[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:12

Ier schreef:
Als je je niet opgegeven hebt heb je ook geen kans meer om dit jaar mee te doen. :P
Voor zover ik weet is er altijd een dikke wachtlijst,

Nee heb daar nog contact over gehad.
En gister nog een inschrijfformulier gekregen... :D

Mar__

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:29

Ziet er heel leuk uit Nikkie! Alleen idd voor mij ook 2 uur rijden met een gewone auto...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 20:49

:wave:
Goedenavond!

Heb even wat bijgelezen. Mirte alsnog gefeliciteerd.
Het is leuk geweest op de tinkerdagen zie ik! Volgend keer hoop ik weer mee te kunnen doen!
En iedereen is lekker bezig met leuke dingen te plannen +:)+
Mooie foto's gezien, en verder weet ik het even niet meer precies...

Deze week 2x erg vroeg mijn bed uitgemoeten. Vanmorgen om half 5, ben dus een ietsiepietsie brak :+

Janus heeft deze week de zadelmaker op visite gehad. We hebben nu een zadel op proef. a.s woensdag komt zadelmaker weer, en dan neemt ie ook nog een ander zadel mee om te proberen. Voor Janus is het proefzadel erg fijn, moet alleen een beetje opgevuld worden aan de achterzijde. Hij loopt in ieder geval beter over zijn rug en ontspant sneller. Denk dat zijn vorige zadel toch wel echt te strak heeft gezeten (sorry Janus Y;( )
Voor mij zit het in ieder geval heerlijk, mijn benen liggen eindelijk eens vanzelf op de goede plaats. Bij mijn vorige zadel moest ik mijn onderbenen altijd bewust terug houden. Dus dit is wel lekker!
Nog even ander zadel proberen en dan kijken of ik een keuze kan maken.

Met zussie gaat het langzaam aan wat beter. Ze ligt nog wel in het ziekenhuis, maar de onstekingen worden minder, en de ongelofelijke rotstank uit de wonden verdwijnt. Heb haar woensdag/donderdag/vrijdag niet kunnen bezoeken ivm werk, en ivm energietekort, maar ga in het weekend maar weer even op visite.

Verder niet zo heel veel te melden.Fijne avond iedereen!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:19

Breekt even binnen met een paar foto's van de wei en de hertjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Sissy heeft genoten en ook naar de hertjes gekeken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:39

Wat leuk damherten en wat zie ik nou is Sissy een Stabij ? of in iedergeval een kruizing
Heb vanmiddag een leuke foto van mijn hond Tjipke gemaakt
Afbeelding
Sammie probeerd het op een andere manier
Afbeelding
Met z'n tweetjes tegelijk lukt ook prima
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:40

Geweldige foto's!!!

Sissy is 100% Border Collie

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 06:16

Goede morgen,

Fijne dag allemaal

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:19

Hé meiden, ik heb mij hier al even niet laten zien, maar heb ook behoorlijk in de knoop gezeten met mezelf. Sommigen hier weten waarschijnlijk wel dat ik mijn lieve Crosby al eens te koop heb gehad, maar dat ik het uiteindelijk niet door heb laten gaan. Ik ben Freestyle met hem gaan doen en het ging inderdaad beter tussen ons. Maar ik merk dat ik zelf niet de juiste persoon voor hem ben. Crosby is iemand nodig die sterk in zijn schoenen staat (en dat doe ik dus niet ik ben een softy wat dat betreft) en hem dus duidelijkheid geeft en hem leiderschap kan bieden (en dit bedoel ik absoluut niet met de harde hand). Iemand die dat kan heeft werkelijk waar een prachtpaard aan hem.

Dus ik heb hem zojuist te koop gezet hier op Bokt en zal hem straks ook nog op MP zetten. Hij gaat echt alleen weg voor een heeeeeeeeel goed tehuis. *slik* :(

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:27

|( Hey Dakota,wat naar,weet precies hoe het voelt,hier hetzelfde.
De merrie van mijn dochter is precies zo,heeft ook een hele duidelijke leider nodig,maar ze is zo leuk en lief.
Ze hebben samen nog een lange weg te gaan,maar ik heb wel gezegd dat ze er wel plezier in moet houden,zo niet,dan moeten we idd ook een andere oplossing zoeken.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:29

Toch op zoek naar een ander baasje voor Crosby, moeilijke beslissing maar denk ik wel een goede.

Vandaag weer op de wei poging gedaan om wat te doen, ging het regenen daar waren we niet blij mee.

