[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:12

Ik herken dat absoluut niet Coydog...

Snowdon en Cheveyo: ik heb er zin in! Half 3 bij jou is prima! Eer we op de manege bij Chub zijn is het tegen 4en... Ff half uurtje tutten en dan terug naar 't Sander.

Wat is jullie ervaring/ mening: is 200,- een overbrugbaar verschil? Ik wil er eigenlijk niet op toegeven. Ga er dan al niet veel op vooruit, netto gezien (ivm die auto)...

Ben eens naar huus! Tot later!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:33

Zooo ik ben weer terug van de zuidlaardermarkt. Jean niet gezien. Was erg druk! Ik heb een mooie longeersingel gekocht, sokken, portemonnee, nogat, en een grappig horloge voor 5 euro. Pfff ben nu brak zeg!

Spet is al een tijdje aan de schijt. Hij is dat wel vaker een poosje, maar nu duurt het wel lang. Hij krijgt eigenlijk alleen hooi momenteel omdat toen ie het vorig jaar had hij even geen bix oid mocht hebben. Morgen maar weer eens de veearts bellen. Nadeel is dat ze vaak niks vinden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:43

Owja vandaag was de zuidlaardermarkt....

Hmmz Zippo zou toch homozygoot zijn volgens sommigen? Ik heb net op de ICS online-stamboom al 13 effen nakomelingen gezien, dus dat is een fabeltje... (niet dat ics online-stamboom altijd correct is, maar zoveel zegt genoeg.)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:06

Goedenavond...

Wat zaterdag betreft met de kar, ik wil heel even kijken. Ik ben nog niet echt zelf met haar weg geweest en om dan meteen met een grote groep weg te gaan vind ik wel een beetje moeilijk. Ik weet dat ik gister riep dat dat best kon, maar eigenlijk was dat een beetje bluf... Als we wat verder zijn mogen jullie gerust een keer mee, maar ik denk dat zaterdag te snel is, voor zowel haar als mijzelf.

Vandaag wel lekker gewerkt, evaluatiegesprekje gehad, er was niets op mij aan te merken... Hij gaat nu met de andere directeuren overleggen want ze willen me graag een contract aanbieden... Ik wacht af wat het bod is...

Strakkies ff Lisje voeren (kijken hoe ze wil eten) en dan nog even een lesje geven... En dan ben ik lekker op tijd weer thuis...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:09

haha terugkrabbelen he!!! nee hoor, je moet er zelf een goed gevoel bij hebben en anders niet doen. Lol zullen we toch wel hebben toch?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:12

Ja, ik vind het ook vervelend om het zo te zeggen, maar ik zat er vandaag over na te denken en het zat me niet lekker. Ik vind het te snel, ze heeft pas 3 keer voor de kar gestaan en ik heb zelf pas 1 keer gestuurd (met haar).

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:18

Slias dat filmpje is niet goed voor iemand die snel schrikt hoor .
Flettie sterkte voor je mannetje. Een liesbreuk is geen pretje.
Wenk mooie combinatie zo. Je zou niet zeggen dat ze nog maar net voor de kar loopt.
Pellie minder dat Gammon zoveel mok heeft. Staan er andere planten in of bij de wei? Is je hooi verandert? Staan ze langer in de wei nu?
Chubby zielig voor je kies maar wel goed voor de lijn als je alleen soep kunt eten.
Snowdon, neem gewoon even vakantie met je paard. Lekker tutten en niks hoeven. Ze staan toch in de wei en krijgen hun beweging dan ook wel.
Krootjesstamppot is rode bietenstamppot. is lekker vooral met extra rauwe uitjes en een beetje azijn. Slurp

Zondag eventjes gereden, was zelf nogal brak en bolle had nog last van de ontworming van vrijdag. 20 minuutjes dressuurgestapt en effe gewandelt. Zaterdag zouden we gan rijden maar het was zo lekker in de zon aan het water dat mijn oppas en ik daar een paar uur hebben gezeten. En toen was het te laat om te rijden.

Gister bolle niet gezien en vananond als het goed is even longeren of zo. En natuurlijk uitgebreid poetsen is altijd wel lekker.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:46

WenK, ik snap helemaal wat je bedoelt! Vond het al zo gedurfd om meteen met een groepje op stap te gaan!

Wil je daar wel blijven WenK, je hebt het toch niet zo naar je zin?

Het is inderdaad nog zo'n heerlijk weer Graaskorf. Voelt echt alsof de zomer zich schuldig voelt voor de verregende maanden

Ben bezig in "Vergelding" van Hoffman, aangeraden door meerdere bokkers. Inderdaad een geweldig boek! Zou er bijna niet door gaan paardrijden vanaaf

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:01

Hallo mensjes!
Ik heb vrij weinig te melden. De hele dag gewerkt en nou ben ik moe. Ik ga zo even crossen met Tosca, kan die even haar energie kwijt.
En ik ben lekker aan het kokenen de Bold aan het kijken.

