[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:53

Citaat:
Desillies, vergeet het bijna te vertellen: de Tranquigel is binnen! Dank je, dank je, dank je!

graag gedaan!

Coy,wat een geweldige foto's,echt super gedaan Annick .

hahahahahaa wat een leuke mop en mijn beeldscherm is ook weer lekker schoon!

net op Tommie gereden in de bak en ik heb hem ff lekker vlot voor het been gemaakt,met het minste geringste been sprong ie in galop,geweldig vind ik dat,hij loopt dan echt te wachten op de volgende kissing sound,moet ik alweer ????
lekker gereden dus,tot het moment dat christi (dochter) ineens vanachter de bosjes kwam (vanuit het donker dus),Tommie schrok zich te pletter en ik ook,hij nam een sprong opzij maar stond daarna gelukkig direct stil zodat ik mijn evenwicht gelukkig weer terugvond hihihihi.
toen Chris er maar op om hem uit te stappen......

op stal zitten 5 jonge katten,wat is dat toch schattig spul,fantastisch leuk,zo heb ik wel de lusten maar niet de lasten

daarna naar huis gelopen (2 km in 20 minuten,niet echt vlot dus) we liepen op het laatst te zwalken over de weg,van vermoeidheid vermoed ik

nu mijn bedje in....
ooooh nee eerst nog douchen
toedeloeeeeee

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:57

Pellie schreef:
sorry mamauba, je theorie over verhuizen inderdaad... stress, heeft hij niet echt gehad. ik denk dat de landbouwvoertuigen hem meer stress bezorgen. maar stress gerelateerd... ja zou ook een optie zijn.

morgen meer duidelijkheid!!

Ik weet niet als het alleen stress is. Mauricio is redelijk gewent aan het verhuizen en kreeg het ook bij verwijden van de ene wei naar de andere wei. Hij heeft dan wel zomerexceem maar een paard wat ik vroeger had had dat met zijn mok. Misschien is het de combi van ander voer, water, beestjes en leefpatroon? Geen idee wat maar er is wel iets.

Silas en Roos sterkte en weltrusten maar.

Dobbel mooi dat het gaat opschieten en ook weltrusten.

Chubby arme hond.

Ow Leon een wilde gevaarlijke dekhengst los. Goed dat je hem zo snel hebt (en dat je het drufde) kunnen vangen.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:00

Mopje:

Beatrix maakt zich zorgen als haar vader Bernhard wel in de hemel is gekomen omdat overal buitenechtelijke kinderen van hem opduiken.
Dus ze besluit maar even een belletje te plegen. Ze pakt de telefoon en draad het nummer van de hemel. Als de telefoon word genomen en een vrouwen stem zeg; met de maagd Maria. Antwoord Bea oke ik weet genoeg.

Kwam de tuin man vandaag mee. Ik vond hem wel grappig.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:08

mamauba schreef:
:D Mopje:

Beatrix maakt zich zorgen als haar vader Bernhard wel in de hemel is gekomen omdat overal buitenechtelijke kinderen van hem opduiken.
Dus ze besluit maar even een belletje te plegen. Ze pakt de telefoon en draad het nummer van de hemel. Als de telefoon word genomen en een vrouwen stem zeg; met de maagd Maria. Antwoord Bea oke ik weet genoeg.

Kwam de tuin man vandaag mee. Ik vond hem wel grappig.

??????????????? ik snap hem echt niet,daar is het te laat voor volgens mij

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:11

Bedankt allemaal......

Ik ben benieuwd wat er morgen de uitslag is Pellie.
Arme Gam, die landbouwvoertuigen went hij nog wel aan hoop ik.

Chub, ik zou even voor jezelf nagaan wat de voor en nadelen zijn.
Zoals extra dingen die je hebt door daar te werken, zitten er nog andere voordelen aan?
Ik werk zelf bv al tijden op een laptop van de zaak, is er iets mee wordt die voor me gerepareerd, binnenkort krijg ik ook weer een nieuwe.
Dat scheelt toch ook wat kosten, misschien heb je daar ook zoiets?
En even uitrekenen wat je netto overhoudt van die €200,-, weegt dat op tegen het plezier in je werk?
Welke schaal zit je, hoe is je uitloop, hoeveel jaar ga je nog omhoog enz enz(hoef dit niet te weten hoor maar dat moet je even voor jezelf nagaan).
Maar dat zijn toch dingen die je alleen zelf kunt beantwoorden.
Arme hond, hoop dat het voer goed werkt.
Snel naar de tandarts ja, schiet niet op om door te lopen en vanzelf overgaan zal ook niet lukken

Jellie, ik probeer nooit te stoppen met achter Mo aanlopen omdat ze dan gewonnen heeft maar soms ben ik het zo beu.

