achter me, ik draai me om en zeg 'Hoooo', maak me groot en sta stevig) en dat ging ook érg goed. Jambette kan hij nu zelfs op stemcommando! We zijn weer aan het werk om op het blok te oefenen, want dat vind ie héél moeilijk. Voor de rest heb ik vandaag ook stallen geveegd, stro in de stallen gegooit, voederbakken gewassen, poep opgeschept, opgeruimt, ... Ik ben zeker 4uur buiten bezig geweest :P Straks paardjes terug in stalletje zetten en dan is het voedertijd :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:04

(Dinsdag heb ik waarschijnlijk een karretje voor Miggs).

Vandaag een troeteldagje en mijn kleine man staat nu bij Amigo en KIng in ging zo goed!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:09

leuk mira!

Klinkt goed kaat!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:40

Trailertraining is goed verlopen met Kyan .....

Het was even doorzetten met Kyan ( had ik nooit alleen gedurft.... ) , maar op een bepaalde manier zonder welke manier van pijn doen , is Kyan zelf de trailer opgelopen.
Gewoon op een bepaalde manier het touw aan en om het halster en hem zelf de trailer op laten lopen . De man zelf stond in de trailer en maakte alleen het touw maar steeds een stukje korter.

Toen Kyan eenmaal binnen stond 5 minuutjes laten staan en toen rustig eruit.
Nogmaals een keer op die manier de trailer op , zonder moeite

Daarna het touw op de gewone manier aan het halster en over de balk in de trailer , man die mij hielp bleef dus gewoon buiten staan.
Kijk zegt hij , op deze manier kan jij het straks ook alleen doen ..... Wat voel je je dan dommig ... hahahah Maar Kyan liep op die manier ook gewoon de trailer weer op.

Daarna mijn gewone touwtje eraan en toen moest ik erop lopen met Kyan ... hup de trailer in !
En hij deed het gewoon.

Probleem 2 was .
Kyan was altijd van voorop lopen.... liep nooit achter mij , maar hij trok mij altijd vooruit ...
Ook dat is hem even vriendelijk verteld dat dat niet zo hoort.
Ik heb een foeefje geleerd gekregen hoe ik het touw door zijn halster moet halen en nu loopt hij netjes achter mij aan...

Goh , er is een wereld aan wetenschap voor mij opengegaan en als ik vrageen of hulp nodig heb , hoef ik ze maar te bellen !!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:10

wat een goede training zeg!super!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:22

lekker bezig lepel!

net even gewandeld.ik kon stalhouder niet meer aanspreken,want die reed net weg.verdorie!maar ze wilde mij schijnbaar ook spreken,want ze had al naar me gevraagd bij stalgenoot.dus een dezer dagen komen wij tot elkander.
momenteel is het hoesten erger geworden.maar....ruana nog steeds niks.er is wel contact geweest met dierenarts,maar zolang t niet erger wordt als hoesten gaat hij niet over op geneesmiddelen.vanmorgen zijn alle paarden getempratuurd en er was er 1 met lichte verhoging.wedstrijden gaan niet door,want die paarden zijn ook aan het hoesten.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:10

Ja was bang een paar uur bezig te zijn , maar het was maar een les van 15 minuten , hahahha , slimme Tinker !

jeetje , hoestende paarden ... niet leuk .

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:20

vooralsnog is het alleen hoesten.en is ruana nog zo gezond als een snoek.na de wandeling hebben we de paarden nog 10 minuten bermpje laten maaien.ruana vindt dan het onkruid nog het lekkerste.

ik heb als koosnaampje roetje,maar op stal geven ze nog steeds de voorkeur aan koetje.

morgen nieuwere foto's.ik krijg ze vanavond doorgestuurd.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:52

Hoesten is heel vervelend, maar kan ook een rotvirusje zijn. En best kans dat Ruana er dan doorheen glipt
:j

Kyan dus cursusje gehad trailerladen. Maarruh Chantal, paard moet altijd naast je lopen ;) Bietje strenger zijn dan!

Iemand vroeg of Lotte dit jaar ook weer komt naar mij. Nee, ze is niet goed op haar linkervoorbeen. Op de rontgenfoto's helemaal goed, echt compleet schoon, dus het is een spier/pees iets. Ze is dus voor een symbolisch bedrag naar mensen gegaan waar ze als grasmaaier, gezelschap, keuvelpony fungeert.

Maar haar volle zusje komt wel dit jaar, Elke Welke Vlek, die is nu 3. Die rijden we licht in en gaat dan weer naar huis. Idem voor de merrie die morgen komt, is ook een 3 jarige dochter van Baggio. En de tante van het veulen van Whisper en Patrick.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:10

Ja was ook wel streng , maar paste niet de juiste techniek toe ....... hahahah... nu dus wel !
Ben nooit te oud om te leren ! En al helemaal niet van mensen die al 3 generaties paarden beleren en heropvoeden !!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:18

Gezellig Petra!

Ik zou ook wel een meetstok voor de paarden willen hebben, vooral Avelyn groeit zo hard.

Wat vervelend van je vingers en je rug zeg Lotte..
Leuk dat het zo goed gaat met Luna. En spannende ontwikkelingen zo te lezen.

Leuk dat Tinky en Jacky zo goed hun best deden!

Kyan even op zn plek gezet.
Hier lopen ze ook altijd achter me. Avelyn moet het nog even opnieuw leren. Wel zo makkelijk.
Fijn dat je hulp hebt.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:49

Vanaaf voor het eerst een poging gedaan Kyan en Karlijn te longeren .....
wat denk je ... ze doen het !!!!

Elk paard 3 rondjes in draf linksom en 3 rondjes rechtsom.
Stoppen en naar mij toelopen .....
ze doen het gewoon ....

ZO TROTSSSSSSS !!!!!!