[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:22

ohh dat is fijn ellie! hopelijk knappen de paarden daar snel op!

Die postieve energie komt hier wel vandaan met al die duimende mensen.
Hoe lang geef je haar zelf de kans?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:49

ik weet eerlijk gezegd niet of er na gekeken is,maar wat ik begrepen heb,is het niet meer als een koutje.er staan verschillende oudjes en die zijn t vatbaarst.er liggen anijsblokjes voor als ze hoesten,dat zou hen helpen de luchtwegen vrij te houden en worden ze niet zo benauwd van.(ik had er nog nooit van gehoord,maar als t werkt.Ruana heeft gelukkig nergens last van,terwijl ze langs een paard staat wat t wel heeft.
t valt volgensmij wel mee,tenmiste ik hoor er wel een paar kuchen,maar niet constant.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:00

een kuchje is nog niet zo erg, als het niet constant is idd

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:19

De stalhoudster houdt het vast goed in de gaten. Als het alleen de oudjes en de meest vatbare zijn dan zal het wellicht de Rhino verkoudheisvorm zijn. (niets om je grote zorgen over te maken, dit komt heel vaak voor, vooral bij jonge paarden in de opfok bijvoorbeeld)

Bijna weekeind!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:10

of gewoon een koutje zou zomaar kunnen toch?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:38

Rhino is zo'n paniekwoord geloof ik. denk dat de veearts beter gewoon e
ven kan komen.
ik het dit ook meegemaakt. stond op een manege en alle paarden kuchen. Later de mijne ook.
Veel werden toen uiteindelijk aan de prednison gezet. ik wilde eerst een normale kuur. vind gelijk prednison bocht. hielp niet. Ook de pompjes ventolin niet.
Wilde de veearts op de kliniek longspoelen...ik dacht, als ik de haard niet aan pak kan ik dat blijven doen..
ben verhuisd, en met stallen buiten( hoofd buiten). en na 3 dagen was ze hoestvrij en kwam ze weer aan. Al dat gekuch had haar enorm veel energie gekost.

Goede morgen trouwens iedereen!!
straks mijn boomloos uitproberen!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:33

Hopelijk blijft ruana vrij vam hoesten idd ;)
Hier ook een paar hoesters op stal, al hoesten die alleen even met rijden, en 1 is al weer over. Diaz heeft gelukkig daar geen last van.
Er is er ook een met een chronische hoest.

Draaakje, hopelijk slaat het aan! Ik duim mee!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:34

Komt binnenvallen met een tip voor (chronische) hoesters... buiten stofvrij etc., gooi per dag een eetlepel koudgeslagen honing over het voer :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:37

Ik zal het doorgeven ;) ze staat nu snachts op stal met een buitenluik en overdag in de paddock bij de rest. Straks gaan ze de wei op, dat zal vast ook schelen!
Ik kende de honing niet! Geef het zeker even door!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:47

Je kan het doorgaans alleen bij natuurwinkels of rechtsstreeks bij de imker halen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:07

Hopelijk hoeft Ruana niet te hoesten, ben benieuwd hoe t verder met haar gaat nu met de pijnstilling enzo :) duim voor haar!

Ben gsiter weer naar Spock geweest, hij was gelukkig al iets vrolijker te pas. voelde me erg schuldig dat ik het niet eerder gezien had dat hij zo was afgevallen ;( maar je ziet t ook pas echt nu de wintervacht er grotendeels af is .. had wel door dat hij niet zo dik uit de winter kwam dan vorig jaar, maar dat was opzich niet erg :+ . maar dit is wel weer de andere kant op.. maar de staleigenaren gaan ander hooi halen (zon ronde baal met van dat plastic) en hij krijgt slobber vnaf nu. zal hij wel lekker vinden!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:16

Ik ga een poging wagen met een hand te gaan rijden vanavond. Kan altijd nog aan de longe hoop dat het goed gaat vanavond.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:21

Ik houd het bij rondslingeren vanavond, moet morgenochtend heel vroeg op wedstrijd :O