Dobbel wat leuk dat het zo goed gaat met die twee.
Morgen weer een drukke dag dus.

Roosje , laat je niet kisten door die idioten hoor.
Blijven melden, ookal doen ze niets, als jij je bedreigd voelt mag je er best wat tegen doen.

Uk had plezier, lekker toch.

WenK, dat is wel een leuk bedrag hoger.
Hoewel geld niet alles kan vergoeden natuurlijk.
Leuke mop, erg origineel!!
En zo'n lief schoonmakertje, ook erg leuk.
Kan me voorstellen dat je nog niet met Lisje naar buiten gaat als er anderen bij zijn, het is voor haar misschien ook nog wat te vroeg.
Als jij je dan ook niet zeker erbij voelt kun je idd beter even wachten.

Graaskorf, heerlijk toch om even te genieten en alles te vergeten.

CF, leuk dat je dat op commando voor elkaar krijgt, heb je nog meer dingen die je de paarden probeert te leren die niet standaard zjn?

Tinkermeisje, dat is een chauffeur die je bijna een bloemetje zou sturen, zo zijn er niet veel.

Buikpijn voor Pippa, kuil is toch al voor tinkers wat eerder een probleem.
Ik wil het dit jaar helemaal niet meer voeren aan Mo.
Volgend jaar nog een Mauricio veulen!!Gefeliciteerd.

Spetter ookal aan de spinazie?

En terwijl ik dit zat te tikken zijn er alweer tig berichten bij.....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:13

desillies schreef:

Ik vermoed, dat als Maria nog maagd is Bernhard daar niet zal zitten......

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:15

ik snap de mop ook niet hoor... mamauba, leg eens uit!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:18

coydog schreef:
desillies schreef:

Ik vermoed, dat als Maria nog maagd is Bernhard daar niet zal zitten......

Precies zoals Coydog al schreef. Als Maria nog maagd is kan Bernhard daar niet zitten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:29

Allemaal bedankt voor de feli's. Mijn bouwjaar is lang geleden, 1967 ...

Mira was vandaag nog weer meer ontspannen, had een open blik, maakt contact, begint te communiceren. Zij en Koot hebben zelfs een tijdje ieder op het afgezette stukje hooi staan eten, ondertussen stoelendans, eh, hooistoelendans gedaan. Dan weer de een buiten en de ander in de stal (met deur open) en dan weer andersom.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50939928
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50939993

Op een gegeven moment heb ik de grote dure lik-it emmer gepakt, en toen hebben ze heel schattig een kwartiertje staan lebberen. Zoooo lief! Mira likt eraan zoals het hoort, Koot is meer van de knaagpaardjesfamilie. Wil er happen uit nemen. Zo stond Mira te lebberen, en trok Koot 't ding met zijn tanden weg.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50940023
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50940041
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50939995

't Is aan een kant wel jammer dat het hier herfstvakantie is, de kleindochters van de boer laten me geen moment alleen met m'n paardjes. Nou ja, 't is maar een weekje en ze houden er net als Peter en ik rekening mee dat Koot ook nog steeds evenveel aandacht krijgt.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50939979
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50939980

Vanmiddag heb ik even gekeken hoe Mira reageert op de longeerlijn. Ze kent het, maar heeft als ik haar laat draven iets van "okee, ik ga nu in draf, en doe wat je van me vraagt, dus dan ga ik nu weer stappen".

Ze verliest haar evenwicht wat met geven van achtervoeten, en wil ze liever niet geven. Ik haalde toevallig een blaadje uit een achtersok, en trok daarbij wat aan die haren, en ineens gaf ze haar achtervoet. Leuk hoe je zo bij toeval leert dat het dier de commando's en gewoontes anders geleerd heeft dan hoe jij ze zou aanleren. Ik moet dus niet een achterbeen pakken maar de sok.

