[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:12

Leonoor schreef:
Niets vergeten hoor Chantal! 6 blokjes en 6 bakjes en het liefst 6 kleuren loten!! hahaha!

Ja baas _/-\o_

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:13

cp112 schreef:
Leonoor schreef:
Niets vergeten hoor Chantal! 6 blokjes en 6 bakjes en het liefst 6 kleuren loten!! hahaha!

Ja baas _/-\o_

Anders loop je andere winkel binnen, kijken of ze daar andere kleurtjes hebben _/-\o_ _/-\o_

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:17

Als dat probleem er al was. En je niet kundig genoeg bent het op te lossen. Word het al gauw erger natuurlijk.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:36

Ramona heeft bij mij op mijn "oude" stal gestaan. De eigenaar heeft toen 2 tinkers gekocht moeder en zoon om als lease paarden te gebruiken. Ze zijn. In ieder geval in 2-span getuigd.
In het begin was Ramona heel erg braaf. Zelfs ik (schijtluis) heb er op de eerste dag zonder zadel opgezeten. Ze vond alles goed. Toen iemand van stal haar serieus ging rijden ging het mis. Het rijden was niet te doen.
Ook haar zoon was niet geschikt als leasepaard. Die was nog jong en moest nog veel leren.
Uiteindelijk hebben ze allebei de tinkers naar jansen van den hout gebracht.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:41

Ze zijn beide dus daardoor naar Jansen gegaan?

Eerste keer met Ramona naar buiten ging oo alles perfect. Zo lief. En daarna. Toen sloeg alles om

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:45

Zo wat een gedoe zeg! Gelukkig weet ik via bokt waar Amigo nu staat de eigenaren hebben me opgespoord en PB gestuurd. Hij doet het prima daar. Ik ben goed met een ruil uitgekomen. Heb nu eindelijk een paard waar ik wat mee kan en iets wat ik al zo lang wilde een bonte merrie.

Amigo deed als ik het lees wat Ramona ook doet. Rennen in het begin was er niets aan de hand hij was zo braaf ook als hengst. De problemen kwamen toen ik serieus ging rijden. Heb ooit nog spijt gehad dat ik hem had laten ruinen. Maar goed ik heb hem geruild voor een KWPN merrie en ene project shet.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:50

Is dus al een langer bestaand probleem, dus dat hadden ze moeten weten!
Ik zie net tot mijn grote verbazing dat exverzorgpaard Indy naar de ICS HK komt! Ben benieuwd hoe die er nu uitziet (denk niet premiewaardig), heb hem 3 jaar lang zien opgroeien (toen ik daar begon was ie 2), was best wel dol op dat onderdeurtje.
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:58

Bijzonder verhaal dan wat betreft Ramona, poeh. Zou dan haast gaan denken dat t puur uitproberen is, dat ze de eerste keren braaf is omdat je haar dan min of meer overdondert. Maar als ik dan lees over in paniek rondrennen vraag ik me af in hoeverre paniek paniek is. We gaan het zien, ik ben benieuwd!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:47

Ik vind altijd dat de handelaren alles kopen. En heel makkelijk mooie verkooppraatjes bij het paard vertellen terwijl ze het paard niet kennen. De handelaar gelooft degene waarvan ze het paard kopen ook op zijn mooie blauwe ogen.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:23

HijadelaLuna schreef:
Bijzonder verhaal dan wat betreft Ramona, poeh. Zou dan haast gaan denken dat t puur uitproberen is, dat ze de eerste keren braaf is omdat je haar dan min of meer overdondert. Maar als ik dan lees over in paniek rondrennen vraag ik me af in hoeverre paniek paniek is. We gaan het zien, ik ben benieuwd!

Het lijkt enorm op paniek maar waar dan mijn vraagtekens bij staan: als ze gaat, gaan de oren niet d'r nek in. Maar gewoon naar voren. Ik weet het nu ook niet meer. Begin ook te twijfelen aan mezelf door het topic wat ik heb geopend. Maar dan weet ik dat ze hiervoor al zo was.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:41

Krijg net telefoon van de dochten van de stal eigenaar.
Shadow is al geinsemineerd hoor, ik zo ''pardon''?
Ja de dierenarts kon je niet bereiken dus ik heb hem geholpen en het is nu klaar.
Dus ik heb er zelf niks van mee gekregen :( nu een kwestie van afwachten dus :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:55

nou zeg! Dat is niet zo netjes hoor Patrick!
zoiets zou bij mij best wel in t verkeerde keelgat schieten, of was het zo afgesproken?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:01

Als het ei goed rijp is, moet je gewoon insemineren en dat is echt 2 minuten werk. Snap dat je erbij had willen zijn Patrick, maar aan de andere kant is de rust wellicht voor Shadow ook wel in haar voordeel ;)
Het zit erin en dat is het belangrijkste :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:07

Maar wel balen idd!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:23

Balen Patrick!