Silas, ik moest erg lachen om dat filmpje!

Yarka, ik heb de tinkerbrok, maar pas een paar weken. dus ik weet niet hoe ze het erop doet. Ze is wel vol energie de laatste tijd, maar dat kan ook aan het weer liggen. Alhoewel, 10 dagen geleden hebben we nog 23 kilometer gereden en daarna was ze nog behoorlijk fris.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:02

ik ga denk ik maar niet dat filmpje kijken, schrik namelijk ook vrij snel

vandaag heb ik sterre wat geleerd
halthouden, komen, stappen enzo kent ze wel..
dus ik dacht ik ga dr iets anders leren, nou heb ik dr "om" geleerd, dus een draai om dr as..
echt leuk om te zien!!
bij ukkie ook geprobeerd maar zij snapte er niet veel van, rambo is daar te sullig voor denk ik en vond het longeertouw achter zijn kont maar niets.. watje!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:49

bedankt maya, ik heb idd verteld dat er stofjes op de aardappelen zitten en dat gam niet overal tegen kan en plekjes krijgt.
het is goed van hem bedoeld, maar hij zal het niet weer doen.

graaskorf, er zitten idd wat andere plantjes in het gras dan anders, en ook andere grassoorten dus neem morgen van alles wat mee.

FK, felies met je jaardag!!

ik heb gam vanmorgen in de wei gelongeerd, dat ging best. niet glad en harde bodem. had zelfs de muts op en dikke wanten aan. brrrr guur windje hier op de vlakte hoor!!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:49

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:53

vanmiddag viel het wel mee met de kou vond ik!
heb lekker in het zonnetje gelongeerd
kreeg trouwens nog complimentje dat het zo snel zo goed ging met het longeren en dat ik het heel goed gedaan heb/had in mijn eentje *trots* (ja alweer )

mooie/leuke foto's coydog!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:54

oh mooi zeg cora!!! vooral dees klik vind ik erg mooi!!

wat ik nog vragen wilde,
dobbel hoe ging het bekappen bij herman?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:58

Er was nog een stalgenoot die meteen begon over prinses op het paard e.d., daar doet die foto het meest aan denken Pellie.
Nu is Jessie, die mijn jurk geleend heeft voor foto's op haar paard, roodharig.
Wij zaten dus meer aan een Witches of Eastwick effect te denken.
Volgende keer verf ik m'n haar zwart en moet Leonoor maar even weer blond door het leven gaan.

Zelf vind ik dit gewoon niet mezelf, Annick maakt lelijke mensen mooi.......

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:20

Gave foto's Coydog!!

Ik ging vanavond met Tosca rijden hier aan de overkant van de straat. Dan moet ik zeg maar schuin oversteken en dan kan ik de velden op. Dus ik over de stoep, zie ik achter me een megavrachtwagen komen. Maar ik kon nog niet oversteken, want er kwamen een paar auto's. Toen heb ik naar die chauffeur ebaart, van stop aub. En dat deed hij! Toen kon ik gauw oversteken en heb ik hem natuurlijk bedankt!

Ik heb het gewoon niet zo op vrachtauto's en tractors, als ze kort langs je komen. Wel een toffe chauffeur. Mijn man is ook chauffeur en hij moet van mij ook altijd uitkijken met paarden enzo. Doet hij zowiezo wel!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:45

Cooooooooooooooooora!!!!!! Prachtig!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:47

Geweldige foto's Coydog! Ennehh jezelf niet zo naar beneden halen! Erg mooi!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:52

Mooie foto's zeg Coydog!!!

Chub, ja ik riep het gister zonder er bij na te denken...

Blijven, tja, ik begin te wennen en ik krijg dan een andere werkplek, dat zal al een heleboel verbeteren. Ik wacht gewoon af wat ze bieden, als het veel is, tja, dan ga ik toch even voor het geld, de rest zien we dan later wel...

Heb net Lisje gevoerd, die muts nam steeds een hapje, ging weer wandelen door de wei en dan weer een hapje etc...

Daarna les gegeven, pony vond dat er spoken zaten in 1 hoek van de bak en dat meisje rijd nog niet zo lang dus ben ik er zelf even opgeklommen (met strakke spijkerbroek... ). Pony liep er bij mij wel langs, maar met veel spanning. Ik heb het meisje er nog even opgezet, ben er zelf naast gaan lopen en zodra ik merkte dat beiden wat ontspanden ben ik maar een stukje theorieles gaan doen (onderdelen van het hoofdstel en waar ze voor dienen). Dat was wel geslaagd...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:57

Zo dat is makkelijk. Lag bokt er maar vaker uit!

Chubbu sterkte met je tandjes en ik hoop dat je nog een mooier voorstel krijgt.

Pellie mok kan ook erger worden door verhuizen. Dit hebben wij met mijn paarden ook die mok hebben. De eerste tijd word het even flink erger en daarna weer gewoon of over. Dit valt me ook op met zomer exceem. Voor mok/rasp heb ik een hele goede oplossing. 1 in de week wassen met desinfecterende honden shampoo en voor de rest negeren. Niet aan pulken enz. Werkt bij mijn paarden super.