Veearts is vandaag geweest, ze is ingeent en nagekeken. Veearts zegt dat de buik bijna zeker een kuilgrasbuik is (kuilgras kreeg ze bij de vorige eigenaar, waarschijnlijk in combinatie met weinig tot niet zo veel bewegen...), maar om drachtigheid uit te sluiten moet er een echo gemaakt worden, en dat doen we niet. Ik ga er van uit dat als de vorige eigenaar zegt dat ze niet drachtig is, ze dat dan ook niet is. De veearts vindt haar absoluut niet te vet, je voelt haar ribben (maar ziet ze niet) en hij schat haar rond de 600 kg. Natuurlijk ziet hij wel de buik.
Met nameten van de stokmaat kwam hij op 1.48m, maar zo te zien pakte hij niet het hoogste punt van de schoft, en stond de meetstok scheef.
Chipnummer klopt, dus ze is de Mira van haar paspoort. Heb ons aangemeld bij het Tinkerstamboek, maar zou eigenlijk wel graag daar een paspoort van willen hebben. Ze heeft er nu 1 van (en ja dat kan) het NRPS. Ze is pas in april dit jaar gechipped en ik heb geen entverleden van haar, dus over 4-6 weken krijgt ze nog een extra enting. Ontworming heeft ze vandaag ook gehad, dus haar lijf kan aan de slag...
O ja, heb nog gevraagd of het kleine beetje rasp door voeding kan komen, veearts beweert dat mok en rasp altijd van invloeden van buitenaf komen. Daar ben ik het niet mee eens, maar ik had geen zin om in discussie te gaan.

Vanavond heb ik de kleindochters van de boer verzocht niet mee te lopen, en ben ik met Peter en de 2 honden en de 2 paardjes een half uurtje naar en in het achterland gaan wandelen. Wel leuk: Kootje en Golden Retriever Molly hebben zo ongeveer dezelfde kleur, en Mira en bastaard Max ook, tot aan losse inkspots aan toe

't Schijnt vannacht te gaan regenen, best lekker vind ik. 't Bakje bij ons is kurkdroog en met die wind heb ik constant zand en stof in mijn ogen, terwijl mijn ogen die ruimte nodig hebben voor mijn contactlenzen Met wat vochtiger zand kan ik tenminste rustig de paardjes wat lanceren, eh, longeren.

Beetje veel tekst weer he

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:35

Citaat:
Chipnummer klopt, dus ze is de Mira van haar paspoort. Heb ons aangemeld bij het Tinkerstamboek, maar zou eigenlijk wel graag daar een paspoort van willen hebben. Ze heeft er nu 1 van (en ja dat kan) het NRPS.

dat kan dus niet meer tegenwoordig,een paard kan maar een keer een paspoort krijgen....
ik heb het met pepper nog kunnen"omruilen" maar een vriendin van me kan dat niet meer,da's helemaal een gek verhaal haar paard had al een paspoort (van het kwpn) en ze wilde ook liever een tinkerpaspoort,na de keuring en opname in het registerboek kreeg ze dat dan ook,met het gevolg dat ze nu twee paspoorten heeft,helaas voor haar moet ze dus het inkerpaspoort weer inleveren,want het andere is eerder afgegeven....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:40

owww, jammer Ik had Anouk van het Tinkerstamboek er over gemaild daarnet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:07

Coydog en Annick, artistieke foto's! Mooi Sjiek! En niet zo mutsen, jij ziet er best goed uit! Je bent geen Miss-world ofzo, maar om nou lelijk te gaan zeggen? Naha

Goh Mamauba, dat zal schrikken geweest zijn! Gelukkig wel goed afgelopen

Chubby, ik zal morgen eens in mijn leer-zak kijken, maar ik heb geloof ik nog wel wat grote liggen. Beide pony's hier hebben ook een Full-hoofd, dus frontriemen van 45 en 50 cm, dus zal ze wel op de foto voor je zetten, kan je zo van me krijgen als je iets mooi vindt Qua bit, heb ik alleen nog een watertrens, maar die moet ik even opmeten

Leon, heeft Uk zich goed vermaakt?

Wen, goeie mop!

Dobbel, tof dat Biggels zo'n fijn maatje voor Lonan is, is toch fijn dat die dan wat happier ermee is he?

Roos een dikke Cheer up... probeer te praten met iemand ofzo?