Vanmiddag waren de herten op pad en waren de shetten er
Afbeelding

Hard aan het werk hihi
Afbeelding

Nadenken valt niet mee hoe of wat
Afbeelding

Wat kruipt daar door het gras
Afbeelding

Thuis nog in de tuin gezeten
Samen met Sissy en Dido in de mand hihi
Afbeelding

En de vissies gekroelt.....
Maak kennis met Robijn
Afbeelding

Dubro
Afbeelding

Deze lijkt eng maar is heel lief
Afbeelding

En achter een bierblikje aan hahaha
Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:58

Bedankt! ;) En ja Tinkerplein het is een hele moeilijke beslissing. Cros is echt een heel lief paard verder en ik ben enorm aan hem gehecht we zijn ook al heel ver gekomen met z'n tweeën dus het gaat me zo aan m'n hart ;( , maar mijn gezondheid laat het gewoon ook niet toe om de energie in hem te kunnen steken die hij zo nodig heeft en ook gewoon verdient. Ik heb er van de week nog iemand bij gehad en zij zei ook, hij is zeker betrouwbaar maar gewoon telkens op zoek naar zijn grens. Zijn karakter is verder hartstikke goed. En vind ik dat een uitdaging dan passen we goed bij elkaar maar wil ik een flegmatiek paard dan gaat het niet lukken. Het voelt dus ook eerder als een falen van mezelf.... Maar ja, soms kun je niet anders. Ik weet wel dat ik er alles inmiddels aan gedaan heb. Ik heb de freestyle cursus nog met hem gedaan en daar hebben we beiden veel van geleerd. Ik hoop dus maar dat er een geschikte kandidaat voor hem komt die hem kan geven wat hij zo nodig is. ;)

Patrick wat een geweldige foto's. Wij hebben ook een koivijver maar daar zitten nog maar net de eerste koi's in ;). Mooi om te zien zijn ze hè.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 02:15

Hopelijk ligt je zadel zo wel goed Gooya.. ik rij boomloos en ben nu druk aan het sparen voor de westernversie van barefoot.. mag er nu eentje lenen en vind die zo verschrikkelijk lekker zitten!!!
Ik duim voor je zus dat ze snel naar huis mag en ze snel weer wat opknapt!

Mooie foto's Patrick

Gypsylady ook al van die mooie foto's!!

Wat erg Dakota, hopelijk vind je het juiste baasje.
Soms kan leiding geven moeilijk zijn(zit zelf ook met dat ik veel te lief ben voor King, maar met de juiste lessen gaat t nu heel goed en zijn we al een heel eind op weg)

Heb sinds heel lang weer op king gereden. Wel in de ring, want dan gaat t gewoon het beste qua sturen enzo(stuur is tijdens het transport naar zn nieuwe huisje verloren gegaan) Eerst even aan de longeerlijn en daarna weer lekker los! Ging gewoon supergoed en King is gewoon zo braaf, maar Santje was weer lekker onzeker in het begin.
Morgen weer lekker rijden en hard werken voor kingetje :P

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:10

Goede morgen,

Sandra op King gereden,fijn dat hij zo braaf was.

Iedereen een fijne dag!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 08:52

Goedemorgen!
Marja, wat een mooie hertjes, en Sissy is <3
Gyspylady, wat een ongeloflijk leuk foto's van je honden. Die foto dat ze samen over het stammetje springen is echt heeel erg leuk :)) Ik vind Sammy echt heel erg leuk <3
Dakota :wave: Wat zal dit moeilijk voor je zijn. :(:) Vind het wel heel goed van je dat je alles gegeven hebt om te proberen om met Crosby verder te komen. Wel heel verdrietig voor je dat dit niet gelukt is. Ik hoop dat je een heel lief baasje voor Cros kan vinden. Sterkte!
Marja: mooie shetten en vissen
Sandra bedankt! En lekker met King aan de slag. Heb het bijlezen iets minder goed bijgehouden, maar King blijft toch King begrijp ik? Als dit beter voelt voor je is het altijd +:)+

Zus gaat weer wat beter. Ze kan echt nog nauwelijks vooruit. De rolstoel in om naar de wc te gaan is een heel pijnlijk gedoe voor haar. Iedere keer als ze haar voeten beweegt springt er weer een wond open. Maar wat mij heel goed deed was dat haar humeur een stukje beter is. En we hebben voor het eerst sinds maanden weer eens lekker geklets en gelachen. Dat doet me zo verschrikkelijk goed!

Het zadel wat ik nu voor Janus aan het uitproberen ben, wordt het toch niet. Na een paar dagen rijden erop, merk ik dat het zadel steeds meer achterover kiepert. Woensdag neemt zadelmaker een ander zadel mee. Hopelijk zit deze goed.

Gisteren heeft stalgenoot wat rijfoto's gemaakt. Ben benieuwd! Als het wat is, dan zal ik ze plaatsen.