Coydog mooie foto's. Uit welke kasteel zijn jullie ontsnapt.

Wenk wel lekker dat ze je daar graag willen houden maar wil jij dit echt wel?

Spetter stonden er nog veel tinkers te koop?

Vandaag de dierenarts gehad van Pippa was niet echt lekker. Ze ging zo maar liggen en ik kon heerlijk bij haar komen te vrijen en ze was voor de rest ook iets sloomer. Ze had geen verhooging maar toch een lichte koliek. Dus spuit er in en klaar. Gelukkig toch maar weer de dierenarst erbij gehaald want echt ziek was ze niet maar ik vertrouwde het niet en ik voelde ook dat het niet goed zat. Het was waarschijnlijk zonder dierenarts wel goed gekomen maar dan had ze nog wel even flink wat pijn gehad. Dus het is me die paar euro's wel weer waard geweest.
En de oorzaak van de koliek was een schoonmoeder die vond dat het paard wel wat meer kuil mocht. Ik had haar nog zo gezegt dat Pippa vooral erg moest wennen aan het kuil dus niet extra geven. Maar nee hoor toch een kruiwagen extra terwijl ze normaal maar een plukkie krijgt. Gelukkig is het goed afgelopen en heeft schoonma lief weer een wijse les geleerd.

En ook nog goed nieuws. Waarschijnlijk is Lady drachtig van Mauricio. Haar hele karakter veranderd. Ze word nog dominanter. Wel leuk om daar achter te komen nu Mauricio is gecastereerd. Dus misschien 2 kleine maui's.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:07

Wat leuk van Lady Mamauba!!!

Willen blijven, tja, ik moet toch werk hebben, beter iets dan niets. En zoals ik net al schreef: Ik zou dan een andere werkplek krijgen (weg van de vervelende collega) en meer zelf kunnen werken nog....

Dees is lief!!!:

Staat je pc of laptop meer dan 2 uur per dag aan? Prikken je ogen op
't eind van de dag, kan je niet meer scherp zien?...... Het ligt aan
uw SCHERM,het is vuil...... maar langs de binnenkant.
Een snel bezoek aan
www.clean-your-screen-for-free-now.com
zal u van dit fenomeen verlossen. Binnen +-30 seconden zal uw scherm
terug transparant zijn. Geen software om te downloaden, dus géén virussen.
Zeker eventjes doen,daarna zie je echt weer stukken beter...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:23

Oh WenK, die is inderdaad ontzettend cute! Hebbu!

Cora... Wat een prachtige foto's!

Leuk van Lady Mamauba! En gelukkig maar dat je de DA er toch even bijhaalde. Beter 5x te veel dan 1x te weinig.

WenK, erover nadenken na een aanbod kan nooit kwaad. Spannend!

Tinkermeisje, ik heb het ook nooit zo op vrachtwagens (hé Leon ). Gelukkig gedraagt Chub zich toch meestal wel oké.

Fijn dat de buurman goed luisterde Pel. En stress heeft volgens mij ook wel invloed op mok en rasp en andere dingetjes die onder invloed zijn van weerstand. En tsja, een verhuizing geeft toch stress huh.
Ben benieuwd naar de uitslag morgen!

Zou Chub ook wel weer eens willen laten doormeten. Afgelopen jaar heeft ze een groene steen gehad. Weet ff niet meer hoe die heette. Het zou haar helpen haar verleden te verwerken, maar kon ook wel wat vervelend gedrag veroorzaken. En de steen zou haar kopergehalte wat verbeteren geloof ik.
En we hebben wat afgezien afgelopen winter

Nu is Chub zó anders qua gedrag.... Ben heel benieuwd wat er nu uit zou komen....

Leuk dat het zo voorspoedig gaat CF!

Heb net weer heerlijk gereden met Chubje. Weinig daarover te melden dus

Heb ff bit en frontriem gemeten Bit is nu een 15 cm breed. Is dus al iets te klein. Frontriem is nu 42 cm, is dus ook al krap aan..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:26

Leuk he?

Ja zo denk ik er ook over... Als dit wat extra financiele ruimte creeerd zou dat wel lekker zijn. Dan kan ik toch makkelijker uit huis enzo.

Zo, Lisje heeft een 13,5 bitje (dubbelgebroken dus klein vallend). Frontriem weet ik eigenlijk niet...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:28

Chub heeft een enkelgebroken watertrensje. Dit is al haar 2e bit wat te klein is...

En toch mag je al niet klagen met je salaris WenK...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:32

Hihi, ikzelf vind vrachtwagens ook niet altijd fijn hoor.. ook niet met mijn stalen ros! Snowdon reageert er zo goed als niet op gelukkig.

Overigens was er vandaag in de weide weilanden rondom Etten-Leur een losgebroken wilde hengst