Fjordkoot, dat doen ze hier ook vaak hoor, ik jaag nu altijd ze allebei naar binnen, en ga dan in het deurgat staan, ze moeten er maar samen binnen van eten vind ik Maar doorgaans eet er een vanuit binnen, en de ander staat in de deurgat, voeten net op het randje, en maar rekken naar het hooi Stelletje mutsen!

Heerlijke foto's hoor

Zo.. bijgelezen

Enfin, vanmiddag dus koekjes gebakken, toen gaan eten, en de paarden gaan vangen. Daarna heb ik Amanda in de paddock gegooid, en Dewi het schoftje opgelegd, bitje in, leidsels eraan, en beetje geoefend voor het ooit aangespannen werk Deed het best netjes, ze reageerde, voor haar doen, heel goed op het Ho-commando, latere keren toen ze wat sneller wilde maar niet mocht, draaide ze wel half weg, maar niet meer compleet om. Verder wat bochtenwerk gedaan, uiteindelijk werd ze wat soepeler dus wel fijn. Kreeg het idee dat ze iha er wat rustiger onder was, ze luisterde meer naar mijn stem, en was niet zo vreselijk bang om iets fout te doen, en dan te overreageren. Ooit komen we er wel. En naderhand met aftuigen (niet op die andere manier!) had ik nog een heel lief momentje, kwam ze met haar hoofd naar me toegedraaid, blaasde zachtjes tegen mijn buik... Dan ben ik zo blij met dr, en zo trots op dr..

Daarna naar oma geweest, die is vandaag 84 geworden, gebak gegeten (zo'n grote soes met chocolade en gevuld met slagroom, andere keuze was een nog grotere slagroomtaart... *slik*) daarna steeds maar zoutjes en stokjes en dit en dat... Ze maakt soms wel commentaar dat ik te stevig ben, maar is uberbeledigd als je wat afwijst...

En daarnet heb ik video met DH en GG teruggespoeld, ga ik morgen bekijken Dus niet vertellen wat er gebeurd is he!

EllyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:15

*o/* jippiej !!!!!!!

vandaag in de namiddag lekker met een vriendin wezen buitenrijden, ff lekker een wedstrijdje gedaan..........en Dunla heeft voor het eerst in haar leven de versnelling gevonden en gewonnen van Luna !!!??

ik wist niet wat ik meemaakte en m'n vriendin ook niet haha, die kleine van me nam toch ineens een spurt !

helaas geen kans gehad om bij te lezen, t is ook zo druk !?.........bovendien heeft bokt een aardige tijd op z'n bips gelegen volgens mij.......vanmiddag rond 4 uur kon ik er nogsteeds niet op en ik heb ook helemaal geen berichtjes gehad van nieuwe posts...maarja, vanaf nu ga ik proberen het weer een beetje bij te houden

leon, haha mooi uitstapje voor uk tog ??

coydog, mooie foto's zeg !!

hoop verder dat ik geen nieuwelingen heb gemist...anders welkom

ook leuke foto's van Mira en Kootje....wat een leuk stel is dat zeg...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 03:59

Goedemorgen, heb bijgelezen maar kan gewoon niet reageren, te veel, voor iedereen die het nodig heeft,

Heb een waanzinnige dag gehad gisteren, IL en vriendin ontmoet en samen met hun, onze Ierse vrienden en de meiden aan het kopen geslagen, [nou ja hun kopen wij vertalen] echt werkelijk geweldig, we waren er om 5 uur, koud vreselijk, ben de hele dag niet meer warm geworden, maar de manier waarop we de dag zijn doorgekomen maakte alles goed, aan het eind van de dag hadden we 28 shetlanders en 2 bonte paarden [geen tinkers] heb ook niet veel leuke gezien. Het handelen wat ze doen is echt een spel en zo mooi om te zien.

Heb ook de man weer gezien waar ik Raven en Falcon van heb gekocht en hij wilde hem graag terug kopen [Raven] yeh right, zei ik tegen hem, hij dacht al dat ik dat niet zou willen, haha. Hij had nu een paar nakomelingen van hem gezien in Engeland en had spijt als haren op zijn hoofd dat hij hem verkocht had. heeft me nog zijn nummer gegeven als ik me bedenk.