Ik moet om 9 uur Jansen terug bellen. Toen ik met het verhaal aankwam van iedereen praatte hij er de hele tijd overheen. Als ie geen geschikt paard heeft dan vraag ik wel of ik zelf een paard kan uitzoeken die hij zogenaamd koopt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:32

Lastige kwestie Lailaa, sterkte.

Jammer dat je er niet bij bent geweest Patrick, maar een rijp ei wacht nu eenmaal niet.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:58

Jammer Patrick dat je er niet bij was, maar inderdaad het zit er nu in.
Spannend hoor!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:09

@patrick:nu is het dus afwachten of ze meteen drachtig is.spannend!hoe lang moet je wachten voordat ze t kunnen controleren?

@lailaa:wat een gedoe zeg.ik ben zelf geen voorstander van handelaren,maar ja als t goed gaat dan is t geen probleem.nu zit je met een paard wat ze niet terug willen nemen.

nou ik heb t weer meegemaakt hoor vandaag.onbedoeld in draf.....galop...en even later...op mijn rug in de rijbak!
en wat nou de aanleiding was om te gaan draven?geen idee,schijnbaar ging het vervolgens door na galop omdat ik aan de teugels trok.
in draf dacht ik nog,o dit gaat eigenlijk wel lekker(lekker kalm),maar vraag m wel terug naar stap,maar plots ging ie door naar galop en toen hield ik m niet meer.
schade valt mee,enkel wat spierpijn en een gedeukt ego.ben er overigens wel weer opgeklommen,laat me niet kennen.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:04

Goed zo ellie.
Ben benieuwd wat ze bij jansen van den hout aanbieden.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:19

nou zo goed zo voelt t niet hihihihihi.m;n nekspieren zijn behoorlijk gespannen(aan de linkse kant)en t lijkt wel of ik 100 push ups heb gedaan.maar ach ja t hoort erbij.Ik had trouwens niet eens in de gaten dat hij in galop had gezeten,dat vertelde ze me later.
ik maakte nog een grapje:nou dat was mijn eerste ervaring met de draf,al was dat niet mijn bedoeling.

overigens wel sneu:er was nog een ander meisje aan t rijden(aan t uitstappen na een les)en doordat eros aan de kletter ging,ging dat paardje ook aan de ren.zij viel er ook af.thank god heeft zij ook niks..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:22

morgen zo stijf als een harkie ellie? beetje rek en strek oefeningen doen.

Jammer dat het gebeurde! maar ach, volgende x er weer op

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:28

Toch goed dat je er terug opgeklommen bent :j

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:49

Over 18 dagen komt die weer voelen dus ben benieuwd!! we konden ondertussen met een gerust hart gewoon door rijden/trainen/wedstrijden rijden dat was geen probleem volgens de dierenarts dus daar was ik al blij om.
er waren gelukkig meerder stalgenootjes bij vanmiddag dus heb nog even uitgebreid verslag gehad, het is dus nu indd een kwestie van afwachten :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:11

spannend!

tja echt veel pijn heb ik niet.dat valt gelukkig mee,beetje gevoelig op de onderrug,maar kan wel alles zonder problemen bewegen.morgen heeft hij een vrije dag,en zaterdag rijden we weer gewoon.wellicht dat ik toch de draf ga proberen.aan de longe wel te verstaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:36

idd spannend!

lekker warm douchen ellie?
hopelijk valt t morgen mee!

Dames, en heer,
Mag ik met trots laten zien dat wij vooruitgaan?

hij word stabieler,maar hij gaat graag hangen in mn handen, dus moet hem een tikkie geven op t bit, weet niet hoe ik dat uit moet leggen, maar hij laat daardoor wel even twee sec. los. loopt nu ook al een stuk minder diep (echt een duikbootje) en ik kan nu met momenten zelfs denken aan rechtop zitten. ben dr blij mee!