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:03

heb helaas gister de stalhouder niet gesproken maar wel een stalgenoot.wat ik al dacht,zij vindt het ook niet bepaald verstandig om iemand op ruana te zetten nu.niet alleen vanwege valgevaar maar ook vanwege de weinige bespiering.ze zegt dat ik beter de spieren kan trainen door longeren en dan pas te beginnen aan pijnstilling en eventueel berijden.Ik ben benieuwd wat stalhouder zegt.dan kan ik het eens kortsluiten met de arts.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:33

zo wordt je ook heen en weer geslingerd he Ellie.. vervelend, maar ja misschien is het wel beter eerst even de bespiering. Dan kun je het ook beter merken. Ben benieuwd wat de arts zegt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:43

ja nu heeft ze vrij weinig.overigens hebben alle paarden het deze winter uitzonderlijk zwaar gehad.verschillende zijn te licht en moeten aankomen.mok heeft bij verschillende lang huisgehouden e.d.
overigens heb ik wel een idee hoe ik gewicht op haar rug kan nabootsen,maar moet het even uitwerken.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:43

:D
Afbeelding
Hier was ze een beetje dwars, wild eniet zo goed stilstaan
Afbeelding
Afbeelding

Heb er voorhet eerst op gezeten (boomloos), ik vind het toch een partij heerlijk!!! Grace is nu net een luie stoel :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:04

LEUK! :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:10

Fijn dat je zadel zo goed bevalt :D wil ik ook ooit nog is proberen!

alhoewel Spocks westernzadel ook heeerlijk zit!
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 27-04-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:10

Ziet er goed uit ! Ik weet niet of je bij dat model de beugelophang nog iets naar achter kan doen ? Lijkt mij net wat mooier.

Maar heeeerlijk he boomloos. :D Dinsdag ga ik mijn boomloze zadel is op Gizmo leggen. Kijken hoe dat past, want waarschijnlijk krijgt hij ook een nieuw zadel.
* Ben zo benieuwd hoe dat op mijn gup zou staan. O:)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:11

thanx!!
Ben zo blij dat haar kortere rug toch best meevalt :+

Las ook dat het een week wennen is en dan het heerlijk zit, maar ik ging zitten en het leek net of ik erin gegoten was zo lekker zat het! Niet veel steun door ontbreken van kniewrongen, maar ik rij toch altijd al licht vanuit mijn bovenbenen dus nu ben ik er blij om.
Grace liep ook meteen nageeflijk terwijl ik eerst nog graag wilde losrijden. Domme doos hahaha.

Hoe gaat het trouwens met Diaz en grazen nu?
Hoor bij onze buurtje dat paardjes wat luier zijn door het erg vette gras nu. Grace heeft er niet zo problemen mee. Ze heeft nooit zo goed gelopen als afgelopen tijd.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:12

SIEMxFUNNY schreef:
Ziet er goed uit ! Ik weet niet of je bij dat model de beugelophang nog iets naar achter kan doen ? Lijkt mij net wat mooier.

Maar heeeerlijk he boomloos. :D Dinsdag ga ik mijn boomloze zadel is op Gizmo leggen. Kijken hoe dat past, want waarschijnlijk krijgt hij ook een nieuw zadel.
* Ben zo benieuwd hoe dat op mijn gup zou staan. O:)

Ja wilde eigenlijk mijn gewone beugelriemen eraan doen, maar dit stond even stoerder. Hij kan ook nog iets naar achteren had ik begrepen van een boomlooskenner hier op bokt. Volgende keer meer even netjes doen dan.

Oh leuk, Gizmo ook aan de boomloos :-)
Laatst bijgewerkt door Jess_vH op 27-04-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:14

nou, ik ga maar eens richting school voor een lesje spelend :) tot straks!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:26

Eigenaresse wil waarschijnlijk de lexington kopen. Ik heb een oude London, dus die gaan we eerst maar is proberen.
Ik weet zeker dat ik er mee overweg kan, alleen wordt Gizmo ook door een jong meisje bereden. Die mag het eerst ook proberen. Zou zonde zijn om een nieuw zadel aan te schaffen en dat het jonge meisje er niet mee overweg kan.

Mijn oude ponytje <3 met het zadel en bitloos :)
Afbeelding

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:28

leuk zadel, maar ook het pony'tje!