De paarden zijn in een vrachtwagen geladen en naar mijn huis gebracht, daar allemaal in de binnenbak gezet en om 1/2 11 gisteravond zijn ze door een andere transporteur opgehaald en zijn nu al halverwege Ierland.

Vandaag ga ik nog wat paarden met ze bekijken en dan breng ik ze weer naar het vliegveld, jammer was leuk maar wel erg vermoeiend.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 05:26

lekker druk dagje dus Jean,
ben me kapot geschrokken van dat kl*te filmpje
sorry, heb niet alles gelezen want kon gister de hele dag niet op bokt komen, wel heel mooie foto's van Lisje voor de kar voorbij zien komen.
Beetje last van algehele malaise, ben nog steeds grieperig, krijg volgende week de griepprik, week te laat , ook te horen gekregen dat een kennis van me opgegeven is, hij heeft zoveel tumoren dat er niets maar aan gedaan kan worden, hij red het dit jaar ws niet eens uit, hij is pas 32 jaar
En mijn beste vriendin heeft te horen gekregen dat de kanker weer terug is en word vandaag geopereerd, ik hoop zo dat ze alle slechte cellen weg kunnen halen, ze had het een jaar geleden ook al in haar borst en lympfeklieren, dat hebben ze uiteindelijk kunnen verwijderen, met operaties, chemo en bestralingen, nu zit het dus in haar baamoeder en begint alles weer opnieuw, ze was juist weer begonnen met toekomstplannen te maken, echt, sommige mensen hebben alle pech, ze is pas 34 en het is wel de bedoeling dat ze nog een hele tijd bij ons blijft.
moest het ff kwijt hoor.

werk ze allen.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:18

Cheveyo schreef:
Ik heb gister nog de foto's van de keuring in houten van mijn camera afgehaald. Zal ik er straks eens wat online zetten voor jullie?

Heb niet van allemaal foto's gemaakt, was natuurlijk nog niet helemaal fit. En ze zijn ook niet allemaal gelukt helaas.......maak straks wel een topic.

Het zijn foto's van Osric, Lisje, Cesair, Macho en Shayla.

Gave foto's Coydog.

goedemorgen !

Yes,leuk nog meer foto's !

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:30

Tinkermuts echt sh****t, veel sterkte

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:52

Goedemorgen

Tinkermuts dat is niet fijn. Denk je er vanaf te zijn komt het weer terug. Rotziekte kanker. Er gaan veel te veel mensen aan dood.

Maya ik ken dat een beetje, mijn oma en tantes doen dat ook. Ze zijn allemaal goed gevuld zeg maar. EN klagen dat ze niet snappen waar dat gewicht vandaan komt, maar ondertussen wel slagroomgebak, bonbons, grote stukkenkaas, chips ed wegknagen. En ze reageren gekwetst als je het niet aanneemt.

Jellie we hebben niet eens zitten kletsen maar gewoon genoten van het zonnetje en de stilte en een zwemmende hond. En vooral het gebrek aan menesn. heerlijk gewoon. En omdat we allebij toch wel grieperig waren hadden we toch al niet zoveel fut om te rijden. We waren ervoor naar een fouragehandel geweest voor kippen en hondenvoer, een zweetdeken en gas om de kippen een afstuibare ren te geven ivm vogelgriep.

Dobbel, ik ben blij dat je de deken mooi vond. Hij is maar een winterseizoen gebruikt dus gesleten kan ie niet zijn. ik hou een zweetdeken altijd alleen maar om als ik erbij ben. Ik ie dan nog nat als ik wegga gaat er een stevigere zomedeken met een laagje stro om. Nu moet is nog passen.

Ik ben benieuwd hoe jullie stekje eruit gaat zien als het klaar is. En hoe het je gaat bevallen zonder binnenbak.

Pelie ik ben benieuwd wat er vandaag uitkomt.

Gisteravond even bolle gelongeert. Hij had er zoals altijd zin in. Ik ben op die manier zijn conditie aan het verbeteren> Vooral galop heeft ie nog wat moeite om langer vol te houden maar dat gaat steeds beter. Hopelijk vanavond even rijden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:19

Goedemorgen!

Silas
Roos
Tinkermuts

Hmmm... Dit vind ik niet zo'n toffy smiley eigenlijk... Moet 'm ook veel te vaak gebruiken...