Fijne dag iedereen!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:24

gooya waarom probeer je niet eens een keer boomloos. Het is echt superfijn zo'n zadel. Ligt gewoon bijna altijd goed ipv een boom die toch niet lekker ligt. Je kan via www.boomloosrijden.nl een testzadel regelen.
Het is even wennen,want je hebt minder steun als bij een boomzadel, maar ze hebben dressuurzadels, western en spaanse zadels.
Volgens mij heb ik frank zo ver dat ik eindelijk de arizona mag kopen :D Heb nu een cheyenne en ik vind die niet lekker zitten. Heb bij mijn verzorgpaarden altijd een arizona gereden die rijdt gewoon superlekker!
fijn om te lezen dat je zus al wat vrolijker is. Is niet niets allemaal!

Lig ik lekker te slapen, maakt mijn lieve mannetje mijn wakker voor een ontbijtje op bed! Heerlijk!!
Zo maar eens naar mijn maatje toe, kijken of ie zin heeft om ook in de regen te rijden hihi

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:30

Ik rijdt ook met een boomloos zadel (Barefoot Cheyenne) en ik vind hem heerlijk zitten. Heb er wel een seatsaver bij met wrongen (zijn met klittenband te verplaatsen) hierdoor heb je meer steun met je benen ;).

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:41

nog even foto's plaatsen van vorige week in het bos
Afbeelding

en na een grote wasbeurt even droogstappen
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:47

Mooie foto's Sandra.

Yvonne ben benieuwd naar de foto's!

Ik ga maar eens wat doen....tot vanavond

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:36

Sandra: 'k heb ooit gekeken naar boomloos, leek me nl wel heel aantrekkelijk :P Maar volgens de 2 zadelmakers die ik gehad heb, heeft Janus zijn ruggengraat er te hoog op liggen, waardoor zijn ruggengraat niet genoeg vrij blijft bij een boomlooszadel, en dat zou pijn gaan doen. Dat is eigenlijk de reden dat ik er niet meer naar op zoek ben.
Leuke foto's trouwens!

Stalgenootje had de foto's vangisteren nog niet meenomen, en ik ben zoooo nieuwsgierig! Even geduld hebben nog dus.....

Vandaag wel fototjes genomen van mijn nieuwe toekomstige huisvriendje.
Dit is Joris, Hij is 4 weekjes jong <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mammapoes
Afbeelding

Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:38

Wat een schatje Gooya! Mama poes is ook apart qua kleur zeg ;).

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:43

Is ook een ontzettend lieve moederpoes. Papapoes is ook heel lief. 'K weet precies wie papa is. Papa is nl rood/gestreept.... :D Betrapt hihi!
De rest van de kittens zijn zwart, geen idee wie de papa van die kittens is.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:11

Wat een leuke foto's van de hertjes/shetten/honden! lekker bezig geweest zo te zien!

Niet het goede zadel voor Janus, jammer! Gewoon even verder testen. Ik ben echt super blij met mijn nieuwe, Jor zijn rug gaat zo goed vooruit, nooit durven denken dat het zo snel zou gaan :):)

Met je zus iets beter! gelukkig weer kunnen lachen en kletsen!
Heftig allemaal!

Lief poesje!!! Wat een aparte mama-poes :j

Boomloos is zeker fijn! Zou ik ook zo weer nemen hoor, maar ben nu heel tevreden met dit zadel...

Moeilijke beslissing hoor Dakota! Begrijp je wel, dat hadden wij met mijn oude verzorgpony ook, werd op den duur meer tegenzin dan dat het leuk was. Elke keer die strijd aan, keer op keer. Heel vermoeiend...
Kan het me zo voorstellen :(:) Hoe moeilijk het ook is, soms is het beter om allebei een andere weg in te slaan.
Succes met de verkoop, hopelijk vind je een leuk nieuw baasje voor 'm!

Ik heb net een heerlijk rondje gereden van ruim 2 uur, hij was zo braaaaaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:31

Gooya; zadelmaker er bij voor Janus. Fijn dat hij met het zadel dat je op proef hebt beter over de rug loopt. *lees verder* Oh zadel toch niet goed, jammer!
Dakota; Cros verkopen. :(:).. Goed dat je eerlijk tegenover jezelf en hem bent. Ik hoop dat je een goed baasje voor hem vindt!
Sandra op King gereden, fijn dat hij braaf was.
Mar een groot rondje gereden. Geen regen gehad?

Ik heb vanmiddag tussen de buien door (naja wel een beetje in de regen) even gedressuurd. 'T ging wel lekker op zich.
Alleen zij had geen zin en ik had niet veel energie. :')
[RIJ-ITP] Viane (tinker) aan 't werk.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:39

Ier gelukkig pas tegen het einde vd rit een beetje miezer gehad ;)

Niet zo heftig als net... Ging helemaal los hier met hagel/regen/onweer/wind :\

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:33

Yvonne wat een liefje!!!!!

Ier gereden in de bak.

Mar een heerlijk ronde buiten gedaan, fijn dat ie braaf was.