Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het product voldoet niet aan mijn verwachtingen. Wat kan ik doen?
Het product beantwoordt niet aan de overeenkomst als het niet de eigenschappen bezit die u mocht verwachten op basis van de overeenkomst. Men noemt dit de ‘non-conformiteit’.
U mag de volgende eigenschappen verwachten:
eigenschappen die voor een normaal gebruik van het product nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen;
eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik van het product, als dit in de koopovereenkomst is opgenomen. Het gekochte paard moet bijvoorbeeld geschikt zijn voor dressuur.
Bovenstaande geldt niet als het probleem u bekend was (of bekend kon zijn) op het moment dat u de koop sloot. Koopt u bijvoorbeeld een showroombank? Dan moet u in de winkel goed kijken of er krassen of vlekken op zitten. Hier kunt u achteraf dus niet meer op terugkomen.
Daarnaast kunnen de omstandigheden een rol spelen, zoals:
de aard van het product, bijvoorbeeld nieuw of gebruikt of uitverkoop.
de mededelingen van de verkoper;
de hoogte van de prijs;
het soort winkel;
Citaat:U heeft pas recht op ontbinding als herstel en vervanging onmogelijk zijn. U kunt de koop ook ontbinden als de verkoper in herstel of vervanging tekort is geschoten.
U moet altijd eerst herstel of vervanging eisen. Daarna komt ontbinding pas aan de orde. De tekortkoming moet ernstig genoeg zijn om ontbinding te rechtvaardigen. Anders volstaat een schadevergoeding.
Bij ontbinding moet u het product teruggeven. De verkoper moet (een gedeelte van) het aankoopbedrag terugbetalen.
Snackie schreef:Is het dier niet te rijden dan?
En heb je haar wel gekocht om te rijden?
Dan heb je toch je recht?
rechtsbijstand is twee minuten werk. Je verzekering opbellen. Kost je twee euro per maand.
En meestal is dreigen al genoeg. Ik zou eisen dat ze haar terug nemen.
Aangezien jij niet kan doen met haar wat.je wilt.