Maya, met een grotere frontriem zou ik (vooral Chub) erg blij zijn. Bitje haal ik gewoon bij de winkel, heb een watertrens van zo'n speciaal mengsel (vind Chubje erg lekker).

Grid, wat doe je nu voor werk dan?

Heb ik gister speciaal m'n benen geschoren (hou ik niet zo bij in de winter en zonder bedgenoot ) om vandaag een rokje met panty te kunnen dragen, passen die kl*tedingen niet. Het is verdorie maat 42/44 en ik heb normaal kledingmaat 40. Kom gewoon centimeters te kort (in de lengte). Toch maar een makkelijker pantalon aangetrokken

CF: veel plezier in Walibi vandaag! Hoop dat het droog blijft daar...

Des, naar huis gelopen? Hoe dat zo?

Vond het wel een geinig mopje Mamauba! Ik ben blond, maar snapte 'm wel meteen

Fijn dat het zo goed gaat tussen je beide knollies FK! Ga zo ff je foto's spieken!

Jean, klinkt als een heerlijke dag! Zijn wel veel shetjes zeg

Graaskorf.... Gas voor de kippen..... Is wel heul rigoreus tegen de vogelgriep hoor

Coydog (oa.), dit is wel een hele leuke job, maar ik moet er sowieso al een auto voor inleveren (en dus een andere kopen en blijven rijden). Ook geen recht meer op cursussen. En geen jaarlijkse bonus van 8% meer. Ik verdien nu niet slecht, maar wil er zeker niet op achteruit gaan. Dan zou ik nooit meer op mezelf kunnen gaan wonen. Met het bedrag wat ik in mijn hoofd heb, ga ik er al niet echt op vooruit. Dus die 200,- moet er maar gewoon bij, anders blijf ik lekker werken voor het detacheringsbureau.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:28

Citaat:
Des, naar huis gelopen? Hoe dat zo?

mijn man had mij en mijn dochter afgezet op stal,hij had de auto nodig en wij hadden geen zin om te fietsen ,veel te winderig en koud,om bij Tommie te komen moet je over een dijk zonder bomen fietsen en daar vang je dus alle wind
hij ons gebracht dus maar hetgeen hij aan het doen was (zadel van motor opnieuwbekleden bij mijn vader 30 km verderop) zat nogal tegen,om 22.00 uur had ik echt niks meer te doen op stal en was hij nog steeds niet klaar,vandaar dat wer maar zijn gaan lopen

mopje kwam bij mij niet meer echt door hahahahhaaa

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:31

Goedemorgen!!!

Silas....

Sas, wat erg! Sterkte hoor!!!!

Chub, zou ik ook doen hoor, je moet er wel op vooruit gaan....

Vanaaf weer lekker les, maar zo eerst werken... Ben benieuwd of ze al ergens mee komen....

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:34

Goedemorgen,

Mooie foto's hoor Coydog en Annick!
Ooit wil ik ook nog eens zo'n reportage.

Aan landbouwwerktuigen went je paardje nog wel Pellie.
Als ze maar vaak genoeg langs komen.
Zo zijn mijn paardjes er ook gewend aan geraakt.
Dagelijks crosmotoren tractors en vrachtwagens langs de wei heen.

Sterkte met je vriendin Tinkermuts.

Heb gisteren een heerlijke les gereden. Joris reageerde weer eens erg goed op alles.

Verder even geen tijd op op iedereen te reageren, sorry.
Moet nu weer aan de slag.
Fijne dag allemaal!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 07:56

Chubby: auw auw! Heel veel sterkte, hoop dat het snel verholpen is!

Leon: Ik zie dat al helemaal voor me, jij in de achtervolging, en dan ondertussen dat meisje nog even terechtwijzen ( is een baan in het onderwijs niets voor je? Je bent zo tactisch met kinderen )

Dobbel: wat heerlijk dat het met beide paardjes zo goed gaat!

Des: Tommie wilde je alleen beschermen tegen de vleesetende monsters uit het donkere woud! Wat een heldendaad!

fjordkootje: Wat een prachtig gezicht die 2 paarden bij elkaar! Dat optillen aan de sokken is idd voor veel tinkers de bekende methode! Grappig dat je daar op zo een manier achter komt!

Maya: heerlijk dat het zo lekker gaat! En tsja wat dat gebak betreft! Klinkt erg bekend, ik werk bij de thuiszorg: 7 adressen in de week en ze zijn allemaal beledigd als ik een koekje afsla!

EllyG: lekker dat het zo goed met Dunla gaat, en gefeliciteerd met haar dracht!

Tsja ons tripje naar Zuidlaren!

Ik was met Annelot, goede vriendin en eigenaresse van Ryon) en we zijn om half 4 's ochtends vertrokken! Rond 6 uur waren we op zuidlaren. Nog even moeite gehad om Jean te vinden "ja waar ben je?" "Nou bij die tent!" "Ja schat er staan er hier een stuk of 20" whahhaha.

Maar eindelijk gevonden, Jean om de hals gevlogen ( hmm vorige maand nog gezien en ik spreek haar elke dag over the phone) en voorgesteld aan de Ieren: O so your Lonneke, heard so mutch about you! "o oliebol, only the good stuff i hope?"

Beide heren waren rond de 60 denk ik zo, maar potverdikkie wat waren ze bij de pinken, ik heb menig keer met rode oortjes en rode wangen gestaan, en mijn billen doen nog zeer van het knijpen! Whahahaha, maar het waren beide echt geweldige mannen waar je enorm veel lol mee kon hebben.

Inderdaad veel paarden gekocht, en dus veel getolkt. Op een gegeven moment ga je engels tegen de nl praten en nederlands tegen de ieren, levert erg leuke momenten op!

Daarna moest alles nog naar de vrachtwagen: ik zei al: ik neem er 1 tegelijk, maar dat werd niet echt gewaardeerd, dus Lon met 5 shetten in haar handen naar de vrachtwagen! Halverwege had ik er 3 die niet wilden lopen en 2 die te graag wilden lopen, erg leuke combi! Onderweg nog de nodige pennymeiden ( 16-17-43) tegen gekomen: oh ah wat zielig, die gaan zeker allemaal naar de slager? "hmm tsja wij moeten ook eten!" Dat leverde erg boze gezichten op. En een enorme lachbui van Kristel, en na vertaling van Uncle Marly. Bijna bij de trailer wilde een shet wel heeeeeel erg graag met als gevolg dat het halster losschoot en Lon bijna een grondlanding maakte met de overige 4 shetten. Michael kwam meteen aanrennen of alles nog ging. Ja hoor, maar er komt een rechtzaak, ik moest tegen mijn wil 5 shetten meenemen en heb nu de blaren en de nodige trauma's opgelopen Erg veel lol om gehad! Daarna weer naar huis, beloofd contact te houden met de ieren en toen snel de 3 uur naar huis aanvangen! Nog bij westerbork een hele grote groep tinkers in de wei zien staan! En gisteren erg vroeg naar bedje!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:07

Klinkt heerlijk I-L! Zie je al gaan met 5 monsters

Des Die mannen van tegenwoordig Hij was misschien slechts een kwartiertje later thuis dan jullie? Of viel het mee?

Hmmm.... Zie net 'mijn' appartement nog steeds te koop staan. Dat appartement zonder raam in de slaapkamer.... Zag ook de oplossing daarvoor bij een ander appartement: een raam van de slaapkamer naar de woonkamer.... Dan kan de boel wel gewoon luchten....

Hmmmm....

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:42

Tinkermuts veel sterkte met je vriendin . Dat is echt niet eerlijk. Is ze net weer aan het leven begint het dus weer opnieuw.

Chubby toch maar maat 44/46 had ik ook met mijn maatje 38. Zat heerlijk.

Jean en IL weer een leuke zuidlaren paarden markt gehad dus. Maar wat gebeurt er echt met die shetten? Gaan ze naar Ierland voor rijpony's?
Heb je Raven en Falcon ook op de paardenmarkt gekocht?

Maya het gaat dus de goede kant op met Dewi. Lekker he van die knufmomenten.
Maar GG zal wel goedentijden zijn maar wat is DH?

Fjordkootje ik ben dus ook zo'n type dat een paard aan de sokken vraagt de hoef op te tillen.
Lanceren zo noemt mijn schoonmoeder het ook, alleen die weet niet beter dus elke keer laggen.

Zo ga nu maar weer eens de paarden pesten. Vanmiddag is er ook nog een kinderfeestjes dus zijn er ook nog wat kinderen om te helpen pesten.